Het Nederlandse weertopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:37

er wordt heul veul sneeuw voorspelt voor in het weekend, dus morgenochtend allemaal :list: HAMSTEREEEEEEEN!!! :+ :Y) :=

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:37

Zo ben ook weer binnen :+ Had even mijn regenlaarzen op gezocht (hele mooie geruite :+ ) en heb me naar de sportschool begeven :+ Was wel even een wandeling maar het was heerlijk :j Muts, handschoenen aan :j Ik verheug me nu al op morgen :j
Maar eerst druk thuis aan het werk om mijn laatste werk voor de vakantie af te maken :j
Heb de baas net gemailt dat ik thuisblijf morgen en vanuit huis werk en dat ik altijd wel mobiel bereikbaar ben enzo :j
Ik kan hier overal bij, ook bij al mijn werk documenten e.d. dus ik blijf veilig in huis morgen, lekker achter de laptop, kopje koffie er bij :+

Miss_DJS

Re: Het Nederlandse weertopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:50

Volgens buienrader krijgen we hier nog tot 1 uur sneeuw. Nu is t iig bijna droog.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:51

Volgens de sneeuwradar komt het na half twaalf *weer* in Vlissingen. Gelukkig ben ik dan al in de stad, maar ik wil niet dat het sneeuwt wanneer we weer naar huis gaan om half vier :')

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:51

Hier valt wat stuifsneeuw

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:54

Nog helemaal niets en dat moet zo blijven ook! Gelukkig hoef ik morgen pas om kwart voor zes het huis weer uit en de sneeuw is dan wel weer weg :P

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 22:57

zo zag het hier rond half 5 uit.
tevens een groet naar jullie allemaal toe.
hoe toepasselijk.
Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:01

Ingmar_ schreef:
Nog helemaal niets en dat moet zo blijven ook! Gelukkig hoef ik morgen pas om kwart voor zes het huis weer uit en de sneeuw is dan wel weer weg :P

:') Gelukkig vriest het vannacht ook helemaal niet ofzo.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:01

charissath schreef:
Rienn: Als dat aanhoud wat er in het noorden is gevallen maak dan je borst maar nat!

Ik ben alweer een beetje gelukkig! Is wat sneeuw gevallen, alleen vond ik het toch wel wat minder net op de fiets.
Ben benieuwd of er nog meer gaat vallen hier.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:06

Iris82 schreef:
Ingmar_ schreef:

:') Gelukkig vriest het vannacht ook helemaal niet ofzo.

Maar er ligt hier alleen nog een klein beetje sneeuw in de tuinen en het gras langs de weg. Alles is keurig weg :j

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:07

SAKKIA schreef:
Zo ben ook weer binnen :+ Had even mijn regenlaarzen op gezocht (hele mooie geruite :+ ) en heb me naar de sportschool begeven :+ Was wel even een wandeling maar het was heerlijk :j Muts, handschoenen aan :j Ik verheug me nu al op morgen :j
Maar eerst druk thuis aan het werk om mijn laatste werk voor de vakantie af te maken :j
Heb de baas net gemailt dat ik thuisblijf morgen en vanuit huis werk en dat ik altijd wel mobiel bereikbaar ben enzo :j
Ik kan hier overal bij, ook bij al mijn werk documenten e.d. dus ik blijf veilig in huis morgen, lekker achter de laptop, kopje koffie er bij :+

Ja echt heerlijk buiten he! Ik kon het toch niet laten en ben maar alvast me kerstkaarten op de post gaan doen en ben direct al ons glaswerk naar de glasbak gebracht. Echt heerlijk! Wilde wel verder wandelen maar als 18 jarig meisje alleen in groningen gaan wandelen.... ik vind wandelen zonder hond of iemand anders toch altijd al een beetje 'raar' en in het donker in zo'n grote stad op donderdagavond ook wel een beetje eng. :o Maar hopen dat het lekker blijft liggen en als ik dan wordt opgehaald lekker met de hond het bos in thuis. :D

Ook erg fijn dat je thuis kan werken Sakkia! :D (En stiekem een wandelingetje gaan maken :P )

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:08

de melkauto komt hier binnen een uur.
Dus even op blijven om te kijken of deze wel weer de laan af kan komen. Anders moeten we 'm helpen zodat deze z'n pad weer kan vervolgen.

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:11

Ik begrijp dat de strooiauto ook jullie weg niet heeft gevonden?
Hier gelukkig een buurman met sneeuwschuif die de weg heeft schoon gemaakt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:12

Ja ik wil morgen hard doorwerken zodat ik morgen middag niks meer hoef te doen en dan pak ik min laarsjes weer en wandel ik lekker naar de supermarkt om even brood en avondeten op te halen enzo. Kan me daar nu al op verheugen :+

_Mara_

trouwens voor de mensen die morgen met de bus moeten:

Citaat:
Qbuzz probeert busvervoer vrijdag te hervatten
donderdag, 17 december 2009

Vanwege de sneeuwval vandaag heeft het busvervoer in Groningen, Drenthe en Friesland grotendeels plat gelegen.

