Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:49

Jeeeeeeetje wat zijn jullie lui zeg om even je OV te pakken Clown Ik ben blij als ik eindelijk wat te doen heb in de trein Huilen van het lachen

Woont die knakker in NWK Jans?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 20:14

Unwritten schreef:
Was vanmorgen trouwens mn briefje vergeten mee te nemen, ik stap doodleuk uit bij Waterlooplein, loop richting Rembrandtplein om daar de tram te nemen (daar zit de Coffee Company) loopt hij ook die kant op, hij werkt dus bij het Rembrandtplein ergens op kantoor..

Daar kom ik elke dag langs Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:44

Serieus? Huilen van het lachen Ook bij Rembrandtplein?

Ja Mies, en hij rijdt met zn auto altijd richting de mossen Clown
Rode BMW, beetje sportmodel, hij heeft zelf een beetje weg van huub van dgk Clown

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:19

Ik ben vandaag goed heen en weer gekomen, geen vertraging Haha!
Terug zat ik in 9512 en 445 Knipoog

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:32

En Unwritten, vandaag je kans gehad? Tong uitsteken

Ik had vandaag ook weer geen enkel probleem. Lachen
Vind het altijd alleen wel een dilemma, het is voorin lekker rustig altijd,
maar ben altijd als de dood dat ie botst, zeker na de 'ongelukken' bij Gouda. Nagelbijten / Gniffelen
Toch verkies ik altijd maar een zitplaats boven de kans op een botsing. Tong uitsteken

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:52

hahaha, ze botsen niet zomaar hoor Tong uitsteken. Al moet ik zeggen dat ik ook altijd heel hard hoop dat de wissels goed staan als er zo'n internationale trein voorbij raast op Leiden. Of als de stoptrein en de intercitity naast elkaar rijden (vertrekken allebei om 4 over) en rijden dan een stuk vlak naast elkaar.... altijd spannend Tong uitsteken

Ik zat in een nieuwe intercity Haha! (zo een met blauwe stoelen!, in de eerste klas hebben ze daar trouwens lampjes naast je hoofd! Echt luxe! )

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:49

Vanochtend met de trein gereisd. Héérlijk.
Zitten, boekje erbij en 40 minuten even lekker niets.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:29

Horsefreak schreef:
Ik ben vandaag goed heen en weer gekomen, geen vertraging Haha!
Terug zat ik in 9512 en 445 Knipoog

Ben even veel te lui om mijn railpocket te pakken Bloos .

zap schreef:
hahaha, ze botsen niet zomaar hoor Tong uitsteken. Al moet ik zeggen dat ik ook altijd heel hard hoop dat de wissels goed staan als er zo'n internationale trein voorbij raast op Leiden. Of als de stoptrein en de intercitity naast elkaar rijden (vertrekken allebei om 4 over) en rijden dan een stuk vlak naast elkaar.... altijd spannend Tong uitsteken

Ik zat in een nieuwe intercity Haha! (zo een met blauwe stoelen!, in de eerste klas hebben ze daar trouwens lampjes naast je hoofd! Echt luxe! )

De kans op ongelukken is inderdaad heel klein. En de beveiligingssystemen worden alleen maar beter. Natuurlijk kan het altijd gebeuren, maar de kans dat je in een auto iets krijgt is aanzienlijk groter.

En die leeslampjes in de eerste klas zijn zo luxe niet hoor. Je wil niet weten hoeveel klachten ik al hebgehad van mensen die voortdurend hun hoofd stoten. En ze schijnen bij de meeste mensen op de schouder. Ernstige designfout dus Haha! .

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:35

De 1e was een dubbeldekker intercity, die zo lekker kan schommelen, maar wel lekker stil is in de schipholtunnel Knipoog En de 2e was een hondekop, dan merk je goed het verschil in geluid in de Schipholtunnel. En in de 2e trein zat een conductrice, maar dat was jij dan vast niet Knipoog

Wat ben ik blij dat ik klein ben, heb ik er niet zoveel last van Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:43

Nee, ik was het niet Haha! . Ik ben een paar dagen vrij. Zaterdag mag ik weer.
Mat 64 maakt wel een hoop meer kabaal ja, maar het schommelt een heel stuk minder. Daarom vind ik mat 64 een stuk fijner werken.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:47

In de schipholtunnel vind ik ze niets, je kan elkaar soms niet eens verstaan in die trein, tot ie eindelijk stopt met remmen Bloos
Qua schommelen scheelt het wel ja, die intercity's schommelen als een gek, gelukkig nu van Utrecht naar Schiphol en niet van Utrecht naar Leiden, dat is nog hopelozer.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:51

Ik moet ook zaterdag met de trein Haha!

