Stom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 18:05

Bellatrix schreef:
Dat het in mijn tuin nu te heet is om te gaan zitten. Of het is te koud, of het is te heet. :+

Eens. Vandaag is echt vies warm weer. Bloedheet in de zon.

fjordjes

Re: Stom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:04

Komt vooral door de benauwdheid

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:06

Ik vond het vooral stom dat het door het mooie weer druk was in het bos :+
En dat er een zonnetje zou zijn rond avondeten maar na 15 min op het balkon te hebben gezeten ging de zon al weg.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:30

_Karlijn schreef:
Ik heb het nu al helemaal gehad met de warmte... Ik kan er zo slecht tegen.. Is het al november? |(

Ik vind november een stomme maand :')

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-25 19:48

Stom is misschien wel erg zacht uitgedrukt, maar na het zien van de opname van de meest recente aflevering van Keuringsdienst van Waarde ben ik in shock over wat er allemaal in verzorgingsproducten (en veel producten waar je het niet van verwacht) verwerkt wordt. Het gaat om haaien (ook oeroude) die gedood worden voor een olie uit de lever. Uiteraard gelijk mijn eigen producten bekeken en gelukkig zit het daar niet in verwerkt. Ik ben blij dat ik de aflevering heb gezien en daarmee nog beter op de ingrediëntenlijst van producten kan letten. Daarom deel ik de link van de aflevering hier, zodat hopelijk steeds meer mensen zich hiervan bewust worden.

https://www.youtube.com/watch?v=qrTAivIJkHg

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 07:41

rien10 schreef:
Iedereen die drugs gebruikt is medeplichtig aan roof, moord, aanslagen op woningen etc. Dat gebeurt namelijk heel veel vanuit de drugs criminaliteit.

Ik roep altijd maar. Degene die zonder zonde is, werpe de eerste steen

Ik snap je wel, maar veel drugs worden ook in psychotherapie gebruikt. Dat zijn echt geen criminelen.
En stom, ik lig nu minstens 1.5 km van de plek van gisteren en weer waren ze bezig. Nog een tandje harder dan de dag ervoor. Gelukkig heeft de politie er om 23 uur de stekker uit hun installatie getrokken

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 07:43

Lijkt me behalve voor jou ook flink stom voor de waterkipjes en andere vogels en dieren.

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:02

Ja dat dachten wij dus ook. Al die arme diertjes daar, er zitten onder andere zeldzame grote karekieten. Dus dat is gewoon stom, gelukkig ws het om 23 uur stil.
Laatst bijgewerkt door Yavanna op 01-06-25 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:05

Yavanna schreef:
rien10 schreef:
Iedereen die drugs gebruikt is medeplichtig aan roof, moord, aanslagen op woningen etc. Dat gebeurt namelijk heel veel vanuit de drugs criminaliteit.

Ik roep altijd maar. Degene die zonder zonde is, werpe de eerste steen

Ik snap je wel, maar veel drugs worden ook in psychotherapie gebruikt. Dat zijn echt geen criminelen.
En stom, ik lig nu minstens 1.5 km van de plek van gisteren en weer waren ze bezig. Nog een tandje harder dan de dag ervoor. Gelukkig heeft de politie er om 23 uur de stekker uit hun installatie getrokken

Euhm…. Veel drugs in psychotherapie? :?
Dat is helemaal niet zo veel. Een paar waar veel onderzoek naar gedaan wordt, en het wordt zeker niet structureel ingezet, alleen wat experimentele behandeling. Bv Ketamine en Psylocybine.
En dat halen ze niet bij de schimmige dealer op de hoek.

Geen cocaine, heroine, XTC of wiet.
In die drugswerelden is echt veel leed en ik ben het met Rien eens dat als je een van die gebruikt, je deze wereld in stand houdt. En dus medeverantwoordelijk de handel, corruptie bij transport, liquidaties, en misstanden bij de productie

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:17

MDMA, LSD en paddo’s worden in psychotherapie gebruikt. Dus ja, dat vind ik wel aardig wat. Maar dat maakt niet uit, je mag je eigen idee erover hebben :) Gelukkig leven we in een land van 1000 meningen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:37

Yavanna schreef:
MDMA, LSD en paddo’s worden in psychotherapie gebruikt. Dus ja, dat vind ik wel aardig wat. Maar dat maakt niet uit, je mag je eigen idee erover hebben :) Gelukkig leven we in een land van 1000 meningen.

