Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:12

ooh

Nog erger, al eerder aan het feesten geweest.
Heel de wereld in een puinhoop gebracht en nu zo aan de gang.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:17

_Penotti schreef:
ooh

Niet de Chinezen maar het tijdperk waarin wij leven . Iedereen handelt en reist de hele wereld over en dat is de oorzaak van het verspreiden. ( los van de eetgewoontes daar) en ergens is het bemoedigend dat daar het gewone leven weer doorgaat , komt het hier ook weer goed toch?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:44

Nou die hebben het toch langer onder de pet gehouden dan goed was. Dus extra reizen enz dan nodig was.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:28

bigone schreef:
Shadow0 schreef:
Dit virus doet de schade al behoorlijk snel, en op vele plekken in het lichaam. Het lijkt mij geen situatie waarin geneesmiddelen de beste kans bieden.

Daarom staat er ook zodra !!

Wat bedoel je!
Zelfs als er een geweldig geneesmiddel is moet je corona op tijd herkennen om het geneesmiddel op tijd te kunnen geven!
Dat is behoorlijk moeilijk!
Het is namelijk gebleken dat corona al veel kan doen voor je uberhaupt klachten krijgt!
Dan is een geneesmiddel dus gewoon te laat!
Veel geneesmiddelen kunnen namelijk niet al gedane schade herstellen, maar alleen het virus remmen of bepaalde schade in de toekomst voorkomen!
Oftewel: met een ziekte die zo snel toe kan slaan is een geneesmiddel alleen volgens mij niet de veiligste weg!
Oh, en waarom zoveel uitroeptekens! Dit schrijft echt heel vermoeiend!!

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:46

_Penotti schreef:
ooh

Met deze post insinueer je dat COVID bewust is ingezet/gecreëerd en verspreid. Dat lijkt mij een onjuiste bewering.
Toen half China in crisis was aan het begin van dit jaar zijn wij gewoon doorgegaan met ons leven inclusief handen schudden, op vakantie gaan en carnaval vieren. Vond je dat niet ongepast toen?

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:49

Astorga schreef:
_Penotti schreef:
ooh

Met deze post insinueer je dat COVID bewust is ingezet/gecreëerd en verspreid. Dat lijkt mij een onjuiste bewering.
Toen half China in crisis was aan het begin van dit jaar zijn wij gewoon doorgegaan met ons leven inclusief handen schudden, op vakantie gaan en carnaval vieren. Vond je dat niet ongepast toen?

Nee, dat insinueer ik niet.
En vraag me zelfs af hoe jij dat er in leest.

Ik bedoel daarmee dat ze het te lang onder de pet hebben gehouden.
dat ze daar al meer zieken hadden en te laat naar buiten hebben gebracht.
Daarmee extra kans op verspreiding hebben laten gebeuren.

Europa heeft inderdaad de ernst mede daardoor te laat ingezien.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:52

Wij ( = Europa ) zijn natuurlijk ook niet heilig :o
Half januari lagen er in een brussels ziekenhuis al covid-patienten aan de beademing.
Dat zal in andere landen ook wel zo geweest zijn.
Dus hier werd er ook wel één en ander onder de mat geschoven.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:54

Oh zeker wel.
Maar wisten ze toen ook dat het covid was of viel dat kwartje later pas?

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:55

Ze wisten wel degelijk dat het om covid ging, maar niemand had toen verwacht dat het zo'n vaart ging lopen en dat het zo besmettelijk was.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:59

Ontzettend naïef van ze.
Toen het in China was zeiden mijn man en ik in januari al tegen elkaar dat het wel vlot deze kant op zou komen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:03

Pandora2 schreef:
Wij ( = Europa ) zijn natuurlijk ook niet heilig :o
Half januari lagen er in een brussels ziekenhuis al covid-patienten aan de beademing.
Dat zal in andere landen ook wel zo geweest zijn.
Dus hier werd er ook wel één en ander onder de mat geschoven.

waarom beweren ze dan nog steeds dat Patient 1 uit Italie was ?

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:12

_Penotti schreef:

Wat bedoel je met 'onder de pet gehouden'?
In december was de hele coronacrisis in China toch uitgebreid op het nieuws. Dus zeggen dat we van niks wisten klopt echt niet.
Het probleem is dat iedereen dacht dat het een ver-van-mijn-bed show was en ook ging blijven. Ik denk dat China niks te verwijten valt, zij hebben als eerste kennisgemaakt met een onbekend virus en ze waren daar onvoldende op voorbereid. Dat excuus kan de rest van de wereld niet inroepen.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:22

_Penotti schreef:
Astorga schreef:

Nee, dat insinueer ik niet.
En vraag me zelfs af hoe jij dat er in leest.