Ik heb ook altijd zo'n dubbeldekintercity, maar ik sta echt niet op voordat de trein stilstaat Tong uitsteken (of iig bij het station is). Het is net alsof je op een boot in de golven staat Cool

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:51

Vandaag vond ik de trein niet zo prettig, meer als een uur vertraging!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:58

Inoterry, weet idd dat de trein erg veilig is, maar sinds die crashes bij Gouda, zit dat toch in je achterhoofd. Tong uitsteken
Maar goed, net wat ik al zei, het weerhoudt me er niet van om voorin te gaan zitten.
Alleen als ie dan ineens flink remt, schiet m'n hart wel even een paar tellen omhoog. Vork

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:01

Ik mag er op schiphol uit, als ie te laat is zorg ik wel dat ik op tijd bij de deur sta, zodat ik niet op al die mensen met koffers hoef te wachten en dan mijn trein weg zie rijden Knipoog Als ie op tijd is blijf ik lekker zitten idd tot hij stilstaat.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:06

Dat flinke remmen is meestal de ATB (automatische treinbeïnvloeding) die ingrijpt. Als de ATB vind dat de machinist niet genoeg, of te laat remt neemt de trein dat over, alleen word er dan een heel stuk harder geremd. Sommige ATB waarschuwingsbelletjes zijn zo strak afgesteld dat de machinist bijna geen tijd heeft om te reageren. En soms gaat het belletje helemaal niet.
Wat er in Gouda precies gebeurt is, is nog niet helemaal zeker. Daar ga ik ook geen uitspraken over doen. Maar als er zoiets gebeurt komt het uitvoerig in het nieuws. Alle dodelijke verkeersongevallen niet.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:07

Ik vond de trein Utrecht - Rotterdam afgelopen zaterdag niet zo prettig. Veel te druk. Alle stoelen bezet, mensen zaten in het gangpad, in de tussenstukken zeg maar stond ook iedereen tegen elkaar aangedrukt. Clown Was blij toen we station Rotterdam arriveerden!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:11

Ik zie dat dagelijks, dat mensen tegen elkaar aan gedrukt in de trein staan. Vaak is er verder in de trein nog genoeg plaats. Heb je de hele trein doorgelopen om te kijken voor een zitplek?

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:13

Inoterry, het is volgens mij ook wel ernstig opgeblazen allemaal natuurlijk, rond Gouda toen.
Maar fijn dat ik nu weet dat het de ATB is, en geen ineens opdoemende trein uit de mist. Vork

En daarom loop ik ook altijd door naar voren, altijd plek zat. Ja

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:19

Ik zit natuurlijk heel veel in de trein (duhu Tong uitsteken ), en heb toch wel minstens 1 keer per week een ATB remming. Bij de meeste treinen kan je het op sommige plekken in de trein ook horen aan de manier hoe de lucht ontsnapt. Ik ga me pas zorgen maken als ik tijdens het remmen iets onder de trein hoor, of als mijn porto begint te piepen. En dat is in 7.5 jaar 2 keer gebeurd. 1 Keer was het een winkelwagentje.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:22

Ik zit vaak achterin, daar is ie vanaf schiphol vaak rustiger en vanaf utrecht meestal ook. In de trein voor Nw-Vennep ga ik terug ergens voorin zitten, dan sta ik gelijk aan de goede kant van het station en ik probeer als laatste in te stappen, dan sta ik ook zo weer buiten als ik er ben.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:23

Wij waren ook bewust in de achterste coupé gaan zitten hoor, omdat het daar altijd rustiger is. Knipoog Maar de machinist moest een aantal treinstellen achterlaten, omdat er anders te weinig conducteurs waren op dat traject, of zoiets.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 23:24

Vandaag op de terugweg niet met de trein voor mij.. Door een gewapende overval in de Goorn reden er geen treinen tussen Zaandam en Purmerend ofzo.. moest k met de bus. Verdrietig

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:25

Een winkelwagentje.. Nagelbijten / Gniffelen Weird. Tong uitsteken

Ik heb in de 3e het NS-project gehad, weet niet of je dat kent? Is nu 4 jaar terug zo'n beetje.
Ging o.a. over zelfmoorden met de trein, hoe de machinist daarvan uit z'n werk kan raken enzo,
maar ook hoe zo'n proces er naartoe gaat, wat je voelt als je eroverheen rijdt etc.
Echt heel crue, was er ook flink van slag van toen. Wel mooi boek bij gekregen toen, van de NS.

Heb je dat wel eens meegemaakt, als ik vragen mag?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 23:27

Dat lijkt me wel erg trouwens, als conducteur/trice moet je dan toch gaan kijken samen met de machinist ofzo...? Scheve mond