[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:05

Ik heb het filmpje ook volledig gezien en vind het verschrikkelijk wat er is gebeurd, dit had nooit mogen gebeuren.
Waarom ik het kijk? Uit nieuwsgierigheid. Maakt mij dat gestoord? Nee waarom? Dit is een luguber topic, waar van alles langskomt. En zint je dat niet, is dit misschien het verkeerde topic om mee te lezen/kijken.

Mbt het filmpje... Gewoon ziekelijk. Dat begint al met die muziek in de auto.. Snap ook echt niet dat iemand zoiets kan doen, al die onschuldige mensen bah.

Avalanche

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:17

Morbid curiosity is een redelijk normale menselijke eigenschap. Bizar? Ja, maar mensen zijn best een bizarre soort. Ik persoonlijk hoef het niet te zien, maar ik snap wel dat sommige mensen kijken. Ik kwam het vanmorgen tegen in mijn newsfeed op Google. Ik heb het niet aangeklikt, maar snap wel dat mensen dat doen,

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:35

Ik heb het zelf niet gekeken, maar ik snap wel waarom mensen dat doen.
Mensen kunnen zich namelijk geen voorstelling maken bij HOE zoiets kan gebeuren.
‘Mensen’ kunnen zich niet voorstellen hoe heftig iets is. Om te zien wat een tragedie iemand kan aanrichten kan je even een kijk geven op sommige verknipte dingen in de wereld. Ik denk dat het meer gaat om de psychologie erachter, dan het willen zien hoe mensen sterven. Het mee kunnen leven.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:43

Tivoli schreef:
Ik heb het zelf niet gekeken, maar ik snap wel waarom mensen dat doen.
Mensen kunnen zich namelijk geen voorstelling maken bij HOE zoiets kan gebeuren.
‘Mensen’ kunnen zich niet voorstellen hoe heftig iets is. Om te zien wat een tragedie iemand kan aanrichten kan je even een kijk geven op sommige verknipte dingen in de wereld. Ik denk dat het meer gaat om de psychologie erachter, dan het willen zien hoe mensen sterven. Het mee kunnen leven.

Precies dit ja...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 18:58

Ik herken mezelf daar in Tivoli.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:09

Idd die muziek, hij filmt zichzelf nog ff. Parkeerde rustig zijn auto pakt rustig zijn wapens. Hij doet het allemaal zo vreselijk kalm. Echt bizar. Zo ziekelijk bizar. Zoveel mensen vermoord het lijkt hem niets te doen. Zijn voorbeeld Breivik en hij heeft het geleerd via dat bekende computer spel (kom ff niet op de naam)

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:14

Fortnite?

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:34

Call of Duty! In de tijd van Andres Breivik bestond Fortnite nog niet.

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:45

Smallheal schreef:
Fortnite?

Ja Fortnite

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:46

Sheehan schreef:

Het was Fortnite.

Breivik was zijn voorbeeld en zijn manier van werken had hij van Fortnite.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:46

Ik vind het ook echt op call of duty lijken ... net nep..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 19:50

blokje schreef:
Sheehan schreef:

Het was Fortnite.

Breivik was zijn voorbeeld en zijn manier van werken had hij van Fortnite.

Is niet waar, dit heeft hij zelf geschreven.

Citaat:
Were you taught violence and extremism by video games,music,literature,cinema?

Yes, Spyro the dragon 3 taught me ethno-nationalism. Fortnite trained me to be a killer and to floss on the corpses of my enemies. No.

