Rare mensen op marktplaats.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

Re: Rare mensen op marktplaats.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:49

Hoop het ook voor haar, anders gewoon verkopen idd :j zijn goede leren laarzen. Misschien naar een schoenmaker gaan en vragen of er iets is (zoals bijvoorbeeld leer binenin lijmen) zodat het comfortabeler word.

Ik ga 3 maandjes naar amerika ja :P (of naja, 85 dagen :') )

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:51

idd het risico van maken via internet en het gaat toch ook niet om een wereld bedrag :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 09:53

ik heb zelf ook wel miskopen via internet gedaan. Wat betreft cowboy laarzen. Ik dus specefiek gevraagt of het leder was, wist ze dat niet :') maar zei dat het wel heel mooi afgewerkt was. Dus ik toch kopen, blijken het OVERDUIDELIJK nep-leren laarsjes te zijn en het geld (20 euro) absoluut niet waard geweest :') maja, jammer dan, mijn eigen fout.Ze waren echt zo plastic als wat en ze zien er na 3 weken al verrot uit :+

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:08

Renee jij kunt er toch niks aan doen dat zij blaren krijgt van die laarzen.
Je hoeft ze niet terug te nemen, en ook geen geld terug te geven hoor.
Worden ze bij een winkel gekocht kan dat wel, maar niet als er al mee gelopen/gereden is.
En bij een winkel betaal je meer dan het dubbele voor zulke laarzen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:16

ja ik heb ze dan ook voor maar 50 euro verkocht... Ik heb zelf godzijdank ook niet de volle prijs betaald, maar heb wel verlies geleden, dat wel :j

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:20

Het is toch ook logisch dat ze blaren krijgt van net-nieuwe laarzen? Dat krijg je bijna altijd als je nieuwe schooenen hebt gekoocht... Ze moeten gewoon nog ingelopen worden! Of ligt het daar niet aan?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:20

lifaya, dat het niet leuk is voor jou dat je zo'n reactie krijgt kan ik me heel goed voorstellen, maar zoals al meerdere aangaven, hoef jij daar helemaal niets mee te doen!!! Had ze ze inderdaad in de winkel moeten kopen (en ook dan kan je echt niet terug omdat je blaren krijgt :P )
Goh, dan moet ik wel met een hele hoop schoenen/slippers terug.... :+ Heb zulke rare voeten, dat ik bijna overal blaren/open plekken van krijg...
Snap werkelijk niet dat die persoon het nu doodleuk bij jou neer gaat leggen?!

Ik had een aantal weken terug gereageerd op een bod dat ik akkoord ging. Gaat om echt een luttel bedrag, maar het is even het idee :D Krijg ik een mail terug met het adres en dat ze mijn adres gegevens en rekening nummer wilde?! Ik beide gemaild met een reactie ik neem aan dat u het verzonden wilt hebben!?
Geen reactie. Krijg ik in de volgende 2 weken nog 2 keer het adres gemaild, verders niets.....
Paar keer m'n rekening gecheckt, maar er was toch echt niets bijgeschreven.
Gister moest ik toevallig zelf iets overmaken en zie dat die dag het bedrag bijgeschreven was.....
Het gaat dus vandaag op de post, maar wat een rare manier van 'zaken doen'... :P

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:23

kaniche schreef:
Het is toch ook logisch dat ze blaren krijgt van net-nieuwe laarzen? Dat krijg je bijna altijd als je nieuwe schooenen hebt gekoocht... Ze moeten gewoon nog ingelopen worden! Of ligt het daar niet aan?

ou er is al 5 uur in totaal mee gereden, en heb er 1 x mee gelopen. Denk dat het het model ook zou kunnen zijn? geen idee...

Kentaro, vond het idd ook jammer dat ik zo'n mailtje kreeg, ik had net mijn vlucht geboekt dus helemaal blij :') krijg ik dit. Ze gaat volgens mij nog een keer proberen naar stal maar zei dat ze bij de schacht allemaal blaren kreeg. Ik denk dat ze dan het beste naar een schoenmaker kan gaan. De laarzen verkeren in goede staat, heb er 3 x mee gereden en ja... iedereen heeft andere voeten :+

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:26

Wat een heerlijk vooruitzicht!!! Geniet er lekker van hoor!! Zou echt een mailtje sturen met iets in de trant van dat je het echt ontzettend jammer vindt, maar dat jij er verders niets mee kunt!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 10:30

Lifya: maar jij hebt niet precies dezelfde voeten als zij :p ik krijg ook blaren als ik in dezelfde maat schoenen van een ander ga lopen. Ik denk dat die laarzen gewoon nog even naar haar voeten moeten vormen :) ik zou dat ook gewoon mailen als je nog antwoord van dr krijgt. En inderdaad niet terugnemen, het is marktplaats en geen webwinkel. (Leuk trouwens amerika: ik ga ook in juli/augustus :D )

