Kopen & verkopen op Vinted #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 15:42

verootjoo schreef:
foxy80 schreef:
Merkverpakkingen raak je meestal wel kwijt. Ik verkocht al een lege schoendoos van Louboutin voor 9 euro en 2 lege swarovski doosjes voor 3 euro. Geen grote bedragen maar toch iets voor wat karton. Sommigen decoreren daar hun dressing mee.

Hun dressing? :o? Wat doen ze dan met die doosjes en dressing?

Schat, dressing in het Vlaams is de kleedkamer. Niet een saladedressing ;) :') _O-

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 15:53

Echt :wow:

Wat een raar Vlaams woord :') ik ken dressing idd alleen als slasaus en kon hier niks van maken :+ zat maar te denken waarom je dressing in swarovski doosjes wil doen.

Earth

Re: Kopen & verkopen op Vinted #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 16:01

Hahaha ja zo'n vermoeden had ik al :P

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 16:04

Hihi een dressing room in het Engels.

Ik denk dat inderdaad die verpakkingen ook wel gebruikt worden om nep te verkopen

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:24

Ja wat zeggen jullie dan tegen zo'n hippe mega kledingkamer?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:24

Kledingkast / kamer met kleren :+

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:40

Inloopkast kan ook :P

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 12:55

Het waren 9 doosjes vd Hunkemöller met een plaatje van wat erin heeft gezeten. Gok niet dat daar veel namaak van in omloop is? Maar misschien ben ik te leek op dat gebied :+

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 14:00

foxy80 schreef:

Ik heb eigenlijk nooit gezien dat mensen speciaal een kamer hebben voor hun kleren. Maar ik zou dat een kledingkamer noemen of een inloopkast.

Dressing doe ik over de sla :P

In vind dat verschil tussen Vlaams en Nederlands wel grappig :D
Vooral omdat Vlamingen in mijn beleving vaak juist Nederlandse woorden gebruiken ipv leenwoorden, en dan nu een Engels leenwoord had ik niet zien aankomen.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 17:54

verootjoo schreef:
foxy80 schreef:

Ik heb eigenlijk nooit gezien dat mensen speciaal een kamer hebben voor hun kleren. Maar ik zou dat een kledingkamer noemen of een inloopkast.

Dressing doe ik over de sla :P

In vind dat verschil tussen Vlaams en Nederlands wel grappig :D
Vooral omdat Vlamingen in mijn beleving vaak juist Nederlandse woorden gebruiken ipv leenwoorden, en dan nu een Engels leenwoord had ik niet zien aankomen.

Denk dat heel veel mensen een appartement kamer hebben voor kleding. Wij hebben een kamer met alleen maar kledingkasten, een andere kamer met 2 kapstokken en een bank om om te kleden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 19:32

Het woord 'dressing' spreekt wel een beetje voor zich vind ik, ook al gebruiken we het hier niet.
Misschien zouden we hier eerder walk-in-closet / inloopkast gebruiken.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 19:43

Kom weer een keer tussendoor *\o/*
Er is een (goedkoop) artikel dat ik wil kopen. Vinted geeft aan korting op verzendkosten te geven, en dat deze 1,69 kan zijn. Als ik wil kopen heb ik echter alleen keuze voor Mondial Relay en DHL, beiden duurder dan de prijs van heel het artikel :+
Het afleverpunt waar ik het zou willen hebben hanteert ook VintedGo (wat denk ik die lage vzk heeft), maar kan ik dus al 4 dagen niet selecteren.
Weet iemand of dit een lokkertje is van Vinted, of dat ik nog paar dagen moet blijven proberen?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 19:48

CastaMickey schreef:
Zag net iemand die €15 vroeg voor een paar lege verpakkingen :+ mensen hebben echt waanideeën soms

Ik heb een aantal Rituals dozen gekocht waar ik indeling voor mijn gellak in gemaakt heb. Ziet er mooi georganiseerd uit.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 21:51

IKbenEllen schreef:
Er is een (goedkoop) artikel dat ik wil kopen. Vinted geeft aan korting op verzendkosten te geven, en dat deze 1,69 kan zijn. Als ik wil kopen heb ik echter alleen keuze voor Mondial Relay en DHL, beiden duurder dan de prijs van heel het artikel :+
Het afleverpunt waar ik het zou willen hebben hanteert ook VintedGo (wat denk ik die lage vzk heeft), maar kan ik dus al 4 dagen niet selecteren.
Weet iemand of dit een lokkertje is van Vinted, of dat ik nog paar dagen moet blijven proberen?

