Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ImkeTarek

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:09

Mijn vriend heeft een pakket besteld welke via DHL bezorgd zou worden, wij waren niet thuis en nou staat er een adres/servicepunt waar het bezorgd zou zijn, wat ze beschrijven als een "neighbourhood service" (mijn vriend is engels en hij beschreef dit zo), terwijl het echte servicepunt daar zo'n twee minuten vanaf ligt (waar het pakket niet is..)

Is dit voor jullie een bekend fenomeen? Want dit huis is alsnog zo'n 10 minuten met de auto van ons vandaan..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 14:12

Ja dat is een buurtpunt van iemand particulier. Die verdienen daar een beetje geld mee door zulke pakketjes aan te nemen. Soort mini pakketpunt.

Iedereen kan zo'n punt starten, hier zitten er 2 in een straal van 200 meter :+

Helaas kan de bezorger van DHL daar niet zoveel aan doen, de scanners geven zelf aan naar welk punt de pakketjes moeten en dat zou op GPS en dichtstbijzijnde moeten zijn. Maar dat gaat wel eens mis.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:34

DPD:
Afbeelding

Zit al de hele dag thuis, vanmorgen is er aangebeld voor het afgeven van een bank en zojuist door PostNL die met twee pakketjes aan de deur stond. Ook geen briefje in de brievenbus.. :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:37

Hier ups die pakket moet afleveren bij hun eigen pakketpunt. Vorige week na sluitingstijd, gisteren voordat ze open waren. Nu maar hopen dat ze vandaag wel in de normale openingstijden komen. Ik had verwacht dat ze dat bij een punt van zichzelf wel zouden weten?

Kon trouwens niet kiezen voor thuis afleveren en weet ook niet wat er gebeurt als ze vandaag weer voor gesloten deur staan?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:55

Gelukkig zijn er nog mensen die wel blij zijn met hun bezorgers.

Als leidinggevende zie ik de laatste tijd zoveel gezeur en geklaag voorbij komen dat ik er bijna aan begin te twijfelen.
Afbeelding

Leuke start van een werkdag dit :D

Oh, en mochten jullie dit nou zelf ook wel eens denken. Neem gewoon contact op met de klantenservice van PostNL, kunnen vooral de bezorgers wel heel erg waarderen.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:27

Ik ben ook onwijs blij met onze PostNL bezorger :j

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 03:06

De bezorger die hier altijd komt oefent het hele jaar door voor zwarte piet :j
Ipv gewoon aanbellen, belt hij aan en begint vervolgens direct als een malle op de voordeur te bonken. En als je niet binnen 10 seconden open hebt gedaan, belt en bonkt hij gelijk weer :+
Maar verder is het een prima bezorger hoor :P

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:36

Yinthee schreef:
De bezorger die hier altijd komt oefent het hele jaar door voor zwarte piet :j
Ipv gewoon aanbellen, belt hij aan en begint vervolgens direct als een malle op de voordeur te bonken. En als je niet binnen 10 seconden open hebt gedaan, belt en bonkt hij gelijk weer :+
Maar verder is het een prima bezorger hoor :P

Ow wacht dat is het mijne belt aan en rent hard weg zou die dan ook oefenen? Ik vraag mij soms af of er een bom in zit als hij dat doet op de camera zie ik hem dan de auto in springen en dan zuchten als ik dus niet thuis ben om het pakket vervolgens weer te pakken en bij de buren af te leveren nu probeer ik alle pakketten bij mijn moeder aan te laten komen dan heb ik daar geen last van

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 19:37

Deze keer niet echt een PostNL frustratie, kunnen zij immers ook niets aan doen.

2x 4 zakken van 4kg kattenvoer besteld (dus 2x 16kg). In twee delen verstuurd, gisteren de eerste goed aangekomen, hoewel het in een gammel doosje zat. Deze vier zakken zaten los in de doos.
De tweede doos vandaag, maar deze vier zakken zaten al aan elkaar vast in plastic. Daarom heen een veeeeeel te grote doos, die van ellende uit elkaar viel. Netjes door PostNL getapet, maar wel losse brokken binnenin en een zak kapot.

