Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:18

nienke39 schreef:
Niet rot bedoelt maar ik wilde bij mijn kindje echt zelf nieuwe spulletjes kopen...

Ik zal een mix hebben.

In maatje 44 en 50 blijven kledingstukken van kwalitatief “betere” merken zo goed als nieuw als deze normaal behandeld worden.

Mijn huidige dochter is nog geen 1,5 jaar oud, van haar hergebruik ik ook spullen voor de komende 2 dames.

Daarnaast ook al nieuwe spullen gekocht en gaan nog wel gekocht worden.

Op marktplaats staan ook spullen die al te klein waren toen ze gekregen werden van kraambezoek of niet de smaak van de krijger. ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:19

nienke39 schreef:
Niet rot bedoelt maar ik wilde bij mijn kindje echt zelf nieuwe spulletjes kopen...

Die keuze maakt iedereen zelf toch...
Iedereen heeft ook zijn of haar eigen budget. Niks op tegen om kleertjes die nauwelijks gedragen zijn en schoon te hergebruiken.

Alja

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:25

Idd veel nieuwbakken moeders hebben veelste veel kleding zodat de kleding eigenlijk als nieuw blijft dus snap heel goed dat je dat tweedehands gaat kopen.

Ik had ook een mooie, na veel gesteggel twee kledingstukken verkocht
Moest op de goedkoop mogelijkste manier verzonden worden, ok dus postzegels erop en gaan.
Vorige week dinsdag verzonden dus vrijdag al eens een berichtje dat ze nog niks had ontvangen, maandag berichtje dat ze nog niks had dus ik zeg: heb een filmpje van het verzenden en daarna stopt mijn service eigenlijk ook wel omdat je het zelf op de goedkoopste manier wou.
Dus filmpje gestuurd, ineens dinsdagmorgen een berichtje dat ze nog eens goed in der kast had gekeken en dat ze daar al netjes opgevouwen inlagen.

Apart of niet dan :+

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:29

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:29

Dat is erg apart ja...

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:34

Precies waarom ik ook álles wat verzonden wordt zonder track en trace even film als het de brievenbus in gaat. :Y)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:37

Het is wel een goede tip ja, want ik deed dat niet ( ook geen probleem gehad) maar je weet nooit.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:43

Heb iets te vaak meegemaakt dat spullen "nooit aankwamen".

Als dat gaat om bedragen van 30 - 50 euro voor een duur bit waarvan ze persé wilden dat het in de brievenbus ging (toendertijd nog geen brievenbuspakjes) en er daarna verwacht werd dat er een compensatie tegenover stond... Heb ik mijn les geleerd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:48

Nou risico van verzenden ( zeker zonder track & trace) is echt voor de koper en dat vermeld ik dan wel nog extra.

Maar extra bewijs kan nooit kwaad :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 21:59

Ik ook, maar toch wordt het soms geprobeerd...

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:18

Ik ben daarom ook wel heel blij met het brievenbuspakketje. Ik merk dat als iets in aanmerking komt voor 4 postzegels (3,64 euro), dan geef ik ook altijd aan dat het voor 4 euro een brievenbuspakket wordt. Dan kiezen de meesten toch voor zo'n brievenbuspakket.

Sinds Pasen loop ik zo'n beetje om de dag naar het pakketpunt om iets af te geven. *\o/*

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:08

upendo schreef:
Heb iets te vaak meegemaakt dat spullen "nooit aankwamen".

Als dat gaat om bedragen van 30 - 50 euro voor een duur bit waarvan ze persé wilden dat het in de brievenbus ging (toendertijd nog geen brievenbuspakjes) en er daarna verwacht werd dat er een compensatie tegenover stond... Heb ik mijn les geleerd.

Hier idem, 5 zo goed als nieuwe scapa dekjes, moest verzonden worden naar Frankrijk.
Verzekerd vonden ze teveel geld. Nou je raadt het al.. Pakketje nooit aangekomen, PostNL kon niets betekenen. Had gezegd dat het hun risico was en vervolgens hebben ze me zwart gemaakt op Facebook. Toch maar 50% verlies genomen achteraf, maar echt.. doodzonde.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:08

ik had echt weer een superervaring eigenlijk. 's avonds weidepalen gevonden, berichtje gestuurd, gelijk antwoord en de volgende ochtend opgehaald. Hebben elkaar 5 sterren gegeven! Kijk zo werkt marktplaats lekker.

Voor verzenden doe ik niks meer zonder T&T code. Heb daar gewoon geen zin in, maar moet eerlijk bekennen ook nog nooit gezeik of verloren pakketjes gehad te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 11:49

Hier gingen wij kijken naar 3 stamboek lammen. Ivm de afstand trailer al meegenomen. Komen wij toe, had de kweker er al 2 telefonisch verkocht vlak voor onze aankomst.

Ben ik dan zo gek dat ik zou zeggen: Nou, er komen vanavond enkele mensen kijken, als die ze niet nemen bel ik terug.
Blijkbaar is dit dus niet de gewoonte. Er was ons ook een veel mooiere prijs beloofd per stuk als wij ze alle 3 namen. Die deal gelde dus ook niet meer waardoor de prijs voor het overgebleven lam de hoofdprijs werd.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:00

DeMolenhoek schreef:
Hier gingen wij kijken naar 3 stamboek lammen. Ivm de afstand trailer al meegenomen. Komen wij toe, had de kweker er al 2 telefonisch verkocht vlak voor onze aankomst.

