[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:47

DeMolenhoek schreef:
Ja, dat is ook nog zo een punt. Tante van mij was 37 en ze wouden haar niet steriliseren (had al 3 kinderen ondertussen!) Ja hoor, half jaar later door de pil zwanger. Ik kan jou zeggen dat die gynaecoloog daar een uitbrander heeft gehad, pfieuw. Ik snap echt niet dat dat zo beladen blijft en een gynaecoloog echt kan kiezen om het niet te doen. Het is toch jou lijf? Wie zijn zij om te kunnen beslissen of je wel oud genoeg bent?

Ik snap je wel een beetje DeMolenhoek, maar ik vind wel dat een gynaecoloog altijd mag weigeren een ingreep te doen waar hij/zij niet achter staat. Ik vind het ook niet de verantwoording van de gynaecoloog dat je tante zwanger is geworden. Als je niet zwanger wil worden, maar wel sex hebt, is dat je eigen verantwoording. Je kunt altijd op zoek naar een andere gynaecoloog of ander voorbehoedsmiddel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 17:51

Spiraal begin ik niet aan.. dan ben ik imo niks opgeschoten vergeleken de pil slikken. Ik wil gewoon niet zwanger kunnen worden door een pil of spiraal heen. Sterilisatie geeft naar mijn mening de meeste veiligheid.

Tja als gynaecoloog moet je misschien ook niet op een roze babywolk zitten en beseffen dat er mensen zijn die wel een sterilisatie willen.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:08

SassyMoon schreef:
Ik snap je wel een beetje DeMolenhoek, maar ik vind wel dat een gynaecoloog altijd mag weigeren een ingreep te doen waar hij/zij niet achter staat.

Ik vind dat zo'n arts dan moet doorverwijzen naar een collega zonder gewetensbezwaren. Prima dat diegene de behandeling niet zelf wil uitvoeren, maar dat moet geen reden zijn om de ingreep dan maar helemaal te blokkeren. Zelfde als met een weigerambtenaar. Ze mogen best voor zichzelf besluiten om een homopaar niet persoonlijk te trouwen, maar ze mogen het huwelijk op zich niet blokkeren of onmogelijk maken.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:10

:wave:
Zou ik me ook in dit topic mogen melden en mee kletsen?
Ik lees al vanaf het vorige topic mee, maar heb nog nooit wat geplaatst. :P

Mijn vriend en ik zijn beide 29, en willen absoluut geen kinderen. Hebben ook echt een hekel aan kinderen. :+
Gelukkig weinig kleine kinderen om ons heen, alleen de zus van m'n vriend heeft er twee maar die zien we niet zo vaak.

Als we ons eens in een situatie met vervelende koters bevinden kunnen we opmerkingen echt niet voor ons houden. Maar doen dit uiteraard wel zachtjes zodat anderen het niet horen. Ik vind het alleen maar grappig, toch een soort van leedvermaak. :+

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:15

SassyMoon schreef:
DeMolenhoek schreef:
Ja, dat is ook nog zo een punt. Tante van mij was 37 en ze wouden haar niet steriliseren (had al 3 kinderen ondertussen!) Ja hoor, half jaar later door de pil zwanger. Ik kan jou zeggen dat die gynaecoloog daar een uitbrander heeft gehad, pfieuw. Ik snap echt niet dat dat zo beladen blijft en een gynaecoloog echt kan kiezen om het niet te doen. Het is toch jou lijf? Wie zijn zij om te kunnen beslissen of je wel oud genoeg bent?

Ik snap je wel een beetje DeMolenhoek, maar ik vind wel dat een gynaecoloog altijd mag weigeren een ingreep te doen waar hij/zij niet achter staat. Ik vind het ook niet de verantwoording van de gynaecoloog dat je tante zwanger is geworden. Als je niet zwanger wil worden, maar wel sex hebt, is dat je eigen verantwoording. Je kunt altijd op zoek naar een andere gynaecoloog of ander voorbehoedsmiddel.

