Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:32

Je hebt tegenwoordig toch ook plantenasiels? Voor als je op vakantie gaat, maar misschien doen ze ook wel aan het herplaatsen van planten die door omstandigheden niet meer bij hun oude baasje kunnen blijven :D

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:33

Terugsnoeien geen optie?
(Geen groene vingers hier, dus wellicht een domme vraag :o )

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:34

Jaja...spot er maar mee :D
Maar ik hoor bij de rare mensen die alles en iedereen een naam geven, schept een band... auto heet trauwens OPI :+

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 09:35

Snijden in mijn arme jongens? Hoe moeten ze dan onder narcose?

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:19

Ik ben op zoek naar een bed voor op de logeerkamer. Eentje gezien hier in de buurt.
Stond verder geen Vp of iets in de advertentie. Dus ik verkoper een berichtje gestuurd wat haar vraag/richtprijs was. Krijg ik reactie terug: je mag bieden wat je wil. En paar min later wat ik er voor over heb.
Voor een logeerbed wil ik niet de hoofdprijs betalen liefst zo goedkoo mogelijk natuurlijk, maar om nou gelijk heel laag te gaan zitten...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:27

desi92 schreef:
Ik ben op zoek naar een bed voor op de logeerkamer. Eentje gezien hier in de buurt.
Stond verder geen Vp of iets in de advertentie. Dus ik verkoper een berichtje gestuurd wat haar vraag/richtprijs was. Krijg ik reactie terug: je mag bieden wat je wil. En paar min later wat ik er voor over heb.
Voor een logeerbed wil ik niet de hoofdprijs betalen liefst zo goedkoo mogelijk natuurlijk, maar om nou gelijk heel laag te gaan zitten...

Tsja ik zou even kijken naar vergelijkbare bedden op MP ofzo en dan op basis daarvan een bod uitbrengen. Lastig dat soort situaties.

desi92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:31

Mer1980 schreef:
desi92 schreef:

Tsja ik zou even kijken naar vergelijkbare bedden op MP ofzo en dan op basis daarvan een bod uitbrengen. Lastig dat soort situaties.

Bed is al uit elkaar en staat ook zo op de foto. Kan dus lastig zien hoe de staat van het bed is. Heb er een mail over gestuurd maar nog geen reactie. Denk dat ik daar mn bod van af laat hangen

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:36

ha! Zo had ik eergisteren een piano te koop gezet. Ding gratis ooit opgehaald, wilde hem opknappen maardaar heb ik geen geduld voor dus vreselijk lelijk wit geverfd en dus maar weer ter verkoop..gelijk iemand wat ik ervoor wilde hebben..tja..doe maar een bod en je beledigt me heus niet, hoor...als ik het te laag vind. (hijwas voor elk bedrag weggegaan). Kreeg ik een bod van 150 euro...heel voorzichtig ook nog met dat het een cadeau voor haar moeder was en die er zo vreselijk blij mee zou zijn...ik heb gezegd dat ze hem voor 100 euro mocht ophalen dan kon ze hem voor die 50 euro nog ff fatsoenlijk verfen. Helemaal blij...kwamen hier en wilde ze hem ws niet meer verfen want ze vond het juist mooi lijken en mss hield ze hem ook wel zelf...zo mooi vond ze hem . Kreeg trouwens vlak erna ook nog bod van 120 dus hij lag wel goed in de markt. Maar als je rekent op hooguit 40 euro dan is 100 mooi zat.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:03

Krijg ik een bericht op mijn shet die te koop staat "Wanneer kan ik komen kijken" Geen hallo, geen groet, niks. Heb gestuurd nou niet, als u zo kortaf reageert heb ik zelf geen interesse.

Wat ik het nou voor moeite een fatsoenlijk bericht te sturen. En wanneer kan ik komen kijken en niet eens kan ik eventueel komen kijken? Nee, word meteen vanuit gegaan dat het kan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:37

Als iets te koop aangeboden wordt, en zeker een dier, dan is het logisch dat er gekeken kan worden. Dat vindt ik niet zo gek. Maar ik geef je helemaal gelijk wat betreft de berichten... tegenwoordig lijkt het wel of het normaal is zonder aanhef of groet te reageren. Ik vind het ronduit asociaal zo kort te reageren. Als ik zoiets krijg zonder hallo en zonder naam, gaat het bij voorbaat al niet door. Men wordt veel te makkelijk met alle digitale en internet oliebol tegenwoordig.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:38

