Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dreamy schreef:Oké, komt ie dan he..
Laat ik even voorop stellen dat ik mijn werk echt wel met plezier doe, maar elke dag heb ik wel met de volgende situaties te maken:
Positie 1, situatie 1:
Ik: "Goedemorgen, u mag.." *nog niet uitgepraat*
Passagier: "Wat moet ik doen?!"
Ik: "U mag eerst een bakje pakken. Dan mag u uw laptop, iPad en vloeistoffen uit uw tas halen en in het bakje plaatsen. Meer hoeft er niet uit uw tas.."
Passagier: "En mijn sleutels?"
Ik: "Nee, echt alleen laptop, iPad & vloeistoffen.."
Passagier: "En mijn boterhammen? En mijn telefoon? En.."*blijft alles opnoemen*
Positie 1, situatie 2:
Ik: "*standaard praatje*.. en echt alles uit de broekzakken! Papier, plastic, zakdoeken, echt alles!"
Passagier: "Jaja.. alles is eruit.." *loopt weg*
Ik: "Meneer/Mevrouw, een momentje, ik zie dat er nog iets in Uw zakken zit!"
Passagier: "Dat zijn mijn sleutels."
Ik: "Ook die mogen even uit uw broekzak en even in het bakje. Graag echt alles uit de zakken, ook papier etc."
Passagier: "Oke, alles is eruit.."
Ik: "Meneer/mevrouw, ik zie nogsteeds iets in uw zak zitten.."
Passagier: "Ja, dat is mijn zakdoek maar.." .......
Positie 1, situatie 3:
Ik: "Mag u alle vloeistoffen even uit de tas halen!"
Passagier: "Heb ik niet!"
Ik: "Oke, geen toiletspullen zoals shampoo, parfum, gel etc. meer dus?"
Passagier: "Jawel, dat wel.."
___
Positie 2, situatie 1:
Hieronder zie je de scan waarmee we werken. Je ziet hier duidelijk twee voetstappen in de scan..
[ Afbeelding ]
Elke dag zijn er passagiers die presteren om met twee voeten op 1 voetstap te gaan staan als je vraagt op de voetstappen te gaan staan. Of gewoon door te willen lopen..
Positie 2, situatie 2:
Vraagt passagier 3 seconden stil te staan in de scan tijdens het scannen. Loopt gelijk weg nadat hij/zij vluchtig de handen in de lucht heeft gegooid, scan is dan nog niet eens klaar..
Of ze gaan dansen/hun haar goed doen/zwaaien.
Positie 2, situatie 3:
Ik: "Goedemorgen, mag ik u even controleren?"
Passagier: "Doet dat ding het niet dan?"
Ik: "De scan geeft ons aan wat wij moeten controleren, de scan kan zelf niet voelen wat u mogelijk op uw lichaam heeft."
Passagier: "Kortom, hij doet het niet."
Ik: "Jawel, hij zorgt ervoor dat wij specifieker te werk kunnen gaan."
Passagier: "Maar ik ben dan toch al gecontroleerd door dat ding?!" ..
Positie 2, situatie 4:
Passagier: "Waarom? Hij piept toch niet?"
Ik: "Deze geeft inderdaad geen akoestisch signaal, maar geeft wel aan door middel van het plaatje *wijst aan* wat ik precies moet controleren."
Passagier: *gaat zichzelf aanraken op de plekken waarop de scan iets aangeeft* "Nou, ik heb niks hoor.."
Ik: "Toch moet ik even controleren. Zou ik u dus even mogen controleren?"
Passagier: "Het zal wel moeten he.."
Ik: "Helaas hoort dit er tegenwoordig wel bij, maar ik moet echt duidelijk toestemming krijgen van u. Mag ik een ja of een nee alstublieft?"
Passagier: "Nou liever niet, maar het moet wel."
Ik: "Nogmaals, mag ik een duidelijke ja of nee van u?"
