Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:05

greensleaves schreef:
Wat ik me afvraag: waarom Zo'n sticker of plaatje op je auto met baby on board? Ik heb ook een baby on board maar ga er van uit dat mensen me sowieso liever niet aanrijden.. Of heeft het een andere functie?

Haha, ik denk altijd dat het betekent: let ook even voor mij op want ik heb nu wel wat anders om op te letten dan het verkeer.

claudiadvx

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:17

Hoe word poedersuiker eigenlijk gemaakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 01:24

Volgens mij door gewone suiker fijn te malen. Kan je volgens mij ook zelf maken in een koffie-maal-machientje.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 02:15

greensleaves schreef:
Wat ik me afvraag: waarom Zo'n sticker of plaatje op je auto met baby on board? Ik heb ook een baby on board maar ga er van uit dat mensen me sowieso liever niet aanrijden.. Of heeft het een andere functie?

Ik heb dit: en ik meen het! Haha!
Afbeelding

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 07:13

Ik vraag me af of honden kunnen ruiken of een paard een hengst/ruin/merrie is :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 08:48

Eilleen, die is leuk :))

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 09:23

Eilleen, die sticker is geweldig! :Y)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:18

greensleaves schreef:

Als mensen dit lezen gaan ze over het algemeen 'meer opletten', onbewust. Men gaat (op de aso's na) toch voorzichtiger en bewuster rijden. Want hoe hard je ook schreeuwt dat je je gewoon aan de regels moet houden, als op een gegeven moment iets een automatisme wordt (zo ook autorijden dus) dan wordt je minder alert.

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:49

Wat is het verschil tussen een straat en een weg :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 10:55

_bokworst schreef:
Wat is het verschil tussen een straat en een weg :+

straat
de straat zelfst.naamw. (m./v.) Uitspraak: [strat] Verbuigingen: straten (meerv.) 1) weg tussen huizen Voorbeelden: `Ik woon op de hoek van de straat.`, `op straat spelen`op straat liggen ((van informatie die niet openbaar hoort te zijn)...

Weg
I de weg zelfst.naamw. (m.) Uitspraak: [wɛx] Verbuigingen: weg|en (meerv.) 1) lang en smal stuk grond voor verkeer transport Voorbeelden: `een weg aanleggen`, `De weg loopt dwars door het stadje.`aan de weg timmeren (iets in het openba...

Straat ligt dus tussen huizen en over een weg is de manier om van A naar B te komen.

Steefz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:01

Ik vraag me af waarom het subforum 'School, studie en werk' de tag [STW] heeft gekregen en niet de veel logischer [SSW]... :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:31

Heel makkelijk (soms, tegenwoordig misschien niet meer zo) Maar een straat heeft klinkers, een weg is geasfalteerd :D

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:39

Leffroi schreef:
Heel makkelijk (soms, tegenwoordig misschien niet meer zo) Maar een straat heeft klinkers, een weg is geasfalteerd :D

Nee hoor, een straat is gewoon en weg tussen de huizen.
Of het nou asfalt is of klinkers maakt niet uit :P
Hier is de weg van de straat van asfalt ;)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 11:40

Echt? Bij ons in het dorp is dat verschil heel duidelijk. Straten zijn beklinkerd (?), wegen zijn geasfalteerd. Nergens, voor zover ik dat weet, een uitzondering.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 13:13

Een straat (of straatweg, dat zie je nog wel eens op straatnaambordjes langskomen) is oorspronkelijk een verharde weg. Vaak waren de wegen binnen de bebouwde kom ('straten') verhard, en daarbuiten alleen de belangrijkste wegen (vgl Amsterdamse straatweg).

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 14:29

Leffroi schreef:
Echt? Bij ons in het dorp is dat verschil heel duidelijk. Straten zijn beklinkerd (?), wegen zijn geasfalteerd. Nergens, voor zover ik dat weet, een uitzondering.

Misschien een dingetje van vroeger, maar straten, wegen, lanen en een hof hebben een andere oorsprong van vroeger.

Straatstenen hmm ik ga eens kritisch kijken hier.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:49

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:52

Danique schreef:
Nee! Als je wordt aangereden, dan weten de hulpdiensten dat er nog een baby in de auto zit (omdat je die misschien 'over het hoofd ziet' en het niet vanzelfsprekend is!)

Dat zie je toch doordat er een autostoel op de achterbank staat?

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 17:59

Liselot schreef:
Danique schreef:
Nee! Als je wordt aangereden, dan weten de hulpdiensten dat er nog een baby in de auto zit (omdat je die misschien 'over het hoofd ziet' en het niet vanzelfsprekend is!)

Dat zie je toch doordat er een autostoel op de achterbank staat?

Niet als heel de auto in de prak zit :=

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:30

Ik was er vanmiddag over aan het denken, wat nou als er helemaal geen baby aan boord was en er hangt wel zo'n kaartje? Gaan hulpdiensten zich dan niet helemaal nodeloos zoeken naar zo'n baby? Dat is meteen waarom ik denk dat ze zich die kaartjes niet zo aan zullen trekken.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:32

Zo'n bordje is gewoon voor je eigen gevoel .Hulpdiensten kunnen er niet echt vanuit gaan want 9 vd 10 x zit de baby niet aan boord. Opa's en oma's hebben ook nog wel eens zo'n bordje. De gemiddelde weggebruiker zal niet anders gaan rijden. Want of je houdt rekening met je medeweggebruikers of niet en zo'n bordje veranderd dat echt niet.

Als een auto in de prak ligt dan is het ook maar twijfelachtig of het bordje nog hangt (kleefdingen) en of een sticker nog leesbaar Is.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 21:49

Als hulpdiensten voedsel brengen naar ontwikkelingslanden, waarom brengen ze dan witte rijst en geen zilvervliesrijst? Dat is toch veel gezonder?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:05

Waarom brengen ze melkpoeder naar landen waar melkintolerantie veel voorkomt...

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:26

Riddershow schreef:
Waarom brengen ze melkpoeder naar landen waar melkintolerantie veel voorkomt...

Omdat babies in het begin vaak nog niet lactose-intolerant zijn toch? Het is de natuurlijke gang van zaken dat zoogdieren na de zoogperiode lactose-intolerant worden, alleen een deel van de mensheid wordt dat niet.

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 23:42

De meeste baby's (en kinderen ook btw tot een bepaalde leeftijd) kunnen gewoon prima tegen lactose. Lactose intolerantie bouwt zich in de loop der jaren op en iemand die er gevoelig voor is kan maar een beperkte hoeveelheid hebben. Zo kan de ene persoon een heel pak melk drinken en de ander slechts 1 glas. Baby's daarentegen kunnen oneindig lactose verwerken. Ander verhaal is koemelk allergie.