De sneeuwval trekt inmiddels weg uit het noorden. Wegen zijn met name in de kernen echter nog slecht begaanbaar. De wegbeheerders doen er op dit moment alles aan om de situatie op de weg te verbeteren. Wat de situatie morgenvroeg precies zal zijn, is lastig te zeggen. Qbuzz zal echter morgenochtend proberen de dienstregeling te hervatten. Dit geldt ook voor Arriva Touring en de kleinschallige vervoerders. De hervatting kan gepaard gaan met vertragingen en ook aansluitingen kunnen niet worden gegarandeerd. Mochten wegen onbegaanbaar blijken, dan kunnen lijnen uitvallen. Houd u er verder rekening mee dat sommige haltes lastig bereikbaar zijn, bussen zullen dan zo dicht mogelijk in de buurt van de halte stoppen.

Via deze website proberen we u zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de situatie in het geb
ied.

Iris82

annastasia schreef:
Anders moeten we 'm helpen

Owjoh, hoe ga je dat doen annastasia? Met de tractor?

_Mara_ schreef:
ik vind wandelen zonder hond of iemand anders toch altijd al een beetje 'raar' en in het donker in zo'n grote stad

Snap ik, maar begrijp heel goed dat je het leuk vind. Ik kwam vandaag thuis na anderhalf uur over een stukje van een kwartier gedaan te hebben om daarna lekker een uur met de hond te gaan wandelen. :D Heerlijk toch??

Ingmar_ schreef:
Alles is keurig weg

Jee, wist helemaal niet dat er ook plaatsen waren waar heel weinig sneeuw ligt...
Misschien komen jullie zondag aan de beurt. ;)

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:13

Ik ben morgen vrij en hoef niet te zingen in de kerk. Heerlijk :D

Met de slee boodschappen gedaan, ook geen last van glibberende banden enzo.

Hier is het nu ook droog, lekker wel want zo straks waaide het hard. Vind het wel genoeg sneeuw zo eigenlijk. Het word hier ook al glad, glibberde zonet bijna weg toen ik de hond uitliet

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:14

Hier wordt het ook al glad...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:19

Hier ook :j De weg is nog steeds heel erg vies en er ligt gewoon een ijslaag op :j Was vanmiddag al zo, op de friese straatweg tussen Groningen en Grijpskerk, er reed een vrachtauto met schuiver voor me maar zelfs die kreeg het niet meer van de weg blijkbaar :n
Jammer dat niet de hele weg zo is anders had je hier op de weg kunnen schaatsen :+

Nietje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:19

_Mara_ schreef:
trouwens voor de mensen die morgen met de bus moeten:

Citaat:
Qbuzz probeert busvervoer vrijdag te hervatten
donderdag, 17 december 2009

Vanwege de sneeuwval vandaag heeft het busvervoer in Groningen, Drenthe en Friesland grotendeels plat gelegen.

De sneeuwval trekt inmiddels weg uit het noorden. Wegen zijn met name in de kernen echter nog slecht begaanbaar. De wegbeheerders doen er op dit moment alles aan om de situatie op de weg te verbeteren. Wat de situatie morgenvroeg precies zal zijn, is lastig te zeggen. Qbuzz zal echter morgenochtend proberen de dienstregeling te hervatten. Dit geldt ook voor Arriva Touring en de kleinschallige vervoerders. De hervatting kan gepaard gaan met vertragingen en ook aansluitingen kunnen niet worden gegarandeerd. Mochten wegen onbegaanbaar blijken, dan kunnen lijnen uitvallen. Houd u er verder rekening mee dat sommige haltes lastig bereikbaar zijn, bussen zullen dan zo dicht mogelijk in de buurt van de halte stoppen.

Via deze website proberen we u zo goed mogelijk op de hoogte te houden van de situatie in het geb
ied.

hmm.. dan zal mijn tentamen ook wel weer gewoon doorgaan van 16:00 tot 18:00 in Groningen..

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:20

Ik heb morgen autorijles. :=

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:21

jannie86 schreef:
er wordt heul veul sneeuw voorspelt voor in het weekend, dus morgenochtend allemaal :list: HAMSTEREEEEEEEN!!! :+ :Y) :=

Oooh echt! Waar heb je dit gelezen?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:22

Het is aardig glad volgens mij ja maar toch zag ik auto's over de noorderstationstraat toch aardig hard rijden.... maar zaten toch vooral 'stoere' jongetjes in. ^^

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:22

Citaat:
In het weekend staat er weer nieuwe sneeuw op het programma. Nieuwe storingen trekken vanuit het noordwesten over het land. Ze brengen minder koude, maar zeker geen zachte, lucht met zich mee. Het resultaat is dat de neerslag in een groter gebied als natte sneeuw of regen gaat vallen, maar in het binnenland wordt de winter niet verdreven. De temperaturen komen overdag uit tussen 0 en +4 graden en in de nachten tussen -5 en +1. Dit weertype lijkt nog enkele dagen in de volgende week door te gaan. Daarna is de verwachting erg onzeker. Er is een 50% kans op een overgang naar zachter weer.

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 23:23

_Mara_ schreef:
Het is aardig glad volgens mij ja maar toch zag ik auto's over de noorderstationstraat toch aardig hard rijden.... maar zaten toch vooral 'stoere' jongetjes in. ^^

Kan niet goed tegen van die stoere jongens die dit weer als een speeltje zien..