Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 09:35

GamblersCup schreef:
Maar dan zet je de foto van de dekjes toch gewoon in de advertentie erbij als het met dat adres niet lukt? Als die persoon echt interesse heeft, kijkt ze daar wel weer een keer.

Je kan maar 3 fotos in de advertentie zetten en het gaat om 7 dekjes. Het ging hier om de close-up foto en ze vroeg naar wat maten van 1 dekje.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 10:04

Aestrith schreef:
Ja precies wat ik dacht, dit zijn toch dingen waar iets te veel fraude mee wordt uitgehaald, erg voorzichtig mee doen! Mn vriend wilde dat ding zo graag, hij had het nog gedaan ook als ik hem niet had tegen gehouden }:0

Ik heb zelfs een keer gehad dat iemand zich voor deed als een bestaande winkel,maar wel heel graag wou versturen..Ik doe dat gewoon niet,dus ik naar die winkel wisten ze nergens van en vertelden dat er inderdaad een oplichter was die hun naam en fotos van de winkel gebruikte :wow:

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:26

Phuu, ik had een Eskadronpad gekocht van iemand op MP.
In eerste instantie zou ik m ophalen, want zou de volgende dag daar toch in de buurt zijn, maar nig geen concrete tijd af gesproken. Toen ik haar belde was ze aant werk, maar kon s avonds of de volgende dag wel langs komen, maar aangezien t ruim 100 km heen en 100 km weer trg was had ik zoiets van; ah stuur maar op..
Geld overgemaakt.. Niks meer van gehoord..
Dus mailtje gestuurd of ze t al binnen had ja dat had ze en zou t dag erna meteen op de post doen, maar heb nog niks ontvangen... Ben zoooo bang dat ik opgelicht ben...
Heb haar naam en bankrekeningnummer van te voren gegoogled, niks te vinden.. Maar toch knijp ik m..

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:49

Heb net weer een tamelijk aparte reactie gehad. Dit keer via bokt.

Ik heb al een hele poos een oud zadel te koop staan voor 50 euro. Is een leuk zadeltje om bv mee zadelmak te maken, of zelfs om op te lappen en nog mee te rijden. Het is een Kieffer zadel dus hopelijk kan ik hiermee nog iemand blij maken.

Krijg ik net een mail, waarbij ik eigenlijk al gelijk het gevoel had van 'dit wordt niks' (ik kan ondertussen vaak wel filteren welke mensen oprecht interesse hebben en welke gewoon willen kijken hoeveel ze van de prijs kunnen afhalen en/of zullen afhaken). Zegt ze geïnteresseerd te zijn in mijn zadel voor 50 euro. Ik had al het vermoeden dat ze van Nederland is (ik ben van BE) dus meestal haken mensen dan af ivm verzendkosten. Nou, op zich vind ik het prima dus ik vraag waar ze woont en hoe ze het zadel tot bij haar wil krijgen. Krijg ik een PB terug of ze m'n winterdeken dat ik te koop heb er ook bij krijgt voor die 50 euro en of we de verzendkosten kunnen delen :')

Nou, dan krijg ik nog om en bij 42 euro voor een winterdeken + zadel. Nee bedankt x)

Saskiaatje

Re: Rare mensen op marktplaats deel 2 !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 20:56

Haha, da's ook worth the try. :')
Ik heb al maaaanden een broek (jeans) erop staan, vraagprijs €40,- met vrij bieden, maar wil er gewoon minimaal €35,- voor. Broek is nooit gedragen en was ruim €100,- nieuw. En ondanks dat ik dacht dat niemand hem zou willen wordt er flink op los geboden, al maanden. €20,-, €25,-, €30,-, maar toch wil niemand die €35,- ervoor betalen. :') Hij ligt mij niet in de weg, dus ik blijf net zo lang wachten tot iemand dat wel doet. :7

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:11

Saskiaatje schreef:
Haha, da's ook worth the try. :')
Ik heb al maaaanden een broek (jeans) erop staan, vraagprijs €40,- met vrij bieden, maar wil er gewoon minimaal €35,- voor. Broek is nooit gedragen en was ruim €100,- nieuw. En ondanks dat ik dacht dat niemand hem zou willen wordt er flink op los geboden, al maanden. €20,-, €25,-, €30,-, maar toch wil niemand die €35,- ervoor betalen. :') Hij ligt mij niet in de weg, dus ik blijf net zo lang wachten tot iemand dat wel doet. :7

dat heb ik ook maanden gehad met een oilily tas.

niek_aaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:15

Ik heb een gloednieuw zadel...echt nieuw...paard ging in training en heb ik daarna ingeruild.....1500 nieuwprijs.....wil er 1000 euro voor.....vaste prijs staat erbij.....krijg je idd toch een mail 500 euro.....vaste prijs duh.......anders houd ik m...wie weet ooit ns een ander paard...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:40

Nou, na nog wat PB's over en weer wilde ze m'n zadel voor 50 euro inclusief verzendkosten. Ja daag. Dan krijg ik er minder dan 35 euro voor :') Zegt ze dat de vraagprijs 50 euro is, dus voor haar is dat met verzending incl. Heb dr gezegd dat ze de advertentie dan toch nog eens goed moet lezen want er staat toch echt in dat er nog verzendkosten bovenop komen als je niet kan komen afhalen.

