Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:43

Sizzle schreef:
Is dat echt de enige reden? Want dan zou ik kleuterleidsters in dezelfde groep zien eigenlijk

Volgens internet meer redenen
Citaat:
In het algemeen zijn mensen met het syndroom van Down vatbaarder voor infecties. Het is ook zo dat veel mensen met het syndroom van Down andere medische problemen hebben waardoor ze dus meer risico lopen op ernstiger ziek worden door COVID19. Om alle deze redenen is het erg belangrijk om de aanbevolen voorzorgsmaatregelen om COVID19 te voorkomen, bij mensen met het syndroom van Down op te volgen.

Mungbean

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:46

Thanks!

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:51

secricible schreef:
SusanH schreef:
Nou ja ik zat net 1vandaag te kijken, worden mensen bij de huisarts geprikt. Dat gaat traag. Terwijl overal van die grote prikstraten zijn ingericht. Waarom niet daar met veel meer doorloop? Huisartsen hebben het zonder dat vaccineren al druk zat. En de meeste praktijkruimtes zijn er ook niet op ingericht.

De mensen die nu door de HA geprikt worden zijn óf mensen die niet mobiel genoeg zijn om naar prikstratrn te komen, óf mensen met zodanig medische geschiedenis dat ze door de eigen verantwoordelijke arts geprikt moeten worden volgens mij.

Dit idd. Mijn niet mobiele oude oma wacht ook op de huisarts (of wie dan ook) om thuis geprikt te worden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 07:48

Sizzle schreef:
Even uit interesse, waarom zijn mensen met syndroom van Down hoog risico groep? Hebben die vaker hart of longproblemen?

Ja. Hebben vaker aangeboren hartafwijkingen bijvoorbeeld. Ik werk in de gehandicaptenzorg, al onze cliënten vallen volgens RIVM in de risicogroep. Veel hebben naast de verstandelijke beperking ook andere gezondheidsproblemen. We hebben niet veel clienten met syndroom van Down, maar een cliënt met Down heeft ook op de IC gelegen. Herstelt nu wel heel goed gelukkig.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 07:56

Hi, ik kom er op internet niet goed uit. Mijn man vertrekt woensdag met eigen vervoer voor het werk voor een week naar Zwitserland. Bij terugkomst zal hij volgens RIVM 5 dagen in quarantaine moeten.

Maar geldt dit dan ook voor mij omdat wij 'huisgenoten' zijn? Ik blijf namelijk gewoon thuis met onze zoon, maar er staat al maanden een weekendje weg gepland het weekend nadat mijn man terug komt (mijn man zou dan niet mee gaan). Dit was aldoor geen probleem, maar die werkreis werd aldoor maar uitgesteld en uitgesteld.. En als ik ook in quarantaine moet kan ik dus niet weg. Prima als dat zo is, maar dan kan die werkreis van mijn man dus gewoon niet door gaan :')

Hij zal overigens nauwelijks in contact komen met andere mensen, met dat in het achterhoofd is er ook gekozen voor eigen vervoer ipv het vliegtuig.

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 08:19

Eleionomae schreef:
Hi, ik kom er op internet niet goed uit. Mijn man vertrekt woensdag met eigen vervoer voor het werk voor een week naar Zwitserland. Bij terugkomst zal hij volgens RIVM 5 dagen in quarantaine moeten.

Maar geldt dit dan ook voor mij omdat wij 'huisgenoten' zijn? Ik blijf namelijk gewoon thuis met onze zoon, maar er staat al maanden een weekendje weg gepland het weekend nadat mijn man terug komt (mijn man zou dan niet mee gaan). Dit was aldoor geen probleem, maar die werkreis werd aldoor maar uitgesteld en uitgesteld.. En als ik ook in quarantaine moet kan ik dus niet weg. Prima als dat zo is, maar dan kan die werkreis van mijn man dus gewoon niet door gaan :')

Hij zal overigens nauwelijks in contact komen met andere mensen, met dat in het achterhoofd is er ook gekozen voor eigen vervoer ipv het vliegtuig.

