Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shae schreef:Hoewel ik een aantal jaar geleden wat mailcontact had met de regius professor Grieks in Oxford, dus ik heel keurig "Dear Professor Naam," super formele mail, krijg ik ook terug: "Hi Alisha, sounds good. C"De veilige optie is altijd formeel beginnen, of vragen hoe de betreffende docent of professor dit het liefste ziet. Ik heb een aantal docenten gehad die ik informeel kon aanspreken, maar ook een aantal die de e-mail echt zagen als een digitale brief.
Zo pak ik het ook aan op m'n werk (bank- en verzekeringswereld) en veel mensen zijn na een tijdje wel okay met informeel, maar ik kan me voorstellen dat je na een rechtenstudie op plekken terecht kan komen waar het nog echt heel formeel moet.
Mars schreef:Dat vond ik ook op school (HBO) ik begon altijd met '''Beste mevrouw X'' en kreeg dan terug ''Ha Mars!'' als aanhef. Veel docenten stonden er ook op dat je hun voornaam gebruikte en dat vond ik al enorm wennen en lastig. Anderen wilden wel weer graag formeel aangesproken worden zowel in persoon als per mail.
Bij docenten waarvan je het niet zeker wist was het dan maar weer inschatten wat ze graag wilden. En dan koos ik bij twijfel ook maar de meest formele vorm.