Op zich geen probleem als mensen bieden, als ze geen onbiedingen beginnen plaatsen, oid maar de manier waarop mensen dingen proberen kan me echt irriteren _O-
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 07-09-12 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:43

Ik heb een (nieuwe) keuken op marktplaats staan en daar zijn biedingen op tussen de 150 en 210.
Een paar mensen hebben we gemaild (sommige zelfs gebeld) maar die reageren niet of willen hem niet meer.
Had er eerst iemand €200 geboden, hebben we gezegd dat hij hem mocht hebben.
Krijgen we een mail dat hij hem voor €150 komt ophalen..
Voor dat bedrag laat ik hem lekker in de berging staan }:0

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:46

xHaithi schreef:
Nou, na nog wat PB's over en weer wilde ze m'n zadel voor 50 euro inclusief verzendkosten. Ja daag. Dan krijg ik er minder dan 35 euro voor :') Zegt ze dat de vraagprijs 50 euro is, dus voor haar is dat met verzending incl. Heb dr gezegd dat ze de advertentie dan toch nog eens goed moet lezen want er staat toch echt in dat er nog verzendkosten bovenop komen als je niet kan komen afhalen.

Op zich geen probleem als mensen bieden oid maar de manier waarop mensen dingen proberen soms kan me echt irriteren _O-

Wil je hem hierheen sturen dan, verzendkosten slechts 25 euro, maar die neem je wel voor jouw rekening he? :')

Ik heb juist vaak vreemde emails van gumtree dan reageer ik op een leuk houten bijzet tafeltje en krijg ik een email wat ik met de tafel van plan ben. Er s'avonds mee op de bank kroelen, nou goed?

Ook een tijd geleden onze koelkast er op gezet omdat we een grote amerikaanse koelkast hadden aangeschaft.
Of ik de koelkast dan wel zou vullen met een week aan eten en drinken want ze hadden niet veel te besteden.
Ik was bijna geneigd om de koelkast te vullen met een paar 5 kilo zakken rijst en ze de koelkast 4 trappen naar beneden te laten tillen.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:48

had een tijd geleden iets
ik verkocht iets op bokt en die ander wilde wel ruilen, leek me een goed plan, dus na wat pbtjes alles geregeld, ik verstuur mijn pakket met de tracecode, en ik ontvang de hare niet ik pb, nog niks,
nog een keer, weer niks
ik haar profiel gechecked, op internet telefoonnr gezocht en bellen, krijg ik haar vader aan de telefoon, is het een meisje van 13..
ik zeg tegen die vader dat ik daar niks om geef, zaken doen is zaken doen, dus ik wil mijn spullen
na 2 dagen had ik ze.. ;( ze waren als nieuw zei ze, nog nooit zo'n oude versleten zooi gezien, terwijl mijn item een nieuw hoofdstel was

en laatst nog hier op bokt,
dhh renoir neusriem te koop
meisje reageerd, ik ben akkoord, doe mijn gegevens
krijg ik de vraag van een ander of ik het nog heb, lang verhaal kort: de 1e reageert paar keer met 'fout gegaan' is nu op de bank gestort etc..
niks ontvangen, en de 2e wilde hem al niet meer aarghh
krijg ik 3 weken erna een pb: heb je de neusriem nog (van de 1e) :roll:

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 21:52

Mijn pakje lag vanmorgen vroeg (dus gisteren al, maar toen was ik niet thuis) super netjes ingepakt in 3 lagen beschermend papier in mijn brievenbus. Ziet er super netjes uit, had geboden op een spelletje "nieuw in de doos" en dat is het ook. Helemaal happy dus :D

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:13

Raponsje schreef:
Wil je hem hierheen sturen dan, verzendkosten slechts 25 euro, maar die neem je wel voor jouw rekening he? :')

Ik heb juist vaak vreemde emails van gumtree dan reageer ik op een leuk houten bijzet tafeltje en krijg ik een email wat ik met de tafel van plan ben. Er s'avonds mee op de bank kroelen, nou goed?

Ook een tijd geleden onze koelkast er op gezet omdat we een grote amerikaanse koelkast hadden aangeschaft.
Of ik de koelkast dan wel zou vullen met een week aan eten en drinken want ze hadden niet veel te besteden.
Ik was bijna geneigd om de koelkast te vullen met een paar 5 kilo zakken rijst en ze de koelkast 4 trappen naar beneden te laten tillen.

Geen probleem hoor, die verzendkosten :Y) Doen we wel even.

