Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:38

Fjew mijn pakketje lijkt onderweg te zijn.

Wat post nl betreft. Qua post zijn ze erg laks.
Heb nu in een maand tijd 2 enveloppen gehad die leeggeroofd zijn en 1 die nooit aangekomen is ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 22:42

Ik woon in België, staat ook netjes vermeld in de advertentie op marktplaats ;) Heb het ingevoerd op de website om te berekenen. Het past niet in een standaard enveloppe en weegt tussen 100gr en 350gr. Dan kom ik volgens de site dus uit op €6,78. Wil ik aangetekend (dus met verzendbewijsje) dan is dat gelijk €11,81.

Schrok er zelf ook van hoor. Net nog via BM bot gehad op een bitje. Ik vraag 10€ excl, bieden ze €10 incl. Als je nou de verzendkosten van hierboven erbij neemt, dan zou ik er minder dan €5 aan overhouden. Maar even teruggemaild via PB met uitleg en dat ik tegemoet wil komen naar €15 via brievenpost. Is toch alweer €1,78 minder dan de volle pot.

kiki1976

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 23:06

Mijn berichtje was voor nikolletje bedoeld betreft de verzendkosten.

Naar ik baalde laatst ook al dat er niet meer verzonden kon worden via Kiala naar België

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 09:52

pfff wat een vervelende mensen heb je toch!

heb ik een objectief te koop staan, krijg ik dingen als:

* ja voor **** koop ik hem nieuw! (ja dan doe je dat toch lekker!)
* ik zag net nog een camera en lens voor maar 90,-! (als je geen verstand van hebt welk type houd dan je mond!)
* ja voor *** (veel te laag bedrag) kom ik wel even kijken! ( als je alleen komt kijken hebben we een deal!)

tussen aanhalingstekens heb ik gereageerd, dan maar een botte boer,maar ben die wijsneuzen zo verschrikkelijk zat!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:34

Ik heb dat ook Ojajoh, heb iets te koop staan voor 65 euro.
Ben best bereid om tot 50 euro te zakken maar dat zeg ik er niet bij.
Krijg ik een mail, voor 25 euro kom ik hem halen mail even of dat akkoord is.
Heb terug gestuurd: Wat denk je zelf?

Misschien niet netjes en ben ik nu zelf een raar mens van Marktplaats maar het is goed.......

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 11:42

:=

Of dat ze dan mailen op iets van bijvoorbeeld 50,00, ik bied 20,00, geef adres dan kom ik langs ...........

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:41

Dat heb ik momenteel ook bij een aantal spullen... ik probeer dan wel netjes te blijven en netjes iets te zeggen van sorry dat vind ik echt te weinig.

Maar vooral dat "dan kom ik hem halen" steekt mij altijd best wel op 1 of andere manier, vind ik echt irritant :=

Alsof het al voor elkaar is dat je ermee akkoord gaat -O-

Zo had ik jaren geleden een aantal deuren voor mijn vader op Marktplaats gezet, serie paneeldeuren die op zijn minst toch wel voor 5 tientjes weg gingen toen.

Kreeg ik ook zo'n brutale mail in de trant van: ik wil je wel van deze deuren af helpen, op welk adres kan ik ze vanmiddag komen halen? En dan niks er voor willen geven ook hè, alsof hij JOU een groot plezier doet door ze voor niks mee te komen nemen -O-

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:47

Soms vraag ik me wel eens af, of die mensen nu écht denken dat ze jou er een gunst mee bewijzen... }:0
(waarschijnlijk meer 'een brutaal mens heeft de halve wereld'... :D )

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:49

ja het ligt er aan hoe mensen het brengen. Als ze gewoon een bod netjes doen dan meld ik netjes dat ik het te weinig vind. Maar als ze stomme berichten gaan sturen van "ja daar is het *** euro" (zonder hoi, doei enz)
Ja haal het daar lekker dan!

maarja ze zeggen wel eens: wie brutaal is heeft de halve wereld :Y)
ik denk dat de kopers dat graag heel serieus nemen :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 12:52

Hihi ja, dat is gewoon irritant, ook weer een beetje alsof ze jou een plezier er mee doen dat ze het voor een belachelijk bod wel van je over willen nemen :P

Maarja, is ook ieders goed recht om het zo te zien...zelf weten. Poging wagen kan altijd natuurlijk.

Alleen beetje jammer dat men niet de moeite neemt om fatsoenlijk die hoi en dag en een volzin er van te maken :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:05

Hier is mijn pakketje gisteren geleverd!! *\o/*

Het duurde wel érg lang, maar ik kreeg uiteindelijk een mailtje van de verkoopster dat ze een paar dagen weg was geweest en gelijk het pakketje op de bus ging doen, met veel excuses. Beetje balen, zijn dvd's die ik heel graag wilde zien en ik had ze dus al veel eerder verwacht. Maar beter dan dat het pakketje weg is! Gisteren dus aangekomen, ik ben heel blij met vooral de box Beauty en the beast (de serie van toen) :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:06

ik zit te wachten op iemand die om twaalf uur er zou zijn :+

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:07

Ik weet uit ervaring dat het best een paar minuten langer kan duren als je nog nooit bij jou thuis geweest bent Alja :=
De eerste keer bij Lies was ook effe zoeken!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:53

nou mijn tv is er nog, had hem om 12.15 maar eens gesmst als hij nog kwam en toen kwam hij erachter dat het adres in duitsland was terwijl dat heel groot in de advertentie stond..
dus wie maak ik blij met een GRATIS TEEVEE?????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 20:31

Heb tot nu toe niks meer gehoord van de dame die mijn jurkje wou overnemen. Zou me niet verbazen als de verzendkosten haar hebben afgeschrikt, maar een mailtje was wel zo netjes geweest.
Ga Kiala eens mailen waarom ze niet meer binnen Europa verzenden, was echt blij met hun dienst en de prijzen. Wie weet bieden ze een leuk alternatief of komt het binnenkort terug.