Passagier: "Ik sta toch al klaar?"
Ik: "Ik begrijp dat het vervelend is, maar zonder toestemming van u mag ik niet fouilleren.."
Passagier: "Ja, doe nou maar snel, mijn spullen liggen nu uit het zicht...."
___
Positie 3, situatie 1:
Ik: "Goedemorgen, zou ik uw tas even mogen controleren?"
Passagier: "Wat zoek je dan?"
Ik: "We kunnen het beeld niet goed beoordelen, er ligt net iets teveel bij elkaar op de bodem, daarom moet het even handmatig."
Passagier: "Dan werkt dat apparatuur ook niet goed he.."
Positie 3, situatie 2:
Ik: "Mevrouw/Meneer, bent u bekend met de vloeistofregels?"
Passagier: "Eh, ja."
Ik: "Er zit nog vloeistof in uw tas van meer dan toegestane hoeveelheid." *haalt lenzenvloeistof van 120ml uit de tas, op de fles staat met koeienletters: lenzenVLOEISTOF*
Passagier: "Maar dat is geen vloeistof, want ik drink het niet. Het is voor mijn lenzen.."
Positie 2, situatie 3:
Passagier: "Ja."
Ik: "Er zit nog vloeistof in uw tas van meer dan toegestane hoeveelheid." *haalt pakjes chocomelk uit de tas*
Passagier: "Dat is geen vloeistof. Dat is Chocomel."
____
Nouja, dat is een kleine greep uit een dag. Er zijn wel meerdere situaties die dagelijks voor komenKan er achteraf best om lachen. Vraag me ook regelmatig af hoe ik als passagier zou zijn als ik er niet zou werken.
Daarom begin ik bij elke passagier met een schone lei en een goede dosis geduld
laraxXxemma schreef:Dreamy kunnen we daar een soap van maken ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zou bedenken dat shampoo of gel een vloeistof is
Ik heb me geergerd aan een college (heb geen idee meer waarover het ging maar erg nuttig leek het me niet)
Dreamy schreef:Oké, komt ie dan he..
Laat ik even voorop stellen dat ik mijn werk echt wel met plezier doe, maar elke dag heb ik wel met de volgende situaties te maken:
Positie 1, situatie 1:
Ik: "Goedemorgen, u mag.." *nog niet uitgepraat*
Passagier: "Wat moet ik doen?!"
Ik: "U mag eerst een bakje pakken. Dan mag u uw laptop, iPad en vloeistoffen uit uw tas halen en in het bakje plaatsen. Meer hoeft er niet uit uw tas.."
Passagier: "En mijn sleutels?"
Ik: "Nee, echt alleen laptop, iPad & vloeistoffen.."
Passagier: "En mijn boterhammen? En mijn telefoon? En.."*blijft alles opnoemen*
Positie 1, situatie 2:
Ik: "*standaard praatje*.. en echt alles uit de broekzakken! Papier, plastic, zakdoeken, echt alles!"
Passagier: "Jaja.. alles is eruit.." *loopt weg*
Ik: "Meneer/Mevrouw, een momentje, ik zie dat er nog iets in Uw zakken zit!"
Passagier: "Dat zijn mijn sleutels."
Ik: "Ook die mogen even uit uw broekzak en even in het bakje. Graag echt alles uit de zakken, ook papier etc."
Passagier: "Oke, alles is eruit.."
Ik: "Meneer/mevrouw, ik zie nogsteeds iets in uw zak zitten.."
Passagier: "Ja, dat is mijn zakdoek maar.." .......
Positie 1, situatie 3:
Ik: "Mag u alle vloeistoffen even uit de tas halen!"
Passagier: "Heb ik niet!"
Ik: "Oke, geen toiletspullen zoals shampoo, parfum, gel etc. meer dus?"
Passagier: "Jawel, dat wel.."
___
Positie 2, situatie 1:
Hieronder zie je de scan waarmee we werken. Je ziet hier duidelijk twee voetstappen in de scan..