Ja, lijkt mij wel dat je kan komen kijken bij een dier.. of wilde je hem per post opsturen?
Een aanhef en afsluiting is wel zo netjes, maar wanneer kan ik komen kijken vind ik bij een dier geen vreemde vraag.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 15:26

Natuurlijk mogen mensen komen kijken, maar ik verwacht wel eerst nette communicatie. Ik weet niet eens haar naam nu. Dan ga ik echt geen afspraak maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:16

Nou ja, als je daar al naar kijkt... Mijn vriend is taalvaardig ook niet zo sterk maar een eerlijk en oprecht iemand.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 20:19

Als iemand niet taalvaardig is, vind ik geen probleem. Korte zinnen, spelfouten etc. Maar niet eens een hoi en een groet heeft niks met taalvaardigheid te maken maar is gewoon onbeleefd.

Ik wil graag wat meer info over/van een persoon voordat ik een kijkafspraak maak. Dat iemand dat niet meteen geeft prima, dat doe ik vaak ook niet in het eerste bericht. Ik wil best een PB terug sturen of ik wat meer informatie zou kunnen krijgen over waar hij dan terecht komt. Maar die moeite ga ik niet doen als niemand niet eens een beleefde PB kan sturen.

Het hoeft ook niet geachte heer/mevrouw en met vriendelijke groet, maar geen hallo, hoi en groet(jes) heeft niets te maken met taalvaardigheid, maar laksheid.

Ik ben geen helderziende. Ik kan niet ruiken dat iemand een eerlijk en oprecht persoon is als ik één zin binnen krijg. Dus ja, ik sorteer aankomende kopers op hun PB's.

Ik vind dit net zo vervelend als mensen die alleen sturen: VP? Of een bieding doen met alleen 50,- bijvoorbeeld.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:52

Ik had via marktplaats de bbG van Kayla Itsines gekocht. Betaald maar helaas nooit ontvangen.
Dit is mijn eerste echt slechte ervaring met marktplaats.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:56

Ah dat is balen zeg! Hopelijk heb je niet te veel betaald voor de bbg?!

Welk deel zocht je?

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:57

Dat is echt rot. Altijd een risico MP

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 08:28

Ik heb meestal goede ervaringen via Mp maar heb nu te maken met een trage verkoper..., zucht. We zijn inmiddels een week verder en het moet nu alleen nog opgestuurd worden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:37

annetm schreef:
Ik heb meestal goede ervaringen via Mp maar heb nu te maken met een trage verkoper..., zucht. We zijn inmiddels een week verder en het moet nu alleen nog opgestuurd worden.

Erg is dat hé! :x

annetm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 09:58

Nou even een klaag berichtje op bokt plaatsen helpt blijkbaar, de postbode stond net al voor de deur. Dat was dan weer sneller dan ik had gedacht haha! Een splinternieuwe leren singel van Kieffer voor €18,00, dus ik ben helemaal blij!

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:46

Hier vandaag weer goede ervaring en hopelijk iemand blij gemaakt.
Binnen een half uur me back on track deken verkocht. En ze had het rond net voor 12 over gemaakt dus zou er om hangen of het vandaag binnen zou zijn.
Was net al binnen dus heb de deken vandaag al opgestuurd.

Dus een hele snelle verkoop deze keer :))

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 16:49

Zo dat is een snell verkoop!

Ik ga morgen bij een autostoeltje kijken ben benieuwd hij schijnt schoon te zijn maar dat is altijd afwachten

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 09:20

Schoon is een ruim begrip idd.

Voor wat betreft de communicatie, ik vind het sinds die MP berichten app in whatsapp stijl soms ook verwarrend. Je bent een soort van aan het appen maar ze worden ook in mailvorm verstuurd. Je kan niet zien op welke manier de andere persoon met jou praat. Mail of app.

Als ik zit te mailen en de ander zit te appen dan snap ik wel dat je niet alles met hoi en groetjes doet.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:34

Heb weer iemand voor de fiets. Goed bod en akkoord over evt brandstof kosten omdat ze m graag gebracht willen hebben.
Hoe doen jullie dat met iets (ver) weg brengen en betalen? Straks rij je een heel eind en loopt het uit op niks. Wil niet voor niks rijden en benzine is ook niet gratis.
Zat te denken aan (een deel) vooruit betalen, wat is redelijk? (Voor hun kant is het natuurlijk ook een risico als de verkoper lekker geld int lekker niet op komt dagen)

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 21:41

Ik heb met mijn zadel toen de mensen de reiskosten vooraf laten overmaken wilde het niet gokken daar voor niks heen te rijden.