Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:00

Ik blijf ook maar mensen hebben die naar dingen vragen die duidelijk in de advertentie staan: wat is de maat (staat in de titel en in de advertentie), wat vraag je ervoor (staat ook aangegeven in zowel de advertentie als in het vakje dat MP daarvoor heeft), zelfs een keer iemand gehad die vroeg welke kleur het dekje was dat ik verkocht: en dat ging om een rose dekje, met een foto ervan, in de advertentietitel stond fuchsia en in de advertentie ook nog eens voor de zekerheid fuchsia/rose/roze: wat denk je zelf??!!

Over die maten gesproken: ik heb een tweetal jassen te koop die heel anders vallen dan wat er in staat: ik schrijf dan zowel de maat die er in staat op, als hoe ik vind dat hij valt; soms meet ik dan ook nog eens in cm's op wat het werkelijk is. Heb het ooit andersom gehad: had iets gekocht maat M maar dat viel als een XS, hadden ze er ook niet bij vermeld... en niet meer ruilen dan, zo gemeen! Probeer altijd zo duidelijk mogelijk te zijn; geen zin om mensen op die manier te naaien!

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:03

Shirley schreef:
Dekens zijn ook een ramp qua maatvoering .. geen merk is hetzelfde :(

Ik vraag altijd heel vriendelijk of men de juiste maten wil opmeten alvorens iets te kopen, heb ook standaard een meetlintje bij me als ik naar de winkel moet :)

Dat snap ik nog wel. Maar een 215 cm voor een D-pony gaat toch echt niet passen, tenzij je er 2 pony's in wil zetten.

viphorse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 3!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:40

Weet nu waarom ik bijna nooit dingen op marktplaats zet.
Ik heb een rijbroek erop staan waar 2 keer mee is gereden. Bekend merk en heeft mij 154,95 gekost is een model wat nu op het moment in de winkel ligt.
Krijg ik een bod van 10 euro _-:(

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:14

Pff het is inderdaad vreselijk.
Ik heb nu een poosje wat spullen op marktplaats staan waaronder Veredus en BR beenbescherming.
Samen hebben deze twee sets een winkelwaarde van ongeveer 150 euro. Beschermers zijn gebruikt maar niet versleten of iets dergelijks. Ik vraag voor beide sets (dus samen) 50 euro excl, krijg ik een bod van 10 euro en vervolgens 1 van 10.50. En mensen vinden het dan ook nog raar dat je ze daar niet voor verkoopt.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:22

Misschien een rare vraag, maar zetten jullie de winkelwaarde er ook altijd bij?
Ik ben al een poosje uit de paarden en zou dus nu zo niet meer weten wat wat kost.
Nu google ik vaak eerst een product voordat ik bied, maar als koper is het wel fijn om de ww erbij te hebben staan. Dit bied veel makkelijker.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:24

Als een product echt in goede staat is doe ik dat wel. Als het iets is wat ik zelf al 4 maanden intensief heb gebruikt dan niet meer.

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:31

Nee dat bedoel ik, want ik zie hier bijvoorbeeld staan rijbroek nieuwwaarde €150 ik zou dat zo op een MP niet kunnen zeggen en zomaar een tientje bieden. Ik begrijp dat het een product is wat z.g.a.n. is.
Tja dan is een huidige winkelwaarde (niet aanschafprijs) wel handig.
Ik vroeg het me ook gewoon zo af.

Ik heb dat wel eens met dvd's gehad. Ik verzamel disney's en heb ook eerste edities.
Voor mij als verzamelaar zijn deze first editions dus veel meer waard, dan iemand die ze gewoon voor hun kind wil.
Bijv. Jungle Book dvd zonder veel extra's. Die ligt in de winkel voor €10,-?
Ik heb de first edition wat hem gelijk al ruim €100 waard maakt. Bij dat soort dingen vermeld ik dus de winkelwaarde en de marktwaarde. Iets meer werk, maar scheelt veel gezeur.
Als mensen het lezen iig. (wat nogal moeilijk schijnt te zijn....)

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:43

Als het producht niet of nauwelijks is gebruikt zet ik de nieuwaarde er wel bij :j

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:02

Vind het wel heel handig!
Maar van sommige dingen is het heel lastig om er een prijs aan te geven :P Was voor m'n moeder op zoek naar van die bidprentjes. Had ze redelijk in de buurt gevonden. Gemaild wat hij er voor wilde hebben. Hij had écht geen idee, moest maar een bod doen :P Ik dus ook geen idee.... Maar we zijn het gauw eens geworden! (en toen ik ze op ging halen, werd er al veel hoger op geboden! :D )

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:20

Mijn god, probeer zojuist m'n advertenties opnieuw te plaatsen. Voorheen kopieerde ik de tekst en plakte in de nieuwe advertentie. Nu lukt het kopieeren niet meer op de vernieuwde mp........................ :(
Ben hier dus echt niet blij mee....

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:23

Vandaag zou iemand dus om 3 uur aquarium op komen halen.... Weinig mensen gezien. Jammer en heb ook niks meer gehoord. Baal dat ik diegene zijn nummer niet heb gevraagd. Staat weer opnieuw te koop...

