Ten einde raad. Problemen thuis *Help*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:58

frostwood"]
[quote="kojack schreef:
Weten jullie op welke school ze zat ? Er kan namelijk een beroep gedaan worden op de leerplichtambtenaar, dat zou dus een optie kunnen zijn. Ze is nog leerplichtig dus mag niet zomaar weg.

Die kunnen ook alleen maar een gesprek aan gaan met Lotte, en aangezien niet eens een afspraak kunnen maken, omdat ze in het buitenland zitten, kan er weinig gedaan worden.
[/quote]

De vader is wettelijk verplicht zijn kind naar school te sturen, er kunnen wel degelijk juridische stappen ondernomen worden mits er ook nog het vermoeden is dat ze min of meer door haar vader 'ontvoerd' is.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:58

Idd dat zou wel kunnen kloppen!

En idd speelt dit al een veel langere tijd Scheve mond

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 22:59

Ja Fonnie dat is ook zo..
Lotte zat hier echt al heel lang mee, al voor dat jamy werd verkocht liep het al niet lekker met haar vader maar, dat heeft ze nooit goed op bokt durven zegge...
bang dat ze voor "aanstellerige puper" werd gezien..
Maar nu het toch echt te ver ging en haar vader naar Brazielie wou schakelde ze bokt in.. Lachen

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:00

A.u.b. Jacques/sjokkemeule GEEN pb's meer sturen, zijn internetverbinding gaat compleet over de zeik!!!

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:01

kojack"]
[quote="frostwood"][quote="kojack schreef:
Weten jullie op welke school ze zat ? Er kan namelijk een beroep gedaan worden op de leerplichtambtenaar, dat zou dus een optie kunnen zijn. Ze is nog leerplichtig dus mag niet zomaar weg.

Die kunnen ook alleen maar een gesprek aan gaan met Lotte, en aangezien niet eens een afspraak kunnen maken, omdat ze in het buitenland zitten, kan er weinig gedaan worden.
[/quote]

De vader is wettelijk verplicht zijn kind naar school te sturen, er kunnen wel degelijk juridische stappen ondernomen worden mits er ook nog het vermoeden is dat ze min of meer door haar vader 'ontvoerd' is.
[/quote]

Ik ga hier nu niet persoonlijk op in, anders staan er hier straks hele verhalen.
Maar, het enigste wat ze dus kunnen doen, is een boete op tafel gooien, en eventuele taakstraffen voor Lotte, als ze met opzet weg bleef van school.

In dit verhaal speelt het weer anders, de vader nam haar mee onder dwang, misschien dat er dan ook weer een ander rechtssystheem in rekening word gebracht, ik weet het niet, dat zou wel praktisch zijn.

_Michelle_

Pasha schreef:
Maar nu het toch echt te ver ging en haar vader naar Brazielie wou schakelde ze bokt in.. Lachen

Wat als ze dat nooit gedaan had... volgens mij wil je dat niet weten Scheve mond

leentje

edit: ok lamazitte
Laatst bijgewerkt door leentje op 04-06-04 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

sinds wanneer mag je niet meer aan iets waarvan je niet weet of het waar is of niet twijfelen? lijkt me eerder gezonder dan zomaar iets aan te nemen.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 04-06-04 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

_Michelle_

Pasha schreef:

Wat als ze dat nooit gedaan had... volgens mij wil je dat niet weten Scheve mond

kojack

Op welke school zit ze ? En in welke gemeente ?
Een vriendin van mijn moeder is 1 van de beste leerplichtambtenaren van nederland, die kan ik wel om raad vragen.

Laura

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:02

adriana schreef:
Ok. Schiphol begin, dan Parijs (misschien) dan Lissabon?
Dat moet de kortse en snelste weg zijn.
Dus of Schiphol Lissabon aansluiting.
Of Schiphol overstap Parijs, overstap Lissabon dan Rio.?

ik denk dat dit m is .....nu wachten op meer van lot en hopen dat ze
bij der oom en "veilig "zit we MOETEN nu wachten , laten we allemaal!
proberen de zaak niet te laten escaleren misschien valt t mee, zo niet word dat snel genoeg duidelijk...er zijn zoals ik begrepen heb een aantal volwassen bokkers al een heel eind met info voor t geval dat...laten we
aub niet allemaal los van elkaar als kippen zonder kop dingen gaan doen
als zij hulp nodig hebben horen we dat vast en zeker ...toch?
Laatst bijgewerkt door nickyu op 04-06-04 23:02, in het totaal 1 keer bewerkt

PPPeet

het adres van de school staat zeker 30 pagina's terug... Scheve mond

rode_kool

kojack schreef:
Een vriendin van mijn moeder is 1 van de beste leerplichtambtenaren van nederland, die kan ik wel om raad vragen.

