Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Eleionomae schreef:Hi, ik kom er op internet niet goed uit. Mijn man vertrekt woensdag met eigen vervoer voor het werk voor een week naar Zwitserland. Bij terugkomst zal hij volgens RIVM 5 dagen in quarantaine moeten.
Maar geldt dit dan ook voor mij omdat wij 'huisgenoten' zijn? Ik blijf namelijk gewoon thuis met onze zoon, maar er staat al maanden een weekendje weg gepland het weekend nadat mijn man terug komt (mijn man zou dan niet mee gaan). Dit was aldoor geen probleem, maar die werkreis werd aldoor maar uitgesteld en uitgesteld.. En als ik ook in quarantaine moet kan ik dus niet weg. Prima als dat zo is, maar dan kan die werkreis van mijn man dus gewoon niet door gaan![]()
Hij zal overigens nauwelijks in contact komen met andere mensen, met dat in het achterhoofd is er ook gekozen voor eigen vervoer ipv het vliegtuig.
Ben je je ook bewust dat NL voor Zwitserland op de risico lijst staat omdat NL dubbel zo veel besmettingen heeft?
Hij moet ook een inreisformulier invullen, negatieve test en quarantaine voor inreizen.
[ [url=m/t17NDa.jpg]Afbeelding[/url] ]
Neonlight schreef:Nee, voor werk zijn normaal gezien geen uitzondering. Bij het bedrijf waar ik werk zijn er nog regelmatig zakenreizen, en die moeten allemaal aan de inreisvoorwaardes van dat land voldoen.
Eleionomae schreef:Hi, ik kom er op internet niet goed uit. Mijn man vertrekt woensdag met eigen vervoer voor het werk voor een week naar Zwitserland. Bij terugkomst zal hij volgens RIVM 5 dagen in quarantaine moeten.
Maar geldt dit dan ook voor mij omdat wij 'huisgenoten' zijn? Ik blijf namelijk gewoon thuis met onze zoon, maar er staat al maanden een weekendje weg gepland het weekend nadat mijn man terug komt (mijn man zou dan niet mee gaan). Dit was aldoor geen probleem, maar die werkreis werd aldoor maar uitgesteld en uitgesteld.. En als ik ook in quarantaine moet kan ik dus niet weg. Prima als dat zo is, maar dan kan die werkreis van mijn man dus gewoon niet door gaan![]()
Hij zal overigens nauwelijks in contact komen met andere mensen, met dat in het achterhoofd is er ook gekozen voor eigen vervoer ipv het vliegtuig.
Sizzle schreef:Hier staan ze inderdaad:
https://www.fedlex.admin.ch/eli/cc/2021/61/de
Het gaat dan vooral om vrachtwagens en taxis, mensen die iets in de gezondheidszorg moeten doen, ambassades en en andere dringende beroepen die voor het land van belang zijn.
Grenzgängers zijn volledig uitgesloten van hun verplichtingen maar daar valt hij natuurlijk niet onder.
Ik ga er vanuit dat zijn bedrijf het goed regelt maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.
de laatste tijd zie ik ook bijna nooit meer NL auto‘s op de weg, normaal horen die bijna tot het dagelijks straatbeeld.
elnienjo schreef:Eleionomae schreef:Ja dat werkt helaas niet. Hij komt dinsdag of woensdag terug en ik ga vrijdag pas weg. En mijn zoon gaat niet met mij mee een weekendje weg, dat was juist even voor mezelf om tot rust te komen na afgelopen jaar.
En op het moment dat je man thuis komt zelf vertrekken? Zodat hij gelijk de zorg voor je zoontje over kan nemen en jij gelijk een verlengd weekend weg kunt.
Vayo schreef:Eleionomae schreef:Hi, ik kom er op internet niet goed uit. Mijn man vertrekt woensdag met eigen vervoer voor het werk voor een week naar Zwitserland. Bij terugkomst zal hij volgens RIVM 5 dagen in quarantaine moeten.
De vader van mijn kinderen gaat jaarlijks voor werk weken naar Spanje. Dus vorig jaar is dit aan de orde geweest en nu in april weer. Ik heb hier al voor gebeld hoe dit zit. Ik kreeg als antwoord dat ik en de kinderen niet in quarantaine hoeven tenzij:
- de persoon in quarantaine koorts of benauwdheidsklachten krijgt
- de persoon in quarantaine positief test
Zelfs al wordt hij voor milde klachten getest, hoef je als huisgenoten niet in quarantaine. Dan hoeft pas bij een daadwerkelijk positieve uitslag.
Ook als hij zich standaard op dag 5 laat testen, hoeven de huisgenoten niet in quarantaine in afwachting van de test. Tenzij hij benauwdheidsklachten of koorts heeft, maar dat staat hierboven al bij de uitzonderingen.
Wel moet je man tijdens zijn quarantaine en tot afwachting van de uitslag van zijn test op dag 5 zoveel mogelijk afstand houden. Het advies is om dagelijks goed te luchten en dan het raam minimaal 30 min. open te houden. Goede hygiëne e.d.
Eigenlijk is het dezelfde vorm van quarantaine als waarbij je huisgenoot in aanraking is geweest met een nauw contact. Dan hoeven huisgenoten ook niet in quarantaine.
Citaat:Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 6012 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 420 minder dan gisteren. Dat is hoger dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 5328 mensen positief getest werden.
In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 1922 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1875), van wie 554 op de IC (gisteren: 554), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
karuna schreef:En in griekenland zijn er op plekken juist flinke maatregelen weer ivm volgelopen ziekenhuizen. Vreemd.
Ik word vooral verdrietig maar ook boos van al dat bewust overtreden van de regels. Zij verklot en het voor zoveel mensen waardoor het maar blijft voortduren. En komen we er nooit vanaf zo. Zij spelen met andermans levens en inkomen
karuna schreef:Citaat:Bij het RIVM zijn tot 10.00 uur vanmorgen 6012 nieuwe bevestigde coronabesmettingen gemeld. Dat zijn er 420 minder dan gisteren. Dat is hoger dan het gemiddelde van afgelopen week, toen er per dag gemiddeld 5328 mensen positief getest werden.
In de ziekenhuizen nam de bezetting toe. Er liggen nu 1922 mensen met corona in het ziekenhuis (gisteren: 1875), van wie 554 op de IC (gisteren: 554), meldt het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS).
Bron nos, fikse toename in het ziekenhuis.
En ik las dat ierland ook voorlopig geen az ent, 4 gevallen van trombose in noorwegen dit keer.
En dan lees je over feestjes in een gehuurd huis, de enorme mensenmassa in den haag en kennelijk een gigantisch feest in brazilie, een artiest die op vakantie is geweest op bonaire en over vervalste negatieve testen op schiphol voor zowel inkomende als uitgaande reizigers![]()
![]()
Echt werkelijk.
Relaxed schreef:Meer besmettingen nu is binnen een paar dagen meer ziekenhuisopnames en van daaruit ook weer toename op ic.. Dit wil je gewoon niet..