Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:51

_Lorette_ schreef:
Landen op geel betekent toch beperkt /acceptabel risico voor Nederlanders ? Niet dat je er ook echt welkom bent als Nederlander? Ik zie van sommige landen met kleurcode geel dat ze de grenzen (nog) niet openen voor Nederland.

Landen die van oranje naar geel gaan zijn landen waar je vanuit NL weer welkom bent. Ben je vanuit NL niet welkom, dan blijft dat land dus oranje in het advies van BuZa. Dat wordt dus idd meegenomen in het advies.

Malta bijvoorbeeld gaat per 1 juli op geel voor o.a. Noorwegen en Luxemburg, maar blijft voorlopig nog oranje voor o.a. Nederland.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:51

moonsparkle schreef:
Ik kwam tot nu nooit verder dan het zwarte woud waar ook prachtige plekken zijn, maar dan was ik op doorreis. Heb je nog tips voor bij Harz?

De Brocken! Echt prachtig om te wandelen en er gaat eventueel ook een treintje omhoog. En Bad Harzburg. Als je naar een stad wil, kan ik Braunschweig aanraden. Maar ik ben bevooroordeeld, want mijn vriend komt daar vandaan :))

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:52

In Benidorm vallen de winkels en horecazaken bij bosjes om, ben bang dat het nog veel erger wordt daar :n
Laatst bijgewerkt door chanicha op 09-06-20 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:53

Keet schreef:
moonsparkle schreef:
Ik wil het liefst een roadtrip doen van Harz - Saksische Schweiz - beieren verder dan Duitsland wil ik voor de zekerheid niet gaan

De Harz is zo mooooooooi :+: zijn we vorig jaar geweest. Zou er zo weer terug gaan :)

Ja, wij waren daar ook vorig jaar. Ik wil ook wel een keer terug

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:55

Destination schreef:
moonsparkle schreef:
Ik kwam tot nu nooit verder dan het zwarte woud waar ook prachtige plekken zijn, maar dan was ik op doorreis. Heb je nog tips voor bij Harz?

De Brocken! Echt prachtig om te wandelen en er gaat eventueel ook een treintje omhoog. En Bad Harzburg. Als je naar een stad wil, kan ik Braunschweig aanraden. Maar ik ben bevooroordeeld, want mijn vriend komt daar vandaan :))

Wij zijn met het treintje omhoog gegaan! Geweldig. Ik ben helemaal verliefd op Quedlinburg, zo mooi met al die vakwerkhuisjes

Destination

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 21:57

Wij hebben het gewandeld in dikke sneeuw _O- Was wel echt prachtig, maar toch knap lastig soms als je tot je knieën toe in de sneeuw zit. Maar de uitzichten waren prachtig <3

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:00

Karin schreef:
_Lorette_ schreef:
Landen op geel betekent toch beperkt /acceptabel risico voor Nederlanders ? Niet dat je er ook echt welkom bent als Nederlander? Ik zie van sommige landen met kleurcode geel dat ze de grenzen (nog) niet openen voor Nederland.

Landen die van oranje naar geel gaan zijn landen waar je vanuit NL weer welkom bent. Ben je vanuit NL niet welkom, dan blijft dat land dus oranje in het advies van BuZa. Dat wordt dus idd meegenomen in het advies.

Malta bijvoorbeeld gaat per 1 juli op geel voor o.a. Noorwegen en Luxemburg, maar blijft voorlopig nog oranje voor o.a. Nederland.

Hmm, wat vreemd.

"Per 15 juni gaan de reisadviezen van de volgende landen van oranje naar geel: België, Bulgarije, Duitsland, Estland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Portugal, Slovenië, Tsjechië, Zwitserland. U kunt dus naar deze landen op vakantie, maar let op de risico's."

en

"Slovenië kondigt aan inkomende reizigers vanuit zestien Europese landen vanaf 10 juni toe te laten. Nederland staat op dit moment niet op deze lijst."

nu.nl

Om even een voorbeeld te noemen. Deze kwam ik vandaag toevallig tegen. Dit snap ik dan niet helemaal.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:10

Ik merk dat ik het heel lastig kan uitleggen zonder beeldmateriaal, maar ik heb nu niet de mogelijkheid om even handig iets op te zoeken.

Ik vermoed iig dat NL van mening is dat Slovenië weer veilig is om naartoe te gaan (in tegenstelling tot Zweden en de UK), maar dat Slovenië daar andersom gezien anders over denkt en geen bezoekers uit NL wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:12

_Lorette_ schreef:
Karin schreef:

Hmm, wat vreemd.

