Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 14:42

Ben idd wel benieuwd of er mensen deze zomer nog verder weg gaan.

Mega verwend van mezelf maar op vakantie binnen Europa vind ik gewoon mwoah :') Komt waarschijnlijk ook omdat ik zo erg baal nu.

Anoniem

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:44

Ik hoop toch in het najaar nog wel weg te kunnen. Ik doe altijd singlereizen en dat vind ik wel iets minder relaxed (je deelt dan een kamer en eten met grote groepen enzo), dus misschien dat ik ook wel in mijn eentje of een vriendin ga.. Zit aan Curacao te denken, maar ik wacht sowieso de zomer nog af.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:47

Relaxed schreef:
Ik hoop toch in het najaar nog wel weg te kunnen. Ik doe altijd singlereizen en dat vind ik wel iets minder relaxed (je deelt dan een kamer en eten met grote groepen enzo), dus misschien dat ik ook wel in mijn eentje of een vriendin ga.. Zit aan Curacao te denken, maar ik wacht sowieso de zomer nog af.

Je kunt toch een eenpersoonskamer boeken?
Ik ben vroeger vaak op groepsrondreis geweest met Djoser, maar altijd een eenpersoonskamer. Moet er uberhaupt niet aan denken om met iemand een kamer te moeten delen, laat staan met 'n onbekende!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:08

Niet bij de organisatie waar ik nu mee weg wil :n Ze gaan het wel proberen te regelen, maar voor nu kan het niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:10

Aranel schreef:

Mega verwend van mezelf maar op vakantie binnen Europa vind ik gewoon mwoah :') Komt waarschijnlijk ook omdat ik zo erg baal nu.

Snap dat je baalt hoor!

Maar Europa is zo mooi. Je hebt er allerlei soorten landschappen, allerlei soorten culturen... ik kan me bijna niet voorstellen dat je in Europa niet iets kan vinden dat een beetje in de buurt komt van de plek waar je eigenlijk heen wilde.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:12

Ik wil heel graag naar Maleisië en Borneo maar ik sla geheel vrijwillig wel even over.
Ik dacht nu aan een roadtrip Italië. Gelukkig heb ik nog 3 maanden om erover na te denken.

Mag iedereen hier trouwens zijn vakantie verplaatsen ? Of word je gehouden aan je oorspronkelijke planning?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:21

Relaxed schreef:
Niet bij de organisatie waar ik nu mee weg wil :n Ze gaan het wel proberen te regelen, maar voor nu kan het niet.

Zou voor mij persoonlijk 'n no go zijn. Kun je geen andere organisatie zoeken? Djoser heeft bijv. heel veel bestemmingen (als Djoser de crisis overleeft tenmiste)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:21

Ik ben aan het verplaatsen naar volgend jaar. Ik mocht omboeken naar alle reizen die op dit moment online staan (sunweb).
Gaan naar een ander hotel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:48

elnienjo schreef:
Relaxed schreef:

Zou voor mij persoonlijk 'n no go zijn. Kun je geen andere organisatie zoeken? Djoser heeft bijv. heel veel bestemmingen (als Djoser de crisis overleeft tenmiste)

Maar voor mij is het geen no go ;) Alleen nu met Corona vind ik het niet zo relaxed, niet alleen het kamer delen, maar ook de grootte van de groep..
Ik wil gewoon lekker naar de zon, hoef geen rondreis oid en dan zijn er niet zoveel organisaties over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:49

Fitzroy schreef:
Ik wil heel graag naar Maleisië en Borneo maar ik sla geheel vrijwillig wel even over.
Ik dacht nu aan een roadtrip Italië. Gelukkig heb ik nog 3 maanden om erover na te denken.

Mag iedereen hier trouwens zijn vakantie verplaatsen ? Of word je gehouden aan je oorspronkelijke planning?

Bij ons is in de productie iedereen verplicht zijn vakantie aan te houden, maar ze mogen wel terug naar 2 weken ipv 3 (als ze dit gepland hadden) Om te voorkomen dat iedereen zijn vakantie uitstelt en er in het najaar een probleem in de planning ontstaat.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:03

Thailand opent eind juni de grenzen weer voor vakantiegangers uit geselecteerde landen , Europa hoort daar niet bij. Dus vakantie van dochter gaat nu zeker niet door.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:04

Bij ons staan opgenomen vakantiedagen in principe vast, om te voorkomen dat straks iedereen tegelijk weg wil. Dat stond ook expliciet genoemd in een van de laatste nieuwsbrieven. Maar flexibiliteit (van beide kanten en op vele vlakken) is een van de succesvolle pijlers van ons bedrijf en in overleg met leidinggevenden is bij ons altijd veel mogelijk. Ik heb nog getwijfeld of ik nu wel twee weken nodig heb (dus of ik een hele of halve week doorschuif), maar inmiddels is twee weken vrij toch best een lekker vooruitzicht.

Autumnn schreef:
Zijn er al bokkers op vakantie in het buitenland nu (of geweest) en hoe ging/gaat dat?

