[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Plop1997

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:31

Ik begin ook altijd formeel maar na een tijdje wordt het meestal wel: Hallo “voornaam”. Ik eindig wel altijd met: met vriendelijke groet, mijn voornaam en achternaam en dan de klas waar ik in zit.

Bij mijn minor zit nu ook een docent die maar een jaar ouder is dan ik dus zijn vond het verschrikkelijk om mevrouw genoemd te worden. Mijn stage begeleider is straks ook maar een jaar ouder dan dat ik ben.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:54

Ik was laatst op het ROC, mijn buurmeisje volgt daar de kappersopleiding. Die docentes werden door alle leerlingen gewoon aangesproken met mevrouw en hadden de wind er goed onder :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:55

Hier gewoon "dear such and such" en 9/10 keer krijg ik dan 'hi Alisha' terug, dus prima, dan wordt het daarna ook 'hi'. :+ Afsluiting altijd met 'best wishes' of 'many thanks' of iets in die trant.

Shae schreef:
De veilige optie is altijd formeel beginnen, of vragen hoe de betreffende docent of professor dit het liefste ziet. Ik heb een aantal docenten gehad die ik informeel kon aanspreken, maar ook een aantal die de e-mail echt zagen als een digitale brief.

Zo pak ik het ook aan op m'n werk (bank- en verzekeringswereld) en veel mensen zijn na een tijdje wel okay met informeel, maar ik kan me voorstellen dat je na een rechtenstudie op plekken terecht kan komen waar het nog echt heel formeel moet.
Hoewel ik een aantal jaar geleden wat mailcontact had met de regius professor Grieks in Oxford, dus ik heel keurig "Dear Professor Naam," super formele mail, krijg ik ook terug: "Hi Alisha, sounds good. C" :') Of vorig jaar bij een makelaar waarbij ik ook elke keer heel keurig mailde met 'Beste Naam,' krijg ik terug: "Mogguh" _O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 20:47

Toch is dat ook uitkijken. Ik ken - vaag- een hoge professor die zelf nooit een aanhef gebruikt en ondertekend met zijn voornaam. Maar oeioeioeii als hij niet met al zijn titels wordt aangesproken :')

En zo zijn er echt wel meer..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:01

Dat is herkenbaar... dat ze het zelf doen, betekent nog niet dat een ander het ook mag :+

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 21:11

Mijn allergie aan leraren is dan ook bijna net zo groot als aan kinderen.

Een groot van onze 'moeilijkste' klanten zijn bijna altijd leraren. Zo zitten vitten op het kleinste detail, elke actie drie keer binnenstebuiten en ondersteboven keren om toch maar het onderste uit de kan te halen. Zwaaien met een pasje voor speciale 'lerarenkorting' maar oei oei als je eens zegt dat de doeken om te kopen zijn en niet om te lenen (stelen). Of dat het niet de bedoeling is om op X manier misbruik te maken van een korting. Hele hoge poten krijgen ze dan.

Maar al bij al, zijn het natuurlijk de vervelende die je onthoudt en al die goede en leuke klanten die mss ook leraar zijn die gaan zo aan je voorbij.

Hier in het hotel overigens maar 3 kindjes gespot tot nu toe en geen overlast. Ik zie wel dat het vooral de moeders zijn die moeten zorgen en hele tassen meesleuren terwijl vaders er op zijn slippertjes achteraan sloft.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 16:03

Hier voor mijn raam een tafereel gezien.

Moeder met kinderwagen, dochter met kinderwagen en pop.

Kind roept nee!!! en stampt op de grond.

Moeder begint te raden:

Wil je in de kinderwagen -> nee
Moet de pop in de kinderwagen -> nee
Moet de pop in de grote kinderwagen -> nee

E nog een boel meer.
En ze bleven maar voor het raam staan (ik werk thuis).

Ik snap niet waarom ouders gaan lopen raden naar wat hun kinderen willen.
Zeker niet als ze in de 'nee' fase zitten.

Ik had gewoon gezegd: je mag kiezen: je gaat in de kinderwagen, of je loopt met de kleine kinderwagen. Welke van de twee wordt het?

Zo duurt het natuurlijk enorm lang en als je kind er geen zin in heeft kun je wachten tot je een ons weegt.

Maar misschien snap ik het niet goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:23

Wat dacht je van: jij wilde met je eigen kinderwagen, dus hop doorlopen. En anders blijf je lekker hier staan in je eentje.

Blij dat ik van zulk geneuzel nooit last zal hebben!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:26

Pffff inderdaad.
Vanochtend kwamen we om 8u terug van de sportschool, hoorde we 4 huizen verderop alweer zo'n kleuter jengelen. Echt, je zult je dag daar elke dag mee moeten beginnen. :')

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:53

Vorige week met mijn moeder uit eten geweest.
Was er een groepje mensen met een jochie van een jaar of 4.
Holy oliebol wat een irritant kind! Hij had gewoon speeltjes mee, en mocht van de bediening zelfs een kleurboekje met potloodjes uitzoeken, die hij uiteraard gretig aan nam en direct weer aan de kant duwde om rond te gaan rennen.
Vervolgens haalde hij uit de speelhoek een stapel lettermagneetjes, en ging alle tafels even voorzien van letters.
Zijn ouders en verdere familie negeerde het feit dat hij dus bij willekeurige tafels (met gasten) rond hing.
Vervolgens had meneer een bedieningslid zo ver gekregen dat hij hem een ijsje gaf. Dát vond papa geen goed idee, want een achtervolging door het halve restaurant was het gevolg (ja eerlijk, ik zou mijn ijsje ook niet meer afgeven :'))
Uiteindelijk zat hij op de stoel te wippen, en floepte zo onderuit. Hij viel echt niet hard, maar jánken.
Toen moesten ik mijn moeder (die al die andere oliebol echt reeeuze schattig vond) wel echt even hard lachen.
Kregen we nog een giftige blik van mama ook :=

