Rare opmerkingen van klanten!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:35

Klaasje schreef:
Laatst trouwens een heel lief meisje!!
"Mene-eeeeer???"
Ik: "Jaaaah?"
"Ik heb een nieuwe pony!"
Ik: "Wat gaaaaf zeg, wat voor pony heb je?"
"Een labrador ruin van 7 jaar!"

Toen kwam mama ermee dat ze een Welsh merrietje van 7 jaar had gekregen. Hahaha.

Hahaha, ik had het niet meer!

Hhaaha geniaal. :P

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:45

Dit verhaal wil ik jullie niet onthouden.
Klant belt op, staat op dat moment op het politieburo aangifte te doen, maar de verzekeringsmaatschappij (waar ik voor werk) staat niet bekend in het aangifte-systeem en is een veld wat de verbalisant moet invullen.
Alle varianten al geprobeerd, zegt klant, wat nu?
Ik: een eerder gehoord probleem, maar ik vraag toch even na of daar inmiddels een oplossing voor is.
Diefstal-afdeling op de hoogte, maar krijg het volgende simpele antwoord: geen idee, is hun systeem, dus zij moeten dat weten, niet wij.
Ik geef dit dus door aan de klant en die vertelt dit braaf aan de verbalisant.
Hoor ik de verbalisant op de achtergrond: diepe zucht eerst: vraag ff of ze blond is? Klant aarzelt, schiet in de lach en vraagt dat.
Ik val gewoon stil en schiet vervolgens enorm uit mijn slof: Is dit een serieuze vraag !?!
Klant aarzelt en stopt met lachen, kijkt naar verbalisant? : euh, ik denk ja?
Ik: nou, dan hang ik op, want dit gesprek is verder duidelijk zinloos!
Hoor ik de verbalisant op de achtergrond: duidelijk geen gevoel voor humor!
Dus ik schreeuw zowat door de telefoon van de klant, zodat de verbalisant het ook duidelijk kon horen: Wie is hier blond, want JIJ vraagt MIJ hoe JULLIE systeem werkt ?!
Ijzig stil aan de andere kant van de lijn, zegt de klant vervolgens uiterst beschaamd: volgens mij gaat het vanaf hier wel lukken...
Ik: gelukkig voor u! Zodra uw aangifte hier is kunnen we uw claim verder behandelen en de verbalisant krijgt een klacht, want zoals u heeft gehoord aan het begin van het gesprek wordt dit opgenomen.
Ik krijg dus een seintje zodra de aangifte binnen is, dan wordt er vanuit het bedrijf zelf stappen ondernomen tegen deze verbalisant.
De politie, je beste vriend. Jaja... _-:(

MarJon

Re: Rare opmerkingen van klanten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:47

Oei MarvanTom dat was niet echt aardig van die verbalisant...

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:48

Jeetje, wat asociaal zeg! Dat soort opmerkingen maak je toch niet?!

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:50

Inderdaad.. Ik denk dat de verbalisant niet doorhad dat MarvanTom het ook kon horen.. :P

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:50

Annika212 schreef:
Inderdaad.. Ik denk dat de verbalisant niet doorhad dat MarvanTom het ook kon horen.. :P

Dat denk ik ook niet. Maar ik denk dat ie nu wel wat beter nadenkt. :')

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 17:58

Haha, ja. :P

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:09

Ik weet ook niet of ik op speaker stond bij de klant, vaak hoor je dat door jezelf 2 x te horen , maar dat was niet het geval.
De politie zei tegen de klant dat als de verzekeringsmaatschappij niet ingevoerd kon worden er geen aangifte gemaakt kon worden.
Tuurlijk joh; ons bedrijf ontvangt dagelijks aangiftes zonder vermelding van verzekeringsmaatschappij?
Is gewoon onkunde met een grote bek om dat te verhullen. ;)

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 18:58

Nou ja, hij maakt een grapje over blond zijn, en vervolgens krijgt hij straks een klacht?
Vind ik wel heel erg overdreven :roll:

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:25

friendly schreef:
En hoe reageerden deze dan? Ben ik dan ook wel weer nieuwsgierig naaar... ;)

Of ik niet zo tekeer wilde gaan tegen hun kinderen ofzo. Heb gezegd dat ik de TV graag heel wilde houden en dat ze hun kinderen beter bij zich kunnen houden als ze alleen dat soort fratsen uithalen. Wat verwachten ze van mij dan dat ik dat soort gedrag moet negeren? Even lekker die TV kapot rammen ja jongens ga maar lekker door ik houd mijn mond wel dicht. :') Dacht het ook.
Mama en papa hebben de kinderen (onder luid protest) meegenomen en zijn behoorlijk boos de winkel uitgestampt.

