Dingen die je je afvraagt deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:58

En aan het einde ging ze zelfs met groot licht gooien.
Het was ook best een grote bak waar ze mee reed die zijn vaak het ergst.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:02

ja bij zo'n dwang viool ga ik ook geen kilometer harder rijden, zelfs al was ik het eerder wel van plan }>

Ook niet bij een bumperklever.
Ik rij altijd de max snelheid (op navigatie, niet op kilometer teller)
Gooi hem bij inhalen nergens voor, blijf niet onnodig links hangen.
Maar gooi hem ook niet naar rechts zodat een vrachtwagen zowat automatisch de remmen in gaat om een klever net wat sneller baan te geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:04

DuoPenotti schreef:
Toeteren? Das wel heel aso...

Het enige wat ik ooit heb gehad is een seinende BMW die dacht dat ik op kon stijgen of zo?
2 baans snelweg.
Ik zat links, voor mij een inhalende vrachtwagen, 5 auto's en dan ik. Rechts een hele stoet vrachtauto's.
Geen idee wat die malloot dacht, maar seinen gaat dan echt niets veranderen.

BMW's kunnen vliegen :j, dus jij moet dat ook.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:05

Waarom deed hij dat niet dan? :D
Ik kon het met mijn toyota iig niet :P

Ennuh, ik wil voor nu dat vlieg knopje weten te zitten }>
Handig lijkt me.

Knipperlicht is het knopje niet, zal niet versletens zijn maar doet het gewoon netjes.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:06

Hihi dat moet het zijn. Ik zie BMW's nooit vliegen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:13

friezenfan2 schreef:
Ik ben zo iemand die vaak niet 50 rijdt waar het mag in de bebouwde kom, en als je gaat toeteren ga ik eigenlijk altijd langzamer rijden.

Er reed vanochtend weer iemand achter me die blijkbaar vond dat ik echt harder moest rijden. Het stuk zit vol met bochten en dan vindt ik 50 eigenlijk niet passen maar deze mevrouw vond heel duidelijk dat ik harder moest.

Ik zal nooit die auto vergeten die met 40 reed waar je 60 mag. Ik had een doodzieke hond in de auto. Uit frustratie ben ik gaan seinen en toeteren. Deze persoon ging ook nóg langzamer rijden. Ik heb mijn hondje moeten laten inslapen.

Je weet nooit wat voor noodgeval iemand heeft en dat kun je ook niet weten. Als je niet sneller wilt (is je goed recht) laat een ander dan gewoon voor, jij weet tenslotte niet waarnaar ze onderweg zijn.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:16

Ze konden niet voorbij en zoveel langzamer reed ik ook niet. Je mag daar 50 en ik reed 45 tot ze begonnen te toeteren.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:32

Lieser schreef:
Bellatrix schreef:
Er is toch wel een minimale snelheid? Iig op de snelweg? Dat is toch 80?
Op binnenwegen weet ik het niet.

Niet helemaal. Motorvoertuigen mogen alleen op autowegen als zij minimaal 50 kilometer per uur kúnnen en mogen rijden. Voor autosnelwegen is dit 60 kilometer per uur. Maar dat wil niet zeggen dat je minimaal 50 (of 60) móet rijden. Dat kan ook niet verplicht gesteld worden, met files en zo :D

karuna schreef:
Citaat:
Wat is de minimale snelheid op de snelweg
Dat je op de snelweg niet te hard mag rijden, is algemeen wel bekend. Maar hoe zit het met de minimaal toegestane snelheid op de snelweg? Dat deze informatie niet zo bekend is, is niet zo gek. Officieel is er namelijk helemaal geen minimale snelheid op de snelweg. Wel is het zo dat alleen motorvoertuigen die minimaal 60 km/u kunnen en mogen rijden op de snelweg zijn toegestaan. Het is echter nergens vastgelegd dat je ook altijd minimaal 60 km/u moet rijden. In sommige situaties, zoals bij files, zul je niet eens 60 km/u kunnen rijden.
mag je onnodig op middelste rijbaan rijden snelweg cbr theorie examen
Toch kun je op de snelweg niet zomaar heel langzaam gaan rijden. Hoewel er geen minimale snelheid is vastgelegd, staat er wel in de wet dat je geen gevaarlijk of hinderlijk rijgedrag mag vertonen. Als je zo langzaam rijdt dat dit gevaarlijke of hinderlijke situaties oplevert, kun je dus wel degelijk beboet worden.

