Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rintah

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 00:41

goh, was primaklus toen nog niet ingevoerd ofzo?? echt slecht van je leidinggevende dat hier niet strenger op gelet werdt en het zo lang duurt met wisselgeld....

leuk trouwens als je een keertje in lange rij staat (bij gamma of karwei) en er steen er een paar van personeel bij infobalie te kletsen en wordt niemand geroepen om bij te draaien.. keertje primaklus roepen en dan zijn ze waarschijnlijk heel snel weer aan het werk :) :+

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 08:36

wat is primaklus?

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:43

dees_daan schreef:
Kayleigh__ schreef:
Hihi, zoiets had ik pas ook. Maar volgens de mevrouw had ik dat eerder moeten zeggen dat het niet kon. Alsof ik in mijn glazen bol zie waarmee zij wilt betalen :')

Hebben jullie geen bordje bij de kassa dat briefjes van €500 niet geaccepteerd worden? Kan je haar daar op wijzen, is de discussie meteen klaar :)

Jawel, maar voor haar konden we vast wel een uitzondering maken. Want geld is geld.
Mevrouw is kwaad de winkel uitgegaan. Kwam ze de volgende dag terug om toch het produkt te halen. Maar die was toen uitverkocht. Vond dat stiekem wel weer leuk :P

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 10:49

primaklus is simpel gezegt beetje een werkprotocol, actiefe houding, op klanten afstappen om te vragen of je kan helpen en kort gezegd, er voor zorgen dat het de klant zo makkelijk/ aangenaam mogelijk wordt gemaakt (of dat nou is door mee te lopen naar waar gewensde artikel staat, advies geven over hoe een klus aan te pakken of op tijd mogelijke problemen te zien en deze voorkomen/beperken(op tijd kassa bijdraaien of iemand daarvoor roepen bijvoorbeeld.))
met een groepje bij servicebalie staan kletsen hoort daar dus absoluut niet bij :+

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:07

Rintah..Ik ben sinds september bij de Gamma weg en heb serieus nog nooit van Primaklus gehoord. Het voorval wat ik beschreef was in mei vorig jaar..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-13 11:12

Goh, noemen ze dat bij de Gamma primaklus? Bij ons noemen ze dat: "fatsoen".

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 09:01

nynke55 schreef:
Goh, noemen ze dat bij de Gamma primaklus? Bij ons noemen ze dat: "fatsoen".

_/-\o_

Maar ik vind inderdaad die dingen die Rintah opnoemt normale klantvriendelijkheid en service die ik verwacht in een winkel...

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 12:46

klopt ook inderdaad, maar dit zijn ook vooral de grote lijnen, maar ook het gebruik maken van kluswijzer is een onderdeel en zo nog een heel aantal niet standaard fatsoens dingentjes maar die het het personeel makkelijker zou moeten maken om de klanten te helpen. maargoed, weet ook niet al het fijne ervan, werk niet bij de gamma ;) komt van iemand die ik goed ken.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 13:04

ik ben verhuisd van limburg naar zuid holland, en nu krijg ik in de winkel dagelijks te horen: "oh je komt hier niet vandaan he?" en dat dan zeker 20x per dag.. Ben in staat om een briefje op mn voorhoofd te plakken: "Ja ik ben een limbo.."

Zucht.... :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 14:58

ik had van de week ook een klant die lastig werd.

Ze wilde alleen spullen kopen waar korting op zat. Dus een riem van 5 euro wilde ze niet, maar als die zelfde riem 30% was afgeprijsd wel.

Daarna kwam ze met een tas aan. Daar zat een kaartje van 30 % korting aan en vroeg wat die precies kosten. Dus ik met mevrouw naar de kassa gelopen en de tas gescand. Deze gaf een prijs aan die net iets te hoog was. Dus ik ging het even nakijken op een lijst en vertelde haar toen de prijs. Een half uur later kwam ze aan de kassa met een andere tas die dus NIET afgeprijsd was (+ nog een klein tasje die wel afgeprijsd was). Nadat ik ze afgerekend had kwam ze terug en vertelde me dat het niet klopte en dat die tas voor 30% afgeprijsd moest zijn. Ik vertelde haar dus dat dat niet zo was, aangezien er geen kaartje aan hong. Beweerde ze dat ik van te voren echt had gezegd dat die tas afgeprijs was. Ik dus gezegd dat deze tas niet afgeprijs was. Beweerde ze ook nog dat ik het toen straks over DIE tas heb gehad en dat ik nog op een lijst heb gekeken (euhh ja mevrouw, maar dat was een andere tas). Werd ze boos dat ik aan het liegen was.

