Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:41

Hier ook een heleboel instructies van de tandarts voor je binnen mag. Mond spoelen stond er volgens mij niet bij. Kijk wel hoe en wat voordat ik ga, anders vergeet ik toch de helft.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:45

Zwager was het gisteren avond oneens met de verpleging over de keuze van een TV programma.

Kijk, zo ken ik hem weer. _/-\o_

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:50

Juistem, dwarsliggen is ook al weer wat meer dan gewoon liggen +:)+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:51

Briljante opmerking!!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:58

Wat fijn rien.
Wij hadden in het ziekenhuis een zwakbegaafde patiënt. Hij kwam regelmatig terug. Zijn zus was zijn contactpersoon. Ze belde om te vragen hoe het ging. Dus ik zei dat hij had gezegd dat ik hem met rust moest laten en me een graftak noemde. Mijn stagiaire vond het niet kunnen dat ik het zo letterlijk herhaalde. Maar ik kende zijn zus en hij zei dat altijd als hij zich goed voelde tegen verpleegkundigen.
Als hij niet mopperde dan vertrouwde ik het voor geen cent .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:59

Whahaha heerlijk juist dat je dat zo zegt! Dan weet je dat het goed zit +:)+

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:42

Neonlight schreef:
Ik moet donderdag naar de tandarts, denk ook niet dat ik een mondkapje op krijg. _O-
Had de controle uitgesteld, moest eind maart/begin april eigenlijk maar geen afspraak gemaakt. Alleen brak donderdag een heel stuk kies af. -O-

ik ben al een paar weken een vulling kwijt en dat doet zo af en toe veel pijn, maar ik heb hooikoorts, dus kan niet garanderen dat ik niet nies of hoest en mag dus niet komen. Die kies mag er van mij uit, maar dat moet de kaakchirurg dan weer doen en ik zit er niet op te wachten een ziekenhuis binnen te gaan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:46

Belachelijk eigenlijk. Ik heb ook hooikoorts. Houdt dat dan in dat ik pas na oktober weer naar de tandarts mag?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:56

Oh das idd balen, want ik wilde eigenlijk ook wel een afspraak gaan maken, maar ook flink hooikoorts. Maar goed eerst maar eens bellen of dit bij hun ook zo werkt. Wil eigenlijk van 2 verstandskiezen af, maar is geen spoed.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:18

Morrie schreef:
Neonlight schreef:
Ik moet donderdag naar de tandarts, denk ook niet dat ik een mondkapje op krijg. _O-
Had de controle uitgesteld, moest eind maart/begin april eigenlijk maar geen afspraak gemaakt. Alleen brak donderdag een heel stuk kies af. -O-

ik ben al een paar weken een vulling kwijt en dat doet zo af en toe veel pijn, maar ik heb hooikoorts, dus kan niet garanderen dat ik niet nies of hoest en mag dus niet komen. Die kies mag er van mij uit, maar dat moet de kaakchirurg dan weer doen en ik zit er niet op te wachten een ziekenhuis binnen te gaan.

Het is niet zo dat je één voet over de drempel van een zkh zet en dan gelijk besmet bent hoor. Patiëntenstromen worden gescheiden en er zijn weinig bezoekers. Als je bij de kaakchirurg welkom bent zou ik dat gewoon in gang zetten. Na deze crisis moet er sowieso al een berg 'wachters' ingehaald worden, veel poli's zijn nu aan het heropstarten.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:20

Ik vond het wel bijzonder dat ik nu binnen een maand al voor de 2e x werd gebeld door de assistente van mijn nieuwe huisarts; eerst of ik maar even langs wilde komen voor een hartfilmpje en nu om bloed te laten prikken. Terwijl ik de eerste keer al had gezegd dat ik normaliter bij en cardioloog en longarts loop, maar hier nog niet lang woon en de jaarlijkse controle maar even vooruit heb geschoven wegens het corona virus.