Hoe laag je snelheid precies is, maakt voor het beboeten niet uit. Het gaat er vooral om welk effect de lage snelheid op de veiligheid heeft en hoeveel last de andere weggebruikers van je hebben. Rijd je bijvoorbeeld heel langzaam bij het invoegen? Dan kan het overige verkeer daar veel last van hebben. Zij moeten immers flink remmen om niet tegen jou op te botsen. Pas jouw snelheid daarom altijd goed aan op de situatie.

Een echt minimum is er niet. Anders zou je bij een file in overtreding zijn. Je voertuig moet minimaal 60 km per uur kunnen rijden.

Er kunnen zoveel redenen zijn. De weg zoeken, afwijking op de km teller, geen zin om hard te rijden, onzekerheid, vermoeidheid, geen haast enz

Op de snelweg (tenminste hier in België) gelden wel degelijk als minimale snelheid 70 km/u TENZIJ de omstandigheden dat onmogelijk maken maar de standaard wettelijke regel is minimaal 70km/u en dat staat zelfs in de wegcode.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:37

Palmera schreef:
friezenfan2 schreef:
Ik ben zo iemand die vaak niet 50 rijdt waar het mag in de bebouwde kom, en als je gaat toeteren ga ik eigenlijk altijd langzamer rijden.

Er reed vanochtend weer iemand achter me die blijkbaar vond dat ik echt harder moest rijden. Het stuk zit vol met bochten en dan vindt ik 50 eigenlijk niet passen maar deze mevrouw vond heel duidelijk dat ik harder moest.

Ik zal nooit die auto vergeten die met 40 reed waar je 60 mag. Ik had een doodzieke hond in de auto. Uit frustratie ben ik gaan seinen en toeteren. Deze persoon ging ook nóg langzamer rijden. Ik heb mijn hondje moeten laten inslapen.

Je weet nooit wat voor noodgeval iemand heeft en dat kun je ook niet weten. Als je niet sneller wilt (is je goed recht) laat een ander dan gewoon voor, jij weet tenslotte niet waarnaar ze onderweg zijn.

Dit is zoooo waar!
Als het enigszins kan en ik wil zelf niet sneller, zal ik nooit express een ander gaan pesten door dan NOG trager te gaan rijden, dan ga ik desnoods wel effe aan de kant zodat ze voorbij kunnen. Je weet immers NOOIT wat het probleem is!

Toeteren is aso maar onnodig NOG trager gaan rijden omdat een ander die achter je zit je niet zint, is minstens even aso hoor!

Foaly

Re: Dingen die je je afvraagt deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:50

Maar aan de andere kant weet je ook niet wie er in die langzame auto zit en of diegene echt langzaam rijdt om jou te pesten. Hierboven staan al voorbeelden van mensen met pijn, of die persoon heeft een pan soep op de bijrijdersstoel staan of glaswerk in de kofferbak... dat weet je ook niet. En voor hun ben jij dan de aso die zit te drukken en te seinen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

Ik denk dat er verwarring is betreft autowegen en autosnelwegen, omdat het wel ooit anders was in Nederland

Citaat:
Minimumsnelheid en Toegang
In 1990 vond er een belangrijke juridische wijziging plaats door de invoering van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990):

Vóór de wetswijziging (RVV 1966): Er gold op autosnelwegen een wettelijke minimumsnelheid van 70 km/u.

Vanaf 1990 (RVV 1990): De expliciete minimumsnelheid werd afgeschaft. In plaats daarvan kwamen er toegangseisen:
Autosnelweg: Alleen voertuigen die ten minste 60 km/u kunnen en mogen rijden.
Autoweg: Alleen voertuigen die ten minste 50 km/u kunnen en mogen rijden.

Hinderverbod: Hoewel er geen hard getal meer was, verbood de wet (en verbiedt nog steeds) om zonder noodzaak zo langzaam te rijden dat het overige verkeer wordt gehinderd of in gevaar wordt gebracht.

Zelf dacht ik dat het in 1994 is veranderd, want heb dat met theorie nog wel geleerd. En dat was 92.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:54

Foaly schreef:
Maar aan de andere kant weet je ook niet wie er in die langzame auto zit en of diegene echt langzaam rijdt om jou te pesten. Hierboven staan al voorbeelden van mensen met pijn, of die persoon heeft een pan soep op de bijrijdersstoel staan of glaswerk in de kofferbak... dat weet je ook niet. En voor hun ben jij dan de aso die zit te drukken en te seinen.

Maar als ik dan voor mij haal waar ik mijn ergernis het meeste heb is dat niet bij kruisingen/rotondes.
Maar hier langs het kanaal. Kilometers rechte weg.
En dan van die mensen die 80 rijden, even later weer 70 afzakken tot 65 dan weer 75 enz enz enz.

