Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:04

Ik gok het verschil tussen de link uit de mobiele app kopiëren of via de pc op de website zelf.

Zeedraakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:36

Oh echt? Ik dacht aanvankelijk dat het misschien foute boel was als je op zo'n link zou klikken maar zag het vaker terugkomen en vroeg het me dus echt af. Bedankt!

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 12:44

Nee hoor, beide linkjes zijn gewoon veilig :j

En zulke dingen kun je beter even checken als je het niet zeker weet. Als het wel foute boel is ben je vaak al te laat als je eenmaal geklikt hebt.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 13:59

Kan je de cadeaubonnen van wissel.nl echt alleen online uitgeven of ook in de winkel? Zo zonde dat je ze van diverse winkels kan kopen, maar alleen dan online kan uitgeven..

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:39

fotolijstje schreef:
Appenpokken kan je krijge je via slijmvliezen (mond, neus en ogen), bij HIV is dat niet zo :)

Overdracht via slijmvliezen is ook bij HIV en zo ongeveer elke SOA (schaamluis bijvoorbeeld niet).

Daarom ook de eerste vraag, wat is de definitie van SOA :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 20:43

Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord. Kan het ook niet vinden op google.

Ik weet dat hepatitis c ook overgedragen kan worden door seks maar het wordt niet gezien als een soa. Hepatitis B daarin tegen weer wel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 21:56

Is het erg als de buitentemperatuur van de auto niet correct word aangegeven?

Ik las net 4 graden op mijn dasbord terwijl we daar wel 10-15 graden bij op mochten tellen.
Is dit slechts een luxeprobleem of betekend dit onderliggend lijden? :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:03

Palmera schreef:

Ik las net 4 graden op mijn dasbord terwijl we daar wel 10-15 graden bij op mochten tellen.

Mwah ik denk gewoon temperatuursensortje van de wap/vies.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 22:28

Waarom kun je in 2022 nog steeds niet zonder problemen online inchecken?

Ik moet morgen vroeg vliegen en ik krijg steeds de melding dat ik niet ingecheckt kan worden en dat ik contact op moet nemen of on-site moet inchecken. Het eerste gaat niet, want ivm wachttijd >45 minuten wordt de verbinding steeds automatisch verbroken en het tweede zit ik met de drukte op schiphol eigenlijk ook niet op te wachten...

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:02

xPabloBokt schreef:
Palmera schreef:

Mwah ik denk gewoon temperatuursensortje van de wap/vies.

Ik hoop maar dat het zoiets is. Niks duurs ofzo...

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:23

gomir schreef:
Waarom kun je in 2022 nog steeds niet zonder problemen online inchecken?

Ik moet morgen vroeg vliegen en ik krijg steeds de melding dat ik niet ingecheckt kan worden en dat ik contact op moet nemen of on-site moet inchecken. Het eerste gaat niet, want ivm wachttijd >45 minuten wordt de verbinding steeds automatisch verbroken en het tweede zit ik met de drukte op schiphol eigenlijk ook niet op te wachten...

Heb je toevallig een naam met een umlaut of apostrof of iets dergelijks? Dat wil nog wel eens problemen geven, dan kan je het beste bij de balie medewerker inchecken.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:31

Nope, daar zit het niet in.
Het blijkt een air baltic vlucht volgens de app, dus ga nog even kijken of die een website met incheck mogelijkheid hebben. Maar heb wel klm ticket en vluchtnummer.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:45

Is er iemand die mij kan vertellen of er in België gebruik gemaakt wordt van een specifieke ondersteuningswijze in de gehandicaptenzorg om de zelfregie van de cliënt te vergroten? (Wij hebben bijvoorbeeld deze methode: https://www.platformditvindikervan.nl/, ik vraag me af of zij iets soortgelijks hebben). Ik kan niets vinden, maar wellicht gebruik ik verkeerde zoektermen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 09:47

Bowo schreef:
Wat is de definitie van een soa? En waarom wordt het apenpokkenvirus niet als soa gezien (aldus RTL nieuws) als het voor een groot deel door seks wordt overgedragen?