Dat zou fijn zijn!

Maar wat voor stappen kunnen hun dan nog meer ondernemen, dan de kleinere dingen zoals een boete geven e.d.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:03

SuperPepeijn schreef:
sinds wanneer mag je niet meer aan iets waarvan je niet weet of het waar is of niet twijfelen? lijkt me eerder gezonder dan zomaar iets aan te nemen.

ls jij alle 90 blz gelezen hebt,dan mag je zeuren,maar je reactie over die inentingen klopte al niet,want dar is in blz?? al op gereageerd,door een reisadvizeuse!!(volgens mij was jij dat tenminste!)

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:03

ja maar we hebben die school al gebeld en die konden niks doen omdat er degene die daar over ging niet aanwezig was...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:04

Ik denk dat het verstandig is om die school er voorlopig ook even buiten te houden. Daarnaast is het nu weekend, dus daar is ook iedereen een paar dagen afwezig. Ik denk dat het belangrijkste is dat we berichten van Lotte zelf afwachten. Alleen zij kan ons vertellen waar ze nu uithangt en wat we moeten doen. En vooral wat we niet moeten doen. Idd niet als kippen zonder kop actie ondernemen, zoals Nicky hierboven zegt.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:04

frostwood"]
[quote="kojack schreef:

Dat zou fijn zijn!

Maar wat voor stappen kunnen hun dan nog meer ondernemen, dan de kleinere dingen zoals een boete geven e.d.
[/quote]

Op een gegeven moment komt jeugdzorg erbij.

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:05

Maar volgens mij heeft Lotte ook al contact gehad met de Jeugdzorg!

Lievemeid

Die was er al bij....en die doet dus geen fl*kker, dat staat geloof ik al op blz 1.... Scheve mond

kojack

Karin schreef:
Ik denk dat het verstandig is om die school er voorlopig ook even buiten te houden. Daarnaast is het nu weekend, dus daar is ook iedereen een paar dagen afwezig. Ik denk dat het belangrijkste is dat we berichten van Lotte zelf afwachten. Alleen zij kan ons vertellen waar ze nu uithangt en wat we moeten doen. En vooral wat we niet moeten doen. Idd niet als kippen zonder kop actie ondernemen, zoals Nicky hierboven zegt.

Ik ga geen stappen ondernemen. Alleen maar vragen wat voor stappen er ondernomen kunnen worden.

SuperPepeijn

Mexx2 schreef:
ls jij alle 90 blz gelezen hebt,dan mag je zeuren,maar je reactie over die inentingen klopte al niet,want dar is in blz?? al op gereageerd,door een reisadvizeuse!!(volgens mij was jij dat tenminste!)
zeg dametje als jij niet zo selectief gelezen had had je kunnen zien dat ik dat al gerectificeerd had. waarom mogen mensen niet twijfelen?

rode_kool

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:06

kojack"]
[quote="frostwood"][quote="kojack schreef:

Dat zou fijn zijn!

[/quote]

Op een gegeven moment komt jeugdzorg erbij.
[/quote]

Daar is Lotte al geweest, maar ze kunnen haar bijvoorbeeld toch niet zomaar terug halen?

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:06

Jamy schreef:

Ik heb ook al een gesprek alleen gehad met de Jeugdzorg. Maar zoals ik al zei ik kan eigenlijk alleen mijn verhaal kwijt en zij noemen wel de dingen die ik kan doen enzo maar ja veel schiet ik er niet mee op omdat mijn vader niks aantrekt van dingen die hun zeggen, helaas.

.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-04 23:07

ik heb je gepbt SP!
vind het niet gepast dat allemaal hier in dit topic te doen!