Ze werd niet blij van mijn reactie geloof ik; Ik zei gelijk, "sorry maar ik ga nu toch niet bij de huisarts zitten voor wat bloed te laten prikken? Met het corona virus en ik die dus flink risico loopt dan". "Nee dat was inderdaad niet verstandig". Dus ik erachter aan: "Waarom vraagt die ha het dan nu al voor de 2e x in een maand tijd dan? Hebben jullie niets te doen ofzo?".

Kon er niet over uit eigenlijk, dus misschien was ik niet heel vriendelijk....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:27

voor de kaakchirurg moet ik een verwijsbrief van de tandarts hebben voor de verzekering, die geeft ze dus niet omdat ze me niet gezien heeft. Ik sukkel nog wel even door, jammer dat ik geen pijnstillers mag slikken, ik verdraag geen paracetamol en je kan nu beter geen ibuprofen slikken, daar schijnen de coronaatjes op te kicken

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:30

Morrie schreef:
en je kan nu beter geen ibuprofen slikken, daar schijnen de coronaatjes op te kicken

Voor zover ik begrepen heb was dat in eerste instantie het vermoeden maar is dat nooit bewezen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:35

neetoch schreef:
Ik vond het wel bijzonder dat ik nu binnen een maand al voor de 2e x werd gebeld door de assistente van mijn nieuwe huisarts; eerst of ik maar even langs wilde komen voor een hartfilmpje en nu om bloed te laten prikken. Terwijl ik de eerste keer al had gezegd dat ik normaliter bij en cardioloog en longarts loop, maar hier nog niet lang woon en de jaarlijkse controle maar even vooruit heb geschoven wegens het corona virus.

Ze werd niet blij van mijn reactie geloof ik; Ik zei gelijk, "sorry maar ik ga nu toch niet bij de huisarts zitten voor wat bloed te laten prikken? Met het corona virus en ik die dus flink risico loopt dan". "Nee dat was inderdaad niet verstandig". Dus ik erachter aan: "Waarom vraagt die ha het dan nu al voor de 2e x in een maand tijd dan? Hebben jullie niets te doen ofzo?".

Ik weet natuurlijk niet wat je hebt/waarom je behandeld wordt, en dat gaat mij ook niks aan, maar waar wij in het ziekenhuis wel massaal bang voor zijn is dat mensen met milde klachten zich niet meer melden of laten behandelen. Hetzij uit angst, hetzij uit "jullie zijn al druk genoeg".
Nu begrijp ik dat dit bij de HA was en niet het ziekenhuis, maar het laatste wat wij willen is dat problemen pas later ontdekt worden, soms met onomkeerbare problemen tot gevolg.
Ik ben een beetje bang dat als dit coronagebeuren straks een beetje onder controle is, we het druk gaan krijgen met mensen met zware CVA's en hartproblemen die bij eerdere diagnostiek mogelijk voorkomen hadden kunnen worden of minder ernstig waren geweest.

Hoe het precies bij de HA zit weet ik niet maar in principe hoort iedereen met klachten natuurlijk thuis te blijven of gaat de HA daarheen. Binnen de ziekenhuizen die ik ken worden de verschillende stromen patiënten strikt gescheiden gehouden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:39

Blacky94 schreef:
neetoch schreef:

Ik weet natuurlijk niet wat je hebt/waarom je behandeld wordt, en dat gaat mij ook niks aan, maar waar wij in het ziekenhuis wel massaal bang voor zijn is dat mensen met milde klachten zich niet meer melden of laten behandelen. Hetzij uit angst, hetzij uit "jullie zijn al druk genoeg".
Nu begrijp ik dat dit bij de HA was en niet het ziekenhuis, maar het laatste wat wij willen is dat problemen pas later ontdekt worden, soms met onomkeerbare problemen tot gevolg.
Ik ben een beetje bang dat als dit coronagebeuren straks een beetje onder controle is, we het druk gaan krijgen met mensen met zware CVA's en hartproblemen die bij eerdere diagnostiek mogelijk voorkomen hadden kunnen worden of minder ernstig waren geweest.