Eigenlijk zouden ze gewoon dozen moeten weigeren die niet fatsoenlijk worden ingepakt :Y)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:56

Nou, ik verstuur voortaan alleen nog maar pakjes met andere bedrijven dan PostNL.

Ik verstuur een aangetekend pakket op. Betaal dus extra voor de handtekening van de ontvanger.

Vervolgens is het pakket open gemaakt en bij buren van de geadresseerde neergegooid die niet thuis waren. En dus onbeheerd achter gelaten. Er is niet gevraagd om nummers van de legitimatie van geadresseerde, want daar hebben ze niet aangebeld. Er is geen handtekening van de geadresseerde, want daar is niet aangebeld. Maar ik heb er wel voor betaald.

En dan ga je verhaal halen bij de post. Krijg je de flauwe flapdrol opmerking dat ze er niks aan gaan doen, want het pakket is toch terecht?

Ja, opengemaakt, aangetekend, gedumpt en godzijdank had de geadresseerde een eerlijke buur!

Dienst niet correct geleverd. Krijg alleen een standaard antwoord en verder kan ik het bekijken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:30

Tallie1979 schreef:
Nou, ik verstuur voortaan alleen nog maar pakjes met andere bedrijven dan PostNL.

Ik verstuur een aangetekend pakket op. Betaal dus extra voor de handtekening van de ontvanger.

Vervolgens is het pakket open gemaakt en bij buren van de geadresseerde neergegooid die niet thuis waren. En dus onbeheerd achter gelaten. Er is niet gevraagd om nummers van de legitimatie van geadresseerde, want daar hebben ze niet aangebeld. Er is geen handtekening van de geadresseerde, want daar is niet aangebeld. Maar ik heb er wel voor betaald.

En dan ga je verhaal halen bij de post. Krijg je de flauwe flapdrol opmerking dat ze er niks aan gaan doen, want het pakket is toch terecht?

Ja, opengemaakt, aangetekend, gedumpt en godzijdank had de geadresseerde een eerlijke buur!

Dienst niet correct geleverd. Krijg alleen een standaard antwoord en verder kan ik het bekijken.

Dat gebeurt helaas niet alleen bij post.nl maar oa ook bij DHL

Wij zaten te wachten op een aangetekend pakket. Er stond in de mail bij vermeld dat alleen de geadresseerde deze aan mocht nemen incl legitimatie.
Maar geen pakket.
Een dag later werd er aangebeld, stond iemand met ons pakketje. Open gemaakt.
Ze hadden het een paar straten verderop in de brievenbus gedaan en deze mensen waren niet thuis.

Ook een klacht ingediend, bij zowel de verzender als bij DHL
Maar werd gewoon niets mee gedaan, want die ander had het toch netjes gebracht

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:59

ik had vandaag iets raars. Gisteren iets besteld, zou vandaag geleverd worden. T&T stond op tussen 10.10 en 12.10. Helemaal prima niets aan de hand. Ik kon ook gewoon zien dat de bezorger onderweg was.
Maar toen kreeg ik om 9.35 een mail dat ik nog 2 dagen de tijd had om mijn pakketje op te halen anders zou het worden teruggestuurd naar de afzender :? heel apart.

Het pakje kwam gewoon om 10.30, niets aan de hand verder, maar ik vond het zo'n rare mail.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:01

Weet je zeker dat er niet nog een ander pakket op het afhaalpunt ligt?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:11

juval schreef:
ik had vandaag iets raars. Gisteren iets besteld, zou vandaag geleverd worden. T&T stond op tussen 10.10 en 12.10. Helemaal prima niets aan de hand. Ik kon ook gewoon zien dat de bezorger onderweg was.
Maar toen kreeg ik om 9.35 een mail dat ik nog 2 dagen de tijd had om mijn pakketje op te halen anders zou het worden teruggestuurd naar de afzender :? heel apart.

Het pakje kwam gewoon om 10.30, niets aan de hand verder, maar ik vond het zo'n rare mail.

