Rare mensen op marktplaats deel 9!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bridgetF

Re: Rare mensen op marktplaats deel 9!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 09:27

Iemand ervaring met brenger?
Ik zie dat bij iedere marktplaats advertentie van grote meubels.
Het lijkt op een verhuisbedrijf, die meerdere items in één rit combineert.

Iemand die er gebruik van heeft gemaakt? Hoe werkt het precies?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 14:45

Morganlefay schreef:

Als er nou iets niet te vertrouwen is is het trustpilot... Die plaatsen positieve reviews onmiddellijk, maar negatieve alleen na overleg met het bedrijf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 14:54

Vjestagirl schreef:
Morganlefay schreef:

Als er nou iets niet te vertrouwen is is het trustpilot... Die plaatsen positieve reviews onmiddellijk, maar negatieve alleen na overleg met het bedrijf

Dat is absoluut niet mijn ervaring. Heb zelfs vrij recentelijk mijn volledige aankoop bedrag terug gekregen van een bedrijf na het plaatsen van een review.

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 14:58

Vjestagirl schreef:
Morganlefay schreef:

Hoe kom je daarbij? Genoeg bedrijven waar ik niet bij heb besteld na een rondje Google en Trustpilot omdat het soms ook echt barst van de negatieve reviews. Lijkt me niet dat een bedrijf dat prima vind. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 15:38

Ik heb niet zomaar trustpilot neergezet :D
MP is commercieel en mijn ervaringen met vervoerders zijn naadje op een enkeling na.
Heb van de zomer een deckchair opgedoken.
Twee keer een kapot exemplaar vanuit Indonesie ontvangen.(sttt)
De derde keer een heel exemplaar en vanwege mijn geduld een hebbedingetje ontvangen.

Vanmorgen in een keer een mooie oude rvs vergiet verkocht. ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:18

Garnalen via marktplaats gekocht, worden per post verstuurd (dit mag gewoon en gebeurt vaker). Gevraagd of ze deze week verstuurd konden worden want vorige week was ik ziek. Verkoper had het druk met verhuizen maar het zou er uiterlijk donderdag zijn.

Stuurt de verkoper gisteren een bericht met dat het druk zou zijn bij postnl en ze anders lang zouden liggen bij het sorteer bedrijf en ze daarom na de kerst wil versturen. Maar ik lees juist dat ze extra mensen hebben aangenomen zodat iedereen op tijd z'n pakket heeft. Ook m'n vriendin die een winkel heeft verstuurd gewoon de garnalen deze week, als ze zou verwachten dat het niet kon ivm drukte zou ze het niet doen.
Dus ik heb gezegd verstuur ze nou maar deze week maar niks geen antwoord, nog niet eens gelezen. Dus nu baal ik heel erg dat ze nog niet zijn verstuurd want ik moest al langer wachten omdat ik ziek was.
Nu komt het mij over als een smoes van ik heb het druk kan ze deze week niet versturen.
Ik heb al eerder garnalen bij deze gekocht via marktplaats en toen was alles wel goed gegaan.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:21

Ik zou ook echt geen levende dieren net voor kerst verzenden nee. De kans dat er vertragingen zijn is nou eenmaal groot zo net voor de kerstdagen en dan liggen ze inderdaad tijdens de kerst op t sorteercentrum. Lijkt me niet bevorderlijk voor hun toestand.

Dat jij ziek was kan zij natuurlijk niets aan doen. Als je vriendin wel verzendt waarom koop je dan niet bij haar?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:23

Ik snap wel dat ze geen levende dieren wil versturen zo voor de feestdagen.
Het is smoordruk en extra mensen geven geen garantie op daadwerkelijke bezorging.
Jouw pakketje zou maar net het pakketje zijn dat blijft liggen.

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:31

Je moet maar eens in het SS dog topic moeten kijken hoeveel pakketten vertraagd zijn ;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:34

_Nadia_ schreef:
Ik zou ook echt geen levende dieren net voor kerst verzenden nee. De kans dat er vertragingen zijn is nou eenmaal groot zo net voor de kerstdagen en dan liggen ze inderdaad tijdens de kerst op t sorteercentrum. Lijkt me niet bevorderlijk voor hun toestand.

Dat jij ziek was kan zij natuurlijk niets aan doen. Als je vriendin wel verzendt waarom koop je dan niet bij haar?