Ik had hetzelfde vandaag. Kon alleen Mondial en DPD selecteren, terwijl daar ook Vinted Go geleverd wordt. Ik denk dan altijd maar dat die systemen zo slim zijn dat ze weten dat alle slots dan vol zitten.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 23:07

Ik krijg wel e-mails dat mijn bestelling onderweg is, maar niet dat iemand op iets geboden heeft. Dat krijg ik soms wel, soms niet. Best irritant, want ik reageer graag zo snel mogelijk. Vorige week kreeg ik bijvoorbeeld van één bod wel een mail en van twee andere niet. Nu dus helemaal niet. Denk dat er niet zo veel tijd tussen zat deze keer, maar vind het toch irritant.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:45

Ipsilonka schreef:
IKbenEllen schreef:

Ik had hetzelfde vandaag. Kon alleen Mondial en DPD selecteren, terwijl daar ook Vinted Go geleverd wordt. Ik denk dan altijd maar dat die systemen zo slim zijn dat ze weten dat alle slots dan vol zitten.

Als ik mijn punt bekijk vraag ik me wel af of er überhaupt een max op zit van de pakketten wat ze daar kunnen brengen :')

Ik heb heel vaak dat ik ‘s avonds alleen vinted go kan kiezen en als ik de volgende ochtend koop meer keus heb. Snap ook niet waarom.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:46

Hallo, hoe kan je iemand blokkeren? Ik heb een shirt van 20 euro gekocht maar het kwam gisteren en het is vaal en pluizig. Foto's en omschrijving lieten dit niet zien dus ik heb netjes een bericht gestuurd.
Zegt ze dat dat haar shirt niet is. Nu val ik dus van mijn stoel.
Issue gemaakt en ik mag het terugsturen op eigen kosten.
Maar omdat ik deze verkoper dus niet vertrouw denk ik niet dat het nog goed komt.
Ik hoef ook geen review te schrijven of te ontvangen van haar, kan ik haar blokkeren of krijg ik dan sowieso mijn geld niet?

Ik had laatst wel korting met vinted go verzending :j

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:45

Cherdenise schreef:
Hallo, hoe kan je iemand blokkeren? Ik heb een shirt van 20 euro gekocht maar het kwam gisteren en het is vaal en pluizig. Foto's en omschrijving lieten dit niet zien dus ik heb netjes een bericht gestuurd.
Maar omdat ik deze verkoper dus niet vertrouw denk ik niet dat het nog goed komt.
Ik hoef ook geen review te schrijven of te ontvangen van haar, kan ik haar blokkeren of krijg ik dan sowieso mijn geld niet?

Als ze heeft aangegeven dat je op eigen kosten "mag" retourneren, ga je van vinted geen geld terugkrijgen als je het niet terugstuurt.

Geen idee of je je geld krijgt als je het terugstuurt en haar tegelijkertijd blokkeert. Ik weet niet of zij dan nog de handelingen kan verrichten van het vrijgeven van de betaling.

Maar balen is zoiets zeker.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 08:56

Cherdenise schreef:

Eerst terugsturen en foto’s maken van het pakket etc. Dan geld terug, dan blokkeren. Zij kan jou geen review geven en jij haar ook niet bij een retour.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:14

Balen idd en dan ook nog beticht worden dat het niet haar shirt is. Pff daar kan ik wel boos om worden.

Pakket is al retour!

Dus nu wachten op mijn geld en dan blokkeren?
Ik kan trouwens niet vinden hoe ik dat moet doen, zie niks staan bij instellingen

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:21

Omdat je nog een transactie hebt lopen met haar. Je kan niet midden in een transactie iemand blokkeren, zou wat zijn :')

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:15

Er is een pakket kwijt wat ik retour heb gestuurd
Nu ben ik gecompenseerd na 23 dagen maar de verkopende partij beweerd dat zij niks heeft gehad…
Kan dat kloppen?

Ik heb dat namelijk nog nooit gehad dat ik niet gecompenseerd wordt bij een pakket wat kwijt is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:01

Als dat al zo is moet zij dat toch gewoon met vinted regelen en niet met jou?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:05

Een van mijn aller eerst verzonden pakketten hangt vast en 1 van mijn aankopen hangt vast... De rest gaat razendsnel.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:09

Alja schreef:
Er is een pakket kwijt wat ik retour heb gestuurd
Nu ben ik gecompenseerd na 23 dagen maar de verkopende partij beweerd dat zij niks heeft gehad…
Kan dat kloppen?

Ik heb dat namelijk nog nooit gehad dat ik niet gecompenseerd wordt bij een pakket wat kwijt is.

Dat klopt, heb ik een tijd geleden gehad.
Ik maar braaf wachten op retour, kwam in de app melding dat ik door vinted gecontacteerd zou worden (want pakket kwam niet aan), na enkele weken gevraagd hoe dat zat, kreeg ik van vinted te horen dat de termijn om klacht in te dienen bij DHL verstreken was en dus kreeg ik geen geld

Opluchting was groot toen pakket alsnog na een tijd opdook, had ik gelukkig mijn item weer.

Vandaag trouwens ook pakket opgehaald dat ik op 9 dec gekocht had, wat op 23 januari als verloren werd beschouwd en aan beide partijen werd vergoed. Doosje is 10 weken onderweg geweest met DPD binnen Vlaanderen