Hier moet het nu min 7 zijn volgens mijn meter... op het kaartje staat nog 5 graden lager...
Tancreda4
Geplaatst: 03-02-12 22:58
Fee_ schreef:
Het kan -18 worden vannacht.
En onze verwarming doet 't niet. Het is echt heel koud binnen.
Uhhh, ergens anders slapen vannacht???? Sterkte Ik kwam vanmiddag ijskoud thuis van 2 uur buiten mijn wijk lopen, kom ik in een koud huis (relatief koud, 17 graden). WTF. Ik naar boven, ja hoor, storing! Was ik even blij dat ik al vroeg klaar was met werken en niet pas om 5 uur ofoz.... aangezien wij een groot huis hebben en vrijwel alles nog enkel glas, en het echt eeuwen duurt voor het huis op temperatuur is. Brrrrr. Gelukkig was het zo opgelost (reset knop doet wonderen )
Ik vond het heerlijk net de paardjes gevoerd en met de honden een goeie 3 kwartier door het bos gesjouwd, het was dan wel donker maar door de sneeuw en de mooie maan was alles goed zichtbaar!
Op de Oostzee heeft zich een Polar Low ontwikkeld, maar die komt niet deze kant op, daalt Polen binnen. Nu niet nog meer sneeuw dus, maar er zit komende dagen wel nog meer sneeuw aan te komen als ik naar de geleerden luister .
Een Polar Low is trouwens een klein lagedrukgebied dat gepaard gaat met heftige windstoten en zware sneeuwval.
Vanmorgen heeft het gesneeuwt van 8 uur in de ochtend tot een uur of 2 's middags. Ligt ook een dik pak sneeuw. Leuk!
grietje14
Geplaatst: 03-02-12 23:59
Vond de sneeuw wel leuk vandaag Vond het niet eens zo koud aanvoelen eigenlijk Zal nu wel anders zijn als ik naar buiten ga, in flevoland en stukje daarbij gewoon -17! Heb ik nog nooit meegemaakt in die 15 jaar die ik nu leef Bij ons nu ong. -13,5 in friesland
Zo Flevoland is er met de 3 sterren diepvries award vandoor . -18,5 graad!!!!
Rienn
Geplaatst: 04-02-12 00:06
Ik heb nog last van mijn handen door de kou, en ben toch al ruim een uur binnen. Kom mijn bed niet meer uit vannacht. Raam laat ik ook maar dicht, anders zijn mijn visjes morgen bevroren.
In Eelde en Stavoren is vanavond poolsneeuw waargenomen. Toch een vrij zeldzaam verschijnsel in ons land.
Het KNMI zegt hierover:
POOLSNEEUW: Bij rustig weer en zeer lage temperaturen van meer dan 8 graden onder nul kan er zelfs bij een wolkenloze of vrijwel onbewolkte hemel sneeuw vallen, poolsneeuw genaamd. De ijsnaaldjes of ijsplaatjes schitteren zilverkleurig in het zonlicht en kunnen bijzondere haloverschijnselen vertonen. Deze vorm van neerslag komt in de poolstreken veelvuldig voor, in ons land zelden en alleen bij extreme kou. Vermoedelijk ontstaat poolsneeuw als waterdamp uit hogere warme lagen door luchtstromingen dichter bij het aardoppervlak komt, waar zich een koude, winterse inversie heeft gevormd. De kristalletjes zijn naaldjes of plaatjes en nooit sterretjes, meestal slechts enkele tienden van een millimeter groot, zuiver symetrisch en sierlijk opgebouwd.
grietje14
Geplaatst: 04-02-12 00:17
In groningen was de wind zonet gewoon ff 0. Wordt steeds wind stiller. Poolsneeuw nog nooit van gehoord
gohya
Geplaatst: 04-02-12 00:18
@Rinske Dat was hier eind v.d. middag ook zo! De lucht was opgeklaard en toch viel er hele fijne sneeuw. Als je nu naar buiten kijkt zie je allemaal bling-bling,net of er allemaal diamantjes in de sneeuw ligt. Heel mooi om te zien.