Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Neonlight schreef:Ik moet donderdag naar de tandarts, denk ook niet dat ik een mondkapje op krijg.![]()
Had de controle uitgesteld, moest eind maart/begin april eigenlijk maar geen afspraak gemaakt. Alleen brak donderdag een heel stuk kies af.
Morrie schreef:Neonlight schreef:Ik moet donderdag naar de tandarts, denk ook niet dat ik een mondkapje op krijg.![]()
Had de controle uitgesteld, moest eind maart/begin april eigenlijk maar geen afspraak gemaakt. Alleen brak donderdag een heel stuk kies af.
ik ben al een paar weken een vulling kwijt en dat doet zo af en toe veel pijn, maar ik heb hooikoorts, dus kan niet garanderen dat ik niet nies of hoest en mag dus niet komen. Die kies mag er van mij uit, maar dat moet de kaakchirurg dan weer doen en ik zit er niet op te wachten een ziekenhuis binnen te gaan.
neetoch schreef:Ik vond het wel bijzonder dat ik nu binnen een maand al voor de 2e x werd gebeld door de assistente van mijn nieuwe huisarts; eerst of ik maar even langs wilde komen voor een hartfilmpje en nu om bloed te laten prikken. Terwijl ik de eerste keer al had gezegd dat ik normaliter bij en cardioloog en longarts loop, maar hier nog niet lang woon en de jaarlijkse controle maar even vooruit heb geschoven wegens het corona virus.
Ze werd niet blij van mijn reactie geloof ik; Ik zei gelijk, "sorry maar ik ga nu toch niet bij de huisarts zitten voor wat bloed te laten prikken? Met het corona virus en ik die dus flink risico loopt dan". "Nee dat was inderdaad niet verstandig". Dus ik erachter aan: "Waarom vraagt die ha het dan nu al voor de 2e x in een maand tijd dan? Hebben jullie niets te doen ofzo?".
Kon er niet over uit eigenlijk, dus misschien was ik niet heel vriendelijk....
Blacky94 schreef:neetoch schreef:Ik vond het wel bijzonder dat ik nu binnen een maand al voor de 2e x werd gebeld door de assistente van mijn nieuwe huisarts; eerst of ik maar even langs wilde komen voor een hartfilmpje en nu om bloed te laten prikken. Terwijl ik de eerste keer al had gezegd dat ik normaliter bij en cardioloog en longarts loop, maar hier nog niet lang woon en de jaarlijkse controle maar even vooruit heb geschoven wegens het corona virus.
Ze werd niet blij van mijn reactie geloof ik; Ik zei gelijk, "sorry maar ik ga nu toch niet bij de huisarts zitten voor wat bloed te laten prikken? Met het corona virus en ik die dus flink risico loopt dan". "Nee dat was inderdaad niet verstandig". Dus ik erachter aan: "Waarom vraagt die ha het dan nu al voor de 2e x in een maand tijd dan? Hebben jullie niets te doen ofzo?".
Kon er niet over uit eigenlijk, dus misschien was ik niet heel vriendelijk....
Ik weet natuurlijk niet wat je hebt/waarom je behandeld wordt, en dat gaat mij ook niks aan, maar waar wij in het ziekenhuis wel massaal bang voor zijn is dat mensen met milde klachten zich niet meer melden of laten behandelen. Hetzij uit angst, hetzij uit "jullie zijn al druk genoeg".
Nu begrijp ik dat dit bij de HA was en niet het ziekenhuis, maar het laatste wat wij willen is dat problemen pas later ontdekt worden, soms met onomkeerbare problemen tot gevolg.
Ik ben een beetje bang dat als dit coronagebeuren straks een beetje onder controle is, we het druk gaan krijgen met mensen met zware CVA's en hartproblemen die bij eerdere diagnostiek mogelijk voorkomen hadden kunnen worden of minder ernstig waren geweest.
Hoe het precies bij de HA zit weet ik niet maar in principe hoort iedereen met klachten natuurlijk thuis te blijven of gaat de HA daarheen. Binnen de ziekenhuizen die ik ken worden de verschillende stromen patiënten strikt gescheiden gehouden.
Oscar schreef:Morrie schreef:en je kan nu beter geen ibuprofen slikken, daar schijnen de coronaatjes op te kicken
Voor zover ik begrepen heb was dat in eerste instantie het vermoeden maar is dat nooit bewezen.
lenaa_tje schreef:@janine1990 het artikel was vanochtend veruit van compleet https://www.rtvnoord.nl/nieuws/221581/N ... Ziekenhuis
Was Groningen en Drenthe maar Assen,Emmen, Scheemda blijven ook nog patiënten opnemen
Janine1990 schreef:lenaa_tje schreef:@janine1990 het artikel was vanochtend veruit van compleet https://www.rtvnoord.nl/nieuws/221581/N ... Ziekenhuis
Was Groningen en Drenthe maar Assen,Emmen, Scheemda blijven ook nog patiënten opnemen
Aaah… altijd leuk, een stukje zelfverheerlijking…