Staking door scholieren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_PassoaJus

Re: Staking door scholieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:50

Er zit zeker verschil in. Het zit namelijk zo dat ik ZOU staken. Maar is daadwerkelijk NIET gebeurd!

Aah boeiend. Ik ga al die namen niet onthouden.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:54

Prima meid,
ik ga deze discussie verlaten...
Ik heb hier thuis ook nog een respectloze puber van 15 lopen die ik moet gaan lastigvallen...

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:59

en hoe was het jongens dat staken?
waren er nog rellen.

Bij mij op school waren er maar 5 mensen die gingen staken hahahaha echt dom! alsof dat veel uitmaakt. Het probleem voor hun nu is dat ze staan opgeschreven als spijbelen.

Vind ik wel goed voor ze !!! hahahahaha.
Ik ben lekker rustig naar school geweest en had maar drie uurtjes les want er was uitval en ik had een veertig min. rooster. Was om tien voor 1 uit lekker vroeg.Lachen

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 17:59

Veel plezier joh! Besteuh! Doei, doei

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:02

stephanie09 schreef:
en hoe was het jongens dat staken?
waren er nog rellen.

Bij mij op school waren er maar 5 mensen die gingen staken hahahaha echt dom! alsof dat veel uitmaakt. Het probleem voor hun nu is dat ze staan opgeschreven als spijbelen.

Vind ik wel goed voor ze !!! hahahahaha.
Ik ben lekker rustig naar school geweest en had maar drie uurtjes les want er was uitval en ik had een veertig min. rooster. Was om tien voor 1 uit lekker vroeg.Lachen

gelukkig mag dat helemaal niet Knipoog want is staken LEGAAL

Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:03

ook gestaakt (niet straat op geweest maar de schade van mijn gaten-lesrooster even ingehaald door de paarden even allemaal flink uitgebreid te rijden en te poetsen), maar met toestemming van mn moeder Tong uitsteken

maximee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:11

Ik ben vandaag samen met nog een aantal leerlingen van onze school en leraren met de bus vanuit brabant naar Amsterdam gweest!
Was echt super gaaf, maar dr werden weer eieren gegooit, rotjes, vuurwerk van alles!
Ik denk dat het wel een goede actie was vandaag Haha!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:14

ja, geef jezelf maar een prijs meid. hoop dat je een jaartje straten mag schoonmaken om de boete te betalen die eraan zit te komen van de leerplicht.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:16

Joh, het had zonder gedonder moeten verlopen. Denk je nu echt dat de mensen nu een nog beter beeld van de jeugd krijgt?

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:24

maximee schreef:

Ik denk eerlijk gezegt het tegenovergestelde Knipoog.

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:26

Sommige mensen plaatsen hier wel erg onvrienddelijke reactie's Verward

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:26

Ik begrijp eigenlijk niet waarom jullie klagen, wij hebben denk ik iets van een 1200-1400 uren.
Kom allemaal eens een maand hier naar school (elke dag beginnen om 8.25, 2 dagen tot 16.25, 2 dagen tot 15.35 en 1 dag tot 12u) en dan zul je wel beseffen hoe weinig les jullie eigenlijk hebben.

Om daar nu zo'n probleem van te gaan maken...

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:30

als er geen probleem werd gemaakt van die uren, DAT had pas veel gezeik en geklaag gescheelt!

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:32

Mientjeuh schreef:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom jullie klagen, wij hebben denk ik iets van een 1200-1400 uren.
Kom allemaal eens een maand hier naar school (elke dag beginnen om 8.25, 2 dagen tot 16.25, 2 dagen tot 15.35 en 1 dag tot 12u) en dan zul je wel beseffen hoe weinig les jullie eigenlijk hebben.

Veel mensen(scholieren/leraren) maken ook geen probleem over de 1040 uur, maar de kwaliteit van de lessen. Er wordt nu heel vaak 'les' gegeven waarbij een leraar gewoon uit het boek leest, het huiswerk bespreekt (de hele las lang, zonder niuwe informatie te geven). Ook zijn er heel veel leraren die niet eens bevoegd zijn (dus een diploma hebben) om op middelbare scholen les te mogen geven.
Als de overheid die 1040 (of die 1000 uur (wat ook onzin is want de 3e klassen hebben bij ons al gemiddeld zo'n 1000 uur les per jaar)) invoert zijn er meer leraren nodig om al die uren te vullen wat weer leidt tot kwantitatieve lessen zonder enige kwaliteit.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:34

Myrtje_ schreef:
Mientjeuh schreef:

Veel mensen(scholieren/leraren) maken ook geen probleem over de 1040 uur, maar de kwaliteit van de lessen. Er wordt nu heel vaak 'les' gegeven waarbij een leraar gewoon uit het boek leest, het huiswerk bespreekt (de hele las lang, zonder niuwe informatie te geven). Ook zijn er heel veel leraren die niet eens bevoegd zijn (dus een diploma hebben) om op middelbare scholen les te mogen geven.
Als de overheid die 1040 (of die 1000 uur (wat ook onzin is want de 3e klassen hebben bij ons al gemiddeld zo'n 1000 uur les per jaar)) invoert zijn er meer leraren nodig om al die uren te vullen wat weer leidt tot kwantitatieve lessen zonder enige kwaliteit.

