Little_Gift schreef:Zonet afspraak gemaakt bij de dierenarts om bloed te trekken van mijn oude Rottweiler vriendje... Ondertussen ruim 9 jaar... Mag er niet aan denken dat het een slecht resultaat is
Het heeft even geduurd... Bloedresultaat was ontzettend goed... Tumormarkers voor prostaat waren woensdag eindelijk bekend en waren meer dan prima... Tumormarkers voor teelbalkanker kwam helaas vandaag binnen en blijkt wel degelijk dus kanker...
Ik wist het gewoon! Voelde het gewoon in mijn binnenste... Ik ben ook naar de 1ste afspraak gegaan met de woorden dat ik denk dat hij teelbalkanker heeft... En ja hoor...
Maar ze zijn nog maar licht gestegen dus we zijn er ontzettend vroeg bij... De rest van zijn bloedwaarden en organen zijn echt prachtig qua beeld en waarden dus ondanks zijn hoge leeftijd zou hij geen hoger risico moeten hebben voor de narcose gezien hij anders echt kerngezond blijkt... Maar toch...
Hij wordt dus dinsdag 3/2 onmiddellijk geopereerd om beide teelballen te verwijderen.
Hij werd al 2 jaar chemisch gecastreerd omwille van een goedaardig vergrootte prostaat en gezien zijn leeftijd en zijn forse bouw een operatieve castratie niet aan te raden was maar ja, nu hebben we helaas geen keuze meer, nu moeten ze er wel degelijk af gezien de kanker alleen maar zal uitbreiden en uitzaaien anders... Gezien de bloedwaarden en de beelden van de overige organen is het nu vrijwel uitgesloten dat er al uitzaaiingen zijn momenteel, ook gezien we er zo snel bij zijn...
Maar het blijft natuurlijk wel een operatie dus ik zal nu wel een tijd heel gestressed zijn en de dag zelf echt op zijn van de zenuwen... Ik blijf bij hem tot hij slaapt en zorg dat ik er ben als hij wakker wordt zodat hij niet alleen is...