Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:17

JudithGigi schreef:
Hoe kun je zo'n knuffelkont nou niet leuk vinden?? Ik vind het alleen vervelend als ik chagrijnig of aan het eten ben. Voor de rest vind ik het mega gezellig <3

Ik vind honden ook gewoon vies. En hang aub niet de hele tijd zo aan me, leer ook gewoon hoe je jezelf kunt vermaken aub :')

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:19

Cer schreef:
UO die op zich aansluit

"huisdieren gaan dood, ze worden geen 100, hou er rekening mee dat ze dood gaan. Reageren alsof je hele wereld vergaat als je bejaarde huisdier overlijd is een beetje too much. Verdriet is logisch, maar niet kunnen functioneren voor weken is echt een beetje over de top"

Oke, ik ga weer .. :')

9 maanden in diepe rouw om een huisdier.... ik vind er wat van. Je staat hier niet alleen in Cer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:21

Cer schreef:
UO die op zich aansluit

"huisdieren gaan dood, ze worden geen 100, hou er rekening mee dat ze dood gaan. Reageren alsof je hele wereld vergaat als je bejaarde huisdier overlijd is een beetje too much. Verdriet is logisch, maar niet kunnen functioneren voor weken is echt een beetje over de top"

Oke, ik ga weer .. :')

Mensen gaan dood. Als je man, vrouw, kind, opa en oma dood gaan, doe dan niet of de wereld vergaat. Het hoort bij het leven. Niet functioneren voor weken is een beetje over de top. De dood hoort er immers gewoon bij, iedereen gaat een keer dood.

rien10

Re: Welke “unpopular opinions” heb jij? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:22

Een mens gelijk stellen aan een dier in not done. En dat is een Very U O

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:24

Verdriet dat iemand heeft bagatelliseren is not done :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:24

Niet functioneren voor lange tijd vind ik ook raar. Maar verdrietig zijn mag zeker wel.

Maar dat vind ik ook bij een opa of oma die hoogstens 1 keer in de week gezien word.
:o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:25

Ik las een bericht op facebook van een kennis.. zn ouwe poes dood, dier kreeg al jaren medicijnen.. Hij is He Le Maal van de kaart...
seriously %)

Een mens gaat dood, net als een dier.. dat is toch wel hetzelfde.. ?

qua verdriet,ligt eraan wat voor verdriet..

Let wel, iedereen mag van mij verdriet hebben zo lang als ze willen, het lijkt me voor die personen zelf alleen heel rot.
En dan, wat had je gedacht, dat alles voor eeuwig leeft?
Laatst bijgewerkt door Cer op 14-12-23 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:25

Tancreda4 schreef:

Zo zeg, mee eens.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:26

Tancreda4 schreef:

Dat. Voor sommige mensen is een dier meer waard dan een ander mens. Waarom moet daar wat van gevonden worden?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:31

Dat zeg ik niet.
Ik bagatelliseer geen verdriet. Ik vind, dat als je bijvoorbeeld 9 maanden compleet stuk bent over het verlies van een kat, er ergens een "dingetje/issue/zaak" is in je leven waardoor het verdriet van een dier niet meer in perspectief staat met een verwerking zoals die gemiddeld is.
Er zijn mensen die 3 jaar na de dood van een dier nog van de kaart zijn als ze er aan herinnerd worden. Ik denk dat dat geen "gezonde" reactie is. En je kan me aanvallen op het woord gezond, maar ik kom even niet tot een ander woord.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:32

Cer schreef:
Ik las een bericht op facebook van een kennis.. zn ouwe poes dood, dier kreeg al jaren medicijnen.. Hij is He Le Maal van de kaart...
seriously %)

Een mens gaat dood, net als een dier.. dat is toch wel hetzelfde.. ?

qua verdriet,ligt eraan wat voor verdriet..

Let wel, iedereen mag van mij verdriet hebben zo lang als ze willen, het lijkt me voor die personen zelf alleen heel rot.
En dan, wat had je gedacht, dat alles voor eeuwig leeft?

Toen ons vorige hondje dood ging had ik ook echt veel verdriet.
Kon het op het werk wel aan de kant zetten dus wel functioneren.

Maar ik kreeg zelfs uitslag over heel mijn lijf er van.
En het was toch niet het eerste diertje dat is gegaan. Maar wel te vroeg imo.
Ik heb maanden in huilen uitgebarsten bij het horen van een bepaald liedje oid.

Terwijl ik dat niet had toen mijn geweldige Kawa dood ging. Terwijl ik daar zelf bang voor was dat ik daar echt kapot van zou zijn. Maar hij had de leeftijd en het was goed zo.

Dus verdrietig zijn heb je niet in de hand.
Je compleet laten gaan en helemaal niet meer functioneren naar mijn idee wel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:32

JudithGigi schreef:
Tancreda4 schreef:

Dat. Voor sommige mensen is een dier meer waard dan een ander mens. Waarom moet daar wat van gevonden worden?

Waarom? Tja, ik weet niet waarom ik dat vind, maar ik vind een mens meer waard dan een dier. Ook een mens die ik een totale eikel vind.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:36

rien10 schreef:
Waarom? Tja, ik weet niet waarom ik dat vind, maar ik vind een mens meer waard dan een dier. Ook een mens die ik een totale eikel vind.

Dan moet ik eerder opletten dat ik de champagne niet open trek...

Nee mijn huisdieren zijn voor mij veel meer dan gewoon mensen. Dus geen naaste als vrienden of hele fijne collega.

Maar een grote eikel. Nee dat doet me niks.
Ik vind het rot voor zijn naasten maar niet voor mij.

