[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 11:43

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:59

Gaby schreef:
https://secure.avaaz.org/nl/community_p ... /dashboard

Vinden jullie het okee als ik hier een link drop naar een petitie? Het gaat over het creeeren van een noodoplossing nu abortusklinieken slechter bereikbaar zijn.
Ook nu baas in eigen buik!

Ik zie zo snel niet of er ook anoniem ondertekend kan worden?

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:00

_San87_ schreef:
Gaby schreef:
https://secure.avaaz.org/nl/community_p ... /dashboard

Vinden jullie het okee als ik hier een link drop naar een petitie? Het gaat over het creeeren van een noodoplossing nu abortusklinieken slechter bereikbaar zijn.
Ook nu baas in eigen buik!

Misschien als je als eerste 'naam' anoniem zet? Sowieso zijn alleen je voornaam en initiaal zichtbaar bij de petitie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:02

Gaby schreef:
_San87_ schreef:

Misschien als je als eerste 'naam' anoniem zet? Sowieso zijn alleen je voornaam en initiaal zichtbaar bij de petitie.

Oh, dat vind ik geen probleem. Meteen even tekenen :).

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 13:45

_San87_ schreef:
Gaby schreef:

Oh, dat vind ik geen probleem. Meteen even tekenen :).

Tof! Ik was ook niet al te happig op het idee om mijn achternaam terug te zien.

Ik hoop dat ze de petitie nog 'groter' kunnen maken (hoger einddoel) want er word goed veel ondertekend, en om een impact te hebben moeten echt veel mensen de petitie hebben ondertekend.

Ceffyl

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:53

Weet je wat mij heel erg opvalt? Mensen laten ineens hun kinderen boodschappen doen. Ik zie dan kliekjes van 3 à 4 kinderen tussen de 8 en 14 samen boodschappen doen. Echt mega irritant, want ze rennen rond met die kar, houden geen rekening met de 1,5 meter en er zijn geen volwassene bij om ze in toom te houden. AH personeel zegt er ook niks van. En ik zag er gister echt veel |(

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 19:19

Ceffyl schreef:
Weet je wat mij heel erg opvalt? Mensen laten ineens hun kinderen boodschappen doen. Ik zie dan kliekjes van 3 à 4 kinderen tussen de 8 en 14 samen boodschappen doen. Echt mega irritant, want ze rennen rond met die kar, houden geen rekening met de 1,5 meter en er zijn geen volwassene bij om ze in toom te houden. AH personeel zegt er ook niks van. En ik zag er gister echt veel |(

Dat is wel heel erg irritant en ik vind dan ook dat het personeel er iets van zou moeten zeggen.
Het is prima als er één iemand van rond de 14 alleen boodschappen doet. En zich dan gedraagt.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:02

Grrrrrrr

Hier al de hele week krijsje op visite in de straat.
Voor het idee: volksbuurt, kind kleuterklasleeftijd. Moeder ziet er jong uit. Opa en oma hebben ook nog een jonge leeftijd. Ze droppen dat kind er vaak, maar meestal ben ik dan aan het werk.

Hoe vaak ik ze al niet LUCIANO! heb horen schreeuwen weet ik niet. Kind luistert voor geen meter. En hij kent maar één antwoord: krijsen als het niet naar zijn zin is, als hij iets moet, niet mag of niet wil.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 20:52

Oh, klinkt als mijn buurkleinkind. Die heet JoerieNee.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 22:05

Hilli schreef:

:') _O-

Hier hadden de buren gister pasen met hun gezin.
Zij zijn een samengesteld gezin dus het zijn best wat mensen die dan allemaal in de smalle achtertuin zitten.
3 dochters met partners en de kinderen met hun über schelle stemmetjes.

Sowieso hadden ze al een discussie dat zoonlief met zijn gezin weigerde te komen want het is toch gesellugggg? (Die zoon is de enige die dit keer verstand in zijn donder had)

Maar dan die kleinkinderen... een van de kleinkinderen heeft zo'n enorm schel stemmetje dat je die nog hoort als je alle ramen en deuren dicht hebt. Dat geluid gaat door merg en been en hij stopt maar niet met hysterisch en hyper doen en krijsen...

Geen wonder dat ik om 6 uur met knallende koppijn in bad lag met mijn noise canceling headset op.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:24

Hilli schreef:

_O-
Mag deze ook naar Bellatrix?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 23:40

Onze buren hebben een SallyFoei maar dat vind ik eigenlijk wel zielig want dat is de hond. En als ik hoor hoe ze tegen de kinderen tekeer gaan en andersom zijn ze in de opvoeding van de hond vast ook tekort geschoten. We hebben wel dankzij hun een lieve kat erbij. Die was er ook klaar mee daar dus die is maar bij ons ingetrokken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 00:14

Ik ving hiernaast iets op over de kruising teckel weg doen en dan een rottweiler er bij halen
Mijn vriend heeft het al keihard afgeraden want dat is echt vragen om problemen
Ik heb ook al vermeld dat het misschien handig is om eerst die mechelaar eens volwassen te krijgen

|o |o |o |o |o |o

Die teckel van een maand of tien is sowieso hartstikke overprikkeld door de drukte van drie pubers
En de mechelaar van 12 weken is uit verveling overal op aan het kluiven (die heeft meer nodig dan simpel spel en wandelen)
“Ja maar jullie honden zijn toch best makkelijk”
Ja heb je potdomme enig idee wat daar al voor werk in is gegaan???

Echt... voed eerst gewoon eens op wat je al in huis hebt , kind of hond, kies maar
Van beide zijn er slachtoffers te kiezen mensen

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 07:28

Even een ergernis van mijn kant. Ineens hoor ik van alle kanten (En echt 15x ofzo) dat mensen hun engeltjes ineens zo veel mentale problemen hebben (daarvoor had ik er nog nooit van gehoord). En daarbij denken ze ook nog dat dat een reden is om je niet aan de richtlijnen te hoeven houden (nodigen vrienden uit enz. En gaan met zn allen massaal op o.a de begraafplaats hangen).

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 08:48

Hilli schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Hier meer last van de buurvrouw dan het buurkind. Godallemachtig wat begrijp ik goed dat dat kind overprikkeld raakt en vervolgens niet meer slaapt (=brult).
Nu ben ik ook met iets te veel pedagogische kennis opgezadeld en ja ik sta (goddank) aan wal, maar m'n werkbrauwen komen bijna niet meer terug uit m'n haargrens op hun normale level als ik het weer eens waag om weer in de tuin te zitten.
De kids twee tuinen verderop hoor je ook wel, maar dat gaat toch een stuk normaler en is dan ook een stuk beter vol te houden.

En dan denk je dat je alles gehad hebt en dan komen de buurpubers van de andere kant in de tuin. Die hebben nog nooit van koptelefoons of gesprekken op conversatie niveau gehoord. :x

Ik heb nu wel de geluidsdempende oorkappen van m'n vriend ontdekt :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 11:49

HopeMyDay schreef:
Even een ergernis van mijn kant. Ineens hoor ik van alle kanten (En echt 15x ofzo) dat mensen hun engeltjes ineens zo veel mentale problemen hebben (daarvoor had ik er nog nooit van gehoord). En daarbij denken ze ook nog dat dat een reden is om je niet aan de richtlijnen te hoeven houden (nodigen vrienden uit enz. En gaan met zn allen massaal op o.a de begraafplaats hangen).

Helaas gebruiken veel mensen zogenaamde mentale problemen om niets aan opvoeding te hoeven doen :roll:

Terwijl je dan JUIST aan de bak moet. Ook een ADHD kind kan goed functioneren en fijn leven mits er voldoende structuur wordt gegeven en hij/zij met frustraties en problemen bij iemand terecht kan.

Ik had ooit een ADHD kind op kamp die echt de liefste ooit was. Hij deed heel erg zijn best om zich aan de regels te houden maar het lukte hem niet altijd, nou ja, dan hielpen we hem een beetje. Zijn zusje daartegen was echt een draak, deed het er echt om, om niet te luisteren, misschien omdat haar broertje thuis overal mee weg kwam.
Eind van het kamp, de ouders komen altijd even praten om te vragen hoe het was, en wat waren ze verbaasd dat hun zoontje eigenlijk heel braaf was geweest en hun dochter degene was die problemen maakte. :oo
Maar goed, ik heb wel meer aparte broer-zus (of zus-zus) relaties gezien. Een meisje dat per se naar een bepaald kamp moest dat eigenlijk niet haar eerste keus was maar anders zou haar halfzusje alleen moeten gaan en dat kan natuurlijk niet :roll: ze zou maar zelf vriendjes moeten maken. In de voorbereiding krijg je altijd instructies van "Pietje moet samen met zijn zusje Marietje op de slaapkamer", was hier ook zo. Het oudere meisje vond het vreselijk.

TL;DR ouders zijn vreselijk :))

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:06

Ayasha schreef:
Hilli schreef:

_O-

Zoekt die nog een naam voor een nieuwe aanwinst ofzo? :o? #blond

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:18

Juist ADHDers zijn gebaat bij veel structuur :j

Bij mij thuis was er enorm veel structuur, daarom werd zowel bij mijn broertje als bij mij pas op late leeftijd ADHD geconstateerd.
Mijn broertje was 14, bijna 15 en ik zelfs pas 24 toen bij mij ADD/ADHD geconstateerd werd.

Juist door de structuur in huis heeft eigenlijk nooit iemand echt gemerkt dat wij ADHD hadden. Wij waren af en toe wel wat druk, maar niet noemenswaardig eigenlijk :n

Pas toen we het lastig kregen op school, mijn broertje op de middelbare en ik op het HBO toen pas gingen ze onderzoeken en kwamen we er uit eindelijk achter dat we tegen problemen aan liepen niet omdat we lui waren oid, maar omdat we gewoon een klein probleempje hadden :+

Tjah, oliebol happens.
Maar daarom kan ik mij wel heel erg opwinden als mensen hun kinderen op jonge leeftijd al volstoppen met medicatie omdat het beter zou zijn voor de juf/meester/de ouders zelf oid of dat ze roepen: "Mijn kind heeft ADHD hij/zij kan er niks aan doen dat hij/zij zich als een ongeleid projectiel gedraagt en wij kunnen er niks aan doen dat wij hem/haar niet opgevoed hebben...
Wij hebben het gered zonder medicatie, en dat doen wij nog steeds en mijn ouders hebben ons enorm goed opgevoed, zo goed dat wij op jonge leeftijd al meegenomen konden worden naar de zakelijke afspraken van mijn ouders, wij konden ons gedragen, waren stil als we stil moesten zijn en spraken met 2 woorden als ons wat gevraagd werd.
En ja, soms zijn wij wel eens onuitstaanbaar, maar dat kan ik van de meeste mensen wel zeggen :+
En mijn broertje is met recht een ADHDer, als je die nu tegenkomt en je praat er 5 min mee dan kan je eigenlijk al genoeg weten :')
En toch hebben wij het gered zonder medicatie en dat doen wij nog steeds.
Laatst bijgewerkt door M_D_H op 13-04-20 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:18

Hilli schreef:
Ayasha schreef:

_O-

Zoekt die nog een naam voor een nieuwe aanwinst ofzo? :o? #blond

Nee, die selecteerd de quotes van de maand :))

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:32

M_D_H schreef:
Juist ADHDers zijn gebaat bij veel structuur :j

Bij mij thuis was er enorm veel structuur, daarom werd zowel bij mijn broertje als bij mij pas op late leeftijd ADHD geconstateerd.
Mijn broertje was 14, bijna 15 en ik zelfs pas 24 toen bij mij ADD/ADHD geconstateerd werd.

Juist door de structuur in huis heeft eigenlijk nooit iemand echt gemerkt dat wij ADHD hadden. Wij waren af en toe wel wat druk, maar niet noemenswaardig eigenlijk :n

Pas toen we het lastig kregen op school, mijn broertje op de middelbare en ik op het HBO toen pas gingen ze onderzoeken en kwamen we er uit eindelijk achter dat we tegen problemen aan liepen niet omdat we lui waren oid, maar omdat we gewoon een klein probleempje hadden :+

Tjah, oliebol happens.
Maar daarom kan ik mij wel heel erg opwinden als mensen hun kinderen op jonge leeftijd al volstoppen met medicatie omdat het beter zou zijn voor de juf/meester/de ouders zelf oid of dat ze roepen: "Mijn kind heeft ADHD hij/zij kan er niks aan doen dat hij/zij zich als een ongeleid projectiel gedraagt en wij kunnen er niks aan doen dat wij hem/haar niet opgevoed hebben...
Wij hebben het gered zonder medicatie, en dat doen wij nog steeds en mijn ouders hebben ons enorm goed opgevoed, zo goed dat wij op jonge leeftijd al meegenomen konden worden naar de zakelijke afspraken van mijn ouders, wij konden ons gedragen, waren stil als we stil moesten zijn en spraken met 2 woorden als ons wat gevraagd werd.
En ja, soms zijn wij wel eens onuitstaanbaar, maar dat kan ik van de meeste mensen wel zeggen :+
En mijn broertje is met recht een ADHDer, als je die nu tegenkomt en je praat er 5 min mee dan kan je eigenlijk al genoeg weten :')
En toch hebben wij het gered zonder medicatie en dat doen wij nog steeds.

Klopt helemaal, ik was al 22 toen bij mij ADD geconstateerd. Ik heb altijd te horen gekregen dat de maatschappij niet om mij draait maar dat ik mee moet kunnen draaien in de maatschappij. Natuurlijk mag je eigen ik tonen maar niet zodra jij de wereld naar je toe wilt trekken.

Ik heb nog steeds veel structuur nodig, en moet mezelf dwingen om op bepaalde dagen, bepaalde klussen te doen want anders gebeurt het niet.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 12:46

HopeMyDay schreef:

Kan dit! Mensen die menen dat omdat hun kind erdoor heen zit de regels niet meer voor hem gelden. Zie dat hier om mij heen ook heel veel.

Verder vind ik het ook vervelend dat collega’s met kinderen afgeleid zijn zodra dat kind voorbij komt. Gaan ze gelijk op alles van dat kind reageren, ook wanneer iemand anders wat zit te vertellen. Dan vraag ik me af hoe gefocust op werk ze zijn als de camera uitstaat. Als je al zo doet wanneer mensen toekijken, dan weet je toch dat zodra je afscheid neemt ze helemaal opgaan in de kinders.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:03

HopeMyDay schreef:

Op mijn facebook zag ik vanuit de dorpspagina ook al dat een gezin met kinderen liep te voetballen op 'n begraafplaats: WTF!

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:18

Begraafplaatsen zijn een soort "gezellig uitje" geworden volgens mij. Ik woon mijn hele leven al tegenover een begraafplaats en het is nog nooit zo druk/vol met kinderen geweest (ook niet in de schoolvakanties en nu zowel kleine kinderen met ouders als pubers in groepjes). Het is gewoon echt heel erg triest

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 14:20

Voetballen op een begraafplaats ? Dat is echt ziek.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 15:03

Afbeelding
8 ooievaars voor ons huis.Moet ik mij nu zorgen maken?Dadelijk worden er 8 baby's gebracht :(