Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tivoli schreef:Ik heb het zelf niet gekeken, maar ik snap wel waarom mensen dat doen.
Mensen kunnen zich namelijk geen voorstelling maken bij HOE zoiets kan gebeuren.
‘Mensen’ kunnen zich niet voorstellen hoe heftig iets is. Om te zien wat een tragedie iemand kan aanrichten kan je even een kijk geven op sommige verknipte dingen in de wereld. Ik denk dat het meer gaat om de psychologie erachter, dan het willen zien hoe mensen sterven. Het mee kunnen leven.
blokje schreef:Sheehan schreef:Call of Duty! In de tijd van Andres Breivik bestond Fortnite nog niet.
Het was Fortnite.
Breivik was zijn voorbeeld en zijn manier van werken had hij van Fortnite.
Citaat:Were you taught violence and extremism by video games,music,literature,cinema?
Yes, Spyro the dragon 3 taught me ethno-nationalism. Fortnite trained me to be a killer and to floss on the corpses of my enemies. No.
Petrichor schreef:Bij dit filmpje is het zo heftig omdat je gewoon weet dat het echt is. Dat er gewoon iemand rond loopt die dit zo eventjes doet, dat is zo onbegrijpelijk en het maakt je bang. Maar was het een film geweest dan was ik totaal niet onder de indruk.