Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
deedee19 schreef:Heb toevallig iets soortgelijks. Ik heb een spelcomputer op Vinted gekocht en de verkoper (ook uit België) geeft aan het verzonden te hebben maar geen tracking te krijgen. Bij mij in de DHL app blijft hij aangeven dat het pakket nog afgegeven moet worden. Terwijl het met pakketjes binnen NL gewoon wel goed gaat. Ik maak me nog niet zo'n zorgen want ik heb kopersbescherming. Ga er vooralsnog vanuit dat hij gewoon komt.
deedee19 schreef:deedee19 schreef:Heb toevallig iets soortgelijks. Ik heb een spelcomputer op Vinted gekocht en de verkoper (ook uit België) geeft aan het verzonden te hebben maar geen tracking te krijgen. Bij mij in de DHL app blijft hij aangeven dat het pakket nog afgegeven moet worden. Terwijl het met pakketjes binnen NL gewoon wel goed gaat. Ik maak me nog niet zo'n zorgen want ik heb kopersbescherming. Ga er vooralsnog vanuit dat hij gewoon komt.
En hij is dus niet aangekomen. Ik krijg mijn geld terug van Vinted. Op Vinted blijft ook staan dat ze hem nog moet verzenden. Ze beweert dit gedaan te hebben, maar ja kom maar met bewijs dan. Helaas voor haar gaan nu haar 5 sterren eraan.
Heb wel pech deze week met mijn koopjes op Vinted
pmarena schreef:Hier vorige week ook een DHL pakket waarvan het net leek alsof hij niet verzonden was....heb hem zelf in de winkel ingescand en in de pakkettenwagen gelegd.... ik kreeg ook al een beetje de zenuwen want was net een pakket voor 100 euro....
Maar na een paar dagen kwam er gelukkig toch de melding dat hij verzonden was.
Granoek schreef:pmarena schreef:Hier vorige week ook een DHL pakket waarvan het net leek alsof hij niet verzonden was....heb hem zelf in de winkel ingescand en in de pakkettenwagen gelegd.... ik kreeg ook al een beetje de zenuwen want was net een pakket voor 100 euro....
Maar na een paar dagen kwam er gelukkig toch de melding dat hij verzonden was.
Wat zijn een paar dagen?
Want ik heb vrijdag opgestuurd en nog geen melding gekregen… ga wel gelijk DHL uit zetten als ik dat hier zo lees
tengeltje11 schreef:als ik merk dat een pakket niet als 'verstuurd' komt te staan, stuur ik een mail naar vinted, dan zetten die het op de een of andere manier vast, tot de koper het ontvangen heeft.
want ander krijgt de koper zijn geld terug na x-aantal dagen en ben jij je pakje en centen kwijt.
Judith_ schreef:Oei dat belooft wat.. ik heb van de week op verzoek van de koper toch iets via DHL verstuurd. Had het eigenlijk uit staan. Vrijdag vanuit België verstuurd, geen bewijs mee gekregen en zowel vinted als DHL blijft zeggen dat ik het niet verstuurd heb.. vrees voor het ergste als ik dit zo lees.
deedee19 schreef:Het lijkt haast wil in de communicatie DHL België Nederland te zitten. Als ik iets binnen Nederland koop via DHL heb ik het twee dagen later thuis. Het gekke is dat ik eigenlijk nooit meer een optie kan selecteren. Ik krijg nu standaard alleen de optie DHL (of ik tref toevallig kopers die alleen met die optie sturen dat kan natuurlijk ook nog)
Judith_ schreef:deedee19 schreef:Het lijkt haast wil in de communicatie DHL België Nederland te zitten. Als ik iets binnen Nederland koop via DHL heb ik het twee dagen later thuis. Het gekke is dat ik eigenlijk nooit meer een optie kan selecteren. Ik krijg nu standaard alleen de optie DHL (of ik tref toevallig kopers die alleen met die optie sturen dat kan natuurlijk ook nog)
Ja daar lijkt het wel op. Ik heb preventief alvast contact opgenomen met vinted en die heeft aan dat er tussen bpost (waar het moet worden afgegeven als Belg) en DHL erg veel vertraging is. Tot 13 dagen... Maar ja ik kreeg geen bewijs, ik verzend ook nooit met DHL dus wist dat niet..
Ik heb de koper ook een berichtje gestuurd, dat kon ze waarderen. Maar hoe het nu afloopt weet ik niet. Balen.
deedee19 schreef:Het lijkt haast wil in de communicatie DHL België Nederland te zitten. Als ik iets binnen Nederland koop via DHL heb ik het twee dagen later thuis. Het gekke is dat ik eigenlijk nooit meer een optie kan selecteren. Ik krijg nu standaard alleen de optie DHL (of ik tref toevallig kopers die alleen met die optie sturen dat kan natuurlijk ook nog)