Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:52

Suzanne F. schreef:
Yep, en dan zei je: Oh is een griepje denk ik. Gaat wel weer over.

Precies. Nu mogen we ineens niet meer ziek worden? Lijkt me top voor je weerstand om dat te ontlopen. Waren die babies laatst niet ook in het nieuws omdat ze nergens aan bloot gesteld waren de laatste tijd?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:54

Die wappies ontkennen zelfs dat Corona bestaat, dat de Pcr niet deugt, dat de vaccins je genen veranderen enzenz. Dus ja die willen niet testen maar alles gewoon open want cojona is maar griepje.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:54

DuoPenotti schreef:
Verootjoo
Dat ligt nogal aan je werk (gever)

Oké met koorts kon je thuisblijver. Maar snotkop en net niet fit heb ik nooit thuis kunnen blijven. Ook niet toen ik in het ziekenhuis werkte. Andere moeten dan hun vrije dag opofferen.

Bizar, hier mag je echt niet met snot aan het werk, niet eens met een iets ontstoken oog of een wondroos, aangezien een overdracht daarvan dodelijk kan zijn voor je patiënten
Maar ligt misschien aan je afdeling dan? Op de IC’s/MC’s is dat iig bij mijn weten standaard de regel. Op oncologie en hematologie ook.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:55

ingedebruijn schreef:
De gemiddelde met een griepje heeft amper klachten en komt gewoon weer naar het werk zodra het een beetje kan. Dan wacht je echt niet tot je laatste snottebel weg is. Dan heb je al 80x de bedrijfsarts op je nek gehad wanneer je weer komt.

Die kant zal corona ook uit gaan. Alleen van een echt echt goede griep lig je wel een tijdje plat. En dat zal ook met corona zo zijn.

Behalve dat de kans dat je dan griep hebt heel klein is ..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:55

ingedebruijn schreef:
Dat houdt dus in dat je mensen thuis laat zitten met een snotneus die prima kunnen werken.

Misschien kunnen ze thuiswerken, maar misschien is dat het geval. Als dat in het algemeen gunstiger is, ook voor henzelf, dan is dat toch een prima uitkomst? Is het zo'n prestatie als je naar je werk komt al snotterend, en dan vervolgens allerlei collega's / kinderen / patienten / klanten aansteekt?

Zo leuk is het nou ook weer niet, dat ziek zijn. En hoewel een jaar-en-nogwat van grote ingrepen behoorlijk heftig is, is een paar dagen thuis als je griep hebt toch niet zo ingrijpend? Vooral niet als dat betekent dat je in het gehele jaar misschien minder ziek bent en wellicht ook minder vaak ineens moet invallen voor zieke collega's?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:56

verootjoo schreef:
DuoPenotti schreef:
Verootjoo
Dat ligt nogal aan je werk (gever)

Oké met koorts kon je thuisblijver. Maar snotkop en net niet fit heb ik nooit thuis kunnen blijven. Ook niet toen ik in het ziekenhuis werkte. Andere moeten dan hun vrije dag opofferen.

Bizar, hier mag je echt niet met snot aan het werk, niet eens met een iets ontstoken oog of een wondroos, aangezien een overdracht daarvan dodelijk kan zijn voor je patiënten
Maar ligt misschien aan je afdeling dan? Op de IC’s/MC’s is dat iig bij mijn weten standaard de regel. Op oncologie en hematologie ook.

Ik kwam op elke afdeling. Echt alle.
Mijn collega's ook.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:56

Wij werken op kantoor maar dan wordt je ook gewoon verwacht. Koorts is meestal de grens inderdaad maar anders kun je heel rap telefoontjes verwachten. Heb nog geen bedrijf meegemaakt waar dit anders was en in de zorg, overheid en financiële sector gewerkt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:57

lenaa_tje schreef:
ingedebruijn schreef:
De gemiddelde met een griepje heeft amper klachten en komt gewoon weer naar het werk zodra het een beetje kan. Dan wacht je echt niet tot je laatste snottebel weg is. Dan heb je al 80x de bedrijfsarts op je nek gehad wanneer je weer komt.