Ben ik dan zo gek dat ik zou zeggen: Nou, er komen vanavond enkele mensen kijken, als die ze niet nemen bel ik terug.
Blijkbaar is dit dus niet de gewoonte. Er was ons ook een veel mooiere prijs beloofd per stuk als wij ze alle 3 namen. Die deal gelde dus ook niet meer waardoor de prijs voor het overgebleven lam de hoofdprijs werd.

dat is absoluut niet netjes nee, zou ook echt niet gecharmeerd zijn. Deelde die dat meteen mede, of pas na een tijdje? Ik was meteen omgedraaid denk ik.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:05

Ik had vanmorgen iemand die reageerde op een deken die ik te koop heb staan. Ze reageerde heel vlot en ze wilde het op komen halen. Heel fijn. Ik dacht zoek ik vast die deken op, zodat hij klaar ligt als ze komt. Ja deze week kon ze niet, misschien volgende week of de week daarop.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:07

Eindelijk iemand die interesse had in mijn advertentie. Ze was akkoord met de prijs en vervolgens proberen we een dag af te spreken wanneer ze het kan komen ophalen, reageert ze niet meer. Ze wilde het eigenlijk gister al meteen ophalen, gezegd dat ik de hele middag/avond thuis was dus dat ze langs kon komen, zegt ze dat ze dacht dat het zaterdag was?
Heb nog geen adres gegeven dus ben benieuwd of ze nog gaat reageren :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:21

Oehlala schreef:
DeMolenhoek schreef:

dat is absoluut niet netjes nee, zou ook echt niet gecharmeerd zijn. Deelde die dat meteen mede, of pas na een tijdje? Ik was meteen omgedraaid denk ik.

Pas na een tijdje. We waren al langs meerdere weides gereden om de kwaliteit van de kudde te zien. Toen wij op de een na laatste weide aankwam begon hij over de vader van het lam dat hij nog had. Ik dacht eerst dat ik het verkeerd hoorde maar toen hij het nog eens herhaalde zei ik: Lam? Het zijn er toch 3? Waarop hij antwoordde: Ja ik zit er wat mee verveeld maar deze middag... En toen kwam de uitleg. Weet je, bel dan gewoon dat je ons niet meer kunt bieden waarvoor wij komen. Het was anderhalf uur rijden enkel dus niet om de hoek.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 13:32

Wow, dat is echt niet chic. Kleine moeite om te even te bellen toch.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:36

nienke39 schreef:

Maar komt wel rot over. Je kunt niet in mensen hun portomonee kijken? Vind dit een beetje een verkapt schuldgevoel aan praten. Ikzelf heb er ook nooit problemen mee gehad, er bestaan wasmachines en kinderen groeien als kool.

YoniB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:45

De portemonnee is niet de enige reden om tweedehands te kopen. Ik vind goede spullen weg doen echt heel zonde, dus koop vrijwel alles tweedehands om zo grondstoffen te sparen en afval te verminderen.

Ik moet ook weer de nodige spulletjes op marktplaats zetten. Heb nu alleen wat kleding en dat loopt voor geen drol.
Hebben jullie wel eens een zweep proberen te verkopen? Ik heb hem er maar afgehaald, mán wat een mafklappers komen daar op af haha!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:51

Ik koop ook zoveel mogelijk tweedehands. In de eerste plaats vanwege milieu en in de tweede plaats omdat het leuker is voor de portemonnee.

Kan me ook niet meer heugen wanneer ik voor het laatst schoenen in de winkel heb gekocht. Tenzij rijlaarzen meetellen. :')

En zeker kinderkleding. Die kleintjes groeien als kool, dus tweedehands kleding zal vast niet heel vaak gedragen zijn. Zeker newborn kleding.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 14:51

YoniB schreef:
De portemonnee is niet de enige reden om tweedehands te kopen. Ik vind goede spullen weg doen echt heel zonde, dus koop vrijwel alles tweedehands om zo grondstoffen te sparen en afval te verminderen.

Ik moet ook weer de nodige spulletjes op marktplaats zetten. Heb nu alleen wat kleding en dat loopt voor geen drol.
Hebben jullie wel eens een zweep proberen te verkopen? Ik heb hem er maar afgehaald, mán wat een mafklappers komen daar op af haha!

:')

Ik zou het bijna willen proberen. Zelfde slag volk als die mensen die gebruikte sokken en sneakers zoeken, liefst van paardenmeisjes? :')

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:07

upendo schreef:
YoniB schreef:

:')

Ik zou het bijna willen proberen. Zelfde slag volk als die mensen die gebruikte sokken en sneakers zoeken, liefst van paardenmeisjes? :')

Als ze mij dan geld bieden om ze een paar meppen met die zweep te verkopen, dan doe ik dat met plezier hoor.. ~~}>

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:21

X
Laatst bijgewerkt door upendo op 23-02-24 00:43, in het totaal 1 keer bewerkt