Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PotjeMayo

Re: Wat zijn jullie kringloop aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:25

Zijn er nog mensen die leuke kringlopen weten rondom amersfoort? Ben al bij de kringloop van Baarn, Bunschoten en Nijkerk geweest.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 21:27

Maylene0910 schreef:
Zijn er nog mensen die leuke kringlopen weten rondom amersfoort? Ben al bij de kringloop van Baarn, Bunschoten en Nijkerk geweest.

Beetje uit de buurt maar in Ermelo zit oa de Cirkel en de Zaak van Ermelo.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-23 22:33

Ik werd jaren geleden wel blij van kringloop centrum Leusden. Geen idee hoe dat nu is.

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 06:32

Emmaus Bilthoven is goed en ook kringloop Eemnes :j

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:19

Vorig weekend gekocht, in totaal 3 euro nogwat :j

Afbeelding

Afbeelding

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 16:53

Dat zijn fijne prijsjes!
Hier recent vooral veel boeken gekocht. Prijzen variëren nogal, afhankelijk van welke kringloop ik naartoe ga. Rataplan hier in de buurt is erg fijn, nette prijsjes ook :j De Kringloper is erg duur, maar ja... 4 euro voor een boek vind ik eigenlijk echt belachelijk, maar als ik dan nét dat boek tegenkom dat ik al tijden zoek, dan ga ik toch voor de bijl (het blijft goedkoper dan nieuw).

Een paar maanden geleden een mooie regenjas gekocht bij de Rataplan van het merk Blaest, die dingen blijken nieuw echt belachelijk duur te zijn (maar dat wist ik niet toen ik deze kocht, hij leek me gewoon fijn). Daar heb ik inmiddels al dankbaar gebruik van gemaakt tijdens de avondvierdaagse.

Behalve boeken de laatste maanden een 3D-puzzel gekocht, een paar spellen, een paar nette ballerina's (dat soort schoenen draag ik echt vrijwel nooit, dus zonde om nieuw te kopen), een mooi vest en een spiegel. De spiegel is een soort van miskoop helaas. Ik vind hem geweldig, maar mijn man vindt hem vreselijk, dus die gaat weer weg..

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 17:40

In de kringwinkel hier in het dorp wegen ze de boeken, 30 cent per kilo geloof ik :j
Laatst hadden ze zo'n actie met "specialere" boeken (het is maar of je interesse hebt of niet haha), toevallig heel veel informatieve boeken over de oorlog, die waren ook per boek geprijsd, en ook eerder richting de 10 euro, vond ik best duur.. Maar ik kon er een deel echt niet laten liggen haha.

In de andere kringwinkels waar ik al eens kom is het idd x euro ipv per gewicht. De ene keer is dat een halve euro, de andere keer idd 4-5 euro, en dan denk ik ook meestal "doei", tenzij het idd een boek is dat ik al een tijdje zoek :j Dan heb ik het er wel voor over.

Zonde van de spiegel, Roadracer! Ik ben zo ooit thuisgekomen van de kringwinkel met een kapstok voor aan de muur, sticker van ikea hing er nog aan. Vriend vond dat een super lelijk ding. Nou, hij was ook niet voor thuis haha, hij had haakjes die perfect waren voor halsters met daarboven buisjes die perfect waren voor dekjes :') Ik dus blij met die kapstok, ik denk "ik knap hem een beetje op", ik schilder hem.. En toen was ie plots wél mooi, en ondertussen hangt hij hier nog steeds in de gang en heeft mijn vriend hem helemaal geclaimd :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 18:15

Ze staan er al weer een paar dagen maar toch... Nieuwe tafel en stoel naast de bank die ik al had...Afbeelding

Afbeelding

Oja en dit flesje!

Afbeelding

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:57

CoonArt schreef:
Maylene0910 schreef:

Beetje uit de buurt maar in Ermelo zit oa de Cirkel en de Zaak van Ermelo.

ik reageer even op deze maar bedankt voor de suggesties :D

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 19:59

leuke meubels CoonArt!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 20:05

Vanmiddag even bij de Dorcas geweest. Denk dat ze een nieuwe vrijwilliger hebben want diverse dingen waren echt wel ineens een stuk hoger geprijsd. Geeft niet, nog steeds goed te doen.

Ik was lekker van alles wat aan het verzamelen en had mijn mandje even bij de stelling op de grond gezet om nog even de laatste twee paden te bekijken. Kom ik terug is mijn dienblad weg...dus ik zeg hardop nou ja zeg heeft nou iemand gewoon mijn dienblad uit mijn mand getrokken?
Dus er zegt een vrijwilliger, ja......dat vinden ze soms heel normaal maar ik zou gelijk naar de kassa gaan, misschien vind je m nog dan. Dus ik naar beneden en vraag aan de kassa dames of er net iemand een blauw dienblad afgerekend heeft. Nee dus....dus ik dacht mooi, dan loop je hier nog ergens rond.