Ik wil normaal echt niet zeuren, maar dit ging wel een beetje ver.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 18:27

Ik stond vd week in de rij bij de kassa, koppel met kind zonder werkend volumeknopje achter me.
Had mijn hoortoestellen niet in maar desondanks suizende oren want kind schreeuwde de hele tijd ipv normaal praten en werd gewoon niet gecorrigeerd. -O-
Echt, ik snap dat een kind harder kan praten in zijn enthousiasme maar je kunt hem er prima op wijzen dat er zoiets bestaat als een binnenstem of rekening houden met anderen. :Y)

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:33

Mijn schoonmoeder houdt van kindjes, hoe meer kindjes hoe beter. Ik wil geen kindjes... en elke kans dat ze krijgt moet ze mij toch laten weten hoe leuk kindjes wel niet zijn. Ik haat kinderen niet en af en toe zijn ze wel eens schattig. Je weet wel, zo op een afstandje. Ik antwoord meestal iets van Ja ze zijn schattig hoor en wimpel het af.
Maar een tijdje geleden hing ik met haar aan de telefoon, was ze wat over haar koeien aan het praten die gekalfd hadden. Ik begin afscheid te nemen van haar, want anders blijft ze uren praten. Vraagt ze opeens wanneer mijn vriend normaal thuiskomt. Ik zeg haar dat hij normaal rond 19u thuiskomt maar vaak ook later want hij blijft al eens wat overwerken. Zegt ze opeens Ja mensen met kinderen gaan altijd op tijd naar huis om hun kinderen te zien. Ik zeg dat mijn vriend ook graag bij mij is... zegt ze op vrolijke toon Jaaa maar is toch anders, goede avond nog e! en legt af.

Dit vond ik toch net een stapje te ver gaan, heb vriendlief maar even gezegd dat ik dat niet oké vind. Gelukkig staat hij aan mijn kant en heeft hij er wat van gezegd maar mijn gevoel zegt mij dat ze hier nog niet mee klaar is...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:36

Nou... Ken toch diverse stellen met kinderen waar het werk van de man dat niet automatisch toelaat en blij moeten zijn als vaders kinderen mee naar bed kunnen brengen.

Wat een dom argument zeg.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 20:59

Ik begrijp haar logica ook niet. In haar hoofd wil iedereen graag bij kinderen zijn, denk ik.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 21:02

Ik vond het sowieso dom dat mensen altijd maar aannemen dat men kinderen gaat nemen.
Bijvoorbeeld hier in de straat is iemand overleden op vrij jonge leeftijd, 51 jaar en kinderen van 22 en 16. Werd er gezegd ja vreselijk, ze zal nooit meemaken dat haar kinderen gaan trouwen en kinderen krijgen.

Wie zegt dat die kinderen gaan trouwen en zelf ook kinderen willen? {:)-:(
Vind het wel vreselijk dat zij al zo jong hun moeder verloren hebben.

Het valt mij in het algemeen op dat maar wordt gesuggereerd dat iedereen een kind wil en gaat trouwen. :evaw:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:34

_O- _O- _O-

Eindelijk de Efteling in zonder jengelende koters :+
Ik denk dat sommige ouders dit best een goed idee hadden gevonden :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:41

Hè is dat niet waar dan -O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:44

Nee, helaas niet ;(

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 17:47

Het spookslot staat te koop op funda :j

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:59

Dit asiel in New Jersey heeft ook een geweldige 1 april grap
Afbeelding
Afbeelding
:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:05

Heeft er iemand de resultaten van die actie :') ik wil oprecht weten of er kinderen aangeboden zijn.

O:)

#jekrijgterzoveelvoorterug

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:10

Volgens henzelf loopt de actie goed! _O-
Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:13

_O- _O- _O-

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:00

Geniaal :')

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 00:05

Mars schreef:
Dat vond ik ook op school (HBO) ik begon altijd met '''Beste mevrouw X'' en kreeg dan terug ''Ha Mars!'' als aanhef. Veel docenten stonden er ook op dat je hun voornaam gebruikte en dat vond ik al enorm wennen en lastig. Anderen wilden wel weer graag formeel aangesproken worden zowel in persoon als per mail.
Bij docenten waarvan je het niet zeker wist was het dan maar weer inschatten wat ze graag wilden. En dan koos ik bij twijfel ook maar de meest formele vorm.

Ik heb precies hetzelfde op mijn opleiding. Hier is het zelfs een standaard regel dat je alle leraren met 'je' en 'jij' en 'voornaam' mag aanspreken. Face to face gaat dat makkelijk. Maar in een e-mail naar een leraar die ik niet zo goed ken ga ik toch vaak op instinkt voor een formele aanhef. En ik heb ook wel eens een e-mail gestuurd voor een cijfer dat nog niet online stond. Maar hoe meer ik van een leraar gedaan wil krijgen hoe beleefder ik wordt. Dat vind ik ook gewoon logisch.