Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 23:13

Dit is trouwens de brief van de vrienden van Van Gogh aan Mohammed B (om maar weer even on topic te gaan Knipoog):

Beste Mohammed en vrienden,

Wat vervelend dat het zo gelopen is.
We hadden geen idee dat het allemaal zo gevoelig lag.
We hebben ons lesje wel geleerd.
Gaat het een beetje met je been?
Laten we vooral proberen de boel bij elkaar te houden,
uit respect naar elkaar toe lukt dat vast wel, anders wordt het weer zo'n kliederboel.
Zou je ons wat strakke richtlijnen kunnen geven over wat we wel en niet mogen zeggen?
Dat dit nou potverdorie net tijdens de ramadan moet gebeuren.
We zullen ons uiterste best doen ons meer te verdiepen in jullie geloofsovertuiging om verdere misverstanden te voorkomen.
We schamen ons allemaal kapot, Mohammed.
Dat we jou in dit lastige parket hebben gebracht, valt ons zeker zeer aan te rekenen.
We zijn dit keer toch echt te ver gegaan.
We steken de hand in eigen boezem.
Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
We hopen dat er in deze open brief geen dingen staan
die jou of je geloofsgenoten eventueel zouden kunnen kwetsen.
Vergeef ons dat dan, wij zijn ook een beetje in de war.
Nou gozer, kop op!
Probeer het een beetje van je af te zetten, morgen is er weer een dag.
En denk er maar aan, wat er ook gebeurt altijd blijven lachen.

Sterkte en tot schrijfs

De vrienden van Van Gogh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:16

ThePast03 schreef:
Waar wordt in dit topic gezegd dat Amsterdam onveilig zou zijn?
Dat het in Amsterdam gebeurt is komt gewoon doordat Van Gogh daar woonde. Als hij in Veenendaal gewoond had was hij misschien wel in Veenendaal vermoord.
En ik voel me ook nog altijd heel veilig in Veenendaal Verward

Nou, iemand uit Noord-Limburg zei dat ik als Amsterdammer wel moest weten hoe dat zat tussen Turken, Marokkanen en Nederlanders. Klopt: dat zit prima Lachen.
We hebben in Amsterdam soms mazzel met al die verschillende mensen en soms tragische pech (<- understatement).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:18

ThePast03 schreef:
Dit is trouwens de brief van de vrienden van Van Gogh aan Mohammed B (om maar weer even on topic te gaan Knipoog):

Beste Mohammed en vrienden,

(knip)
Probeer in godsnaam niet je gevoel voor humor te verliezen,
want dat zal je hard nodig hebben de komende tijd.
(knip)
De vrienden van Van Gogh

Dit vond ik de opvallendste opmerking toen Theodor het gisteren voorlas. Oh ja, ik ben een groot bewonderaar van Theodor trouwens.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 23:18

Lovely schreef:
Nou, iemand uit Noord-Limburg zei dat ik als Amsterdammer wel moest weten hoe dat zat tussen Turken, Marokkanen en Nederlanders. Klopt: dat zit prima Lachen.
We hebben in Amsterdam soms mazzel met al die verschillende mensen en soms tragische pech (<- understatement).

Volgens mij was dat al een heel aantal pagina's terug. Het lijkt me niet dat het hier de bedoeling is om "een ode aan Amsterdam" topic van te gaan maken?

ob_session

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:18

het is toch niet normaal dat je gewoon zomaar word doodgestoken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:23

ThePast03 schreef:
Volgens mij was dat al een heel aantal pagina's terug. Het lijkt me niet dat het hier de bedoeling is om "een ode aan Amsterdam" topic van te gaan maken?

Nee, maar ik wil zeker niet dat mijn stad hier de dupe van gaat worden, met mijn stad is niks mis in wezen. Toen ik hoorde dat elke niet-moslim gevaar loopt en uitgeroeid zou moeten worden, voelde ik me even niet zo fijn omdat ik weet dat ik dan risico loop. Dan lijkt het me veiliger om ergens in een hutje op de hei te wonen, ver weg van de bewoonde wereld.
Maar daar heb ik me overheen gezet en ik ben vandaag weer middenin multicult Amsterdam geweest en het voelt nog steeds even veilig als altijd. Ik hoop met heel mijn hart dat dat niet zal veranderen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 23:25

Dat hoop ik van mijn woonplaats ook. Maar zoals ik al zei, dit had overal kunnen gebeuren en is daar gebeurd omdat Theo daar toevallig woonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:27

Theo woonde hier, maar die extreme moslim ook. We hebben meer mensen die denken zoals Theo dacht en we hebben hier ook nog wel wat meer extreme moslims denk ik. Waar veel moslims zijn, zijn ook meer extreme moslims.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 23:29

In dat geval loop je in Rotterdam denk ik meer gevaar.
Ik weet niet of alle extremisten zich in de grote steden bevinden, lijkt me juist niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:30