Zo verbaas ik mij dus over mensen die kunnen huilen omdat een (pop) idool is overleden. Die ze dus niet persoonlijk kennen. Of bij de koningin oid.
Dat snap ik dus echt niet.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:37

Ik vind, en dat mag ik, dat als je er zelf psychisch bijna aan onderdoor gaat, dat het problematisch is. En ik vraag me af of je dan wel goed voorbereid bent op dat een dier (en een mens) op hoge leeftijd uiteindelijk gaan overlijden..
maar goed als iemand dat zelf terecht vind, ook prima.

maar goed, misschien komt dat hoe wij cultureel met de dood omgaan, als in het wordt vaak doodgezwegen.. Pun intended

Van popidool snap ik het wel, althans, voor een korte periode.
Het is vaak iets wat impact heeft, er zal nooit meer nieuw materiaal komen bijvoorbeeld..
Laatst bijgewerkt door Cer op 14-12-23 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:38

Je weet ook niet wat er verder speelt in het leven van mensen.
Mijn vader is 4 jaar geleden overleden na 3 jaar kanker, daar probeer ik nog steeds mee te leven. 3 jaar geleden overleed een kat plotseling (had wel een aandoening, maar verder was hij gezond en ik had de valse hoop dat hij geen voortijdige dood zou hebben), die heb ik op een dag dood op bed gevonden. Dat was voor mij een enorme druppel en sindsdien voel ik geen liefde en geluk meer, voor niks.

Niet heel lang daarna ben ik in een burn out geraakt, maar dat was gewoon echt alles bij elkaar. Niet alleen mijn vader en de slopende ziekte en zijn overlijden, niet alleen de kat, maar ook werk ellende en mijn eigen disfunctioneren.

En ik ben nog steeds gruwelijk verdrietig om beide.

Terwijl ik met andere overleden dieren meer zoiets heb zoals DP beschrijft: het is goed zo.
Dat zou ik over mijn vader ook kunnen denken, hij was in de 70 en al lang ziek, maar dat is toch ook weer anders.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:39

Foaly schreef:
Ik heb ook niets met honden, geef mij maar een kat. Mensen die helemaal niets met dieren hebben vertrouw ik trouwens ook niet (sorry Suzanne) :+

:D Geeft niet hoor. I can handle it. :+
En het is niet dat ik niks met dieren heb hè? Ik wil ze alleen niet in mijn huis.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op 14-12-23 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:39

UO
Gerbils zijn leuk <3

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:40

Ik hoef niet te weten wat er speelt in het leven van mensen, dat is het voordeel van een UO, het is Niet Populair, en het is een persoonlijke mening :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:43

DuoPenotti schreef:
rien10 schreef:

Dan moet ik eerder opletten dat ik de champagne niet open trek...

Nee mijn huisdieren zijn voor mij veel meer dan gewoon mensen. Dus geen naaste als vrienden of hele fijne collega.

Maar een grote eikel. Nee dat doet me niks.
Ik vind het rot voor zijn naasten maar niet voor mij.

Zo verbaas ik mij dus over mensen die kunnen huilen omdat een (pop) idool is overleden. Die ze dus niet persoonlijk kennen. Of bij de koningin oid.
Dat snap ik dus echt niet.

Het overlijden van iemand die ik een eikel vind, doet mij ook niets.
Maar ik vind het overlijden van iemand die ik een eikel vind, erger dan de dood van een kat.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:46

Cer schreef:
Ik hoef niet te weten wat er speelt in het leven van mensen, dat is het voordeel van een UO, het is Niet Populair, en het is een persoonlijke mening :)

Wel een hele ongevoelige mening.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:47

rien10 schreef:
Maar ik vind het overlijden van iemand die ik een eikel vind, erger dan de dood van een kat.

Oh nee, ik niet. Iemand die ik een eikel vind doet me niks. Dus ook niet als hij doodgaat. Overlijden van een voor mij dierbaar dier zoals mijn hondje een paar jaar geleden, was ik echt kapot van.

(Uitleg; ik heb lang bij mijn moeder gewoond, toen hadden we 2 hondjes. Inmiddels woon ik 8 jaar op mezelf en wil dus zelf geen dieren in huis. Maar ik was wel stapelgek op ons hondje)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:48

Het doet mij ook niets, het overlijden van een persoon die ik een eikel vind.
Ik vind een persoon die ik een eikel vind, belangrijker dan een kat.

Dat is het punt wat ik bedoel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:49

Niobe schreef:
Cer schreef:

Wel een hele ongevoelige mening.

Hm ja. Ik ben wel geïnteresseerd in anderen, maar je kan niet het leed van de hele wereld op je nemen. Het is voor mij altijd beetje zoeken naar de balans. Ik wil interesse tonen in anderen maar ik moet wel gevoelsmatig afstand blijven houden.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:50

Nee je hoeft ook niet mee te janken, maar een beetje begrip tonen is niet zo moeilijk toch?

Of in elk geval het niet gelijk stom vinden minstens.

Sorry het doet mij echt heel veel, mijn collega’s hadden ook 0 begrip. Eentje zei zelfs: tja, er gaan wel meer vaders dood.
Laatst bijgewerkt door Niobe op 14-12-23 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:51

rien10 schreef:
Het doet mij ook niets, het overlijden van een persoon die ik een eikel vind.
Ik vind een persoon die ik een eikel vind, belangrijker dan een kat.

Dat is het punt wat ik bedoel.

Hm ik snap het niet zo eigenlijk. Als ik niks voel voor de eikel en ook niet voor de kat, dan is het voor mij om het even. Als de kat op een nare manier om het leven is gekomen, dan vind ik het voor de kat nog erger dan voor de eikel.