[ Afbeelding ]
Elke dag zijn er passagiers die presteren om met twee voeten op 1 voetstap te gaan staan als je vraagt op de voetstappen te gaan staan. Of gewoon door te willen lopen..
Positie 2, situatie 2:
Vraagt passagier 3 seconden stil te staan in de scan tijdens het scannen. Loopt gelijk weg nadat hij/zij vluchtig de handen in de lucht heeft gegooid, scan is dan nog niet eens klaar..
Of ze gaan dansen/hun haar goed doen/zwaaien.
Positie 2, situatie 3:
Passagier: "Doet dat ding het niet dan?"
Ik: "De scan geeft ons aan wat wij moeten controleren, de scan kan zelf niet voelen wat u mogelijk op uw lichaam heeft."
Passagier: "Kortom, hij doet het niet."
Ik: "Jawel, hij zorgt ervoor dat wij specifieker te werk kunnen gaan."
Passagier: "Maar ik ben dan toch al gecontroleerd door dat ding?!" ..
Positie 2, situatie 4:
Passagier: "Waarom? Hij piept toch niet?"
Ik: "Deze geeft inderdaad geen akoestisch signaal, maar geeft wel aan door middel van het plaatje *wijst aan* wat ik precies moet controleren."
Passagier: *gaat zichzelf aanraken op de plekken waarop de scan iets aangeeft* "Nou, ik heb niks hoor.."
Ik: "Toch moet ik even controleren. Zou ik u dus even mogen controleren?"
Passagier: "Het zal wel moeten he.."
Ik: "Helaas hoort dit er tegenwoordig wel bij, maar ik moet echt duidelijk toestemming krijgen van u. Mag ik een ja of een nee alstublieft?"
Passagier: "Nou liever niet, maar het moet wel."
Ik: "Nogmaals, mag ik een duidelijke ja of nee van u?"
Passagier: "Ik sta toch al klaar?"
Ik: "Ik begrijp dat het vervelend is, maar zonder toestemming van u mag ik niet fouilleren.."
Passagier: "Ja, doe nou maar snel, mijn spullen liggen nu uit het zicht...."
___
Positie 3, situatie 1:
Ik: "Goedemorgen, zou ik uw tas even mogen controleren?"
Passagier: "Wat zoek je dan?"
Ik: "We kunnen het beeld niet goed beoordelen, er ligt net iets teveel bij elkaar op de bodem, daarom moet het even handmatig."
Passagier: "Dan werkt dat apparatuur ook niet goed he.."
Positie 3, situatie 2:
Passagier: "Eh, ja."
Ik: "Er zit nog vloeistof in uw tas van meer dan toegestane hoeveelheid." *haalt lenzenvloeistof van 120ml uit de tas, op de fles staat met koeienletters: lenzenVLOEISTOF*
Passagier: "Maar dat is geen vloeistof, want ik drink het niet. Het is voor mijn lenzen.."
Positie 2, situatie 3:
Passagier: "Ja."
Ik: "Er zit nog vloeistof in uw tas van meer dan toegestane hoeveelheid." *haalt pakjes chocomelk uit de tas*
Passagier: "Dat is geen vloeistof. Dat is Chocomel."
____
Nouja, dat is een kleine greep uit een dag. Er zijn wel meerdere situaties die dagelijks voor komenKan er achteraf best om lachen. Vraag me ook regelmatig af hoe ik als passagier zou zijn als ik er niet zou werken.
Daarom begin ik bij elke passagier met een schone lei en een goede dosis geduld
Arc_En_Ciel schreef:laraxXxemma schreef:Dreamy kunnen we daar een soap van maken ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zou bedenken dat shampoo of gel een vloeistof is
Ik heb me geergerd aan een college (heb geen idee meer waarover het ging maar erg nuttig leek het me niet)
Zit je met 17 al op de universiteit?