paasei

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nevica

Berichten: 1049
Geregistreerd: 21-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 06:55

Ik heb van katoen en van satijn maar persoonlijk merk ik daar geen verschil in helaas.

Heb even alles open gezet hier, afgekoeld tot 20 graden binnen maar minder word het niet ben ik bang. :+

Jindai

Berichten: 1913
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 07:41

Telpeva schreef:
Wat een takke warmte om in te slapen... ik doe geen oog dicht.

Heeft iemand tips voor hoeslakens, ik wil nieuwe maar ik weet nooit het verschil in de verschillende textielsoorten en welke fijn zijn voor in de zomer met de warmte.


Amper geslapen idd, veel te warm :\

Ik heb ook altijd katoen, dat vind ik het koelste aanvoelen. Volgens mij verschilt het daarmee weinig met jersey, alleen is jersey rekbaar.

Suzanne F.

Berichten: 49563
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 07:52

Telpeva schreef:
Wat een takke warmte om in te slapen... ik doe geen oog dicht.

Heeft iemand tips voor hoeslakens, ik wil nieuwe maar ik weet nooit het verschil in de verschillende textielsoorten en welke fijn zijn voor in de zomer met de warmte.


Katoen. Ik wil niks anders. Katoen is altijd het koelste.

daantjuhhh

Berichten: 26961
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:01

Ik slaap nog steeds met mijn winter dekbed op.
Hahaha. Ik ben ook echt een zomer mens.
Heerlijk. Ik laad gewoon echt op.

Winged

Berichten: 33098
Geregistreerd: 28-12-05

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:20

Zolang het niet van die plaknachten zijn gaat het hier prima. De temperatuur koelde vannacht ook af naar 15 graden buiten. Ramen open of op kier gehad vannacht (muggen binnen...) en het was vanmorgen 19 graden in huis.

Marcella

Berichten: 36948
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:35

Telpeva schreef:
Wat een takke warmte om in te slapen... ik doe geen oog dicht.

Heeft iemand tips voor hoeslakens, ik wil nieuwe maar ik weet nooit het verschil in de verschillende textielsoorten en welke fijn zijn voor in de zomer met de warmte.

100% katoen of 100% zijde.

Morrie

Berichten: 22346
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:50

Percale katoen vind ik het koelst. Ik heb al weken een 150 gr zomerdekbed erop. Mijn man ligt nog onder een 400 gr winterdekbed te rillen.
Zelfs de airco krijgt het niet koeler dan 18 graden hier. Ik heb overdag vanaf 11 uur alles dicht, ramen, plissé gordijnen, gewone gordijnen en het wordt even goed 23 graden. Als de wind weer naar het westen gaat, koelt het beter af

Tazzey
Berichten: 9536
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:51

Ik heb 100% katoen voor de koude periode en 100% zijde voor de warme periode.
Ik heb nog niets aangepast omdat het hier gelukkig nog goed te doen is.

foxy80

Berichten: 7992
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 09:26

Hier vannacht ook om half 6 wakker van de warmte. Ons plat dak achter de slaapkamer blijft vrolijk radiator spelen. Nu met airco leren omgaan, gisteren avond op nachtstand aangehad tijdens het eten: heerlijk!!!

Vanmorgen wil ik alles open gooien bij het ontbijt, beginnen ze bij de buren weer te slopen (die realiseren een aanbouw) met slijpschijf. JOY.

Wat beddengoed betreft, gewoon beddenzaak binnenlopen. Kost wel wat maar dan heb je ook wat.

Morrie, dat klinkt alsof je in zuid-spanje zit, maar je profiel zegt 't Gooi? Wat is dat daar? Zandgrond?

purny

Berichten: 27636
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 09:59

Vannacht werd ik wakker en ik zweette me kapot.
Shirt was letterlijk vochtig...

Morrie

Berichten: 22346
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 10:12

foxy80 schreef:
Morrie, dat klinkt alsof je in zuid-spanje zit, maar je profiel zegt 't Gooi? Wat is dat daar? Zandgrond?

Een vreselijk goed geïsoleerd appartementencomplex. Als ik geen kouwelijke echtgenoot zou hebben, zou ik hier nooit hoeven stoken in de winter

lor1_1984

Berichten: 12094
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:19

Ik ontving vrijdag mijn nieuwe, superdunne lazy dekbed en dat was perfect op tijd.
De vroege nacht is hij soms net iets te warm voor (alleen mijn buik/rug en bekken/bovenbenen eronder scheelt al veel), de vroege ochtend is hij nét te koud voor het comfortabele maar dab kan ik even een shirt/jurk met korte/lange mouwen aandoen ipv een luchtig mouwloos lounge/slaapjurkje.
Kortom; zo veel beter dan de all season of gewone zomerdekbedden met deze warmte. _/-\o_
Het enige wat bog koeler is in de zomer is een simpel laken/dekbedovertrek of helemaal niets, maar ik moet wat over me heen hebben anders kan ik niet slapen. 8)7
Ga er een paar extra van bijbestellen wanneer het vakantiegeld binnen is, dan kom ik de zomer wel door. *\o/*