Twee paden verder had ik haar gevonden met mijn dienblad in haar hand dus ik zeg ehhh das het dienblad wat in mijn mandje zat, mag ik m terug? Ik zie haar schrikken en ze zegt ja die lag daar gewoon. Dus ik zeg uiterst kalm en vriendelijk lachend (moest wel wat moeite doen) nou nee hoor, die zat in mijn mandje en daar heb je m dus uit gehaald, mag ik m nu terug?
Dus kreeg ik m terug en kon ik m afrekenen. Maar wat een rare mensen heb je toch? Het was ook niet eens eenbijzonder dienblad hoor, gewoon hout, geverfd, lekker degelijk.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:26

Ik vind dit geweldige ding *\o/*

Afbeelding

Liet ik hem vallen, staart kapot. Heb hem gekocht en zijn staart gelijmd, vind hem zelf echt geweldig :')

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 12:44

Afbeelding

Afbeelding

ARE. YOU. KIDDING. ME. Een tablet van Samsung voor maar een tientje.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 15:23

Hopelijk werkt hij nog goed. Dit model is van 2016 dus 7 jaar oud nu. Ik weet natuurlijk niet hoe intensief hij gebruikt is en wat de batterijcapaciteit nog is.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:25

Nadeel van die oudere modellen is dat ze op gegeven moment geen update van Andoid meer kunnen doen.
Dan kun je een groot deel van de apps niet meer gebruiken.
Ik heb ook zo 1 liggen. Ding is eigenlijk hagelnieuw, maar de apps die ik graag wil gebruiken worden niet meer ondersteund.
Maar ach, voor een tientje mag je niet klagen CA.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 16:36

Suzanne F. schreef:
Hopelijk werkt hij nog goed. Dit model is van 2016 dus 7 jaar oud nu. Ik weet natuurlijk niet hoe intensief hij gebruikt is en wat de batterijcapaciteit nog is.

Draait als een TIERELIER! *\o/* Hele middag aan gezeten en achteraf nóg 72% stroom over mét muziek erbij! :D

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 13:36

Mooi boek gekocht met prachtige platen, 50cent.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 18:17

Die wil je toch zsm inlijsten?! Wow!!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 18:23

Dat boek heb ik ook. Echt prachtig!

Ik kocht vanmorgen dit kannetje. Gouds plateel.
Afbeelding

En een King Louie jurkje.
Afbeelding

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 16:36

die tablet is wel erg gaaf! goede vondst hoor, fijn dat hij werkt!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 17:16

Maylene0910 schreef:

Werkt als een goeie! Raar dat mensen zulke dingen wegdoen? Gewoon nog fabriekskwaliteit!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-23 17:48

Goede vondst coonart

Malenka leuke jurk!

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:14

CoonArt schreef:
Maylene0910 schreef:

Werkt als een goeie! Raar dat mensen zulke dingen wegdoen? Gewoon nog fabriekskwaliteit!

Kan zijn dat iemand hem niet kwijt kon of niet meer gebruikte? of misschien per ongeluk erbij gedaan? wie weet :D
ben zelf nog nooit een tablet tegen gekomen. goede vondst. fijn dat hij nog van goeie kwaliteit is *\o/*

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:52

CoonArt schreef:
Maylene0910 schreef:

Ik heb destijds de mijne ook gewoon weggegeven. Ding werkte ook nog prima, maar ik gebruikte hem niet, en da's ook zonde :D

Update over mijn polaroid van 10 euro van de kringwinkel - hij werkt echt fantastisch goed, ik ben zo ontzettend blij met dat ding! :D Ik heb hem ondertussen meegesleept naar Polen, daar heb ik echt gave foto's kunnen maken. Hoe druk het soms ook was, mensen hadden echt respect voor mijn ouwe toestel haha, zo fijn om te ervaren dat er plaats gemaakt werd en dat iedereen even heel netjes uit mijn beeld bleef, de zichtbare leeftijd oogstte echt bewondering! :j
Afgelopen weekend mocht ie weer mee op sleeptouw voor de vrijgezellen van een vriendin, zij was erbij toen ik hem kocht en is ook echt fan! En volgend weekend mag ie mee naar de Beekse Bergen, ik wil dé perfecte foto van een giraf :D

Foto van het Planty Park in Krakau!
Afbeelding

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:41

Ja dat is waar, kan je hem inderdaad beter een nieuw leven geven :)