Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Chann schreef:Oh, nog even over achteruit inparkeren, die ga ik es proberen! (Met achterlamp/ruiten). Ik heb het zelf zo geleerd:
Op ongeveer 50cm parallel naast de auto gaan staan waar je achter wilt parkeren, dan heel rustig achteruit rijden. Op het moment dat jouw achteras (dus de achterwielen) ter hoogte van de achterkant van de auto zijn, in één keer hélemaal insturen, vervolgens langzaam en goed om je heen (links!) kijkend achteruit rijden, zodra mijn vooras (dus m'n voorwielen) dan ongeveer gelijk zijn met de achterkant van de auto, weer hélemaal terugsturen naar links.
Het wil echter nog steeds niet helemaal, kom elke keer net niet helemaal goed uit omdat ik lastig in kan schatten wanneer ik precies moet terugsturen... Zal deze methode dus maar gaan uitproberen!
Heeft iemand toevallig een "overzichtje" van alle manieren van inparkeren, hoe je die doet? Zowel rechts als links vooruit en achteruit (niet file dus), ik weet nog steeds niet (of nouja, vergeet elke keer) wanneer je precies moet insturen...
Zal volgende keer aan m'n instructeur vragen of ie het kan opschrijven.
Chann schreef:Over theorie trouwens, ik heb zelf trouwens geen les gehad en heb 'm afgelopen donderdag in één keer gehaald. Ik raad je vooral aan om heel veel oefenexamens te maken, daar leer je veel van en de kans is vrij groot dat enkele vragen uit het echte examen je dan bekend voorkomen omdat je ze al eerder hebt gehad met oefenen.
magic_lover schreef:patricia ik heb alles zelf geleerd.Chann schreef:Over theorie trouwens, ik heb zelf trouwens geen les gehad en heb 'm afgelopen donderdag in één keer gehaald. Ik raad je vooral aan om heel veel oefenexamens te maken, daar leer je veel van en de kans is vrij groot dat enkele vragen uit het echte examen je dan bekend voorkomen omdat je ze al eerder hebt gehad met oefenen.
Ja idd, de oefen examens op de cd slaag ik allemaal wel voor, de pest is alleen dat je op een gegeven moment meer plaatjes gaat kijken dan vragen omdat je ze al zo herkent
Mirrrriii schreef:Dat heb ik ook altijd gezegd, maar tegen de tijd dat je dan toch mag afrijden, hou je het ( meestal ) toch niet meer vol
Annn schreef:Ik had via m'n rijschool theorieboeken 'gehuurd' (€20 borg), dat waren de boeken van Vekabest. Één boek met alle theorie, in het andere boek stonden geloof ik 12 oefenexamens, die ik dus niet eens allemaal gemaakt heeft, met goede uitleg bij de antwoorden (waarom 't wel/niet goed is).Waar heb jij die oefen examens gedaan dan?
Chann schreef:Over theorie trouwens, ik heb zelf trouwens geen les gehad en heb 'm afgelopen donderdag in één keer gehaald. Ik raad je vooral aan om heel veel oefenexamens te maken, daar leer je veel van en de kans is vrij groot dat enkele vragen uit het echte examen je dan bekend voorkomen omdat je ze al eerder hebt gehad met oefenen.