Vandaag zag ik op tv een arabist die zei dat hij de afscheidsbrief van Mohammed B zo goed vond als een slecht sinterklaasgedicht. Dat was ook het eerste wat in mij op kwam: slechte poging tot gelegenheidsgedicht.
Tevens vertelde hij dat MOhammed bitter weinig af wist van de Islam, hij had o.m. de Koran verkeerd en onhandig aangehaald begreep ik. Het leek volgens deze arabist meer op een amateuristisch Koran clubje en niet op een organisatie die zeer goed geinformeerd heeft over de inhoud van de Islam.
Dat is al met al niet erg geruststellend, maar duidt imo op de willekeur en moordlust. Oftewel: alles bij elkaar gewoon ziek gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:31

ThePast03 schreef:
In dat geval loop je in Rotterdam denk ik meer gevaar.
Ik weet niet of alle extremisten zich in de grote steden bevinden, lijkt me juist niet.

Dat is een hele geruststelling, ik hoop dat je gelijk hebt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 23:33

Lovely schreef:
Dat is al met al niet erg geruststellend, maar duidt imo op de willekeur en moordlust. Oftewel: alles bij elkaar gewoon ziek gedrag.

Het is geen eenmansaktie. Er blijkt een groep radicalen achter te zitten.
De "opleiding" heeft hij de laatste tijd gehad in die beruchte Moskee waarvan ik nu even geen zin heb om de naam daarvan op te zoeken Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 23:34

Lovely schreef:
Dat is een hele geruststelling, ik hoop dat je gelijk hebt.

Het lijkt me gewoon slimmer om je te verspreiden, maar ik ben geen extremist (gelukkig) en weet dus ook niet hoe ze precies werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:39

ThePast03 schreef:
Het is geen eenmansaktie. Er blijkt een groep radicalen achter te zitten.
De "opleiding" heeft hij de laatste tijd gehad in die beruchte Moskee waarvan ik nu even geen zin heb om de naam daarvan op te zoeken Knipoog

Al Tahweed of zoiets. Als dat zo is, dan zit daar een slecht ingelichte Imam denk ik.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 23:43

Angst begint al te regeren Verdrietig

Bron: Telegraaf

AMSTERDAM - Het Stedelijk Museum in Amsterdam heeft de vertoning van de film Submission zaterdagavond afgelast omdat deze te veel commotie zou kunnen veroorzaken. Dat liet een woordvoerder van het museum weten. Hij voegde er aan toe: " Het museum kon bovendien de veiligheid van de bezoekers niet garanderen" .

De omstreden film van Theo van Gogh en Ayaan Hirsi Ali zou zaterdagavond tijdens de museumnacht worden vertoond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:45

Het is museumnacht vandaag en de stad is vol met mensen die maar wat rond krioelen van museum tot museum. Het is reuze gezellig, maar ook erg onoverzichtelijk.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 23:47

Ik begrijp het wel dat het een te groot risico zou zijn maar het zou niet moeten zijn. Maar we leven helaas niet in een droomwereld, daar was ik al jaren achter.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:49

ThePast03 schreef:
Angst begint al te regeren.

Dat was ook het onderwerp van 6 top cabaretiers bij Kopspijkers, dat humor over een bepaald onderwerp niet meer mag/kan omdat angst regeert. Dat is echt eng.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:53

ThePast03 schreef:
Ik begrijp het wel dat het een te groot risico zou zijn maar het zou niet moeten zijn. Maar we leven helaas niet in een droomwereld, daar was ik al jaren achter.

Nou, dan ben je al een stuk verder dan heel veel andere mensen hoor Haha!.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 23:57

Zal ook wel met de leeftijd te maken hebben Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-04 23:58

sarabande schreef:
Dat was ook het onderwerp van 6 top cabaretiers bij Kopspijkers, dat humor over een bepaald onderwerp niet meer mag/kan omdat angst regeert. Dat is echt eng.

Kopspijkers is cabaret en dus gechargeerd. Bij Nova waren een aantal columnisten die hebben verteld hoe zij hun werk nu gaan doen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-04 23:59

Lovely schreef:
Kopspijkers is cabaret en dus gechargeerd. Bij Nova waren een aantal columnisten die hebben verteld hoe zij hun werk nu gaan doen.

Gaan ze zich nu aanpassen dan uit angst om vermoord te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:00

Nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-04 00:00

Volgens mij gaat niemand zich aanpassen ThePast03. Juist niet!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-04 00:01

Pipo schreef:
Volgens mij gaat niemand zich aanpassen [*olduser*]. Juist niet!

Ik heb het nog niet gezien, probeer de herhaling wel te kijken.
Kun je uitleggen wat ze gaan doen dan? Het tegenovergestelde begrijp ik?