Sarcasme. Om het duidelijk te maken, "no".

blokjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:02

Ik had het uit een nieuws bericht vandaar dat ik het zei

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:14

Ah, ja. Als het een grap was snap ik dat het Fortnite is :+ Andres Breivik was wel echt heel geinspireerd door COD.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:44

Ik heb blijkbaar wat gemist vandaag :+

Maar jee het is niet zo dat de kijkers ondertussen aantekeningen maken tijdens het kijken.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 20:53

Ik klikte er eigenlijk vooral op uit verbazing dat dit zo open en bloot op FB stond. Het meest intimiderende stuk vind ik eigenlijk nog buiten de moskee, dat hij alles zo rustig doet; auto parkeren, rond kijken, wapens pakken, en rustig naar binnen. Vanaf het moment dat hij naar binnen loopt hem ik het niet meer helemaal gezien, te bizar en te naar wat daar is gebeurd.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:01

Ik kan het filmpje nergens vinden en ben hem ook nergens tegen gekomen.

Persoonlijk ben ik juist wel 'nieuwsgierig' na het hele filmpje. Totaal niet omdat ik sensatie wil maar ik kan eigenlijk ook niet uitleggen waarom ik het juist wel wil zien.

Sowieso heb ik dat met meerdere filmpjes hier, sommige dingen kan ik rustig afkijken en andere dingen klik ik snel weer weg.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:03

Hij is er ook al gauw weer afgehaald.
Heb hem ook niet gezien, maar vind het niet zo erg geloof ik :=

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:06

Ik heb het gezien. Ben nog steeds geshockeerd, hij doet het nog net niet fluitend van tudududu. Zo ontzettend kalm en gewoon nog een paar keer terug om even wat extra kogels in de lichamen te schieten. En dan op zijn gemakje buiten rond kijken en nog eens rechts en links schieten. En dan rustig alles in de auto en weg, terwijl er dan ook een slachtoffer voor zijn auto ligt. Maar goed als je zo koud en kalm zo'n moordpartij begaat dat maakt iemand voor je auto ook niet uit.
Ik dacht dus eerst dat het beelden uit zo'n schietspel waren, omdat er totaal geen haast of snelheid bij zat. Ik kan er met mijn hoofd niet bij wat iemand bezielt om zoiets te doen. Echt bizar en wat intens verdrietig voor de slachtoffers en nabestaanden.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:28

Inmiddels heb ik het filmpje ook gezien, het is verschrikkelijk dat iemand dit kan doen! Het idee dat dit gewoon echt is en niet een een of andere slechte film. Je zult bijna niet meer naar een moskee, kerk of wat dan ook heen durven.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:32

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:35

Ja hij is erg rustig he.. daarom zei ik ook: net nep!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:39

Ik denk dat veel mensen dit filmpje willen zien en ook blijven kijken omdat het net zo absurd is dat je niet kan geloven dat dit dus live werd uitgezonden én ook echt bittere keiharde koude realiteit was vanochtend.

Ik zou ook blijven kijken, niet uit sensatie maar vooral uit ongeloof HOE zoiets gruwelijk ten eerste zo makkelijk online kan komen en ten tweede, dat een mens daartoe in staat is.

Stel je voor zeg, je kent deze persoon of via via. Je zet je FB aan, ziet voorbijkomen dat je vriend X iets live aan het uitzenden is en nieuwsgierig als je bent klik je het aan. Wat gaat er dan door je heen als je dit ziet? Als je beseft dat je frontrow wereldnieuws mee aan het maken bent én dat je de persoon misschien wel (heel) goed kent? Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat doen, juist omdat ik nooit zou kunnen geloven dat zoiets zou gebeuren.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:40

Bij dit filmpje is het zo heftig omdat je gewoon weet dat het echt is. Dat er gewoon iemand rond loopt die dit zo eventjes doet, dat is zo onbegrijpelijk en het maakt je bang. Maar was het een film geweest dan was ik totaal niet onder de indruk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 21:41

Petrichor schreef:
Bij dit filmpje is het zo heftig omdat je gewoon weet dat het echt is. Dat er gewoon iemand rond loopt die dit zo eventjes doet, dat is zo onbegrijpelijk en het maakt je bang. Maar was het een film geweest dan was ik totaal niet onder de indruk.

Dit! En dan vooral omdat je dit bijvoorbeeld in die militaire films ook vaak ziet. Eigenlijk bijna hetzelfde.