Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
idinn schreef:Ik lijk ook totaal niet meer op de foto op mn chipkaart haha... overigens hebben wij in het weekend en de avond na 7 uur taxibusjes ipv gewone bussen rijden. En die hebben niet zo'n automaat dus als je je chipkaart laat zien is het goed, kortom ook al heb je een ander abonnement je kan dan gewoon gratis reizen hier
Misser schreef:Ik zou zeggen, kijk eens op http://www.studentenov-chipkaart.nl .
Ik heb geen zin om het op te zoeken, maar daar staat heel duidelijk dat het met een studentenkaart niet kan.
Corelli schreef:verootjoo schreef:
nee, maar dat is toch logisch. Dat deden ze toch ook altijd met de papieren OV
Maar dan slaat dit toch ook nergens op?
_Tara_ schreef:Chantal, uitchecken vergeten bij de bus mag maximaal 20 keer geloof ik gebeuren. Dan wordt je pas geblokkeerd.
Voor studenten geld: trein niet in en uitchecken, bus/tram/metro wel.
maaike5581 schreef:Het werkt als volgt bij het reizen bij de NS:
WeekOV: maandag t/m vrijdag niet in en uit checken, bij controle je ov chip tonen, deze word gescand door de conducteur.
Weekend: niet in en uit checken, papieren kaartje met 40% korting kopen, bij controle beide laten zien.
WeekendOV: weekend: niet in en uit checken, bij controle je ov chip tonen, deze word gescand door de conducteur.
week: niet in en uit checken, papieren kaartje met 40% korting kopen, bij controle beide laten zien.
Bij de NS is het nog niet mogelijk om met de studenten OV chip op saldo te reizen!
Hoe ik dit weet? werk zelf bij de NS.