"Per 15 juni gaan de reisadviezen van de volgende landen van oranje naar geel: België, Bulgarije, Duitsland, Estland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Portugal, Slovenië, Tsjechië, Zwitserland. U kunt dus naar deze landen op vakantie, maar let op de risico's."

en

"Slovenië kondigt aan inkomende reizigers vanuit zestien Europese landen vanaf 10 juni toe te laten. Nederland staat op dit moment niet op deze lijst."

nu.nl

Om even een voorbeeld te noemen. Deze kwam ik vandaag toevallig tegen. Dit snap ik dan niet helemaal.

Apart zeg. Dat wordt dus helemaal niet meegenomen in het advies.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:15

Ja volgens mij toch wel, want bv Griekenland staat er niet bij. Misschien dat ze de plank misslaan met Slovenië?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:23

Griekenland is nog niet zeker toch? BuZa zegt dit:

Citaat:
De Griekse regering heeft aangekondigd per 1 juli in heel Griekenland buitenlandse toeristen te willen ontvangen. Of dit ook betekent dat er vanaf 1 juli directe vluchten vanuit Nederland naar de Griekse eilanden zullen plaatsvinden, is echter nog onduidelijk. Dit zal waarschijnlijk uiterlijk 15 juni bekend worden gemaakt

(...)

Er zijn inreisbeperkingen afgekondigd voor reizigers die op directe vluchten inreizen uit:

Nederland
Spanje
Italië
het Verenigd Koninkrijk
Turkije
Albanië
Noord-Macedonië

Deze gelden zeker tot 15 juni. Ook is het niet mogelijk voor Nederlanders om van Griekenland naar Albanië, Noord-Macedonië, Bulgarije en Turkije te reizen.

'Zeker tot 15 juni' lees ik als: het kan ook verlengd worden.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:48

Karin schreef:
Ik merk dat ik het heel lastig kan uitleggen zonder beeldmateriaal, maar ik heb nu niet de mogelijkheid om even handig iets op te zoeken.

Ik vermoed iig dat NL van mening is dat Slovenië weer veilig is om naartoe te gaan (in tegenstelling tot Zweden en de UK), maar dat Slovenië daar andersom gezien anders over denkt en geen bezoekers uit NL wil.

Dat is dus mijn idee achter de kleurcodes. Vanuit NL gezien acceptabel, maar we zijn er misschien helemaal niet welkom.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:58

Dat bedoelde ik juist. In Griekenland zijn we nog niet welkom en dit land staat dan ook op oranje.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 22:58

Op de site van buitenlandse zaken staat
Citaat:
Het reisadvies blijft oranje als een land het coronavirus nog niet voldoende onder controle heeft, nog geen Nederlandse toeristen verwelkomt of quarantaine oplegt bij aankomst.
Dus het lijkt erop dat er een foutje in de lijst zit.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 00:08

Ik kreeg net een link naar dit bericht toegestuurd: https://www.ad.nl/buitenland/paar-duize ... ~aa79f1d8/

Citaat:
Paar duizend Duitsers testen of Spaanse eilanden klaar zijn voor heropening toerisme

Twee weken voor de officiële heropening van het toerisme op Mallorca en andere eilanden van de Balearen mogen 6000 Duitse toeristen er al vakantie vieren. Dit om te kijken of de vanwege het coronavirus afgekondigde veiligheidsprotocollen goed functioneren. Duitse toeristen zijn uitverkoren omdat de coronasituatie in Duitsland vergelijkbaar is met die in de eilandengroep.

Mallorca, het favoriete eiland van de Duitsers, ontvangt vanaf 15 juni al 4000 toeristen uit de Bondsrepubliek. Menorca en de Pitiusen (Ibiza en Formentera) ontvangen er elk 1000. Het gaat om Duitse toeristen die er al een vakantie geboekt hadden voor de tweede helft van juni of onlangs boekten bij aanbieders die meedoen aan het proefproject. Dat melden Duitse media naar aanleiding van berichtgeving door de Spaanse krant El País en media op de Balearen. Ze baseren zich op informatie van de regioregering in Palma de Mallorca.

Volgens het regiobestuur keurde de Spaanse regering in Madrid na lang onderhandelen hun aanvraag goed voor de uitvoering van het proefproject met Duitse toeristen. In hoeverre de Duitsers op eigen gelegenheid uitstapjes kunnen maken en bijvoorbeeld een auto of scooter kunnen huren, is nog onduidelijk. De regionale president Francina Armengol en de minister van Toerisme Lago Negueruela maken vanmiddag naar verwachting meer details bekend over het project.