Had gisteren ook een mailtje voor mijn rubber bitje. Vraag er €10 excl. voor en da's echt mijn basisprijs tenzij ze hem willen ophalen, mailde iemand "voor €10 incl. wil ik 'm wel". Ja nou als ik dan nog zelf verzendkosten moet ophoesten hou ik er echt niks aan over := Had een tegenvoorstel gedaan maar dat zat boven budget. Wel netjes een mailtje terug gehad om dat te melden, dus ook maar even laten weten dat ik haar succes wens met de zoektocht en dat ik het een fijne reactie vond :)

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 22:54

Wie heeft interesse: "gratis afhalen spuuglelijk tweezitsbankje" _O-
"Groen met gele en rode (blaadjes)" en helaas zonder foto

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:00

Stybba schreef:

Hahahh nee dank je _O- _O- _O- _O- Gewoon op MP knallen joh, ben je hem zo kwijt.

Toen ik vroeger nog in de stad woonde zette wij dat gewoon buiten. 9 van de 10 keer was het echt binnen een mum van tijd verdwenen. Grof vuil bellen deden we niet meer, want was toch altijd al weg voordat hun kwamen := (daarvoor kwamen ze standaard 1x per maand de stad door)

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:04

die ben je zo kwijt, menig student/starter is blij met een gratis bank, kleed er over en je ziet er niets meer van

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:05

Ik heb zaterdag een dvd op de post gedaan, brievenbus post dus. Aangezien ik zo dom was er geen briefje ofzo bij te doen, heb ik dezelfde dag nog een kaart nagestuurd. Nu krijg ik net een mail van de ontvanger dat hij de kaart heeft ontvangen, maar de dvd niet. Beide zijn brievenbus post, moet ik me zorgen gaan maken of niet? De dvd moet echt niet kwijt zijn :\ Iemand een idee hoe lang zulke brievenbus post erover kan/mag doen? Begin me wel een beetje zorgen te maken..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:18

kiki1976 schreef:
Stybba schreef:

Hahahh nee dank je _O- _O- _O- _O- Gewoon op MP knallen joh, ben je hem zo kwijt.

Toen ik vroeger nog in de stad woonde zette wij dat gewoon buiten. 9 van de 10 keer was het echt binnen een mum van tijd verdwenen. Grof vuil bellen deden we niet meer, want was toch altijd al weg voordat hun kwamen := (daarvoor kwamen ze standaard 1x per maand de stad door)

Is niet mijn bankje, maar een advertentie op marktplaats. :P Vroeg me af wie zoiets nou zou willen met zo'n tekst erbij :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:23

Ohhh ahahah dat kan natuurlijk ook

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:32

:D Die sprong er een beetje uit voor mij. Ben niet echt op zoek naar iets, gewoon rondsnuffelen. Zag net nog zoiets voobij komen: "bijna gratis antieke kast" Prijs? Slechts €400,-...Ziet er verder nog erg goed uit, maar is niet bepaald bijna gratis. >;)

bugpluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:36

Sarah_Elise schreef:
Ik heb zaterdag een dvd op de post gedaan, brievenbus post dus. Aangezien ik zo dom was er geen briefje ofzo bij te doen, heb ik dezelfde dag nog een kaart nagestuurd. Nu krijg ik net een mail van de ontvanger dat hij de kaart heeft ontvangen, maar de dvd niet. Beide zijn brievenbus post, moet ik me zorgen gaan maken of niet? De dvd moet echt niet kwijt zijn :\ Iemand een idee hoe lang zulke brievenbus post erover kan/mag doen? Begin me wel een beetje zorgen te maken..

Aj aj aj aj.......als je kaart al binnen is terwijl die pas later op de post is gegaan........:-(......het kan nog een dagje duren maar dan zou die dvd er morgen toch wel echt moeten zijn.

Vind wel met kopen via mp en het versturen via brievenbuspost dat het risico altijd voor de kopende partij is, anders moeten ze maar voor pakketpost via DHL of TNT kiezen hoor.

Had laatst ook weer iemand die zegt.....ja ik neem het over en ga het geld overmaken......stuurt wel adres via de mail......maar geen geld......ik haar erop geattendeerd dat ik zo de spullen niet kan toesturen....................never niets meer van gehoord

Ooh en idd ook mega irritant als mensen voor een dubbeltje op de eerste rang denken te kunnen zitten en dan nog bijdehand en brutaal doen ook via de mail en discussieren over een dressuur dekje waarvan zij denken dat het echt een veelzeidigheidsdek is (DUHU.....volgens mij weet ik echt wel wat ik verkoop hoor!!)

Zoooooooo dat zijn we weer kwijt ;-)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:54

Er raakt de laatste tijd veel kwijt.
Nu weer 2 mensen die claimen niks gehad te hebben.
Echter maak ik altijd een foto als het gefrankeerd is maar toch vind ik het banketstaaf.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 23:57

Tyrcanol schreef:
Er raakt de laatste tijd veel kwijt.
Nu weer 2 mensen die claimen niks gehad te hebben.
Echter maak ik altijd een foto als het gefrankeerd is maar toch vind ik het banketstaaf.

misschien heeel overdreven, maar heb je smartphone?
zoja, filmpje maken van het feit dat je hem post, dus ff inzoomen op het adres, envelop volgen met je camera en in de bus gooien
beter bewijs kan je niet hebben!