Ik vind eigenlijk al die aankondigingen cringe . Het één nog 'creatiever' dan de ander en daarmee meteen bleh .
lor1_1984
Geplaatst: 13-04-20 17:22
Magrathea schreef:
Helaas gebruiken veel mensen zogenaamde mentale problemen om niets aan opvoeding te hoeven doen
Niet alleen in de opvoeding hoor, ook bij zichzelf. Een voormalige vriendin is geboren met een lichte hersenbeschadiging door zuurstofgebrek, haar klachten lijken wat op autisme. Prima, wilden we best rekening mee houden en op haar eigen verzoek gaven we het ook aan als ze dingen zei/deed die écht lomp/kwetsend/gemeen waren. Eerste paar jaar ging dat prima, tot ze op een dag besloot de autisme kaart te spelen. Dus wanneer we haar ergens op wezen antwoordde ze met 'ik kan er niks aan doen want ik ben een autist'. Let wel; ze heeft nooit een diagnose gehad buiten autistische trekken. Uiteindelijk is ze een hoop langdurige vriendschappen kwijtgespeeld puur door ronduit gemeen, achterbaks etc te doen, mensen tegen elkaar op te zetten, proberen partners in te pikken etcetc en zich er vanaf te maken met het excuus dat ze autistisch is. Mij heeft ze er oa van beschuldigd dat ik met haar vriend het bed in dook omdat hij regelmatig een avond bij mij was. Ik ken hem al sinds mijn vijfde en hij is meer een broertje voor me, maar buiten dat val ik op vrouwen. Ook heeft ze geprobeerd om mij te verleiden tot bedpret omdat ze het weleens wilde proberen met een vrouw en was ze beledigd toen ik haar afwees.
Ikzelf heb ook mijn gebreken maar wanneer iemand me erop wijst dat iets niet handig was ofzo dan probeer ik daar in het vervolg op te letten en ik ga het gesprek aan met degene die ik gekwetst/beledigd oid heb. Ik leg ook uit dat ik sociaal wat minder handig ben maar gebruik het niet als excuus om overal mee weg te komen.
Anoniem
Geplaatst: 13-04-20 21:35
Leo schreef:
maar m'n werkbrauwen komen bijna niet meer terug uit m'n haargrens op hun normale level
Hahaha, ik ben voor! Flatten the (baby)curve! Begin meteen vanavond. Of dus niet, tot 1 juni gesloten
Anoniem
Geplaatst: 13-04-20 22:39
Vriend vertelde dat het bij de buren geknald heeft vandaag. Om 8u is hij in het Arabisch uit bed gegild en dat is doorgegaan tot half 12 vanmiddag. Ofwel waren de ouders aan het tieren ofwel de kinderen er tussendoor. Zelfs buren die op straat kwamen kijken wat er aan de hand was.
Wat wil je, 3 kinderen tussen 1,5 en 7 in een huis zonder tuin, enkel een klein terras. Ze gaan niet eens wandelen of fietsen. Zij is huismoeder en komt amper buiten. We hebben van de 2 jongste zelfs nooit gemerkt dat ze zwanger was/bevallen omdat we haar zo weinig zien... en jongste kind zag ik onlangs pas als puberende peuter.
Verder denk ik dat veel ouders van hun kind af willen. Op weg naar werk 2x fikse uitzwaai moeten maken op een weg waar je 70 mag omdat ze persé een kind dat leert fietsen gewoon los op het rijvak laten schieten en de ander omdat die achter een bal aan mocht.