Tja, kom nou.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:34

Collega werd uitgescholden omdat ze een kassa sloot (er stond 1 iemand die bijna klaar was bij andere kassa en zo kon collega even wat anders doen) Smiddags hadden we het er nog even over zegt een andere klant: maar jullie zijn ook totaal niet vriendelijk vind je het gek?! (had haar eerst goedemiddag gezegt, ze zei niks terug. ze had aardig wat spullen en onder het scannen van alle spullen zei ik tegen collega wat ze even moest doen)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 19:34

Jammer voor hun. Hun kroost sloopt de boel en jij moet het maar accepteren? Dacht het ff niet he.
Jodie_ schreef:
friendly schreef:
En hoe reageerden deze dan? Ben ik dan ook wel weer nieuwsgierig naaar... ;)

Of ik niet zo tekeer wilde gaan tegen hun kinderen ofzo. Heb gezegd dat ik de TV graag heel wilde houden en dat ze hun kinderen beter bij zich kunnen houden als ze alleen dat soort fratsen uithalen. Wat verwachten ze van mij dan dat ik dat soort gedrag moet negeren? Even lekker die TV kapot rammen ja jongens ga maar lekker door ik houd mijn mond wel dicht. :') Dacht het ook.
Mama en papa hebben de kinderen (onder luid protest) meegenomen en zijn behoorlijk boos de winkel uitgestampt.

Tja, kom nou.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:11

wimmus schreef:
Nou ja, hij maakt een grapje over blond zijn, en vervolgens krijgt hij straks een klacht?

Dan mis JIJ dus het hele punt.
Een verbalisant is in dienst van de politie en dus van de gemeenschap, wij betalen als burgers belasting en dat is hun loon.
Als zo'n iemand in functie een burger beledigd door zo'n opmerking mag dat net zo min niet als andersom.
Volg je me nog?
Of ben je blond?

Mikk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:16

Leuke opmerkingen komen voorbij.

Vorige week was ik aan het werk, komt er zo'n mannetje van rond de 60 aan. Kijkt ie naar mijn naamkaartje (ik heet Mik). En roept ie heel vrolijk: OOO, jij bent van Mickey Mousee!! :D
Dat vond ik best wel grappig :P

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:46

MarvanTom schreef:
wimmus schreef:

Dan mis JIJ dus het hele punt.
Een verbalisant is in dienst van de politie en dus van de gemeenschap, wij betalen als burgers belasting en dat is hun loon.
Als zo'n iemand in functie een burger beledigd door zo'n opmerking mag dat net zo min niet als andersom.
Volg je me nog?
Of ben je blond?

Ik mis inderdaad het hele punt; de man maakt een grap lijkt mij. Een opmerking over 'blond zijn' is mi niet beledigend bedoeld.
Als jij dat wel zo opvat, had je dat ook op een andere manier kunnen vertellen ipv uit je slof te schieten.

Dat ze in dienst van de overheid zijn betekend niet dat ze als een stel robots hun werk moeten doen. Kom op zeg, een grapje moet toch kunnen.

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:52

Ik heb vandaag ook wel gelachen. Ik was bezig met lakstiften voor auto's uitzoeken aangezien die altijd gewoon weer ergens neer gezet worden waar een plekje vrij is. Komt er een man langs mij heen lopen

Hij: "nou dat is nog eens mooie nagellak"
Ik: "Meneer, wist u dat nagellak dezelfde bestandsdelen bevat als autolak"
Hij: "Oh echt? Haal je dat er met aceton af dan"
ik: "Klopt."

Meneer stond mij aan te kijken en zich af te vragen of ik nou een grapje maakte of dat dat echt waar is, hij zou dat maar eens op internet nakijken haha.

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-10 20:53

Er stond vandaag bij de Service een klant. Hij had een product gekocht, en dat was verkeerd afgerekend. ( Er zat een 50% sticker op, maar deze was niet aangeslagen. Dit vind ik eerder een fout van de stickeraar dan van het kassa meisje, want de sticker zat er heel raar en onduidelijk opgeplakt). Dus ik bekijk de bon, en streep het netjes aan. Vervolgens zeg ik tegen de klant: "Mijn collega is even met de kassa achter me bezig, dus ik moet even wachten voordat ik u het geld terug kan geven". (Mijn collega moest alleen een spijkerbroek afrekenen met een andere klant, kwestie van 1 minuut). Begint de klant vervolgens helemaal te schreeuwen dat hij geen zin had om een half uur te gaan wachten.. Pakt zijn spullen (nouja, hij trok ze uit mijn handen) en loopt vervolgens kwaad de winkel uit...