Een soa is een seksueel overdraagbare aandoening. In de naam zit de definitie vervat.
Ik lees in nieuwsberichten "Of het gaat om een nieuwe soa (seksueel overdraagbare aandoening) in deze specifieke groep, dient verder onderzocht".
Niet ieder virus dat via nauw contact wordt overgedragen is een soa, maar uiteraard is seks een nauw contact. Dus er zal nog onderzocht moeten worden of en in welke mate dit virus overgedragen kan worden. Ik lees ook nog dit:
"Als het virus toch overdraagbaar blijkt via aerosolen, is het besmettelijker dan tot nog toe werd aangenomen, maar daar moet dus nog verder onderzoek naar gebeuren. Net zoals het vermoeden moet onderzocht worden dat seksueel contact toch een rol kan spelen. Want hoewel apenpokken in se geen seksueel overdraagbare aandoening is, doet het zich toch vooral voor bij mannen die seks hebben met andere mannen. Dat seksueel contact per definitie nauw contact is, kan een verklaring zijn, maar waarom de besmetting tussen mannen en vrouwen dan minder is dan tussen mannen en mannen, is nog niet duidelijk."

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:05

Stomme gedachte misschien, maar is het niet zo dat er bij seks tussen mannen niet ten eerste vaker wisselingen zijn en ten tweede, dat bij anale seks er sneller wondjes ontstaan en dat het ( mede) daarom is dat apenpokkenvirus sneller wordt overgedragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:48

Jet schreef:
Stomme gedachte misschien, maar is het niet zo dat er bij seks tussen mannen niet ten eerste vaker wisselingen zijn en ten tweede, dat bij anale seks er sneller wondjes ontstaan en dat het ( mede) daarom is dat apenpokkenvirus sneller wordt overgedragen?
Vraag 1: dat is een hardnekkige fabel.
Vraag 2: ik acht de kans groter dat het te maken heeft met het niet altijd gebruiken van condooms. Er is immers geen risico op zwangerschap, dus er zijn mensen die een condoom wat dat aangaat overbodig vinden.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:51

Wat betreft 1: volgens mij is dat echt geen fabel. Een vriend van mij werkt in een SOA-kliniek en de dingen die in de homoscene voorkomen zijn vrij extreem. Echt heel veel wisselende contacten, makkelijk 40 op een avond. Uiteraard zeg ik niet dat alle homo's dat doen, maar het hoeft maar een kleine groep te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 14:54

Sheran schreef:
Wat betreft 1: volgens mij is dat echt geen fabel. Een vriend van mij werkt in een SOA-kliniek en de dingen die in de homoscene voorkomen zijn vrij extreem. Echt heel veel wisselende contacten, makkelijk 40 op een avond. Uiteraard zeg ik niet dat alle homo's dat doen, maar het hoeft maar een kleine groep te zijn.
Maar komt dat doordat homo's meer wisselende contacten hebben dan hetero's, of doordat ze meer onveilige seks hebben dan hetero's?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 16:27

De bijeenkomsten waar de vriend over vertelde klonken niet echt heel veilig, al werden er toch vaak wel condooms gebruikt :)). En wisselende contacten heeft altijd wat meer risico natuurlijk.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:04

40 op een avond? Wat moet ik me daar in vredesnaam bij voorstellen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:06

Ik denk dat 40 wel een uitzondering is hoor.
Of er moet bedoeld zijn dat er 40 mannen op een avond zijn, niet zozeer dat er 40 mannen over 1 man gaan

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:06

Een groot uithoudingsvermogen

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:07

fleurtjeuh schreef:
Ik denk dat 40 wel een uitzondering is hoor.
Of er moet bedoeld zijn dat er 40 mannen op een avond zijn, niet zozeer dat er 40 mannen over 1 man gaan

Nou ja, ik lees ‘heel veel wisselende contacten, soms wel 40 op een avond’.
Ik geloof dat ik er liever maar niet meer over nadenk :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:08

Op (hetero)seksfeesten is de verdeling echt wel 50/50, dus ik denk ook dat het een hardnekkig fabeltje is.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 17:09

Ik ken wel wat vrouwen die graag van een gangbang houden maar ook daar komt 40 mannen erover bijna niet voor, tenzij het echt een groot georganiseerde avond is.