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:03

Gelukkig zijn er nog normale mensen op marktplaats! Net 3 dekens gekocht! vanmorgen even over en weer gemailt en geld overgemaakt en het geld is al over! ze gan vandaag op de post!
Nu maar hopen dat het gaat passen bij mijn fjord en zo niet, dan zet ik ze zo weer op marktplaats en zoek ik verder!
Whahaha ik kik gewoon op marktplaats om leuke dingen weg te vissen voor schappelijke prijzen

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:04

echt wel! Eergister iemand gebeld naar aanleiding van een mailtje en gister kwam ze het keurig op tijd ophalen :D

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 11:11

Ja gelukkig heb je nog veel normale mensen op MP zitten :D
Hoevaak ik wel niet blij was met marktplaats ;) haha :9

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:32

Oke wat ik nu weer mag beleven.
Er werd een bod van 20 euro gedaan, ik mail terug, het moet verzonden worden, dus ik maak er 25 euro van met de verzendkosten, de mensen gaan akkoord, maken het geld over.
Zie ik dat ze 20 euro overgemaakt hebben, zal wel een vergissing zijn, moest wel lachen :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:39

Ik zou nieteerder versturen voordat je de vijf euro ook hebt anders kun je er vast naar fluiten.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:40

Inderdaad even een mailtje sturen en grote kans dat ze zich vergist hebben!! (heb het ook al een keer gehad en de mensen maakten excuses het het resterende bedrag gelijk over!)

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 09:44

ja heb er ook een mailtje achteraan gestuurd, het gaat ook zeker niet eerder de deur uit dan dat de verzendkosten er ook bij geschreven zijn := (5 euro)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:01

heb ik ook een keer gehad, maar wel de spullen verzonden, mensen hadden het echt snel nodig..
Geld nooit meer gezien :(

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 13:10

Echt zó zielig als je voor zo'n bedrag mensen op wilt lichten.......... :(

Wat ik ook zó jammer vind is dat de meningen over 'zo goed als nieuw' zo ontzettend verschillen......
Heb gister iets binnen gehad en ik zou het zelf werkelijk nog niet op de rommelmarkt durven verkopen....

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:56

Even een stipje :)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:13

Zou je dat gewoon met de knop kunnen doen, ipv een nutteloos bericht in een topic te zetten? ;)

Kentaro schreef:
Wat ik ook zó jammer vind is dat de meningen over 'zo goed als nieuw' zo ontzettend verschillen......
Heb gister iets binnen gehad en ik zou het zelf werkelijk nog niet op de rommelmarkt durven verkopen....

Dat had ik laatst ook bij een paar stoelen. Ze boden een set van 4 aan, er stonden er twee van op de foto. Bleek dus dat ze de beste stoelen voor de foto hadden gebruikt en de twee lelijkste, met krassen en versleten plekken niet lieten zien. Nee zei die man, dat valt toch onder "gebruikssporen" en dat heb ik er in gezet. Nee, gebruikssporen is normaal bij gebruikte spullen, maar rijp voor het grofvuil is toch wat anders. Ik ben blij dat ik in dezelfde plaats nog wat anders op ging halen, anders was ik toch 80 kilometer voor niets gereden. Maar in ieder geval geen geld weg.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:44

Echt........
Misschien een volgende keer maar vragen of ze ook een foto van de andere (niet op de foto zichtbare) spullen ook een foto willen sturen :P Het is toch te erg voor woorden dat dat nodig is!
Het hoeft gelukkig niet altijd fout te gaan... Wij hadden een keer een snowglobe (Disney) gezien die we heel graag wilden hebben. Was absoluut niet in de buurt. Op MP stond alleen een foto van de doos. Ik vind het dan nog weer banketstaaf om een foto van het product te vragen, maar zowaar toch gedaan. Kreeg ik een reactie in de trant dat het heel lastig was om hem in en uit de doos te halen, maar als ik er écht op stond ze het wel wilde doen. Heb de gok maar genomen. Een paar dagen later kwam deze in prima staat binnen! Moet wel eerlijk zeggen dat ik er niet echt in geloofde....

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:41

ja gelukkig zijn er ook nog goede mensen op MP!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:47

Kreeg zojuist mijn pakket binnen,vond het mega vreemd want het was een doos van 180cm... en zulke grote dingen had ik toch echt niet gekocht.
Dus heel voorzichtig de doos opengemaakt......

:oo :oo

Meer als halfvol met die opgeblazen zakje's!
De goederen lagen er ook in,netje's prima in orde maar ze hadden schijnbaar geen kleinere doos _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 12:49

Haha Dav, komt het iig heel aan bij jou! :D