Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Grappig dat griep en verkoudheid onder hetzelfde geschaard worden. Als je verkouden bent heb je geen griep, dat is een ander virus dan influenza waar je tegen geënt kan worden. Tegen verkoudheid word je niet geënt. Als je griep (influenza) hebt ben je ook wel zieker dan een snotneusje.
Neonlight schreef:Als je griep (influenza) hebt ben je ook wel zieker dan een snotneusje.
ingedebruijn schreef:Neonlight schreef:Grappig dat griep en verkoudheid onder hetzelfde geschaard worden. Als je verkouden bent heb je geen griep, dat is een ander virus dan influenza waar je tegen geënt kan worden. Tegen verkoudheid word je niet geënt. Als je griep (influenza) hebt ben je ook wel zieker dan een snotneusje.
Volgens het WHO kun je ook prima een snotneus hebben met griep dus het een sluit het ander niet uit.
ingedebruijn schreef:Die volg ik niet helemaal? Ik geef alleen aan dat je ook een snotneus kunt hebben als je griep hebt.
lenaa_tje schreef:ingedebruijn schreef:Die volg ik niet helemaal? Ik geef alleen aan dat je ook een snotneus kunt hebben als je griep hebt.
Dit is een vervolg op jou eerdere reactie waar jij stelt dat er eerder met griep altijd gewoon gewerkt werd.
En ja daar haal ik toch echt wel uit dat jij griep en een verkoudheid door elkaar haalt.
lenaa_tje schreef:Maar het probleem is dat je dan net zo goed besmettelijk bent en dat daar vaak zo’n griepgolf begint.
Dus nee met uitgebreid snotteren, niezen en kuchen kun je wat mij betreft thuis blijven.
Maar misschien hebben wij een ander beeld van verkouden zijn.
Shadow0 schreef:Sizzle: ja, het lijkt me eigenlijk best nuttig om al dat soort dingen weer eens te bekijken, en dan niet vanuit 'hoeveel mensen kunnen er best dood gaan voor we gaan zeuren' maar vanuit het idee dat ziek zijn eigenlijk helemaal niet leuk is en soms verkeerd kan aflopen en dat we het her en der misschien wel wat effectiever kunnen remmen. En dat dat misschien juist voordeel oplevert en niet alleen maar nadeel.
(Bijvoorbeeld met tests, bijvoorbeeld met betere ventilatie en wie weet wat voor andere dingen.)
lenaa_tje schreef:Tot het dus wel mis gaat, zoals een aantal jaar geleden waar dus veel scholen de dupe waren.
Wij waren helaas niet de enige met zoveel ziekmeldingen. En dat is nog duurder.
En ik snap ook wel dat die kans minder groot is bij een kantoorbaan.
Sizzle schreef:Ik pleit nog altijd voor een EBV vaccin, veroorzaker van kanker notabene en maar niemand die zich er druk over maakt ondanks dat bijna iedereen levenslang drager is en ook periodiek virus uitscheid zonder te weten.
.
ingedebruijn schreef:bigone schreef:https://nos.nl/l/2393446#UPDATE-container-55243584
Wanneer ik dit lees dan denk, er is toch een test verplichting na vakantie in het buitenland? Hoe moeilijk is het om je personeel te vragen om een thuistest te doen voor ze op het werk komen? Je hebt als organisatie wel de verantwoordelijkheid voor je bewoners.
Ik denk dat ik ook niet ga testen na mijn vakantie. De mensen waar zij mee werken zouden toch ook allemaal gevaccineerd moeten zijn? Hoe lang ga je dan nog door met een testmaatschappij. Ik haak daar inmiddels ook echt op af.
Sizzle schreef:Aangezien bijna iedereen EBV heeft zullen ze nooit een link kunnen leggen met long covid.
Maar wel kunnen we met een vaccin (bij babies) mogenlijk ervoor zorgen dat NIET meer iedereen EBV draagt.
Het is gewoon een eng virus dat naast kanker ook meerdere autoimmuunziektes kan veroorzaken, orgaanschade, etc.
Maar ja… who cares, het legt de IC niet vol.
Ik vraag me ook steeds meer af waarom eigenlijk niet tegen waterpokken geprikt wordt. Eigenlijk wens je daarmee je kind gewoon problemen toe als volwassene (gordelroos, mogenlijk bepaalde vormen van dementie).