Ik moet je het exacte antwoord schuldig blijven (en ik vermoed dat je bij de GGD ook per medewerker een ander antwoord krijgt), maar kun je niet zeggen van als hij thuiskomt, gaan jullie naar buiten en hij linearecta naar boven? En als hij iets te eten wil zet je het voor zijn deur?

Ik zat net sbs6 te kijken, 2 jongens van 16 hebben het voor elkaar gekregen een afspraak te maken voor een coronavaccin, kregen ook gewoon de afspraak bevestigd via sms (liet hij zien). Jaa volgens de GGD kwam het omdat ze zich hadden voorgedaan als zorgmedewerkers.. Maar ze zijn 16, dan zouden ze toch al niet in aanmerking horen te komen voor een vaccin ivm minderjarig?

Eleionomae

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 08:23

Ja, zo is die Maarten van Rossum toch ook aan z'n vaccin gekomen? Door er een beetje om heen te banketstaaf?

Ja dat hij volledig in isolatie zou gaan tot ik weg ga zou ook een optie zijn,maar natuurlijk niet erg ideaal met een peuter van 3 die zn vader een hele week heeft moeten missen.
Vind het er ook allemaal niet heel duidelijk staan en wat je zegt, van ggd krijg je nooit 2x het zelfde antwoord als je ze belt..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 08:36

https://reizentijdenscorona.rijksoverhe ... erland/faq

Op bovenstaande website wordt de vraag gesteld en daar staat dat het gezin wat thuis blijft niet in thuis quarantaine hoeft.

Nu geeft deze website ook aan dat als je minder dan 24 uur in België was geweest je in thuis quarantaine moet en een heel aantal bokkers gaf aan dat het niet zo was (met linkjes) dus alles blijft vragen oproepen :+
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-03-21 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 08:38

Jaa inderdaad, maar die zou nog binnen aanzienlijke tijd aan de beurt zijn, 16 jarige zouden toch sowieso niet gevaccineerd worden := Maakt wel alleen maar duidelijker dat het systeem niet deugt.

Nou, ik zou dan uitgaan van die link die Lena stuurt :)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 08:41

Kairos schreef:
Jaa inderdaad, maar die zou nog binnen aanzienlijke tijd aan de beurt zijn, 16 jarige zouden toch sowieso niet gevaccineerd worden := Maakt wel alleen maar duidelijker dat het systeem niet deugt.

Nou, ik zou dan uitgaan van die link die Lena stuurt :)

Ik had een oud leerling op online bezoek . Werkt als bbler in een instelling en zij was met 17 wel ingeënt vanwege haar werk in de zorg. Maar was dus inderdaad geen 18

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 08:57

lenaa_tje schreef:
https://reizentijdenscorona.rijksoverhe ... erland/faq

Op bovenstaande website wordt de vraag gesteld en daar staat dat het gezin wat thuis blijft niet in thuis quarantaine hoeft.

Nu geeft deze website ook aan dat als je minder dan 24 uur in België was geweest je in thuis quarantaine moet en een heel aantal bokkers gaf aan dat het niet zo was (met linkjes) dus alles blijft vragen oproepen :+

Hee thanks, dit kon ik dus niet terug vinden. En ik maar Google-en :') dan ga ik hier maar van uit een Dan zal ik met m'n ouders overleggen dat zij die vrijdag voor de zekerheid maar niet op onze zoon moeten passen en dat mijn man hem dan thuis houdt. Better safe than sorry

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:09

Eleionomae schreef:

Ik zou dan zorgen dat je met je zoon al weg bent als hij thuis komt. Dan kan hij mooi alleen in quarantaine en lopen jullie geen risico.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:10

Kairos schreef:
Ik zat net sbs6 te kijken, 2 jongens van 16 hebben het voor elkaar gekregen een afspraak te maken voor een coronavaccin, kregen ook gewoon de afspraak bevestigd via sms (liet hij zien). Jaa volgens de GGD kwam het omdat ze zich hadden voorgedaan als zorgmedewerkers.. Maar ze zijn 16, dan zouden ze toch al niet in aanmerking horen te komen voor een vaccin ivm minderjarig?