Omg, dat van die tafel _O-
"Ik ga er leuke tekeningetjes op maken"

En die koelkast,.. Mensen denken toch echt dat ze alles kunnen vragen O.o Zouden ze nou echt denken dat ze dat voor elkaar krijgen?
Ik vind jou oplossing anders wel geinig. Moet je doen (a)

@ quibje: Dat eerste is echt erg zeg :( Wel weer de reden waarom ik nooit ruil en waarom ik bv paardenspul niet tweedehands koop.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 22:15

klopt ja, ik doe ook nooit meer 2e hands
heb wel meestal leuke reactie's als ze mijn spullen ontvangen die ik verkoop
wauw, die is echt nog in nieuwstaat etc..
en dat ze er blij mee zijn, das dan wel weer leuk om te lezen

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 10:23

Ruilen doe ik ook niet meer.
In ieder geval niet meer via de post.
Toen ik een jaar of vijftien was had ik aardig wat paardenspullen die ik nooit gebruikte.
Via marktplaats kwam ik iemand tegen die haar gameboy + spel tegen mijn spullen wilde ruilen.
Ik had met dat meisje dus een dag afgesproken dat we het allebei op de post zouden doen, kreeg ik diezelfde avond dat ze toch mijn spullen eerst wilde binnen krijgen.
Was dus niet de afspraak en was ik al niet blij mee, maargoed de spullen had ik al op de post gedaan.
Ik hoorde een paar dagen niets en heb toen een paar keer gemaild.
Kreeg ik een mail dat ze de spullen niet goed genoeg vond, wat ik best raar vond aangezien het een hele lijst was en het meeste amper gebruikt.
Alles wat gebruikt was heb ik netjes gemeld.
Heb toen gevraagd of ze mijn spullen wilde terugsturen, en daar hoorde ik niets op.
Later heb ik nog een keer gemaild en toen beweerde ze dat ze het naar het postkantoor had gestuurd want ze had zogenaamd mijn adres niet.
Spullen heb ik dus nooit meer gezien, postkantoor had ook niets binnengekregen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 12:57

ik krijg morgen weer iemand om spullen, 12 uur..
ben benieuwd...

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 21:48

Hallo Bokkers,

Ik zit ergens mee....Ik heb 2 weken terug een klein pakje op de bus gedaan, kon verzonden worden als brievenbuspost, was een klein luieretui van LIEF. Nu mailt de koper dat ze hem nog steeds niet ontvangen heeft, en andere pakjes al wel ontvangen heeft. Nu mailt ze me elke dag dat ze het nog steeds niet ontvangen heeft. Ik heb zelf het vermoeden dat het bij de post misschien wel kwijt is geraakt. Wat zouden jullie doen in dit geval? Vindt het wel heel vervelend, omdat het wel een stuk vertrouwen ook is.

Aestrith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:13

kimberley12 schreef:
Hallo Bokkers,

Ik zit ergens mee....Ik heb 2 weken terug een klein pakje op de bus gedaan, kon verzonden worden als brievenbuspost, was een klein luieretui van LIEF. Nu mailt de koper dat ze hem nog steeds niet ontvangen heeft, en andere pakjes al wel ontvangen heeft. Nu mailt ze me elke dag dat ze het nog steeds niet ontvangen heeft. Ik heb zelf het vermoeden dat het bij de post misschien wel kwijt is geraakt. Wat zouden jullie doen in dit geval? Vindt het wel heel vervelend, omdat het wel een stuk vertrouwen ook is.

Even postnl bellen/mailen (moet je wel het volledige adres van de geadresseerde er bij vermelden). dan krijg je een navraagformulier en gaan ze onderzoeken of het ergens gevonden is. Verder kan je niks doen helaas...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:16

Aestrith schreef:
kimberley12 schreef:
Hallo Bokkers,

Even postnl bellen/mailen (moet je wel het volledige adres van de geadresseerde er bij vermelden). dan krijg je een navraagformulier en gaan ze onderzoeken of het ergens gevonden is. Verder kan je niks doen helaas...

Hebben ze bij mij nooit gedaan, heb het geld op een gegeven moment terug gestuurd, maar een maand later kwam het pakketje binnen.....

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:18

@kimberly,dat is voor mij de reden om van ieder brievenbus pakketje een filmpje te maken en die als ''bewijs'' na een evt.klacht toe te mailen.
Sta je net iets sterker.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 22:59

Ik heb op dit moment een hilarisch gesprek met iemand van Marktplaats. Begon over een kort jurkje dat tekoop staat en gaat nu over ondergoed wat diegene graag draagt.
Prachtig vermaak dit voor de zaterdagavond. :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:02

kimberley12 schreef:
Hallo Bokkers,

Ik denk dat ik de helft van het bedrag zou terug storten en bij post nl melding maken.
Helaas blijft het versturen een risico.
Ik geef tegewoordig aan dat verzenden op eigen risico is en stuur een mailtje wanneer het weggaat.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 23:17

Post.nl is de laatste tijd echt een drama. Het duurdt soms vreselijk lang, zeker met brievenbus post. Ook lijkt er nu redelijk veel kwijt te raken.
Je kan een kalchtenmelding ervan doen, alleen jammer genoeg doen hun er verder niets mee.....

eline10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 10:44

Heeft iemand nog belangstelling voor een rijbroek van maat 152?
Ik krijg hem maar niet verkocht :')

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 11:43

:D dit is een topic over verkopen, niet om te verkopen hihihih