Het grote Dr Martens topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flying_Angel

Re: Het grote Dr Martens topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:14

Precies dat had ik ook _O- eerste twee dagen halleluja! Zo lekker zaten ze, ik dacht echt chill ze zitten nu al goed. En na twee dagen... auw! #)

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:16

Haha preventief blarenpleisters kopen dan maar....

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:54

Hoihoi! Ik had een vraagje. Ik wil dms gaan kopen maar ik vind veel modellen heel grof. Zijn er ook iets minder grove modellen dus wat vrouwelijker

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 15:56

EmmaK95 schreef:
[ [url=m/eujn76.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben sinds gisteren ook trotse eigenaar van een paar dr. Martens en ik ga ze nu al nooit meer uitdoen!

Welkom bij de club! :wave:
Ga maar alvast geld opzij zetten voor het volgende paar want het is net als met tatoeages: het blijft nooit bij eentje.
Zo te zien heb je de Virginia of niet? Die zijn heerlijk zacht en over het algemeen makkelijker om te lopen.
En voor wat betreft je vriend: die went er maar aan. ~~}>

Francieen: hai! Leuk dat je ook interesse hebt.
De Pascals zijn wat smaller dan de 1460 dus ik zou sowieso in die hoek kijken of bijvoorbeeld de lage modellen met 6 ogen.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:02

Jolien87 ja ik vrees ook voor mn portemonnee nu..! Inderdaad de Virginia! Leer is een stuk soepeler, maar lees nog steeds verhalen dat inlopen zeer kan doen. We wachten af en anders is dat maar zo :') en mijn vriend heeft verder inderdaad weinig te vinden _O-
Heb zin om dit topic verder te volgen en al jullie mooie aanwinsten te bewonderen!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:07

EmmaK95 schreef:
Jolien87 ja ik vrees ook voor mn portemonnee nu..! Inderdaad de Virginia! Leer is een stuk soepeler, maar lees nog steeds verhalen dat inlopen zeer kan doen. We wachten af en anders is dat maar zo :') en mijn vriend heeft verder inderdaad weinig te vinden _O-
Heb zin om dit topic verder te volgen en al jullie mooie aanwinsten te bewonderen!

Het scheelt al enorm dat die niet zo'n stugge rand bij je enkels hebben. En voor de rest is het een kwestie van afwachten hoe je voeten zich de komende dagen gaan voelen.
Ik heb dezelfde als jij in het zwart en in het roze. De zwarten liep ik zo op weg en heb ik nooit een pijntje van gevoeld. De rozen daarentegen moest ik een maat groter kopen en zijn nog wat krap bij de wreef. Gek want het is precies hetzelfde type maar wellicht dat er in de productie toch iets is veranderd.
Het is gewoon altijd weer afwachten hoe een model zit.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:20

Francieen schreef:
Hoihoi! Ik had een vraagje. Ik wil dms gaan kopen maar ik vind veel modellen heel grof. Zijn er ook iets minder grove modellen dus wat vrouwelijker

Ik vind dat groffe wel meevallen, die kunnen ook zeker heel vrouwelijk zijn ;) Ik zie tegenwoordig wel heel veel meiden op de Pascals lopen, die zijn misschien iets 'gangbaarder' door het soepele leer en het wat smallere uiterlijk. Echt elegant ga je ze echter niet krijgen, docs zijn nou eenmaal een beetje lomp.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:49

Ik heb 2 paar. Mijn en3 paar is bijna 20 jaar oud en alhoewel de zolen nog heel zijn zie je vanaf bovenaf wel een beetje welke sokken ik draag... Maar zolang ik ze minstens 1x per jaar aandoe mogen ze blijven. Mijn andere paar is ongeveer 10 jaar oud en dus wordt het tijd voor nieuwe.

Ik wil graag in een winkel nieuwe passen en kopen. Ik zou graag eens een laag model willen proberen.
Maar de winkel waar ik de eerste 2 paar kocht bestaat niet meer.
Dus iemand tips voor regio breda? Binnenkort ben ik ook op familiebezoek in Zeeland. Dus dat zou ook een optie zijn.
Ik heb beide paren ingelopen in de nachtdienst in het ziekenhuis.
1 nacht was het zó druk dat ik geen tijd om ze om te wisselen toen het pijn ging doen. Ik geloof dat mijn hele voeten 1 blaar waren. Maar toen mijn voeten geheeld waren zaten ze zalig....