Jij gebruikt het werkwoord 'brengen', dat veronderstelt een actieve rol.
Zij hebben het virus niet gebracht, wij hebben het gehaald doordat we vrolijk bleven reizen en doen alsof een virus beperkt wordt door landsgrenzen.
China had idd eerder informatie kunnen delen, maar wij hebben zelf te laat geanticipeerd.
Daarnaast waren er dankzij China al wat gegevens beschikbaar toen het virus bij ons ging pieken, waardoor we iets beter wisten waarmee we op medisch gebied te dealen hadden.

Ik gun de Chinezen hun feestje wel hoor, als het daar verantwoord kan. Waarom zou ik een ander iets niet gunnen omdat ik daar zelf momenteel geen toegang tot heb?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:23

In toeristenplekken voor jeugd in Europa gaat het er echt niet anders aan toe hoor. Beetje hypocriet vinger wijzen vind ik het.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:31

Den haag is de grootste brandhaard nu.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:38

Citaat:
Ik gun de Chinezen hun feestje wel hoor, als het daar verantwoord kan. Waarom zou ik een ander iets niet gunnen omdat ik daar zelf momenteel geen toegang tot heb?

heb je de link open geklikt die er bij had geplaatst?
Dat is geen verantwoord.
Daar zit nog niet 1 cm tussen elkaar. Tegen elkaar geplakt.

En ik ga zelf nooit naar festivals oid, dus het geen toegang hebben is voor mij geen reden van geen gunnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:37

Ik heb vorige week nog een trein aan me voorbij laten gaan omdat hij zo vol was dat ik er waarschijnlijk fysiek niet eens meer bij gepast had als ik dat al gewild zou hebben.
We zijn in Europa echt niet braaf.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 12:56

Oh vast niet, maar ben daar dus ook niet mee eens dat daar niets aan gedaan word, ben sowieso al steeds tegen vakanties tussen diverse landen geweest.

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:49

Maar als dat al een aantal weken geleden is, ben ik wel benieuwd of er veel nieuwe besmettingen na zo'n festival zijn gekomen.. Nu is China natuurlijk niet het meest betrouwbare/snelle land kwa informatievoorziening, maar als daar de nachtclubs open zijn en er verder niks veranderd kwa uitbraken, lijkt mij dat een goed teken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:59

Hadden jullie gelezen dat er in Purmerend bij de GGD testen zijn kwijt geraakt? Die mensen worden nu opgeroepen nog eens te gaan.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:05

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:11

Nu al 1000 meer besmettingen als vorige week. En dan moeten die van morgen er nog bij. Komt er morgen ook een persconferentie?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:15

Als ik eerlijk ben heb ik geen idee meer hoe ik die cijfers moet interpreteren. Als je het aantal patienten met ernstigere klachten omrekend naar het voorjaar moeten we toen op zo‘n 100x meer gezeten hebben.
In Frankrijk zitten ze nu ruim boven de eerste piek, maar heel spannend lijkt het nog niet. De buurlanden lijken er ook maar weinig van aan te trekken. Quarantaine hoeft voor ons (CH) niet vanuit Frankrijk want daarvoor is het economisch belang te hoog.

Ik ben zelf nog altijd voorzichtig maar een iets eerlijkere interpretatie van de cijfers zou ik op prijs stellen ipv paniek om iedere schommeling.

Het is toch aardig van de zotte dat als NL nog een paar dagen zo blijft ik dadelijk niet zonder zelf-isolatie naar NL kan maar een weekendje Parijs in feite gedoogd wordt ondanks 7500 besmettingen in Frankrijk gisteren. Spanje is dan weer verboden gebied.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:28

Zijn dat cijfers van het aantal ziekenhuis patiënten of cijfers van het aantal positief getesten?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:29

Movement schreef:
Zijn dat cijfers van het aantal ziekenhuis patiënten of cijfers van het aantal positief getesten?

De positieven, daarom zeg ik dat het er in het voorjaar een heel stuk meer geweest moeten zijn.
Toen mocht je enkel testen met minimaal 2 symptomen. Nu kun je ook zonder symptomen.
Uit een Italiaanse studie (op basis van serum) is recent gebleken dat rond de 75% van de mensen waarschijnlijk geen of nagenoeg geen klachten krijgt.

Ik ben absoluut voorstander van voorzichtig en alert zijn maar door nu deze cijfers zo heftig te projecteren krijg je steeds meer weerstand. Ietwat zinvollere statistiek zou helpen.