Die kant zal corona ook uit gaan. Alleen van een echt echt goede griep lig je wel een tijdje plat. En dat zal ook met corona zo zijn.

Behalve dat de kans dat je dan griep hebt heel klein is ..

Maar wat is er erg aan het krijgen van corona als je er dankzij het vaccin niet ernstig ziek van wordt?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:59

Shadow0 schreef:
ingedebruijn schreef:
Dat houdt dus in dat je mensen thuis laat zitten met een snotneus die prima kunnen werken.

Misschien kunnen ze thuiswerken, maar misschien is dat het geval. Als dat in het algemeen gunstiger is, ook voor henzelf, dan is dat toch een prima uitkomst? Is het zo'n prestatie als je naar je werk komt al snotterend, en dan vervolgens allerlei collega's / kinderen / patienten / klanten aansteekt?

Zo leuk is het nou ook weer niet, dat ziek zijn. En hoewel een jaar-en-nogwat van grote ingrepen behoorlijk heftig is, is een paar dagen thuis als je griep hebt toch niet zo ingrijpend? Vooral niet als dat betekent dat je in het gehele jaar misschien minder ziek bent en wellicht ook minder vaak ineens moet invallen voor zieke collega's?

Maar er zijn gewoon jaargetijden waarin bijna iedereen loopt te snotteren vanwege het weer. Wie gaat dan voor wie invallen als die allemaal thuis moeten blijven? Dat is leuk bij bedrijven die thuiswerken mogelijk maken maar voor de anderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:02

ingedebruijn schreef:
Wij werken op kantoor maar dan wordt je ook gewoon verwacht. Koorts is meestal de grens inderdaad maar anders kun je heel rap telefoontjes verwachten. Heb nog geen bedrijf meegemaakt waar dit anders was en in de zorg, overheid en financiële sector gewerkt.

OP een kantoor kun je toch gewoon thuiswerken? Dat lijkt me niet zo moeilijk. In de zorg is een ander verhaal. Wanneer we toch echt voor langere tijd nog vast zitten aan met klachten blijf je thuis dan is dat de enige oplossing. En ik neem toch aan dat die bedrijven dat nu ook wel al hebben. Ik ken nu echt geen bedrijven waar je nog snotterend naar kantoor mag.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:05

Spenk schreef:
ingedebruijn schreef:

OP een kantoor kun je toch gewoon thuiswerken? Dat lijkt me niet zo moeilijk. In de zorg is een ander verhaal. Wanneer we toch echt voor langere tijd nog vast zitten aan met klachten blijf je thuis dan is dat de enige oplossing. En ik neem toch aan dat die bedrijven dat nu ook wel al hebben. Ik ken nu echt geen bedrijven waar je nog snotterend naar kantoor mag.

Ik zei ook dat het kan bij bedrijven die thuiswerken mogelijk maken maar inderdaad wat als dat niet kan of wat als je gewoon naar je werk moet? Genoeg bedrijven die wel thuis kunnen werken maar het niet willen of toestaan. Nu ook al niet. Die zie ik niet ineens moeilijk doen om een snotneus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:06

Die bedrijven kun je ook nu gewoon melden := als daar besmettingshaarden blijken te zitten doen ze er wel wat aan. Afgezien daarvan kun je zelf dan ook afvragen of je voor een bedrijf wil werken die zo met de gezondheid van medewerkers omgaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:06

ingedebruijn schreef:
Maar er zijn gewoon jaargetijden waarin bijna iedereen loopt te snotteren vanwege het weer.

Daar heb je dus die tests voor: dan kun je precies dat onderscheid dus maken tussen 'het is miezerig flutweer' waardoor iedereen snottert, en het influenzavirus.

Citaat:
Wie gaat dan voor wie invallen als die allemaal thuis moeten blijven?

Het punt hierbij is natuurlijk: dat is *exact* hetzelfde probleem dat men ook heeft met daadwerkelijke griep (wie gaat er invallen voor alle mensen die, na een tijdje over hun grenzen doorgewerkt hebben, alsnog 'echt' ziek genoeg worden om niet meer te kunnen werken?)

