Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 00:06

Bron: De Telegraaf

Vrees voor meer slachtoffers door moslimextremisme
HILVERSUM - Een overgrote meerderheid van de Nederlandse bevolking denkt dat er meer moorden gepleegd gaan worden zoals die op Theo van Gogh. Uit een enquête van RTL Nieuws onder ruim vijfhonderd personen blijkt dat 93 procent bang is dat er meer slachtoffers gaan vallen door moslimextremisme.

Een meerderheid (63 procent) durft nog wel vrijuit te spreken; 31 procent houdt nu maar liever zijn mond. Van de ondervraagden bespeurt 47 procent zich minder tolerant te voelen ten opzichte van moslims dan een week geleden. Dat gevoel heeft 46 procent niet.

Met de stelling dat tolerantie in ons land een groot goed is en met kracht verdedigd moet worden, is 87 procent het eens

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 00:10

Bron: De Telegraaf

Nieuwe verdachte aangehouden in zaak Van Gogh
AMSTERDAM - De politie in Amsterdam heeft vrijdagavond een 23-jarige man van Marokkaanse afkomst aangehouden in verband met de moord op Theo van Gogh. De politie verdenkt de man van deelname aan een "criminele organisatie met terroristisch oogmerk". Bovendien wordt hij ook verdacht van samenspanning tot moord met een terroristisch oogmerk op Van Gogh, Tweede-Kamerlid Hirsi Ali en/of anderen. Dat heeft een persofficier van justitie in Amsterdam zaterdag laten weten.

De politie heeft ook huiszoeking verricht bij de verdachte. Daar zijn computers en videobanden in beslag genomen. Naast Mohammed B., de verdachte van de moord op Theo van Gogh, zitten nu vijf mensen vast in verband met het onderzoek naar de moord.

De politie heeft zaterdagavond gegraven in de tuin bij het huis van Mohammed B. in de wijk Slotermeer in Amsterdam. In die tuin werd echter niks gevonden, aldus een woordvoerster van justitie. Er waren volgens haar geen specifieke aanwijzingen voor het graafwerk. "Er is toe besloten in de loop van het onderzoek."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:11

ThePast03, waarom plaats jij steeds die nieuwsberichten hier?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:12

Ik vind alleen de Telegraaf niet de meest fijne krant om eerlijk te zijn ThePast03. Die hebben een hoog Story/Prive nivo.

Lees toch liever de volkskrant of het NRC.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 00:15

Omdat dit topic over Theo van Gogh gaat en ik probeer steeds het laatste nieuws hier neer te zetten
En ik probeer het van allerlei nieuwssites te krijgen niet alleen van de Telegraaf. Dit soort artikelen komen trouwens gewoon orgineel van het ANP.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 00:19

Het NRC heeft op zijn binnenlandpagina nog nieuws staan van 4 november jl. Schiet niet echt op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:19

Ja, dat is best aardig van je , maar het heeft weinig op met de discussie(s) denk ik. Persoonlijk vind ik het wat overbodig en niet nodig, ik denk dat iedereen zelf wel bij kan lezen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 00:22

Het heeft juist alles op met de discussie, het gaat hier over de moord over Van Gogh en bijvoorbeeld niet hoe fijn het is om in Amsterdam te wonen.
Je zou ook over de inhoud van die nieuwsartikelen kunnen discusseren bijvoorbeeld.
En als je het al gelezen hebt of niet interessant vind dan lees je er toch gewoon overheen?
Zoals jij het stelt had ik dit hele topic niet hoeven openen. Ik denk dat iedereen dat ook al wel op tv gezien had, of op de radio gehoord had Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:25

Tot nu toe is nog niemand op de berichten in gegaan, behalve misschien jijzelf.
Leg nog eens uit waarom ze er per se tussen moeten staan?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:27

Lovely schreef:
... We hebben meer mensen die denken zoals Theo dacht ...

Dat denken is niet het probleem schijnbaar (verwacht niet dat die mensen helderziend zijn of gedachten kunnen lezen)
Maar hardop denken of luidruchtig vertellen wat je mening is ... dat kan alleen nog maar als je voor en achter ogen hebt en vrienden die jou hun ogen willen lenen.
Vrijheid van meningsuiting is hardop kunnen zeggen wat je denkt, voelt en ervaart en dan met je ogen dicht alleen over straat kunnen lopen.
En dat schijnen we niet meer te kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:29

Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet begrijp wat het toevoegt aan de discussie. Kan je ook gelijk de hele krant scannen en hier plaatsen. Dan zeg ik mijn abbo op,en kunnen we overal over discusseren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 00:32

Jullie doen je best om over alles behalve de moord op Theo van Gogh te praten in dit topic en beginnen nu te zeuren over mijn nieuwsartikelen.
Sorry hoor, maar ik moet hier echt om lachen Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 00:33

Alane schreef:
Dat denken is niet het probleem schijnbaar (verwacht niet dat die mensen helderziend zijn of gedachten kunnen lezen)
Maar hardop denken of luidruchtig vertellen wat je mening is ... dat kan alleen nog maar als je voor en achter ogen hebt en vrienden die jou hun ogen willen lenen.
Vrijheid van meningsuiting is hardop kunnen zeggen wat je denkt, voelt en ervaart en dan met je ogen dicht alleen over straat kunnen lopen.
En dat schijnen we niet meer te kunnen.