Dit had ik ook!
Ik heb voor de zekerheid maar niet op de tracking link geklikt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:15

Marije_jiplover schreef:
Weet je zeker dat er niet nog een ander pakket op het afhaalpunt ligt?

ja dat weet ik zeker.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 19:16

Jolien87 schreef:
juval schreef:

Dit had ik ook!

denk je dat het iets fishing of virus achtigs is?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 20:55

Vandaag zou er volgens de app post komen, inclusief brievenbus pakketje. Maar helemaal niets. Moet nu dus wachten tot dinsdag. Balen, had niet verwacht dat het pakketje brievenbus post zou zijn.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 22:22

https://www.gva.be/cnt/dmf20220225_93740354

Raadsel rond achtergelaten bestelwagen in Deurne: “Zelfs PostNL heeft geen weet van een vermiste camionette”

Hilariteit, is blijkbaar een bestelwagen die er al +-3 maanden staat en niemand weet van wie ze is. Ik passeerde er daarstraks en ziet er ook uit als een wrak.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 22:59

Jolien87 schreef:
juval schreef:

Dit had ik ook!

juval schreef:
denk je dat het iets fishing of virus achtigs is?

Ik weet het niet maar durfde het risico niet te nemen en heb het bericht verwijderd zonder op de link te klikken. Het betreffende pakket werd gisterochtend bezorgd en ik wist zeker dat ik verder niks meer had besteld bij die webshop.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 18:54

nou vandaag weer een frustratiemoment. Weer een pakket rechtstreeks naar het ophaalpunt terwijl we wel thuis waren. Het gaat om broedeieren, dus ik vrees dat dit niet zo goed is dat ze extra lang onderweg zijn. Stom hoor :(

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:08

Waarschuwing

Tegenwoordig proberen internetcriminelen op allerlei nieuwe manieren gegevens te achterhalen om geld van onschuldigen te stelen. De manieren van oplichting worden steeds slinkser, daarom is het belangrijk dat zoveel mensen hiervan op de hoogte zijn en blijven.

Nepmail van postNL
Als je wel eens wat online hebt besteld en PostNL het verzendproces afhandelt, dan ben je ongetwijfeld bekend met Track & Trace. Hiermee kan je het verzendproces volgen en weet je wanneer jouw bestelde product binnenkomt. De nepmail die momenteel in omloop is, is bijna identiek aan de mail die je van PostNL krijgt. Alleen in de nepmail wordt gevraagd om een Track & Trace app te downloaden waarmee het pakket zou kunnen volgen. De app van PostNL bestaat echter niet. De Helpdesk van PostNL attendeert dan ook expliciet om deze app niet te downloaden!

Downloaden
Het postorder bedrijf PostNL reageert zelf ook op de verspreidde nepmail: “Het is niet nodig om software te downloaden om uw pakket te volgen. Dat kan eenvoudig door de code die u per mail heeft gekregen, in te vullen op de website van PostNL,” Aldus een woordvoerder van PostNL. Daarnaast heeft PostNL aangegeven nooit mails te versturen met daarin de mogelijkheid om een applicatie of bestand te downloaden. Wees dus gewaarschuwd!

https://www.diyvandaag.nl/opmerkelijk/o ... 1lqovI2faI

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:38

Er is een pakketbezorger dood geschopt door een gefrustreerde klant. Dat is nou weer het andere uiterste.

Ik was vorige week ook boos op de gang van zaken, maar dit zet dan altijd weer alles in perspectief. We zeiken allemaal wel eens over de post, maar dit is natuurlijk onverteerbaar.

https://www.nu.nl/binnenland/6187115/ro ... ketje.html

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:14

Jeetje zeg, wat bizar. Zelfs als ben je terecht ergens boos om, dan doe je dit toch niet!? Dat je zo dan je partner/vader/zoon etc. moet verliezen zeg, om zo iets idioots.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:33

%) |( Het moet niet gekker worden. Er was al een bewaker gesloopt en zijn hond gedood. Zijn er bezorgers die mensen dood rijden en nu worden ze zelf gedood. :oo

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 15:52

Ja dat is belachelijk idd… hier is vorig jaar een broer van een klant van mij door een pakket bezorger opzettelijk doodgereden en dan nog om straf vermindering vragen bleh…