Hij wil er een eind aan maken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Re: Hij wil er een eind aan maken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:01

Het was ook als hulp bedoelt, en niet als aanval. En ze zei zelf dat ze het als afleiding ziet, en niet als straf. Dus het zou ook iets positiefs kunnen zijn.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:05

Ik zeg ook niet dat je dat als aanval bedoelt, ik wil alleen duidelijk maken dat ze niet voor niets thuis zit, als een paar uurtjes per week werken een optie was zou ze dat wel doen, JUIST omdat het haar afleiding is. Dat ze dat niet doet zégt dus al genoeg.
Door dit soort suggesties kunnen mensen juist het gevoel krijgen niet serieus genomen te worden. Ze zou zich niet moeten hoeven verdedigen dat ze 100% thuis zit want door haar werkhouding in het verleden is al lang gebleken dat ze niet iemand is die zomaar even thuis blijft.
Dát is wat ik er mee wil zeggen, ik val jou niet persoonlijk aan, ik probeer je alleen na te laten denken over hoe jouw opmerking over zou kúnnen komen... Niet naar bedoeld ;)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 16:13

Is ook niet de bedoeling om mezelf druk op te leggen dat ik weer snel aan het werk 'moet'.
Maar het is niet mijn insteek om verkapte vakantie te pakken,
Zodra het ook maar even kan ga ik weer lekker aan het werk.
Maar het moment is nog niet daar.
Psycholoog waarschuwde al dat het wel tijd zal kosten en dat hij in mijn geval
Geen gouden bergen kon beloven.
We zien het wel.

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 16:54

Precies, nemen zoals het komt, stap voor stap.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 18:33

volgens mij wordt er hier in dit topic al heel veel ingevuld, maar we zijn er allemaal niet bij en we kunnen dus ook niet oordelen, alleen maar van de info die we van lasorde hebben.

mijn inziens is het zo, dat je niet in de ziektewet gaat omdat je man ziek is of in dit geval nog erger, geen zin meer in het leven heeft. dat heb je ook niet gedaan, je hebt de situatie bij de werkgever aangegeven en zijn samen tot een plan gekomen die voor allebei werkbaar was.
door al de stress thuis, met je man, huis etc. ben je zelf overspannen geraakt. dit heeft wel indirect te maken met je man, maar hij is niet de enige oorzaak om het zo maar te zeggen, je ziet het zelf gewoon even niet meer zitten en dan wil het niet meer. dan kun je er niet meer overheen stappen om te gaan werken en ben je dus ziek, je functioneert niet meer.
vooral geestelijk ziek is heel moeilijk te pijlen.. je loopt wel rond en zult vast niet huilend door de supermarkt lopen, dus mensen denken.. goh die is lekker thuis. maar zo is het niet

lasorde, heel veel sterkte. niet zomaar je ban opzeggen, maar wel bedenken wat je leidinggevende voor jeheeft gedaan en proberen, wanneer het weer mogelijk is, weer aan de slag te gaan.
daarentegen lijkt mij de thuissituatie op het moment even belangrijker

ooh en recht op ZW heeft niemand (weet niet wie dat gezecht heeft). maar recht neem je.. ziekte overkomt je.

edit: nog steeds heel veel sterkte lasorda

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:03

Rechten neem je?? Rechten krijg je!

Edit: maar ik vind de toon een beetje vervelend worden. Iedereen bedoelt het beste!!

@Lasorda: rustig aan. Denk vooral heel goed aan je zelf! Hoe is het met jullie kleine ventje? Al helemaal in Sint-stemming??

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:08

Sneu voor je zoontje trouwens, of merkt hij er niet veel van?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 19:20

Rechten krijg je inderdaad, die neem je niet. Sterker nog, bij mij op het werk meld je je niet ziek, maar vraag je om ziekteverlof... Tuurlijk, in de praktijk blijft het hetzelfde, maar het klinkt toch anders...
TS, heel veel sterkte... hopelijk kom je er uit met de psych en de bedrijfsarts...

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:20

Joltsje schreef:
ooh en recht op ZW heeft niemand (weet niet wie dat gezecht heeft). maar recht neem je.. ziekte overkomt je.