De uitkomst zal trouwens per sector verschillen, maar juist in de zorg denk ik zomaar dat er veel plekken zijn waarbij een beter beleid voor thuis mogen blijven aan het begin van ziekte de problemen kleiner maakt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:07

DuoPenotti schreef:
verootjoo schreef:

Ik kwam op elke afdeling. Echt alle.
Mijn collega's ook.

Jeetje, dat dat zo per ziekenhuis verschilt dan :(
Wel echt raar. Is toch standaard ziekenhuis hygiëne dat je niet met een kop vol snot op de afdeling aanwezig bent.
Wist niet dat het zo per ziekenhuis verschilt. Schrik er wel van dat er dus ziekenhuizen zijn die zo met de hygiëne omspringen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:07

Spenk schreef:
Die bedrijven kun je ook nu gewoon melden := als daar besmettingshaarden blijken te zitten doen ze er wel wat aan.

Tja dat zijn niet mijn werkgevers maar zie ze genoeg voorbij komen hier in een ander bokt topic. Blijkbaar niemand die dat het melden waard vindt.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:08

Spenk schreef:
ingedebruijn schreef:

Bovendien kom ik met griep echt m'n bed niet uit -O-
Ik denk dat ik inderdaad in het vervolg thuis zal werken als ik snipverkouden ben. Waarom anderen blootstellen aan een virus?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:10

Shadow0 schreef:
Ik zou het eigenlijk best prima vinden als griep ook wat minder hard gaat ieder jaar :) Misschien kunnen we daar ook testen voor maken?

Die bestaan al (heul lang).
Dat is gewoon dezelfde procedure als bij covid, maar dan met andere PCR primers.

Idem met RS, Rhino, you name it.

RS is trouwens ook zeer dodelijk voor bejaarden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:11

Ik zie gewoon niet voor me hoe je de zorg draaiende wilt houden als je iedereen met een griep, met lichte klachten (die je dus ook gewoon hebt met corona) thuis gaat houden. Welke handjes heb je dan aan de bedden? Geen.

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:12

Een voordeel als de een of twee met klachten thuisblijven steken ze de rest van hun collegas in ieder geval niet aan. En blijft het mogelijk beperkt tot een paar zieken ipv een hele afdeling.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:16

bigone schreef:
En juist diegenen die vaccineren in twijfel trekken zijn voor het grootste deel ook diegenen die de andere maatregelen in twijfel trekken.

Bron? Of is dit weer 1 van je eigen ideeën die je als feit presenteert?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:17

@ingedebruin een griepgolf wil je op je werk ook niet mee maken. Dit hebben wij in die heftige griep periode mee gemaakt. Meer dan 1/3e van het personeel ziek, klassen die volledig thuis waren. Het hoogtepunt was 400 ziek gemelde leerlingen. Ook dat is ontzettend vervelend. Niet omdat er mensen dood gaan. Wel omdat iedereen dus uitvalt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:18

Verootjoo ik kwam niet altijd in direct contact met patiënten. Soms wel. Maar kletste wel met personeel. Bezoekers of ook patiënten als ze dat wilde. En ben zo in diverse ziekenhuizen werkzaam geweest.
Niet iedereen is verpleegkundige. Maar diverse beroepen komen wel op veel afdelingen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:24

996981 schreef:
bigone schreef:
En juist diegenen die vaccineren in twijfel trekken zijn voor het grootste deel ook diegenen die de andere maatregelen in twijfel trekken.

Bron? Of is dit weer 1 van je eigen ideeën die je als feit presenteert?

:o?
Laatst bijgewerkt door BigOne op 11-08-21 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:28

Behandel elkaar nou met respect _-:(, niet elkaar afsnauwen krijg je alleen maar gezeik van

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:28

Ik geloof eigenlijk niets van die uitspraak.
Er zijn ook gewoon de hoogzwangeren, gelovigen, twijfelaars, mensen met allergieen, risico afweging op basis van leeftijd, ziekte reeds doorgemaakt etc etc.
Die lappen niet perse de maatregelen aan hun laars.