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:26

roxiie schreef:
:')
K was op MP aan het rondkijken voor dvds van Twilight (new moon en eclips) wil die beste vrouw er 15 euro ps voor hebben.. Want ze heeft ze maar een x gekeken.. K had dr 15 geboden voor 2
Die dingen zijn nieuw nog goedkoper en bij bol.com kun je een 3box kopen voor 29,95 :o

Ze zijn bij de blokker in de aanbieding voor 6/7 euro per stuk?

lotte_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:49

Ik heb even een vraagje, maar ik weet het niet goed waar te zetten.
Ik heb dus net een jas verkocht, maar ik moet die verzenden. Hoe moet ik die inpakken? Gewoon in een zak met tape rond of in een doos, maar dat vind ik zo'n raar idee.
Hoe verzenden jullie dus jullie kledingstukken? :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:49

In een doos.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:51

lol had 2 geintereseerden voor mijn seizoen 1 en 2 van mcleods daughters die vrouw gisteren verteld dat er nog een geintereseerde was dat ze beter een bod kon doen. Krijg ik nu terug dat ze er vanuit gaat dat ze al verkocht zijn.. Volgens mij wil ze gewoon niet bieden :')

Gypsylady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:55

Heb mijn schoenenkastje opgehaald
Zag er nog netjes uit en dat voor €7,-
Ook heeft de man mij netjes geholpen hem in de auto te doen
Heb alleen een hekel eraan om in het donker een adres te zoeken, vooral huisnummers
Dat is overdag al een ramp in het donker helemaal
Is het nou zo moeilijk een duidelijke nummer aan je huis te plaatsen?

Had een bh op eBay gekocht
Alleen was die mij veelste groot
Had gewoon verkeerde maat besteld
Dus op marktplaats gezet
Kreeg gelijk een goed bod waar ik mee akkoord ging
Kreeg ik een bericht van de koper of het goed was dat ze het geld in een envelop toestuurde
Wel haar eigen risico en ook nog wat extra
Vind het prima wacht af of ik het krijg

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:14

Heb net een neus en frontriem verkocht voor 5,00 , maar hopen dat diegene snel het geld overmaakt :P
Ben nu bezig met winterdeken van MP over te kopen voor 15 eurie, iemand tips hoe ik het beste overtuigd ben dat de deken wordt opgestuurd of wat ik moet doen als diegene de deken niet opstuurd , terwijl ik wel betaal ? :P

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:16

Er zijn nog steeds veel mensen zonder internet bankieren, dus komt wel vaker en als het om een klein bedrag gaat nemen mensen het risico nog wel.

in principe komt alles wel aan wat je door de brievenbus doet.

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:17

Lieshorses schreef:
Heb net een neus en frontriem verkocht voor 5,00 , maar hopen dat diegene snel het geld overmaakt :P
Ben nu bezig met winterdeken van MP over te kopen voor 15 eurie, iemand tips hoe ik het beste overtuigd ben dat de deken wordt opgestuurd of wat ik moet doen als diegene de deken niet opstuurd , terwijl ik wel betaal ? :P

gewoon er voor zorgen dat je voldoende gegevens hebt van die persoon

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:24

ik had een grappige _O- maar dan wel via bokt

Ik heb een nieuw otto schumacher frontriem op bokt en op mp staan.

Kreeg ik pb met wat ik er voor wilde hebben. dus ik netjes een pb terug gestuurt dat ze mogen bieden maar wel een reeel bedrag. Kreeg ik terug dat ze een frontriem zocht voor €7,50. Moest ik wel om lachen want in de advertentie staat de nieuw prijs die dus ruim boven de €100,- ligt :+

xChiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:26

Lieshorses schreef:

Weten waar hij/zij woont, kan je hem/haar opzoeken }>

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:27

SteffiiY schreef:
Ik wilde al zeggen, zag wel dat MP een nieuwe layout krijgt/heeft.

Bij mij heeft MP al 7 maanden een nieuwe lay-out :')

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:27

oh haha, zo'n penny zeker

ik heb nog wel nieuwe liggen met plastic er in, dat past meer bij haar budget _O-

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:36

birte schreef:
oh haha, zo'n penny zeker

ik heb nog wel nieuwe liggen met plastic er in, dat past meer bij haar budget _O-

:')

stond in der profiel dat ze 21 was :')

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:40

Kentaro schreef:
Mijn god, probeer zojuist m'n advertenties opnieuw te plaatsen. Voorheen kopieerde ik de tekst en plakte in de nieuwe advertentie. Nu lukt het kopieeren niet meer op de vernieuwde mp........................ :(
Ben hier dus echt niet blij mee....

Ik heb vanmorgen verschillende advertenties die ik er in de zomer op had staan opnieuw opgezet.
Zo vanuit mn mail (advertentie is verwijderd mailtje) gekopieerd naar marktplaats. Ging allemaal prima.

Of gaat het ergens anders mis?