Repetitie
Het draait vooral om de vraag of de gezondheid van vakantiegangers en hotelmedewerkers gegarandeerd kan worden. Dat gebeurt aan de hand van het testen van hygiënevoorschriften en veiligheidsprotocollen in onder meer luchthavens en hotels op de eilanden. De Duitse toeristen op Mallorca zullen verblijven in geselecteerde hotels waarvan de meeste zich bevinden in Playa de Palma.

Het toelaten van de Duitse vakantiegangers gebeurt bij wijze van generale repetitie voor de heropening van het toerisme op de Balearen. Die staat gepland op 1 juli. Op die datum zijn buitenlandse toeristen naar verwachting weer welkom in heel Spanje.

De eilandengroep is de eerste regio in Spanje die de deuren weer opent voor buitenlandse toeristen. Daarmee willen de Balearen de voor hen belangrijke Duitse markt laten zien dat ze een veilige bestemming zijn. De Canarische eilanden onderhandelen volgens de Spaanse media eveneens met de regering in Madrid over een soortgelijke proef.

Spannend. :j :=

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:29

Blijkbaar verschilt het per regio of de toiletten open zijn bij campings. Weet iemand een goede website waar op staat waar wat mag? Mijn Duits is helaas niet best :o dan is het lastig zoeken.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 08:42

https://www.ndr.de/ratgeber/reise/Campi ... ng522.html

Dit gaat alleen over het noorden. Ze hebben het er zelfs over dat je op sommige plekken een masker moet dragen.

Citaat:
Allerdings dürfen die Sanitäranlagen bislang nicht in allen Bundesländern wieder öffnen. Die Campingplätze nehmen in diesen Fällen nur Gäste auf, die auf diese Gebäude nicht angewiesen sind - also keine Gäste, die mit Zelt anreisen. Wann und in welchen Bundesländern der Zelturlaub wieder möglich sein werde, ist derzeit nicht klar.

Ik weet niet waar je heen wil, maar ik zou zoeken op Campingplatz en Sanitäranlagen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 10:40

moonsparkle schreef:
Blijkbaar verschilt het per regio of de toiletten open zijn bij campings. Weet iemand een goede website waar op staat waar wat mag? Mijn Duits is helaas niet best :o dan is het lastig zoeken.

Er is niet echt 1 website waar alles op staat, je zal gericht moeten gaan zoeken naar de actuele Verordnungen van alle deelstaten. Hier staan linkjes naar de websites van alle deelstaten. Als je iets niet begrijpt, mag je me altijd een pb sturen :)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 12:08

Google translate helpt vaak wel goed om sites te vertalen. Gewoon de url invoeren en dan bij vertaling de url aanklikken dan vertaalt hij de hele site. Niet helemaal foutloos maar meestal goed genoeg.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-20 13:34

Bluh. Air transat heeft alle vluchten van en naar Nederland en België geschrapt voor 2020. Vrijwel zeker geen Canada dus dit jaar :(

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:06

Canada lijkt de boel heel erg op slot te houden. Zelfs binnen Canada is reizen nog heel beperkt.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:16

Wij hebben de hoop ook wel opgegeven onderhand om naar Canada te reizen dit jaar...

Zijn er al bokkers op vakantie in het buitenland nu (of geweest) en hoe ging/gaat dat?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:23

net de tajikistan trip uitgesteld naar volgend jaar ;(

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:35

Volgens mij is Germie alweer volop in het buitenland aan het duiken. Moet je haar even een pb’tje doen.
Kennis van mij naar Duitsland. Daar overal mondkapjes. Die mag pas af aan tafel in het restaurant. En golfen mocht ook zonder mondkapje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 14:41

Mijn partner zit voor werk in Taiwan.

Die moest vanaf landing met speciale taxi naar het hotel. Ook verplicht een simkaart aankopen waarop de overheid dagelijks informatie doorgaf en vermoedelijk ook om te kunnen tracken O:) Daar verplicht 14 dagen quarantaine op de kamer. Eten was bestellen via roomservice. Lakens was nieuwe bestellen via telefoon en zelf bed verschonen, vie lakens bewaren in de badkamer.
2x/dag temperaturen en doorgeven.

Intussen zit die periode erop en is hij aan boord van zijn schip.

De bemanning die echter afgelost moet worden mag voorlopig nog steeds het schip niet verlaten en zit noodgedwongen nog steeds aan boord. Ondanks 3 maanden isolatie op zee en geen enkele zieke of zelfs maar symptoom.