Da's wel heel erg bizar zeg! Je moet je digid doorgeven en dan zien ze precies je geboortedatum. Kan natuurlijk nooit dat kinderen dan in aanmerking komen voor een vaccin.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:12

elnienjo schreef:
Kairos schreef:

Da's wel heel erg bizar zeg! Je moet je digid doorgeven en dan zien ze precies je geboortedatum. Kan natuurlijk nooit dat kinderen dan in aanmerking komen voor een vaccin.

Zoals ik hierboven schreef kan een ‘kind’ best in de zorg werken.

Hier is natuurlijk veel meer mis gegaan.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:13

elnienjo schreef:
Eleionomae schreef:

Ik zou dan zorgen dat je met je zoon al weg bent als hij thuis komt. Dan kan hij mooi alleen in quarantaine en lopen jullie geen risico.

Ja dat werkt helaas niet. Hij komt dinsdag of woensdag terug en ik ga vrijdag pas weg. En mijn zoon gaat niet met mij mee een weekendje weg, dat was juist even voor mezelf om tot rust te komen na afgelopen jaar.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:13

Stage in de zorg, of BBL zou kunnen. Maar dan nog ga je nat op de werkgeversverklaring. Al begreep ik dat die ook prima te vervalsen zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:15

SusanH schreef:
Stage in de zorg, of BBL zou kunnen. Maar dan nog ga je nat op de werkgeversverklaring. Al begreep ik dat die ook prima te vervalsen zijn.

Dit was in eerste instantie met de voorrangstesten voor het onderwijs ook. Niemand die vroeg naar de werkgeversverklaring :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:16

Eleionomae schreef:
Ja dat werkt helaas niet. Hij komt dinsdag of woensdag terug en ik ga vrijdag pas weg. En mijn zoon gaat niet met mij mee een weekendje weg, dat was juist even voor mezelf om tot rust te komen na afgelopen jaar.

En op het moment dat je man thuis komt zelf vertrekken? Zodat hij gelijk de zorg voor je zoontje over kan nemen en jij gelijk een verlengd weekend weg kunt.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:17

Niemand vraagt er naar je werkgeversverklaring hoor :=
Bij de eerste vroegen ze alleen waar ik werkte en bij de tweede niet eens meer.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:18

lenaa_tje schreef:

Dacht dat stagaires nog niet gevaccineerd werden, maar ik kan me vergissen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:19

verootjoo schreef:
Niemand vraagt er naar je werkgeversverklaring hoor :=
Bij de eerste vroegen ze alleen waar ik werkte en bij de tweede niet eens meer.

O bij mij wel hoor. En bij het maken van een afspraak voor de prio test in de zorg vragen ze om het nummer van je instelling. Blijkbaar heeft elke zorginstelling een nummer waarmee ze geregistreerd staan. Maar goed, als je dat nummer weet, kun je dat ook gewoon gebruiken als niet medewerker natuurlijk. Ik vind het hele systeem veel te veel gebaseerd op de goodwill van mensen. Terwijl het zo makkelijk te omzeilen is allemaal. Is denk ik maar het topje van de ijsberg wat er naar buiten komt.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:23

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Dacht dat stagaires nog niet gevaccineerd werden, maar ik kan me vergissen.

Tja bij mijn oud leerling wel wat ik ook terecht vind als bbl’er wat wel degelijk anders is als stagiaire

Ik zie hen liever ingeënt dan de secretaresses bij zorg instellingen :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:25

lenaa_tje schreef:
Tja bij mijn oud leerling wel wat ik ook terecht vind als bbl’er wat wel degelijk anders is als stagiaire

Als ze echt met patienten werken is het voor hen idd wel zo fijn als puberstagaires wel gevaccineerd zijn, want die zullen vast in hun vrije tijd met meer mensen afspreken dan eigenlijk verstandig is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:27

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Als ze echt met patienten werken is het voor hen idd wel zo fijn als puberstagaires wel gevaccineerd zijn, want die zullen vast in hun vrije tijd met meer mensen afspreken dan eigenlijk verstandig is.

Jou vooroordelen over mensen zijn echt altijd wel erg bijzonder :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:29

Eleionomae schreef:

Ben je je ook bewust dat NL voor Zwitserland op de risico lijst staat omdat NL dubbel zo veel besmettingen heeft?
Hij moet ook een inreisformulier invullen, negatieve test en quarantaine voor inreizen.

Afbeelding