Ik heb mijn kapotte aircooler (denk slangetje kapot, hij lekt als ik de luchtbevochtigingsstand gebruik) en een staande ventilator op mijn bed gericht staan.
Beide op stand 1, soms 2 en dat houdt het in bed heerlijk koel, soms zelfs koud.
Mijn Shih Tzu is er met warm weer erg blij mee, die ligt dan languit precies daar waar het het koelst is. :))

viphorse

Berichten: 1523
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:29

Oh dat ken ik niet klinkt wel ideaal ! Waar bestel je zoiets ?

lor1_1984

Berichten: 12094
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:38

Er zijn verschillende websites die lazy dekbedden verkopen, ik heb een all season van Amazon en deze superdunne van Temu

Bo_Y

Berichten: 4600
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 13:01

Ik hou van dit weer, maar warmer dan 25 graden hoeft niet.

Ik heb nu de tuindeuren openstaan, dus in huis is het 21 graden. Maar vanmorgen was het 18 graden. We hebben rondom horren, dus alle ramen op kiepstand en om 7 uur alles open.

black_kelpie

Berichten: 7886
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:00

Ik ga nog steeds heel goed onder mijn wollen dekbed, die reguleert de warmte echt vele malen beter dan welk ander dekbed ook die ik gehad heb. Onze slaapkamer is op het noorden en ik lig pal onder het raam, daar wordt het dus ook niet snel heel erg warm gelukkig.

Zo'n lazy ding heb ik ook wel eens naar gekeken, maar ik ben ze alleen nog tegengekomen in synthetische stof en dat vind ik vreselijk om onder te slapen.

In de woonkamer was het hier alweer 23 graden dus ik heb de airco aan <3

daantjuhhh

Berichten: 26961
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 15:33

Mijn raam staat vol op het zuiden.
Maar ik heb van die dingen aan de buitenkant van mijn raam die je naar beneden kan doen.
Dat scheelt echt heel veel.

Als ik die niet dicht heb dan brand ik om 6 uur smorgens mijn bed uit.

Elisa2

Berichten: 37919
Geregistreerd: 31-08-04

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:04

Nou, hier begint het ineens heel hard te regenen..en volgens buienradar zou het droog blijven. Ik baal, want heb thuis de zonneschermen nog uit hangen.

Ik heb trouwens een verkoelend dekbed, is echt een fijne uitvinding.

Morrie

Berichten: 22346
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:12

verkoelend dekbed, klinkt interessant.
Ik heb een cooling topper op mijn matras, merk er niets van. Zag een advertentie op Facebook van een elektrische deken voor op het matras die koelt, wilde het bestellen maar dat kon niet in Nederland helaas. Dat lijkt me het einde!

Mando

Berichten: 15765
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:28

Ik hou van dit weer, ik laad eindelijk op.
In de nacht is het nog niet warm maar in de serre is het nu wel 26-28 graden.
Lang leve de professionele airco die de serre koelt naar 20 graden.

Josien_

Berichten: 9067
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 16:30

Ik had vorig jaar ook een cooling dekbed gekocht, hoewel hij sowieso dunner is dan ons andere dekbed heb ik er toch weinig verkoelends aan gemerkt

Elisa2

Berichten: 37919
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 18:52

https://droomtextiel.nl/product/droomte ... LEQAvD_BwE

Deze heb ik, voor mij werkt het top. Wel de goede kant onder leggen voor het verkoelende effect.

Ik heb ook weleens van die onderleggers gezien die temperatuur kunnen regelen. Hm bij een waterbed kan het ook. Lijkt me ook wel wat. 8-)

viphorse

Berichten: 1523
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:26

Dat is ook interessant alleen de kleur past totaal niet in onze slaapkamer.

Wij slapen al onder een geheel katoenen dekbedje voor de zomer maar ik vraag me af of er nog veel winst te behalen is met een ander dekbed.

Zelf heb ik deze gevonden

https://zelesta.nl/products/zelesta-roy ... 7370145097

Twijfel of het echt meerwaarde is tegenover ons katoenen dekbedje .

Mando

Berichten: 15765
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: paasei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:46

Ik heb een waterbed. Ideaal.

Morrie

Berichten: 22346
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-24 08:47

Ik heb de gewone Zelesta light, veel lichtrr dan mijn oude versleten katoenen dekbed. Voor de winter heb ik een Royal, maar die is na 1 winter helemaal versleten. De Royal is in banen gedtikt en de gewone in vierkantjes. Die blijft veel beter.