Daar ben ik ook benieuwd naar, vooral naar vliegervaringen en landen verder weg dan Duitsland of België, al komt dat natuurlijk ook pas net op gang.

Mijn laatste overnachting in Zeeland is letterlijk op de grens van Nederland en België, met mijn bed aan de Nederlandse kant := Het plan is om een dagje België te doen, maar dat wordt dan ergens op de lijn Knokke-Antwerpen. Ik heb toch geen zin om veel in de auto te zitten en 'net over de grens' is ook buitenland. :))

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:18

Ik werk in het onderwijs, dus kan vakantiedagen niet kiezen. Ik zit aan de zomermaanden vast.
Mijn vriend uit Noorwegen is nu hier sinds 2,5 week, vliegen was wel een gedoe vond hij. Maandag vliegt ie weer terug.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:48

Vandaag contact opgenomen door medewerker van Sunweb, heb nu definitief omgeboekt naar volgend jaar augustus.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:43

Ik zit eraan te denken om last minuut misschien naar België of De Eifel in Duitsland te gaan. En met last minuut bedoel ik dan ook in de middag bedenken dat ik weg wil en de volgende ochtend rijden. Ga niets boeken, hoogstens een telefoontje onderweg naar de camping of ze nog plek hebben.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:19

Aranel schreef:

Waar ben je dan allemaal geweest in Europa? Want er zijn echt prachtige plekken. Zo vond ik la palma en noord Tenerife best wat weg hebben van Hawaii, en Zwitserland met prachtige blauwe meren, watervallen en bergtoppen <3

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 18:20

mvdende schreef:
Ik zit eraan te denken om last minuut misschien naar België of De Eifel in Duitsland te gaan. En met last minuut bedoel ik dan ook in de middag bedenken dat ik weg wil en de volgende ochtend rijden. Ga niets boeken, hoogstens een telefoontje onderweg naar de camping of ze nog plek hebben.

Ik zou dan wel bellen voor het rijden :o tot mijn verbazing zijn er best wat campings vol. Niet dat je nog heel lang moet rijden om maar een plek te vinden.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:26

Ik heb mijn vakantie van 2 weken omgezet naar 1 week, en ga nu beginnen aan een weekje Tuinzania..

We hebben wel overwogen om in NL op vakantie te gaan, maar zitten leuker/luxer in ons eigen huis eigenlijk. Wel gek zo'n vakantie zonder plannen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:30

Wij zij voor het eerst op vakantie in eigen land en dit bevalt zo goed dat we zeiden dat we het volgend jaar weer gaan doen :')

We zitten op Ameland. De kinderen vinden het leuk, het weer is prima (de oudste functioneerde voorgaande keren ook niet best bij 30+ graden) en we zijn maar 3 uur onderweg geweest. Het lange reizen vond ik altijd het ergste van de vakantie.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:33

Mijn vakantie in Hintergarten zit er bijna op. Ontzettend veel gezien van de omgeving. Paar slechte dagen maar een lekker kleurtje gekregen. En het eten was er elke dag ook prima. Geen gemiep met mondkapjes en we kunnen lekker tegen elkaar aankruipen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 19:51

Gelukkig pas vakantie in september, maar geen idee waar naar toe. We hebben voor 4 weken een camper gehuurd. Planning was Andalusie maar daar gaan we niet naar toe. Ook vanwege de afstand, als ze ineens een lock down doen zijn we niet snel daar weg. Slovenië en Oostenrijk hebben we vorig jaar gedaan. Misschien nu Duitsland en Zwitserland, of rondje Nederland. :))

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:04

verootjoo schreef:
Wij zij voor het eerst op vakantie in eigen land en dit bevalt zo goed dat we zeiden dat we het volgend jaar weer gaan doen :')

We zitten op Ameland. De kinderen vinden het leuk, het weer is prima (de oudste functioneerde voorgaande keren ook niet best bij 30+ graden) en we zijn maar 3 uur onderweg geweest. Het lange reizen vond ik altijd het ergste van de vakantie.

Behalve als je een hele week regen hebt, dan ben je er wel snel klaar mee :D

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:10

Nadir schreef:

Een hele week regen kun je in Frankrijk of Italië ook makkelijk hebben. Been there, done that. -O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:13

Nadir schreef:
verootjoo schreef:

Zo groot is die kans niet dat het non-stop alleen maar regent :P maar de Nederlandse parken zijn daar ook wel op bedacht, binnenzwembaden, binnenspeeldingen en je kunt naar binnen-uitjes.
En op zich heb ik een schijthekel aan rotweer maar de kinderen houden daarvan. Vorig jaar op wintersport de hele week non-stop sneeuwval gehad en de hele week waren ze buiten aan het spelen :=

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 23:02

Oke, als jouw kinderen van rotweer houden en jullie in de vakantie binnen uitjes willen doen dan is het idd een optie om in NL op vakantie te gaan. Wij houden erg van de zon, ik wil echt niet in NL op vakantie. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. :)