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 16:51

Wat zouden jullie voor 2e hands docs betalen die bijna nooit gedragen zijn?
Het zijn roze.
Is het heel gek om 70 te bieden terwijl ze nu op 85 staan?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:04

IvysToeter schreef:
Wat zouden jullie voor 2e hands docs betalen die bijna nooit gedragen zijn?
Het zijn roze.
Is het heel gek om 70 te bieden terwijl ze nu op 85 staan?

Ik vind €70 geen gek bedrag.
Je zou €80 incl. verzenden kunnen bieden.

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-18 17:29

Jolien87 schreef:
EmmaK95 schreef:

Het scheelt al enorm dat die niet zo'n stugge rand bij je enkels hebben. En voor de rest is het een kwestie van afwachten hoe je voeten zich de komende dagen gaan voelen.
Ik heb dezelfde als jij in het zwart en in het roze. De zwarten liep ik zo op weg en heb ik nooit een pijntje van gevoeld. De rozen daarentegen moest ik een maat groter kopen en zijn nog wat krap bij de wreef. Gek want het is precies hetzelfde type maar wellicht dat er in de productie toch iets is veranderd.
Het is gewoon altijd weer afwachten hoe een model zit.

Wat gek dat daar zo’n verschil in kan zitten zeg! En inderdaad, we wachten af (nog steeds met verliefde gevoelens <3 )

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:35

Francieen op de site van DrMartens kun je nog veel meer modellen vinden dan alleen de klassieke modellen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:40

EmmaK95 schreef:
[ [url=m/eujn76.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben sinds gisteren ook trotse eigenaar van een paar dr. Martens en ik ga ze nu al nooit meer uitdoen!

Alleen om een ander paar DM's weer aan te doen. :D

EmmaK95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:38

Ik loop heerlijk heel Nijmegen rond en bewonder de docs in elke winkelruit: ja, ik heb ern nieuwe verslaving!!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 15:40

Ik ben laatst trouwens bij de dr Martens in eidnhoven geweest en het viel me een beetje tegen. Errrggg rustig in de winkel, maar ook gewoon geen korting.
Zelfde docs stonden bij de Sasha in sale voor 20 of 30 euro goedkoper.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:20

Francieen schreef:

Wil je echt boots of wil je schoenen van DM? In boots zul je toch met kleurtjes moeten werken, want de meeste zijn van oudsher grover. Als je schoenen wilt, dan zou je kunnen kijken naar Mary Janes of Polly's. Die laatste zijn wat grover dan de MJ's, maar evengoed vrouwelijk.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:27

Aankomend weekend betalen en ergens volgende week heb ik dan een paar docs erbij

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 16:47

Hey! Ik heb 85 euro geboden op een paar docs al black. Zijn 1x gedragen maar die vrouw heeft ze toch te groot gekocht. Is dat een reeele prijs?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 17:59

Heb mijn rode lakleren docs aan vandaag ter verrijking van mijn kerstoutfit :)
Afbeelding

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-18 19:53

Ik heb net Mn eerste paar docs gekocht!! De all black. Meisje had ze 1x gedragen dus zijn gewoon nieuw en in mijn maat. Gisteren even in de stad gepast of het mijn maat was haha

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-18 19:56

Ik heb mijn nieuwe black velvets aan <3
Heerlijk, dat helemaal niet in hoeven lopen.

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 10:51

Foto maddoxx!
Ik liep vroeger heel veel op docs. Eigenlijk nooit meer gedaan na m'n 20e. Nu 13 jaar later komen m'n stiefdochters (tweeling) zaterdag aanlopen op beiden een paar docs. Twee verschillende modellen. Was meteen weer helemaal verkocht! En gezien ik al een tijdje op zoek was naar zwarte veterlaarsjes heb ik de Pascal w/zipper aunt Sally besteld. Deze kunnen prima voor naar kantoor nog vind ik zelf :-) net een wat smaller model, en helemaal zwart :-)

Afbeelding

Afbeelding

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 11:05

Foto komt er vanmiddag aan! Gisteren geen foto gemaakt :o

Zeker kunnen die ook voor naar het werk!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 12:47

Zeker kan zoiets naar het werk! Combineerde het zelf vaak genoeg met een zwarte of grijze skinny, leuke blouse of shirt zn een blazer.
Vond het er altijd erg classy uit zien!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-18 13:07

Afbeelding

Hier dan de foto! Inclusief foute kersttrui.