Omdat die de kleuren niet heeft die ik zocht

En juist omdat ik dit las
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... geen-chaos

Maarja blijf balen. Snap het enigzins wel

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 15:43

Ik begrijp de verkoper ook, mijn pakket is pas al een week vertraagd, elke dag een berichtje dat het een dag later komt
Kan het kwaad om een week langer te wachten

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 16:05

De titel of beschrijving die sommige paarden verkopers in hun advertentie zetten:

"Op zoek naar een nieuw tehuis voor dit paard".

Ik denk dan altijd bij mezelf wat is er mis met dit paard dat het naar een tehuis moet in plaats van naar een gewoon huis. :P

Swifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 17:27

Zo bieden er ook erg veel pensioen aan ipv pension _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 19:58

Wat dacht je van deze :j
"dit is geen afgekeurde draver dus graag deftig bieden!"

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:05

Morganlefay schreef:

en dan 2,5 jaar en met ruiter in de krul.....
En foto met groene bomen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:55

DuoPenotti schreef:
Morganlefay schreef:

en dan 2,5 jaar en met ruiter in de krul.....
En foto met groene bomen???

Yesss |(

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 08:12

Nou, geen marktplaats, maar marketplace van Facebook.
Ik had een kast er op gezet, binnen
1 dag, 9 berichten van mensen die allemaal in Amsterdam wonen en allemaal extra willen betalen en allemaal met geld in een envelop via een koerier het opgehaald willen hebben.
Pffff, wat veel oplichters lopen er rond.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 09:16

Die geef ik standaard het adres van het politiebureau.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:08

fjordjes schreef:
Garnalen via marktplaats gekocht, worden per post verstuurd (dit mag gewoon en gebeurt vaker). Gevraagd of ze deze week verstuurd konden worden want vorige week was ik ziek. Verkoper had het druk met verhuizen maar het zou er uiterlijk donderdag zijn.

Stuurt de verkoper gisteren een bericht met dat het druk zou zijn bij postnl en ze anders lang zouden liggen bij het sorteer bedrijf en ze daarom na de kerst wil versturen. Maar ik lees juist dat ze extra mensen hebben aangenomen zodat iedereen op tijd z'n pakket heeft. Ook m'n vriendin die een winkel heeft verstuurd gewoon de garnalen deze week, als ze zou verwachten dat het niet kon ivm drukte zou ze het niet doen.
Dus ik heb gezegd verstuur ze nou maar deze week maar niks geen antwoord, nog niet eens gelezen. Dus nu baal ik heel erg dat ze nog niet zijn verstuurd want ik moest al langer wachten omdat ik ziek was.
Nu komt het mij over als een smoes van ik heb het druk kan ze deze week niet versturen.
Ik heb al eerder garnalen bij deze gekocht via marktplaats en toen was alles wel goed gegaan.

Ik werk met dieren die levend gevoerd worden, pas lagen al onze sprinkhanen opslag dood doordat ze te lang bij de vervoerder waren geweest. Schade geleden van de kou waarschijnlijk. Op zich snap ik wel dat je niet wil dat dieren langer onderweg zijn..

flintstones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 00:22

ik kreeg ook weer een bericht van iemand...
Ik heb paar maanden geleden wat dekjes online gezet van lemieux anky es.
Stond 30 euro bij en in de uitleg stond per stuk.
stuurt er iemand een bericht met de vraag of het voor alle dekjes was (een 5-6 tal)

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:16

Gebruiken jullie betaal verzoeken via Marrkplaats?

Ik kreeg melding dat ik gegeven moest invullen voor de belastingdienst dan kunnen ze mee kijken… Vins her echt belachelijk want ik moest dat doen anders kreeg ik het geld niet…

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:43

Serieus? Dan ga ik niet meer via betaalverzoeken meer werken..

Het land waar je belasting moet gaan betalen over tweedehands spullen als je teveel verkoopt. :')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:56

Ik gebruik wel betaalverzoeken, maar die melding nog nooit gezien. En je denkt toch niet serieus dat d e belastingdienst zich druk maakt om kleine bedragen. En als je een paard of auto verkoopt doe je dat niet met een betaalverzoek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 19:29

upendo schreef:
Serieus? Dan ga ik niet meer via betaalverzoeken meer werken..

Het land waar je belasting moet gaan betalen over tweedehands spullen als je teveel verkoopt. :')

Dat is op vinted ook zo hoor dat de gegevens doorgegeven worden.