Edit:
Misschien moet ik er wel nog bij vertellen dat deze klant helemaal niet heeft hoeven wachten.. Ik hielp hem meteen toen hij aan kwam lopen..

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 03:07

Ook aardig zeg... kan gebeuren toch?

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 05:12

Jodie_ schreef:
Grrrr kinderen in de winkel dat is toch wel mijn grootste ergernis denk ik. Vooral van die mensen die dan de dag voor kerst alledrie de koters meenemen (?). Sorry maar waar ben je dan mee bezig? :') En die kinderen maar de hele winkel bij elkaar schreeuwen, elkaar wurgen voor een plekje bij de TV en de ouders verwachten dat jij naast je drukke winkelwerkzaamheden ook nog wel eventjes op de kids kan passen. Daaacht het niet. En dan jou boos aankijken als er eentje van z'n krukje dondert.

Een tijdje terug zaten er ook 2 kinderen voor de TV. Eerst de hele tijd héle harde vieze boeren laten, én maar lachen met z'n 2en. Smerig, oke, maar daar hield ik me dan nog maar op in, heb ze af en toe even een vieze blik toegeworpen hehe. :') Maar op gegeven moment vonden ze het tijd om de TV en betaalpalen kapot te maken, begonnen ze me toch een potje op de TV te rammen, ik stond echt even met m'n bek vol tanden. Telkens omstebeurt, en dan ook nog steeds achterom kijken naar mijn reactie. Had al een paar keer een brul gegeven, maar gewóon doorgaan he. Werd op gegeven moment zo pissig dat ik naar ze toe ben gelopen, en even met mijn allerfijnste omroepstem (not) heb gezegd dat als ze nú niet ophielden ik ze persoonlijk naar buiten zou mieteren. Kwamen natuurlijk net paps en mams eraan lopen, nice :D

Ik zit er nu aan te denken: Je zal maar zon kinderleidster bij de Ikea zijn ofzo, oh daar heb ik echt wel respect voor :D !

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:00

Het vriendje van een vriendin van me doet dat. En hij vindt het leuk. _O-

Lady_Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:07

Hackie schreef:
Ik zit er nu aan te denken: Je zal maar zon kinderleidster bij de Ikea zijn ofzo, oh daar heb ik echt wel respect voor :D !

Meestal kiezen meisjes die de Pabo doen ervoor om daar te gaan werken.. Om al extra ervaring op te doen met kinderen. Maar ik zal je eerlijk zeggen, ik studeer ook aan de Pabo maar ik zal daar nooit gaan werken :o

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:18

Ik studeer ook aan de pabo, maar zit goed op mijn plek achter de kassa. :=
Moet er niet aan denken eerlijk gezegd. :=

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:27

Kinderen zijn inderdaad altijd een ramp... Wij hebben een hele hoog trap in de winkel,
willen ze van de leuning afglijden enzo.. Als je valt mieter je 3 meter naar beneden vol in een
stelling met glazen vazen en beelden. Onze winkel is vrij groot, dus ook vaak kinderen
die verstoppertje of tikkertje gaan spelen. Terwijl we erg veel breekbare decoratie verkopen.
Als ouder hou je je kind dan toch even in de gaten? Ik had het vroeger niet moeten proberen.. :n

Of mensen met een hond... Bij ons een grote sticker op de deur met verboden voor honden.
Maar mensen lopen nog steeds met hun honden rond te wandelen.
Als je er dan wat van zegt krijg je gewoon de opmerking; Ja maar de mijne is opgevoed.
Of hij is heel braaf. Etc.. Ja? Dus? :+

Annika212

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:31

Debbie schreef:
Of mensen met een hond... Bij ons een grote sticker op de deur met verboden voor honden.
Maar mensen lopen nog steeds met hun honden rond te wandelen.
Als je er dan wat van zegt krijg je gewoon de opmerking; Ja maar de mijne is opgevoed.
Of hij is heel braaf. Etc.. Ja? Dus? :+

Ja, inderdaad. Ik had laatst ook iemand die met een hond naar binnen wilde, en vertelde hem beleefd dat dat niet mocht.
''Maar hij is goed opgevoed, zal netjes naast me blijven blabla.''
Ja en? Verboden voor honden. Punt. :Y)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 13:33

Inderdaad.. als mensen een heel klein hondje hebben en ze houden ze op de arm.. Oke!
En blindegeleiden honden is natuurlijk ook geen probleem.
Maar als ze tegen een bank aanpissen (en dat komt voor!) kunnen wij die weer weggooien..