Wie o wie weet t antwoord?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

ad0rey0u schreef:Waarom ligt er wel een kroon bij de inhuldiging, maar loopt koning Willem Alexander zonder dat ding te hebben aangeraakt, de kerk uit?

Paisano schreef:ad0rey0u schreef:Waarom ligt er wel een kroon bij de inhuldiging, maar loopt koning Willem Alexander zonder dat ding te hebben aangeraakt, de kerk uit?
"De kroon symboliseert de soevereiniteit van het Koninkrijk der Nederlanden. De kroon verbeeldt ook de waardigheid van het staatshoofd. Omdat er in Nederland geen kroning maar een inhuldiging is, draagt de koning(in) de kroon nooit op zijn of haar hoofd."
http://www.koninklijkhuis.nl/encycloped ... huldiging/
Faniek schreef:Ik wil altijd al is weten waarom ze bomen langs wegen zetten waardoor er altijd weer ongelukken ontstaan door tegen die bewuste boom te rijden i.p.v. dat je in het weiland tot stilstand komt.
Mieke93 schreef:XEefjuhX schreef:
euhm, is nou niet echt iets wat je altijd al hebt willen weten he?
goed opgemerkt!XEefjuhX schreef:Er was 1 zo'n grote kroon, die hij dus met geen vinger heeft aangeraakt
En ook een soort staf, en een anders soort knroon-actig ding??
Wat was dat?
Sokje_6 schreef:Hier ook een koningsvraagWaarom zeggen sommige mensen 'Dat beloof ik' in plaats van 'Zo waarlijk helpe mij, God almachtig'?
XEefjuhX schreef:AnnoDomino3 schreef:wel een ruiterbewijs geloof ik!
heb nog een vraag:
waarom ruiken stinkende sokken naar rijst?
Doen ze dat?
--
Zelf een vraag:
Waarom zijn bij de inhuldiging al die Arabiesche sjeiks en royalty gekomen met de bus?!
Ja ik had er al een topic over geopent, maar blijkbaar weet niemand het