Dat was ik!
En daar bedoel ik mee, dat Lasorda recht heeft op doorbetaling van haar salaris op het moment dat ze ziek is, zoals nu het geval is.
En dát bedoel ik met recht op ZW.

Maar ik denk dat alles er nu wel over gezegd is, toch? ;)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 20:37

Francis schreef:
Ik zeg ook niet dat je dat als aanval bedoelt, ik wil alleen duidelijk maken dat ze niet voor niets thuis zit, als een paar uurtjes per week werken een optie was zou ze dat wel doen, JUIST omdat het haar afleiding is. Dat ze dat niet doet zégt dus al genoeg.
Door dit soort suggesties kunnen mensen juist het gevoel krijgen niet serieus genomen te worden. Ze zou zich niet moeten hoeven verdedigen dat ze 100% thuis zit want door haar werkhouding in het verleden is al lang gebleken dat ze niet iemand is die zomaar even thuis blijft.
Dát is wat ik er mee wil zeggen, ik val jou niet persoonlijk aan, ik probeer je alleen na te laten denken over hoe jouw opmerking over zou kúnnen komen... Niet naar bedoeld ;)

Oh maar ik neem haar echt wel serieus hoor. Ik bedoel mijn reactie helemaal niet zoals jij denkt. ;)
Maar ik begrijp je punt wel hoor. :)

Lasorda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 21:53

Even iets totáál anders!

Tromgeroffel........

We hebben vandaag ons oude huis verkocht!!!!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
De kopers hebben er een mazzeltje mee, want we hebben het zwaar onder de prijs verkocht
en houden een flinke restschuld over.
Maar we hebben besloten om ons verlies maar te nemen in ruil voor een stukkie rust.
Want ik zal er zeker wel beter door slapen, pfjoei. :j

Blij, blij, blij mee!
Dat boek kan bijna dicht.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:55

Super, dat neemt al heel wat kopzorgen weg. Of niet soms?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:58

Ooooooooo Lasorda, wat ontzettend fijn zeg, jeetje, trek de champagne maar open!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 21:59

*\o/* *\o/* *\o/*
Kruipt even uit de leeshoek om je te feliciteren met de verkoop. Wat ben ik blij voor jullie dat deze zware last van jullie schouders is. Laat het een voorbode zijn voor de toekomst!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:05

Wauw, super

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:24

Whoehoeeeeeee!!!
Wat fijn!!!

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:33

Wat fijn Lasorda!! Ik hoop dat die restschuld niet al te veel drukt, maar ik denk dat het een goede beslissing is om te kiezen voor rust en minder kopzorgen. Even wachten tot de handtekening gezet is en dan de champie laten knallen (uh... mag dat naast jullie pilletjes :+ anders maar kinder-champie :P )

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:35

jaaaa eindelijk! *\o/*
wat ongelooflijk fijn Lasorda!

en wat Francis zegt :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:35

Oh wat fijn! Gefeliciteerd! :D

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:41

He wat fijn, even rust in de tent erbij!!

Gemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:55

Wwaahhhh gefeliciteerd!
Ik heb echt een dansje voor jullie gemaakt, hehehe iets positiefs, hopelijk wat meer rust in de tent!

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 22:57

Francis schreef:
Even wachten tot de handtekening gezet is en dan de champie laten knallen (uh... mag dat naast jullie pilletjes :+ anders maar kinder-champie :P )

:')

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:08

Hey Lasorda, ik heb van het begin al je topic gevolgd. En altijd stille meelezer geweest.

Maar wat heb ik een enorme respect voor jou kracht en doorzettings vermogen. Je bent echt een hele sterke vrouw. Echt super van je..
Hoe gaat het nu met je ? en met je man en kleine ventje?
Heel veel sterkte .. xx

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:55

Wat fijn dat het oude huis zo goed als verkocht is! Jammer dat je niet de volle prijs hebt kunnen krijgen, maar dat was ook wel een beetje te verwachten met de huidige economie. Het zal hoe dan ook toch een stuk rust geven, niet meer steeds er heen moeten om schoon te maken en de tuin te doen is ook al heel wat. En je lasten zullen vast ook wel lager worden dan ze nu zijn. Gefeliciteerd!!!

annelindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 23:58

Dat is een last minder, super nieuws zeg! Gefeliciteerd :)