Ik haar vriendelijk uitgelegd dat deze toch echt niet afgeprijsd was en dat ik niet zonder kaartje op de lijst kan kijken wat die tas kost. En ze bleef maar volhouden dat het toch echt diezelfde tas was.

Helaas mevrouw, aan deze tassen hangen allemaal geen 30% kaartjes en de kassa verteld me nu een hele andere prijs dan daarnet dus het is zeer zeker een andere tas.

Daarna heeft ze de tas terug gebracht en heb ik haar netjes het geld terug gegeven en een fijna dag toegewenst.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 15:31

Ik werk zefl bij een klantenservice (zorgverzekeraar) en heb vandaag alleen maar mensen die denken dat ze me kunne chanteren ofzo :+

Ik geef aan dat een regeling voor het eigen risico niet van te voren kan omdat dat systeemtechnisch niet kan bij ons (bij andere verzekeraars wel, maar ons systeem is hier niet op gebouwd dus kunnen dit soort dingen niet ingevoerd worden).
Krijg ik: Nou dan stap ik over aan het eind van het jaar hoor. En dan een hele betekenisvolle stilte :+ alsof ik nu zou gaan zeggen, ohnee mevrouw alstublieft niet, het kan wel hoor absoluut :+

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:26

Suuskipje: Dat kan je raar vinden maar die dingen zeggen werkt meestal. Ik had steeds geen internet en moest elke x weer die klantenservice bellen die weer het hele riedeltje vroeg. Neuh ze willen geen monteur naar me toe sturen. Nou prima dan zeg ik bij deze mijn internet op en stap ik over naar een ander en dan opeens kon er wel diezelfde dag nog een monteur komen. Dat zeggen werkt bijna altijd en het is toch ook logisch? Als de 1 je niet wilt helpen ga je wel een ander toch? Vind er totaal niets raars aan.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:48

kiki1983 schreef:
Suuskipje: Dat kan je raar vinden maar die dingen zeggen werkt meestal. Ik had steeds geen internet en moest elke x weer die klantenservice bellen die weer het hele riedeltje vroeg. Neuh ze willen geen monteur naar me toe sturen. Nou prima dan zeg ik bij deze mijn internet op en stap ik over naar een ander en dan opeens kon er wel diezelfde dag nog een monteur komen. Dat zeggen werkt bijna altijd en het is toch ook logisch? Als de 1 je niet wilt helpen ga je wel een ander toch? Vind er totaal niets raars aan.

Wel als ik al 3 keer gezegd heb dat echt niet kan, ik kan niet toveren ;) Ik werk hier inmiddels 3 jaar en die opmerking heeft letterlijk nog nooit gewerkt.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:52

Geloof mij nou maar ze zeggen altijd dat het niet mogelijk is en als je dan zegt ik stap over/ik zeg op dan is het opeens wel mogelijk. Bij jou dan niet maar bij 99% van de bedrijven wel.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:58

Ik had van de week ook mevrouw. Ja, ik wil de manager spreken. Dan vraag ik altijd waarover het gaat en misschien kan ik ze ook wel helpen. 'Jullie hebben een aanbieding: twee broden voor drie euro'. Ik zeg, dat klopt mevrouw. 'Maar ik wil maar één brood, want meer kan ik niet kwijt.' Ik: tja, dan moet u gewoon het bedrag betalen wat er op staat. De aanbieding is nu eenmaal twee broden voor drie euro. 'Dat vind ik ronduit schandalig, want bij de AH mag dat dan wel (tuurlijk). En als ik dan twee halve broden neem, geldt de aanbieding dan wel?' Ik: Nee mevrouw, de aanbieding is twee hele broden voor drie euro.

Mevrouw liep kwaad weg (zonder brood).

Aanbiedingen zijn nu eenmaal aanbiedingen! Daar kunnen wij niets aan doen. De enige uitzondering die ik maak is als bijvoorbeeld het brood helemaal op is op één brood na. Dan verreken we de aanbieding. Maar anders echt niet hoor :n

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 16:59

had je haar niet zover kunnen krijgen dat ze 3 euro zou betalen voor 2 halfjes? :+ }:)

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:02

Rintah schreef:
had je haar niet zover kunnen krijgen dat ze 3 euro zou betalen voor 2 halfjes? :+ }:)

Haha, dat had een leuke geweest *\o/*

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:20

Aleeneh schreef:
Hebben jullie het trouwens ook dat mensen je ook buiten de winkel nog herkennen en dan tegen je gaan zitten praten alsof je hun beste vriend bent? Ik fietste dan wel eens over straat en dan hoorde ik ineens: "Heee Eline! Zie ik je vanavond weer?" En dan was het inderdaad vrijdag en moest ik die avond werken. Best eng dat ze gewoon wisten wanneer ik moest werken.