Dat heeft toch weinig te maken met de pan soep bij wijze van :D

Langzaam de bochten door en rustig optrekken valt voor mij persoonlijk niet onder traag rijden.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:54

Foaly schreef:

Drukken en seinen doe ik nooit MAAR ik reageerde op het "ik ga dan express NOG trager rijden" en niet op het traag rijden.

Iedereen mag van mij rijden wat die wil, maar geef dan effe ruimte als een ander wel een noodvaart heeft want die vaart kan dus echt nood zijn soms.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:55

DuoPenotti schreef:
Ik denk dat er verwarring is betreft autowegen en autosnelwegen, omdat het wel ooit anders was in Nederland

Citaat:
Minimumsnelheid en Toegang
In 1990 vond er een belangrijke juridische wijziging plaats door de invoering van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (RVV 1990):

Vóór de wetswijziging (RVV 1966): Er gold op autosnelwegen een wettelijke minimumsnelheid van 70 km/u.

Vanaf 1990 (RVV 1990): De expliciete minimumsnelheid werd afgeschaft. In plaats daarvan kwamen er toegangseisen:
Autosnelweg: Alleen voertuigen die ten minste 60 km/u kunnen en mogen rijden.
Autoweg: Alleen voertuigen die ten minste 50 km/u kunnen en mogen rijden.

Hinderverbod: Hoewel er geen hard getal meer was, verbood de wet (en verbiedt nog steeds) om zonder noodzaak zo langzaam te rijden dat het overige verkeer wordt gehinderd of in gevaar wordt gebracht.

Zelf dacht ik dat het in 1994 is veranderd, want heb dat met theorie nog wel geleerd. En dat was 92.

In België geldt die minimum op de snelweg dus nog steeds.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:44

DuoPenotti schreef:
Waarom deed hij dat niet dan? :D
Ik kon het met mijn toyota iig niet :P

Ennuh, ik wil voor nu dat vlieg knopje weten te zitten }>
Handig lijkt me.

Knipperlicht is het knopje niet, zal niet versletens zijn maar doet het gewoon netjes.

Voor letterlijk vliegen heb je de Ford Anglia van de Weasleys nodig.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:07

:D

Ja! Die wil ik!

Maar denk dat hij bij mij als dreuzel niet vliegt -O-

Of ja. Ben best een heks :*

Geeft mogelijkheden...

Wat is de marktplaats site voor tovenaars en heksen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:52

Gewoon diagonalley.com.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:58

DuoPenotti schreef:
:D

Ja! Die wil ik!

Maar denk dat hij bij mij als dreuzel niet vliegt -O-

Of ja. Ben best een heks :*

Geeft mogelijkheden...

Wat is de marktplaats site voor tovenaars en heksen?

Waarom zo ingewikkeld doen? Gebruik gewoon je bezem? :+ :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:59

Foaly schreef:

Maar, laat iemand dan bij een parkeerhaven, tankstation, bushalte, inrit, whatever, dan gewoon voor. Ga een tel aan de kant. Dan is toch iedereen blij? :)

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:02

_San87_ schreef:
Gewoon diagonalley.com.

Tuurlijk...

Stom van mij, dat ik daar niet aan gedacht had {:)-:(

@LG
Ik wil met dit weer droog zitten :j

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:04

Afbeelding

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

Palmera schreef:
Foaly schreef:

Maar, laat iemand dan bij een parkeerhaven, tankstation, bushalte, inrit, whatever, dan gewoon voor. Ga een tel aan de kant. Dan is toch iedereen blij? :)

Maar hoe lang zijn bij jou de wegen dan? Hier in de Randstad rijd ik misschien 800 meter onafgebroken op dezelfde weg, dus dan is het verlies in reistijd toch minimaal? Dan heb je het over maximaal 1 minuut bij 10 km/uur 'te zacht' ...

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:45

Ik woon in de boerenbuutn waar je zo 14 km achter een slome Duitser zit zonder afslag :=

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:49

Konstantine schreef:
Ik woon in de boerenbuutn waar je zo 14 km achter een slome Duitser zit zonder afslag :=

Oh, dat is wel frustrerend inderdaad :(

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:52

Het heeft er aan bijgedragen dat ik een baan heb gezocht op fietsafstand :)

Als ik geen haast heb interesseert het me niet zo, dan ga ik zelf ook gewoon uit het raam staren :')
Maar iedere dag heen en terug naar het werk werd het wel heel vervelend.