SassyMoon, er staat "door de pil heen zwanger", dus ze hadden wel gezorgd voor voorbehoedsmiddel zoals ik het lees. En dan is die uitbrander aan het adres van de gynaecoloog wel terecht.

SassyMoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:18

[/quote]
Ik vind dat zo'n arts dan moet doorverwijzen naar een collega zonder gewetensbezwaren. Prima dat diegene de behandeling niet zelf wil uitvoeren, maar dat moet geen reden zijn om de ingreep dan maar helemaal te blokkeren. [/quote]

Heeft diegene de ingreep echt geblokkeerd dan?

Doorverwijzen kan, maar je kunt ook altijd zelf op zoek naar een andere arts. Naar mijn mening wordt de verantwoording zo gemakkelijk bij een ander neer gelegd. Maar dat is dan mijn mening.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:37

SassyMoon schreef:
Heeft diegene de ingreep echt geblokkeerd dan?

Doorverwijzen kan, maar je kunt ook altijd zelf op zoek naar een andere arts. Naar mijn mening wordt de verantwoording zo gemakkelijk bij een ander neer gelegd. Maar dat is dan mijn mening.

Volgens mij is kiezen voor een sterilisatie (m/v) juist het toppunt van je eigen verantwoordelijkheid nemen en die niet afschuiven op een ander of op eventuele toekomstige generaties.
Als je duidelijk kunt maken dat je die keuze goed overdacht hebt en er niet in een opwelling toe hebt besloten, dan zou zoiets gewoon uitgevoerd moeten worden. "Ja maar wat als je nu later spijt krijgt?" mag best aan de aanvrager worden voorgelegd als puntje om over na te denken, maar die vraag hoort nooit alvast plaatsvervangend door de gynaecoloog of uroloog voor de patiënt beantwoord te worden. Als het omgekeerd zou gebeuren, dan zou de wereld trouwens te klein zijn. Zie de krantenkop al voor mij: "gynaecoloog weigert hulp bij bevalling. Aanstaande ouders konden hem niet voldoende overtuigen van de juistheid van hun keuze voor kinderen."

Overigens mag er bij sterilisaties wel een officiële eigen-schuld-dikke-bultclausule worden ingevoerd zodat mensen die achteraf spijt krijgen niet een ander met de gevolgen van hun eigen verkeerde keuze opzadelen.

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:49

Ik zeg altijd: "Beter spijt dat je geen kinderen hebt gekregen, dan spijt dat je ze wel hebt gekregen"
(Terugstoppen gaat zo moeilijk, ten slotte :Y) )

Anoniem

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:58

Oef nee uit is al een dingetje.. terug erin helemaal drama...

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 18:59

idinn schreef:
Oef nee uit is al een dingetje.. terug erin helemaal drama...

Mwoah, lekker garen in de oven met een mosterd-honing sausje. Yummy

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 19:51

Lisette0 schreef:

Mijn vriend en ik zijn beide 29, en willen absoluut geen kinderen. Hebben ook echt een hekel aan kinderen. :+
Gelukkig weinig kleine kinderen om ons heen, alleen de zus van m'n vriend heeft er twee maar die zien we niet zo vaak.

Als we ons eens in een situatie met vervelende koters bevinden kunnen we opmerkingen echt niet voor ons houden. Maar doen dit uiteraard wel zachtjes zodat anderen het niet horen. Ik vind het alleen maar grappig, toch een soort van leedvermaak. :+

Heerlijk := ik hoop ook op veel leedvermaak situaties wanneer mijn schoonzusje aan het baren slaat.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 21:04

Magrathea schreef:
Lisette0 schreef:

Heerlijk := ik hoop ook op veel leedvermaak situaties wanneer mijn schoonzusje aan het baren slaat.