Dat is in NL (nog) niet legaal… misschien in het buitenland?

Het wordt onderzocht. De werkzaamheid, hoe je het veilig in kan zetten en de ethiek.

Ketamine wordt wel gebruikt bij depressie.
Psylocybine (paddo’s) ook. MDMA en LSD niet en de rest van drugs (behalve benzodiazepinen) ook (nog) niet.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 01-06-25 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:40

verootjoo schreef:
Yavanna schreef:

Dat is in NL niet legaal… misschien in het buitenland?

Gebeurd hier ook. Had het er met mijn psychologe over, voornamelijk gebruikt voor soldaten met een trauma of mensen waar veel therapieen niet bij helpt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:41

Als onderdeel van het onderzoek ja… als mensen verder uitbehandeld zijn. Onder heel strikte voorwaarden.

Dus het wordt niet ‘veel’ gebruikt zoals je stelt. Het is allemaal experimenteel
En zoals ik zei komen die niet van de schimmige dealers op straat maar wordt dit net als de rest van medicijnen gewoon gemaakt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 08:49

Mag ik even opmerken dat ik het echt stom vind dat er nu weer wordt gewellesnietest over drugs. Open er gewoon even een topic over als het jullie zo bezighoudt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:06

Little_Gift schreef:
Dat is zo geen waar... Anders zou men ook geen soft drugs toelaten op recreatief niveau. Wettelijk zelfs... Noch op medisch niveau (zelfs zwaarder dan softdrugs).

Nee. Door softdrugs te legaliseren, probeeert de regering juist de criminaliteit tegen te werken. Iedereen die drugs gebruikt, is mede-verantwoordelijk voor de bedreiging van boeren die hun lege schuur niet willen verhuren, het afpersen van uitkeringstrekkers die geen wietplantage op zolder willen en belastingontduiking.
https://weerbaresierteeltsector.nl/star ... -huurders/

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:23

Ik vind drugs sowieso stom.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:36

Heel veel producten brengen criminaliteit en mensen / dierenleed met zich mee.

Batterijen, koffie, chocola, medicijnen, fossiele brandstoffen, dierlijke producten… kan nog wel even doorgaan.

Maar drugs is wel erg ja. Ze zijn nu ergens in het zuiden wel bezig met overheidswiet. Dat vind ik echt goed.

Want wel drank (harddrugs) mogen kopen maar geen softdrugs is raar. :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 09:58

Koper schreef:
Mag ik even opmerken dat ik het echt stom vind dat er nu weer wordt gewellesnietest over drugs. Open er gewoon even een topic over als het jullie zo bezighoudt.

Wat is jouw aversie tegen een “drugs is stom” discussie in het “stom” topic?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 10:17

rien10 schreef:

:j
Dumping van vaten in de natuur.

Ben het 300% met je eens.

Zonder die handel ook niet het leed wat er naast bijhoort.
Ook voor dat recreatie festival pilletje.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 11:09

_chou schreef:
Ja, maar dan is niet gelijk iedereen die iets met drugs doet medeplichting.

Wel. En ik vind het stom dat niet iedereen dat inziet. Met drugsgebruik help je mee aan het criminele circuit. Ik vind het echt super stom dat drugs genormaliseerd lijkt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 11:12

Mensen die de uitspraak: Hou op met me gebruiken. En de eeuwige auto fietser discussie die ik heb met iemand

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 12:42

De drugshandel bestaat door de vraag ernaar dus elke gebruiker is mede verantwoordelijk voor alle criminaliteit die daarmee gepaard gaat.
Volgens mij is dat toch zo klaar als een klontje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 12:43

Percy schreef:
De drugshandel bestaat door de vraag ernaar dus elke gebruiker is mede verantwoordelijk voor alle criminaliteit die daarmee gepaard gaat.
Volgens mij is dat toch zo klaar als een klontje.

En dat vind ik nou stom. Niet iedere drugs gebruiker is verantwoordelijk voor het illegale circuit

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 13:38

Welke dan niet?

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-25 13:43

OMG ik heb hier blijkbaar wat reacties gemist _O-

Wat zijn er toch "narrow minded" People in de wereld... :wave: