Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gaby schreef:https://secure.avaaz.org/nl/community_p ... /dashboard
Vinden jullie het okee als ik hier een link drop naar een petitie? Het gaat over het creeeren van een noodoplossing nu abortusklinieken slechter bereikbaar zijn.
Ook nu baas in eigen buik!
_San87_ schreef:Gaby schreef:https://secure.avaaz.org/nl/community_p ... /dashboard
Vinden jullie het okee als ik hier een link drop naar een petitie? Het gaat over het creeeren van een noodoplossing nu abortusklinieken slechter bereikbaar zijn.
Ook nu baas in eigen buik!
Ik zie zo snel niet of er ook anoniem ondertekend kan worden?
_San87_ schreef:Gaby schreef:Misschien als je als eerste 'naam' anoniem zet? Sowieso zijn alleen je voornaam en initiaal zichtbaar bij de petitie.
Oh, dat vind ik geen probleem. Meteen even tekenen.
Ceffyl schreef:Weet je wat mij heel erg opvalt? Mensen laten ineens hun kinderen boodschappen doen. Ik zie dan kliekjes van 3 à 4 kinderen tussen de 8 en 14 samen boodschappen doen. Echt mega irritant, want ze rennen rond met die kar, houden geen rekening met de 1,5 meter en er zijn geen volwassene bij om ze in toom te houden. AH personeel zegt er ook niks van. En ik zag er gister echt veel
Hilli schreef:Oh, klinkt als mijn buurkleinkind. Die heet JoerieNee.
Hilli schreef:Oh, klinkt als mijn buurkleinkind. Die heet JoerieNee.
HopeMyDay schreef:Even een ergernis van mijn kant. Ineens hoor ik van alle kanten (En echt 15x ofzo) dat mensen hun engeltjes ineens zo veel mentale problemen hebben (daarvoor had ik er nog nooit van gehoord). En daarbij denken ze ook nog dat dat een reden is om je niet aan de richtlijnen te hoeven houden (nodigen vrienden uit enz. En gaan met zn allen massaal op o.a de begraafplaats hangen).
M_D_H schreef:Juist ADHDers zijn gebaat bij veel structuur
Bij mij thuis was er enorm veel structuur, daarom werd zowel bij mijn broertje als bij mij pas op late leeftijd ADHD geconstateerd.
Mijn broertje was 14, bijna 15 en ik zelfs pas 24 toen bij mij ADD/ADHD geconstateerd werd.
Juist door de structuur in huis heeft eigenlijk nooit iemand echt gemerkt dat wij ADHD hadden. Wij waren af en toe wel wat druk, maar niet noemenswaardig eigenlijk
Pas toen we het lastig kregen op school, mijn broertje op de middelbare en ik op het HBO toen pas gingen ze onderzoeken en kwamen we er uit eindelijk achter dat we tegen problemen aan liepen niet omdat we lui waren oid, maar omdat we gewoon een klein probleempje hadden
Tjah, oliebol happens.
Maar daarom kan ik mij wel heel erg opwinden als mensen hun kinderen op jonge leeftijd al volstoppen met medicatie omdat het beter zou zijn voor de juf/meester/de ouders zelf oid of dat ze roepen: "Mijn kind heeft ADHD hij/zij kan er niks aan doen dat hij/zij zich als een ongeleid projectiel gedraagt en wij kunnen er niks aan doen dat wij hem/haar niet opgevoed hebben...
Wij hebben het gered zonder medicatie, en dat doen wij nog steeds en mijn ouders hebben ons enorm goed opgevoed, zo goed dat wij op jonge leeftijd al meegenomen konden worden naar de zakelijke afspraken van mijn ouders, wij konden ons gedragen, waren stil als we stil moesten zijn en spraken met 2 woorden als ons wat gevraagd werd.
En ja, soms zijn wij wel eens onuitstaanbaar, maar dat kan ik van de meeste mensen wel zeggen
En mijn broertje is met recht een ADHDer, als je die nu tegenkomt en je praat er 5 min mee dan kan je eigenlijk al genoeg weten
En toch hebben wij het gered zonder medicatie en dat doen wij nog steeds.
HopeMyDay schreef:Even een ergernis van mijn kant. Ineens hoor ik van alle kanten (En echt 15x ofzo) dat mensen hun engeltjes ineens zo veel mentale problemen hebben (daarvoor had ik er nog nooit van gehoord). En daarbij denken ze ook nog dat dat een reden is om je niet aan de richtlijnen te hoeven houden (nodigen vrienden uit enz. En gaan met zn allen massaal op o.a de begraafplaats hangen).