Het toppunt voor flauwe opmerkingen en leedvermaak is met stipt de mcdonalds. :=
Kom er gelukkig zelden, maar toch. :+

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:16

Vertelde aan iemand enkele redenen waarom ik niet wil die hier ook vaak besproken worden blijkbaar zien wij het leven heel zwart en somber in. :+
Dus dan weten jullie dat. :')

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:25

Ik zal het onthouden :+

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:33

Mensen met kinderwens bekijken alles gewoon veel te rooskleurig :Y). Maar ja, achteraf zeggen dat je spijt hebt van Flynd'or mag natuurlijk niet. Pessimisten zijn overigens vaak realistischer dan optimisten ;) .

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:36

Zag net een kennis van mij op facebook die net vader is geworden. Ze wisten blijkbaar niet dat zij zwanger was tot het kind geboren moest worden, ik ben nog steeds in shock geloof ik.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-18 22:48

Waaaauw, daar moet je toch niet aan denken!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 00:04

Afbeelding

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 06:17

Brainfail schreef:
Vertelde aan iemand enkele redenen waarom ik niet wil die hier ook vaak besproken worden blijkbaar zien wij het leven heel zwart en somber in. :+

Was een niet ooit een onderzoek gedaan waaruit bleek dat mensen met kinderen juist veel ongelukkiger zijn?

Ik geniet van t leven juist omdat ik geen kruisgespuis heb rondlopen: ik hou nl tijd en geld over voor dingen die ik zelf leuk vind! :j

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 06:34

Maar dat ligt denk ook net aan je omgeving. Ik hoef maar te vragen of iemand wilt oppassen en er is eigenlijk altijd wel iemand die zegt kom maar op. Dus ik kan eigenlijk ook altijd doen wat ik wil.

maireadJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 06:53

Smallheal schreef:
Maar dat ligt denk ook net aan je omgeving. Ik hoef maar te vragen of iemand wilt oppassen en er is eigenlijk altijd wel iemand die zegt kom maar op. Dus ik kan eigenlijk ook altijd doen wat ik wil.

Toch kost dat gespuis dan alsnog een hoop geld. Geld wat ik beter kan besteden. Bovendien heb ik geen zorgen als het gespuis ziek is (bah!) of dat het wel goed terecht komt, goede cijfers haalt op school, met de verkeerde vrienden om gaat of op tijd thuis komt van feestjes.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 08:42

Brainfail schreef:

Absoluut! De wereld is zo’n mooie plek. Onbeperkte gouden bergen zijn er voor de toekomstige generaties.

Toch?! :+

Sprak met de man van een vriendin laatst over mijn redenen en hij sloot af met “ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Daar heb ik nooit zo bij stilgestaan. Maar nu zijn ze er al.” :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:07

Gisteren uit eten.

Rechts zat een familie met 2 kinderen, waar je totaal geen last van had. Zaten keurig aan tafel zonder gegil.

En links kwam gegeven moment een gezin met 3 kinderen. En al gauw rende ze telkens door het restaurant met een hoop gegil.

Zelfs de familie rechts begon commentaar te geven op de rond rennende kinderen :')

En nadat mijn moeders vriend ook nog commentaar gaf, riepen ze de kinderen snel aan tafel :')

(Moeders vriend heeft altijd zo'n leren motorhesje aan, is geeneens lid van een motorclub. Maar meeste mensen denken het wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 09:28

mairead schreef:
Smallheal schreef:

Toch kost dat gespuis dan alsnog een hoop geld. Geld wat ik beter kan besteden. Bovendien heb ik geen zorgen als het gespuis ziek is (bah!) of dat het wel goed terecht komt, goede cijfers haalt op school, met de verkeerde vrienden om gaat of op tijd thuis komt van feestjes.

Ja maar goed. Mijn veulen heeft dit jaar op 2 maand €3000 gekost aan operatie etc. Dat is zoals roken. Iemand die niet rookt zet niet automatisch €200 per maand opzij want: Hij rookt niet. Het gaat dan meestal aan wat anders op. :) Over de rest heb je gelijk :D

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 10:06

Brainfail schreef:

Zo heb ik eens te horen gekregen "lekker doel in het leven heb je dan", toen het ter sprake kwam.
Van de zus van mn ex, op een van onze eerste ontmoetingen... Is nooit meer goed gekomen. :evaw: