Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 14:11

Volgende keer bij bundels of kleding met aanzienlijke waarde een andere verzendoptie selecteren. Heb je nu niks aan, maar tip van flip.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-21 14:32

Omdat ik het adres er niet extra op heb gezet, het pakket is ook gewoon ingescand en via de track and tracé zie je ook dat de bezorger het meegenomen heeft maar het niet verder gekomen is.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 00:34

Waarom zou je in godsnaam het adres er extra op zetten als er een label op zit.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 13:58

deedee19 schreef:
Heb toevallig iets soortgelijks. Ik heb een spelcomputer op Vinted gekocht en de verkoper (ook uit België) geeft aan het verzonden te hebben maar geen tracking te krijgen. Bij mij in de DHL app blijft hij aangeven dat het pakket nog afgegeven moet worden. Terwijl het met pakketjes binnen NL gewoon wel goed gaat. Ik maak me nog niet zo'n zorgen want ik heb kopersbescherming. Ga er vooralsnog vanuit dat hij gewoon komt.

En hij is dus niet aangekomen. Ik krijg mijn geld terug van Vinted. Op Vinted blijft ook staan dat ze hem nog moet verzenden. Ze beweert dit gedaan te hebben, maar ja kom maar met bewijs dan. Helaas voor haar gaan nu haar 5 sterren eraan.
Heb wel pech deze week met mijn koopjes op Vinted

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:29

deedee19 schreef:
deedee19 schreef:
Heb toevallig iets soortgelijks. Ik heb een spelcomputer op Vinted gekocht en de verkoper (ook uit België) geeft aan het verzonden te hebben maar geen tracking te krijgen. Bij mij in de DHL app blijft hij aangeven dat het pakket nog afgegeven moet worden. Terwijl het met pakketjes binnen NL gewoon wel goed gaat. Ik maak me nog niet zo'n zorgen want ik heb kopersbescherming. Ga er vooralsnog vanuit dat hij gewoon komt.

En hij is dus niet aangekomen. Ik krijg mijn geld terug van Vinted. Op Vinted blijft ook staan dat ze hem nog moet verzenden. Ze beweert dit gedaan te hebben, maar ja kom maar met bewijs dan. Helaas voor haar gaan nu haar 5 sterren eraan.
Heb wel pech deze week met mijn koopjes op Vinted

Oei dat belooft wat.. ik heb van de week op verzoek van de koper toch iets via DHL verstuurd. Had het eigenlijk uit staan. Vrijdag vanuit België verstuurd, geen bewijs mee gekregen en zowel vinted als DHL blijft zeggen dat ik het niet verstuurd heb.. vrees voor het ergste als ik dit zo lees.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:35

Ik heb ook wel eens pakketjes verstuurd die door Vinted nooit als opgestuurd werden aangemerkt. Heel irritant. Dan werd de koop geannuleerd, kreeg de verkoper het pakket én geld terug. Ik als dank een automatische negatieve review. :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:43

Hier vorige week ook een DHL pakket waarvan het net leek alsof hij niet verzonden was....heb hem zelf in de winkel ingescand en in de pakkettenwagen gelegd.... ik kreeg ook al een beetje de zenuwen want was net een pakket voor 100 euro....

Maar na een paar dagen kwam er gelukkig toch de melding dat hij verzonden was.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:47

pmarena schreef:
Hier vorige week ook een DHL pakket waarvan het net leek alsof hij niet verzonden was....heb hem zelf in de winkel ingescand en in de pakkettenwagen gelegd.... ik kreeg ook al een beetje de zenuwen want was net een pakket voor 100 euro....

Wat zijn een paar dagen?
Want ik heb vrijdag opgestuurd en nog geen melding gekregen… ga wel gelijk DHL uit zetten als ik dat hier zo lees

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:52

Hoeveel dagen dat weet ik niet meer precies, anders had ik dat aantal wel gezegd :)
Iets van 2-4 dagen denk ik dat het was.

Dit was overigens de eerste keer, weken daarvoor was DHL juist super snel, en afgelopen donderdag heb ik nog een DHL pakje weggebracht en die werd de dag daarna al bezorgd *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 14:55

Granoek schreef:
pmarena schreef:

Wat zijn een paar dagen?
Want ik heb vrijdag opgestuurd en nog geen melding gekregen… ga wel gelijk DHL uit zetten als ik dat hier zo lees

Ik heb hem ook voor mijn ogen gescand zien worden. En juist nu eens een uitzondering gemaakt omdat de koper veel artikelen wou kopen... Terug DHL gelijk weer uit gezet...

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 15:25

Het meest vervelende vind ik dat je zelf geen zaken kan doen met DHL omdat vinted het verzendlabel maakt, DHL zei gelijk dat vinted een onderzoek moest instellen maar omdat ik geen contact met hun kan krijgen is dit dus (nog) niet gebeurd en zijn wij al drie week verder.