Een hoop mensen worden nu wel degelijk bang en durven niet meer te zeggen wat ze denken en dat is natuurlijk helemaal niet goed.
Die kant moeten we zeker niet op!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:37

Snap niet waarom ze die 150 mensen die ze verdenken en helemaal volgen en afluisteren niet gewoon nederland uitdonderen verdomme. Het is toch te gek voor worden, hoezo worden hun er niet uitgedonderd?????

Snap ik echt niet hoor, opdonderen met hun. Boos!:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:37

ThePast03 schreef:
Jullie doen je best om over alles behalve de moord op Theo van Gogh te praten in dit topic en beginnen nu te zeuren over mijn nieuwsartikelen.
Sorry hoor, maar ik moet hier echt om lachen Haha!

Das mooi, heb jij je lolletje voor vanavond ook weer.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 00:39

Avanti schreef:
Snap niet waarom ze die 150 mensen die ze verdenken en helemaal volgen en afluisteren niet gewoon nederland uitdonderen verdomme. Het is toch te gek voor worden, hoezo worden hun er niet uitgedonderd?????

Snap ik echt niet hoor, opdonderen met hun. Boos!:(

Omdat ze niet zomaar mensen het land uit kunnen gooien die verdacht worden. Het is hier in dit land gelukkig altijd nog zo dat je onschuldig bent todat schuld is bewezen!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 07-11-04 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:42

Ze houden ze echt niet voor niks in de gaten hoor......

Je kan maar beter geen risico nemen, zijn allemaal extremisten hoor, ze zetten heus geen heel team op een paar onschuldige mensen. En liever een paar van hun eruit gezet, die niks hebben gedaan, dan hier een bomaanslag.

Maargoed in dit poedersuiker moet eerst wat gebeuren voordat ze ingrijpen, bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:44

Avanti schreef:

Je kan maar beter geen risico nemen, zijn allemaal extremisten hoor, ze zetten heus geen heel team op een paar onschuldige mensen. En liever een paar van hun eruit gezet, die niks hebben gedaan, dan hier een bomaanslag.

Maargoed in dit poedersuikerland moet eerst wat gebeuren voordat ze ingrijpen, bah.

Er zitten ook mensen in de gevangenis die na 7 jaar onschuldig blijken te wezen.

Dus het is misschien verstandig om eerst zeker te weten dat iemand met fundamentalisme bezig is, voor je zo'n persoon wegstuurd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 00:44

Avanti schreef:

Je laat je gedachten regeren door je angst. Er is hier nog geen bomaanslag geweest.
Natuurlijk ga je geen onschuldige mensen uitzetten in de hoop dat je er dan ook een stel schuldige uitzet.
Die 150 houden ze in de gaten en kunnen dus weinig uitrichten, je angst voor deze mensen is dus helemaal niet terehcht.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:49

Dus ze gaan zomaar een paar mensen 24/7 volgen?

Denk toch echt dat we heel erg moeten oppassen voor zulke mensen. Vind ook gewoon dat de politie daar huiszoekkingen mag doen enz. Zijn hier veel te veel regeltje's allemaal.

En als ze willen kunnen ze best een aanslag plegen, ook al worden ze in de gaten gehouden.

Maar wat willen hun nou eigenlijk? En wat houd de jihad precies in?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 00:53

Avanti schreef:
Maar wat willen hun nou eigenlijk? En wat houd de jihad precies in?

Zolang ze nergens schuldig aan zijn bevonden zijn ze onschuldig, dat is een van de beste regels die er is!
Een Jihad is een heilige oorlog, maar misschien is het handig als je jezelf eerst eens verdiept in het een en ander. Dan kijk je waarschijnlijk ook net iets anders tegen alles aan Knipoog
Op internet is er heel veel over te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:53

ThePast03, ik heb in dit topic vooral over de moord op Theo gediscussieerd en ook over de maatschappelijke aanleidingen en consequenties.
Als jij alleen over de moord zelf wilt praten, dan mag dat, dan hebben wij het verder gewoon over zaken die ermee in verband staan zo af en toe.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 00:55

Is goed hoor Lovely Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:58

Fijn zo ThePast03 Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 01:03

Ik durf het allemaal wel een stukje erger te stellen. Sinds de bekendheid van Pim Fortuyn is iedereen het maar normaal gaan vinden om allerlei religies en culturen uit te schelden. Naar mijn mening mag dat niet eens gezien de grondwet. Maar het word wel openlijk gedaan. Zie dit topic bijvoorbeeld.

Respect voor elkaars godsdienst,kleur, cultuur is ver te zoeken. En ik vind dat sinds Pim Fortuyn dat allemaal is gaan roepen het respect nog veel verder weg is gezakt.

Maar hij had er niet vermoord om moeten worden........
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-11-04 01:09, in het totaal 1 keer bewerkt