Een keertje een meneer gehad, die kwam altijd voor z'n vrouw kijken of er nog iets in de winkel hing in haar maat.
Echt een xs-je was nog vaak te groot, maar als we nog iets hadden kwam hij er dan later op de dag altijd met haar om.
Stipt 17u30 stonden ze daar, daar kon je op rekenen.

Toen ik hem daarna eens een keertje tegenkwam in de Delhaize, zei hij dat telkens hij de winkel binnenstapt en me ziet glimlachen, z'n hele dag terug goed is.
Lief toch?

En een van m'n lessertjes heeft wat moeite met de galop.
Ze komt van een stal waar de lesgever in het midden staat met een longeerzweep, de beste ruiter vooraan rijdt en de rest van de paarden de eerste gewoon volgt.
Als ze daar in de les galopperen, gaat er altijd wel een aan de kletter, en ze heeft wat schrik op gedaan.
Daarom ook dat ze van mij gecontroleerd moet leren aanspringen, ipv het paard in galop te laten vallen.
Ze kan het rijtechnisch perfect, maar het is een knop die ze moet omdraaien: "dit paard gaat niet aan de kletter"
Dus heb ik ze op een van de rustigste paarden gezet (bij mij krijgen ze een half uur privé-les), die een zacht galopje heeft en haar op haar eigen tempo moed laten verzamelen om aan te springen.
Paardje was direct weg.
Ze was zo blij, dat ze naar m'n bazin heeft gesmst wat voor een goeie les het wel niet was!
Dat doet me die ene les waar ik alles 3x moet herhalen voor de amazone luistert direct vergeten!

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:23

Fijn he Optiwolk als je ook de goede dingen hoort :). Ik had vandaag iemand aan de telefoon die ook zo blij was met mijn werk. Dat als ik ooit nog eens een referentie nodig had, ik vooral zijn naam en telefoonnummer mocht opschrijven.

Gelukkig zijn er ook fijne klanten :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 17:29

Ik krijg vaak te horen als (nieuwe) klanten hun zin niet krijgen: mag ik de baas spreken... Zeg ik spreekt u mee, valt het vaak stil en dan krijg je te horen dat als je nog langer wilt blijven bestaan dat ik dan vooral zo door moet gaan.
Ik hou er niet van (en kan er ook absoluut niet tegen) als klanten liegen, ze vallen altijd wel door de mand, ik ben dan zo dat ik het me ook niet in mijn schoenen laat schuiven en daar kunnen mensen ook slecht tegen.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 20:00

Ik heb een tijdje een klant gehad die steeds héél toevallig bij de personeelsuitgang of bij mijn fiets stond rond sluitingstijd, als ik gewerkt had, en dan vroeg hij me altijd of hij een sigaret mocht bietsen. Voor de rest sprak hij me niet aan, maar het was echt ZO'N engerd. Ik weet dat je mensen niet op hun uiterlijk mag beoordelen, maar hij leek echt op een psychopaat uit een film. Dikke, 2 meter lange vent van in de 50, albino, met een paar vettige haartjes op zijn slapen maar verder kaal, en een beetje zweterig, en zijn kleding en handen zaten altijd helemaal onder de inkt. En dan stond ie zo vies te reutelen en te roggelen..

Hij is een keertje tot bijna bij mijn huis achter me aan gefietst, heb toen een mega omweg gemaakt en toen haakte hij af. Brrrrr krijg er nog steeds te rillingen van!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-13 21:40

Dat is best eng, heb je het ook aangegeven? Ik zou niet meer alleen weg durven denk ik :o zou iemand van de leiding vragen of die even mee naar buiten loopt denk ik haha

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 01:10

Ja heb ik uiteindelijk ook gedaan en stond zelfs op het punt de politie in te lichten, maar toen was opeens mijn contract afgelopen (op de meest banketstaaf manier ontslagen, met een briefje in mijn postvak 'dit was je laatste werkdag TOEDELEDOKIE') en ben hem daarna nog maar een enkele keer tegen het lijf gelopen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:42

nine1987 schreef:
ik ben verhuisd van limburg naar zuid holland, en nu krijg ik in de winkel dagelijks te horen: "oh je komt hier niet vandaan he?" en dat dan zeker 20x per dag.. Ben in staat om een briefje op mn voorhoofd te plakken: "Ja ik ben een limbo.."

Haha ik ben verhuisd van Utrecht naar Limburg en krijg het ook regelmatig te horen :P

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 14:54

nine1987 schreef:

Ow echt super herkenbaar! Ik woon en werk in twente, maar komt er niet vandaan en kan de ouderen vaak ook niet verstaan. Ik hoor het soms ook wel 10 keer op een dag. Of ze vragen zo maar ineens, waar ik vandaan kom, haha