Daarnaast is de betaling nu opgeschort en zou vinted binnen 48 uur meer laten weten. We zijn nu al 3 dagen verder en ik heb nog niks gehoord.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:05

als ik merk dat een pakket niet als 'verstuurd' komt te staan, stuur ik een mail naar vinted, dan zetten die het op de een of andere manier vast, tot de koper het ontvangen heeft.
want ander krijgt de koper zijn geld terug na x-aantal dagen en ben jij je pakje en centen kwijt.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:32

Even een vraagje. Ik maak net voor het eerst mee dat ik een aankoop annuleer omdat de verkoper niet reageert. Ik heb gisterochtend (6 dagen na aankoop) een berichtje gestuurd om te vragen wanneer het verzonden werd en of ze mijn aankoop misschien gemist had, daarop krijg ik geen reactie en heb ik dus zojuist de aankoop geannuleerd. Nou zie ik dat Vinted meldt dat ik hier heel goed over na moet denken omdat ik anders een negatieve review krijg. Lijkt me toch niet helemaal fair. Krijg ik nu echt een negatieve review om het gedrag van een ander?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 16:34

Het wordt vanzelf geannuleerd als de verkoper niet verstuurt, dus dat zou ik dan even afwachten. Kan niet lang duren als je nu al op 6 dagen zit.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 18:27

_Lorette_ schreef:
Het wordt vanzelf geannuleerd als de verkoper niet verstuurt, dus dat zou ik dan even afwachten. Kan niet lang duren als je nu al op 6 dagen zit.

Dit ja, en de verkoper krijgt dan automatisch een negatieve review

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:01

tengeltje11 schreef:
als ik merk dat een pakket niet als 'verstuurd' komt te staan, stuur ik een mail naar vinted, dan zetten die het op de een of andere manier vast, tot de koper het ontvangen heeft.
want ander krijgt de koper zijn geld terug na x-aantal dagen en ben jij je pakje en centen kwijt.

Ja zo doe ik het ook, met verzendbewijs.
Ik heb nu DHL gedeselecteerd op mijn profiel want ik heb er enkel pech mee...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:53

Judith_ schreef:
Oei dat belooft wat.. ik heb van de week op verzoek van de koper toch iets via DHL verstuurd. Had het eigenlijk uit staan. Vrijdag vanuit België verstuurd, geen bewijs mee gekregen en zowel vinted als DHL blijft zeggen dat ik het niet verstuurd heb.. vrees voor het ergste als ik dit zo lees.

Ik kan dit aanvullen. Ik zie nu in de app (niet via vinted maar de app van DHL) dat hij waarschijnlijk vandaag komt. Echter is er al een retour van mijn geld door vinted in werking gezet. Wat is nu wijsheid, want ik wil natuurlijk dat de verkoper gewoon haar geld krijgt. Moet de verkoper dan iets doen? In het uiterste geval kan ik het misschien nog handmatig overboeken, want dit is wel heel erg banketstaaf en vervelend. Feedback kan ik nog handmatig aanpassen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 08:56

Het lijkt haast wil in de communicatie DHL België Nederland te zitten. Als ik iets binnen Nederland koop via DHL heb ik het twee dagen later thuis. Het gekke is dat ik eigenlijk nooit meer een optie kan selecteren. Ik krijg nu standaard alleen de optie DHL (of ik tref toevallig kopers die alleen met die optie sturen dat kan natuurlijk ook nog)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:25

deedee19 schreef:
Het lijkt haast wil in de communicatie DHL België Nederland te zitten. Als ik iets binnen Nederland koop via DHL heb ik het twee dagen later thuis. Het gekke is dat ik eigenlijk nooit meer een optie kan selecteren. Ik krijg nu standaard alleen de optie DHL (of ik tref toevallig kopers die alleen met die optie sturen dat kan natuurlijk ook nog)

Ja daar lijkt het wel op. Ik heb preventief alvast contact opgenomen met vinted en die heeft aan dat er tussen bpost (waar het moet worden afgegeven als Belg) en DHL erg veel vertraging is. Tot 13 dagen... Maar ja ik kreeg geen bewijs, ik verzend ook nooit met DHL dus wist dat niet..

Ik heb de koper ook een berichtje gestuurd, dat kon ze waarderen. Maar hoe het nu afloopt weet ik niet. Balen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:47

Ik ben nu ook al drie weken twee pakketjes kwijt van DHL. Eerder nooit problemen mee gehad.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:13

Judith_ schreef:
deedee19 schreef:

Ja daar lijkt het wel op. Ik heb preventief alvast contact opgenomen met vinted en die heeft aan dat er tussen bpost (waar het moet worden afgegeven als Belg) en DHL erg veel vertraging is. Tot 13 dagen... Maar ja ik kreeg geen bewijs, ik verzend ook nooit met DHL dus wist dat niet..

Ik heb de koper ook een berichtje gestuurd, dat kon ze waarderen. Maar hoe het nu afloopt weet ik niet. Balen.

Precies hetzelfde hier, ook dat automatisch bericht en dat ik verzendbewijs moet sturen maar heb ook niks gekregen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:15

Ik heb DHL dus wel gelijk weer uit gezet...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:50

deedee19 schreef:

Ik heb de indruk dat Vinted ook je laatst of meest gekozen optie onthoud en dan die automatisch aangeeft.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:01

Zou kunnen inderdaad. Maar ik heb toch liever een keuze.
Het gekke bij deze bestelling was dat ik helemaal de vervoerder niet kon zien? Toen ik keek wat het afhaalpunt was was dat 10 km verderop. Toen heb ik maar gekozen voor thuisbezorging. Om er achter te komen dat het uiteindelijk DHL is. Er zit hier een afhaalpunt op enkele honderden meters. Heel vreemd dit. Vooralsnog wacht ik op de post. Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen. En als ik mijn Wii alsnog ontvang ga ik er voor zorgen dat de koper haar geld krijgt, want dit is wel heel sneu zo.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:20

Je moet even op ‘afhaalpunt kiezen’ klikken. Dan zie je kaart en daarop kan je ook andere verzenders aanklikken, als de verkoper die opties geeft dan.