Punt is dat veel leerlingen niet weten dat ze daar voor staken. Die staken gewoon omdat het getal ze afschrikt. Bij wijze van spreken.

Myrtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:38

Nou inderdaad. Heb vanmiddag nog gevraagd hoeveel uren wij nu les krijgen (examenklas havo) en dat blijkt 960 uur te zijn. Vind ik zelf weinig aangezien het merendeel van onze klas extra lessen bijwoont om toch meer les te krijgen.
Bij de 3e klassen die gemiddeld 1000 uur per week les hebben, dus die 40 uur extra zal ook niet veel meer uitmaken.
Vind het eigenlijk wel een goed plan, zie het als een voorbereiding op je fulltime baan later. Dalijk gaan ze ook nog zeuren dan een 40-urige fulltime baan teveel is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:40

DarkDreamer schreef:
maximee schreef:

Ik denk eerlijk gezegt het tegenovergestelde Knipoog.

Er waren heel veel mensen die gelukkig wel het punt begrepen, en het werd ook op het podium gezegd: het probleem is niet het aantal lesuren.. het probleem is de manier waarop ze besteed worden, o.a. door het lerarentekort en geldtekort aan het onderwijs.. het probleem is de kwaliteit van de lessen.. het probleem ligt niet per definitie erin dat wij niet meer les willen. Helaas heb je een hoop relschoppers en vuurwerkgooiers die er inderdaad alleen maar zijn om te motten.. zonde

stephanie09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:40

nou ja. Ze hadden afgesproken om naar andere scholen te gaan en mensen op te halen. Weet niet wat ze daar gedaan hebben. 1 van de reden dat ze zij opgeschreven is omdat ze waarschijnlijk ook geen brief hebben ingeleverd met toestemming van de ouders en dat moest bij mij op school anders zou je als spijbelen opgeschreven.

Het is totaal nutteloos om rotjes en eieren en weet ik veel wat te gaan gooien. Had ook wel gedacht dat er toch wel wat zou gebeuren.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:44

Rachel_ schreef:
Sommige mensen plaatsen hier wel erg onvrienddelijke reactie's Verward

sommige mensen plaatsen hier de domste reacties, net zo dom als die gozer van "ja ja nu willen ze ons tot ons 18de op school houden!" die op t nieuws was, zo dom, en die reacties hier ook
"dan kan ik mooi ff kadootjes kopen"
"ik vond het een goede actie vandaag"
misschien moeten mensen eens googlen op staken Huilen van het lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:51

volgens mij is het wel rustig verlopen vandaag?

hier nog een link. Er staat onderin een filmpje met verslag van geenstijl. nl Je zal je kind zo terug zien op tv Scheve mond ! http://stakingtegendestaking.hyves.nl/

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:54

vandaag misschien wel. maar komop de meesten doen het gewoon voor de kick.. het enige wat die meerderheid verdient is een kick onder hun kont en vastgetaped te worden aan hun stoel terwijl ze een hele geschiedenisles over stakingen krijgen.
Daarna mogen ze van mij de gemeente eens helpen in plaats van alles kort en klein te slaan, door een mooi taakstrafje ofzo

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:56

Ja die gedachtes krijg ik inderdaad ook door het filmpje van de hyve hierboven. terug SLAAN naar die schoolbanken...Clown. Maar goed staken mag, en waarvoor kan ik ook nog wel inkomen. Maar de manier waarop is echt van de gekke. En deze mensen zijn de toekomst ...!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:57

randie schreef:
volgens mij is het wel rustig verlopen vandaag?

hier nog een link. Er staat onderin een filmpje met verslag van geenstijl. nl Je zal je kind zo terug zien op tv Scheve mond ! http://stakingtegendestaking.hyves.nl/

Wat een stel .... laten ze daar zien. Ik heb overigens al dat gerel amper meegekregen. Ik stond er al om 11 uur gewoon vooraan, en om 10 over 1 was ik weg en hoorde ik achter me allemaal geschreeuw... maar ik was mooi weg.

Jammer dat ze alleen dat soort hersenloze types laten zien ("Nou, we protesteren, omdat we minder uren willen! En ik wil nog even zeggen dat de politie echt belachelijk is, want euuh" Frusty ) want waar ik stond waren er ZAT die wel gewoon wisten waar het over ging.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:00

randie schreef:

Het zal je auto ook echt maar zijn. Scheve mond

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 19:00

ja inderdaad, Dat meisje ook. Ik weet heus wel WAARVOOR het gaat..Ehmm denk dat jij die extra uren wel kan gebruiken Knipoog. En die laatste jongens staan er een beetje bedremmeld bij,eeeh ja we willen geen uur extra Clown.
verder nog citaten gehoord van : JAA WIJ ZIJN TEGEN DE LEERPLICHT!

beetje jammer dat die het voor de rest verpesten..diegene die normaal kunnen staken gaan er gebukt onder.