En ach, blijkbaar mag ik dat hier zeggen want het is maar een mening toch?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
rien10 schreef:Het overlijden van iemand die ik een eikel vind, doet mij ook niets.
Maar ik vind het overlijden van iemand die ik een eikel vind, erger dan de dood van een kat.
VuurVleugels schreef:Mensen die andere mensen standaard meer waard vinden dan een dier vertrouw ik voor geen cent. Als ik ergens allergisch voor ben is het wel dat vreselijke antropocentrisme. Wat ben je, als wezen, dán arrogant zeg! Dan heb je de waarde van (de cirkel van) het leven an sich écht niet begrepen.
Cer schreef:maar ik snap het niet altijd..
Mijn opmerking over een oude hond en iets over leeftijd en wandelingetjes die er straks niet meer zijn, iets van die strekking had als reactie "ja gatver HOU je OP! ik wil daar niet over nadenken!!".
ehhh okeeeej....
rien10 schreef:En dat zeg ik ook. Jouw verdriet om je vader was nog niet over/genezen/noem het maar, toen je kat overleed. Er was een opstapeling. Dat is nu precies wat ik bedoel. Verdriet is er in vele vormen en maten en het stapelt.
Ik meen -dat is mijn mening, geen wetenschappelijk bewezen feit- dat als je vreselijk erg en vreselijk lang ondersteboven bent van het overlijden van een dier, dat er meer speelt dan dat. In jouw geval de open wond van het verlies van je vader.
Cer schreef:Nou ik vind het heel lastig om begrip te tonen voor iemand die weken van de kaart is. Ik denk zelf dat dat niet gezond is, ik denk dat iemand dan hulp nodig heeft misschien zelfs wel.
En mensen en dieren gaan dood, dat is een feit, daar moet iemand mee dealen. Doen alsof dat niet zo is, vind ik apart. (stom heb ik volgens mij niet gebruikt)
Als het iemand is die ik goed ken en mag, zou ik eerder hulp proberen te bieden of te regelen, dan erin meegaan.. Maar zo ben ik. Ik ben niet van het zwelgen in verdriet.
UO: ouders die meteen paniek maken als een peuter valt en niks mankeert (dat kan je duidelijk zien aan de val, vooral als de peuter na 30 seconden bedenkt alsnog te gaan huilen) "och heb je niks, oh jee, wat deed je nu, ach kom maar hoor".. creeren een klein monstertje
(deze is al eens geweest geloof ik, er schijnt toch altijd een goede reden te zijn om toch te troosten en het niet weg te lachen / luchtig op te pakken)
VuurVleugels schreef:Mensen die andere mensen standaard meer waard vinden dan een dier vertrouw ik voor geen cent. Als ik ergens allergisch voor ben is het wel dat vreselijke antropocentrisme. Wat ben je, als wezen, dán arrogant zeg! Dan heb je de waarde van (de cirkel van) het leven an sich écht niet begrepen.
Avalanche schreef:VuurVleugels schreef:Mensen die andere mensen standaard meer waard vinden dan een dier vertrouw ik voor geen cent. Als ik ergens allergisch voor ben is het wel dat vreselijke antropocentrisme. Wat ben je, als wezen, dán arrogant zeg! Dan heb je de waarde van (de cirkel van) het leven an sich écht niet begrepen.
Ik vind mensen wel echt meer waard dan dieren.
Als ik moet kiezen tussen een kindje wat doodgaat van de honger en een kip, dan gaat die kip dood en krijgt het kind kippensoep.
VuurVleugels schreef:Ik ben het zo hard oneens met dat mensen altijd belangrijker zijn dan dieren. Zó hard. Want dat ene zinnetje ligt aan de basis van héél véél dierenleed: de mens is altijd belangrijker dan het dier.
Avalanche schreef:VuurVleugels schreef:Ik ben het zo hard oneens met dat mensen altijd belangrijker zijn dan dieren. Zó hard. Want dat ene zinnetje ligt aan de basis van héél véél dierenleed: de mens is altijd belangrijker dan het dier.
Er is ook heel veel mensenleed veroorzaakt door dierenrechtenorganisaties. Vooral als ze onschuldige mensen vals beschuldigen. Maar ook met terechte beschuldigingen, want de reactie is, zeker met social media, niet in proportie met wat er gebeurd is.
Avalanche schreef:Nee, dat wordt veroorzaakt door mensen die dieren belangrijker vinden dan mensen.
Ik ben een voorstander van mens en dier humaan behandelen. Waarom moet er gekozen worden?