Hoe het precies bij de HA zit weet ik niet maar in principe hoort iedereen met klachten natuurlijk thuis te blijven of gaat de HA daarheen. Binnen de ziekenhuizen die ik ken worden de verschillende stromen patiënten strikt gescheiden gehouden.

De 7 Groningse ziekenhuizen (ik wist niet dat we er zoveel hadden???) zijn overeengekomen dat alleen Martini en UMCG nog coronapatiënten opnemen zolang het stabiel blijft. Bij een piek kan er weer opgeschaald worden.

Dit is om de reguliere zorg weer verder op te starten. Kan me inderdaad voorstellen dat er veel zorgen zijn om mensen die buiten corona om ook zorg nodig hebben.

Zoiets zal in de rest van het land straks ook vast volgen…

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:40

Oscar schreef:
Morrie schreef:
en je kan nu beter geen ibuprofen slikken, daar schijnen de coronaatjes op te kicken

Voor zover ik begrepen heb was dat in eerste instantie het vermoeden maar is dat nooit bewezen.

Mijn man had dus heftige kiespijn vorige week en kreeg het advies om antibiotica én ibuprofen te slikken. Nog even het verhaal over ibuprofen en corona genoemd, maar was niet bewezen volgens de apotheker en zonder verdere klachten absoluut geen probleem.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:45

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:56

Pfffffff toen Rien positief nieuws had over zwager had onze vriend een kleine terugval. Positief nieuws vind ik zo belangrijk dus heel bewust niets gepost.

Maar *\%/* *\%/* vroeg id middag is onze vriend gedebuteerd en ademt zelfstandig. Hij is helder, praten gaat goed en heeft ijsje gegeten. Zo gelukkig mee. ... *\%/*

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:57

lenaa_tje schreef:
@janine1990 het artikel was vanochtend veruit van compleet https://www.rtvnoord.nl/nieuws/221581/N ... Ziekenhuis
Was Groningen en Drenthe maar Assen,Emmen, Scheemda blijven ook nog patiënten opnemen

Aaah… altijd leuk, een stukje zelfverheerlijking… :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 14:57

Ook voor jou Pien: *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
:)F :)F :)F :)F :)F :)F :)F Y)(^) Y)(^) Y)(^) Y)(^)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:02

Zekere maar voor het onzekere genomen wbt tandarts en afspraak bij goede vriendin gemaakt die mondhygieniste is en eigen praktijk heeft. Zij kan het geld goed gebruiken nu. En kan ook wel controleren of we gaatjes hebben ja of nee.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:05

Janine1990 schreef:
lenaa_tje schreef:
@janine1990 het artikel was vanochtend veruit van compleet https://www.rtvnoord.nl/nieuws/221581/N ... Ziekenhuis
Was Groningen en Drenthe maar Assen,Emmen, Scheemda blijven ook nog patiënten opnemen

Aaah… altijd leuk, een stukje zelfverheerlijking… :+

Haha ik had namelijk eerst rtv Noord gelezen en toen rtv Drenthe daar was de strekking totaal anders. Nu zijn ze weer gelijk. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:06

Ach Trump lijkt de bleek en de UV toch al wel zelf aan het uitproberen te zijn aan dat witblonde haar en dat oranje gezicht te zien.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:07

Goede berichten Pien en Rien (dat rijmt)
Morgen komt de uitslag van de test van mijn moeder. Fingers crosst. Ze is erg benauwd en doodmoe. Ze krijgt ab en een puffer (die had ze al sinds januari maar ze vond het niet meer nodig)
Ze is in januari al bizar ziek geweest. Eigenlijk alle symposium van corona alleen kenden we die nog niet toen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 15:10

Pien *\o/* *\o/*