Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
stephanie09 schreef:en hoe was het jongens dat staken?
waren er nog rellen.
Bij mij op school waren er maar 5 mensen die gingen staken hahahaha echt dom! alsof dat veel uitmaakt. Het probleem voor hun nu is dat ze staan opgeschreven als spijbelen.
Vind ik wel goed voor ze !!! hahahahaha.
Ik ben lekker rustig naar school geweest en had maar drie uurtjes les want er was uitval en ik had een veertig min. rooster. Was om tien voor 1 uit lekker vroeg.
maximee schreef:Ik denk dat het wel een goede actie was vandaag
Mientjeuh schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waarom jullie klagen, wij hebben denk ik iets van een 1200-1400 uren.
Kom allemaal eens een maand hier naar school (elke dag beginnen om 8.25, 2 dagen tot 16.25, 2 dagen tot 15.35 en 1 dag tot 12u) en dan zul je wel beseffen hoe weinig les jullie eigenlijk hebben.
Om daar nu zo'n probleem van te gaan maken...
Myrtje_ schreef:Mientjeuh schreef:Ik begrijp eigenlijk niet waarom jullie klagen, wij hebben denk ik iets van een 1200-1400 uren.
Kom allemaal eens een maand hier naar school (elke dag beginnen om 8.25, 2 dagen tot 16.25, 2 dagen tot 15.35 en 1 dag tot 12u) en dan zul je wel beseffen hoe weinig les jullie eigenlijk hebben.
Om daar nu zo'n probleem van te gaan maken...
Veel mensen(scholieren/leraren) maken ook geen probleem over de 1040 uur, maar de kwaliteit van de lessen. Er wordt nu heel vaak 'les' gegeven waarbij een leraar gewoon uit het boek leest, het huiswerk bespreekt (de hele las lang, zonder niuwe informatie te geven). Ook zijn er heel veel leraren die niet eens bevoegd zijn (dus een diploma hebben) om op middelbare scholen les te mogen geven.
Als de overheid die 1040 (of die 1000 uur (wat ook onzin is want de 3e klassen hebben bij ons al gemiddeld zo'n 1000 uur les per jaar)) invoert zijn er meer leraren nodig om al die uren te vullen wat weer leidt tot kwantitatieve lessen zonder enige kwaliteit.
DarkDreamer schreef:maximee schreef:Ik denk dat het wel een goede actie was vandaag
Ik denk eerlijk gezegt het tegenovergestelde.
Rachel_ schreef:Sommige mensen plaatsen hier wel erg onvrienddelijke reactie's
randie schreef:volgens mij is het wel rustig verlopen vandaag?
hier nog een link. Er staat onderin een filmpje met verslag van geenstijl. nl Je zal je kind zo terug zien op tv! http://stakingtegendestaking.hyves.nl/
randie schreef:hier nog een link. Er staat onderin een filmpje met verslag van geenstijl. nl Je zal je kind zo terug zien op tv! http://stakingtegendestaking.hyves.nl/