Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:49

Ik heb weer eens wat meegemaakt.. Paar dagen geleden een artikel op Facebook gezet en iemand reageerde dat ze het wilde hebben. Het enige artikel kostte €6 en de andere €2,50 helaas kan ik die niet meer vinden door verhuizing en verder had ze nog een artikel voor €2 dus €8 in totaal. Ik vraag het in een zakje te doen zegt ze ineens: ''kun je wat van de prijs afdoen want het was inclusief die dingen die je niet kan vinden €8? Ik duidelijk aangegeven dat in de voorgaande post staat dat die 2 dingen samen €8 zijn. Nu heeft die mevrouw mijn adres maar ik heb geen zin in dit gezeik, wat zouden jullie doen? Verkoop het liever aan een dankbaar iemand dan aan zo een kreng 8)7
Laatst bijgewerkt door xPareltje op 04-05-20 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:52

xPareltje schreef:
Ik heb weer eens wat meegemaakt.. Paar dagen geleden een artikel op Facebook gezet en iemand reageerde dat ze het wilde hebben. Het enige artikel kostte €6 en de andere €2,50 helaas kan ik die niet meer vinden door verhuizing verder had ze nog een artikel voor €2 dus €8 in totaal. Ik vraag het in een zakje te doen zegt ze ineens: ''kun je wat van de prijs afdoen want het was inclusief die dingen die je niet kan vinden €8? Ik duidelijk aangegeven dat in de voorgaande post staat dat die 2 dingen samen €8 zijn. Nu heeft die mevrouw mijn adres maar ik heb geen zin in dit gezeik, wat zouden jullie doen? Verkoop het liever aan een dankbaar iemand dan aan zo een kreng 8)7

Misschien een miscommunicatie? :+

Als zij het als nog voor die 8 euro op komt halen waarom niet, dan ben jij er in ieder geval van af toch?
Als ze blijft afdingen zou ik het ook laten, kan daar zelf ook niet zo goed tegen, zeker als het al een lage prijs is.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:55

Kirrietje schreef:
xPareltje schreef:
Ik heb weer eens wat meegemaakt.. Paar dagen geleden een artikel op Facebook gezet en iemand reageerde dat ze het wilde hebben. Het enige artikel kostte €6 en de andere €2,50 helaas kan ik die niet meer vinden door verhuizing verder had ze nog een artikel voor €2 dus €8 in totaal. Ik vraag het in een zakje te doen zegt ze ineens: ''kun je wat van de prijs afdoen want het was inclusief die dingen die je niet kan vinden €8? Ik duidelijk aangegeven dat in de voorgaande post staat dat die 2 dingen samen €8 zijn. Nu heeft die mevrouw mijn adres maar ik heb geen zin in dit gezeik, wat zouden jullie doen? Verkoop het liever aan een dankbaar iemand dan aan zo een kreng 8)7

Misschien een miscommunicatie? :+

Als zij het als nog voor die 8 euro op komt halen waarom niet, dan ben jij er in ieder geval van af toch?
Als ze blijft afdingen zou ik het ook laten, kan daar zelf ook niet zo goed tegen, zeker als het al een lage prijs is.

Ik kan hier zo slecht tegen, mensen die alsnog afdingen. Ze willen het allemaal voor een appel en een ei.. Het spul is allemaal nieuw en stukken duurder in de winkels dan waar ik het voor verkoop. Het is al spot goedkoop en dan is het nog niet goed pff :roll:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 00:09

Ik heb eigenlijk best een goede Marktplaats deal gemaakt met iemand voor mijn idee zitten er altijd vet veel oplichters op Marktplaats voor de vage namen vertrouw ik voor geen meter.

Maar heb een elektrische gitaar verkocht voor 50 euro ( geen merk waarschijnlijk zelf in elkaar geknutseld en gekregen van mijn ex dus ik vond 50 euro meer dan genoeg) Zonder te vragen al gelijk 20 euro meer gekregen voor het verzorgen en verpakkingsmateriaal. Ook heel erg geduldig geld ontvangen ging vrij traag doordat hij een andere bank had , maar netjes beide gewacht tot vandaag en het geld was overgemaakt.

Alleen hoop ik dat het nu ook gewoon goed gaat soms gaan gitaren door vervoer nog wel eens kapot dus wou met verzekering verzenden maar was echt idioot duur.

Maar ook van anderen al veel spam ik had de gitaar al op gereserveerd gezet zodat ik het contact om te chatten met de verkoper gewoon makkelijk terug te vinden is. Een gast snapt het het is al verkocht niet helemaal en blijft maar vragen of die al weg is. Ik negeer het maar mooi en hij ziet vanzelf wel dat de advertentie weg is ik blijf niet herhalen. Zelf ben ik ook wel een harde verkoper moet ik zeggen ik hou goed vol eerst betalen en dan pas stuur ik het op. Veel mensen zijn al snel weg als je duidelijk bent haha

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:36

Altijd fijn als je vissen verkoopt en degene niet komt opdagen.. :n Heb ik voor niks de vissen moeten vangen (=opjagen/stress) en veel langer in een zakje moeten doen dan de bedoeling was omdat we dachten dat mevrouw vertraagd was (dus nog meer stress omdat ze zolang in een vreemde omgeving moesten zitten). :( Zou ik de vissen nu weer aan iemand anders willen geven moeten ze het hele proces weer opnieuw mee maken.. Ik denk dat ik ze maar gewoon met rust laat. In de voorgaande communicatie ook helemaal geen indicatie dat er iets mis was/ze niet op zou komen dagen. Ook geen antwoord meer gehad waarom ze niet is komen opdagen. Laat dan even weten dat het hem toch niet wordt? Vooral als het om levende dieren gaat!

beert

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:55

Oh dat is klote en ook sneu inderdaad voor de vissen :-(. Misschien volgende keer vragen of iemand een berichtje stuurt als ze weggaan en dan pas vissen gaan vangen ofzo?

Zou hier echt boos om zijn ook, het zijn wel levende dieren..

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:57

Het wordt steeds erger met paarden verkopen... Ik heb mijn merrie te koop staan, vaste prijs 2500€ voor een Ijslander met papieren. Vrij lage prijs omdat ze nooit ingetölt is. Berichtje: ik bied 650. Ik kwam even in de verleiding om te vragen of ze geen 2 vergeten was ervoor te zetten.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:57

beert schreef:
Oh dat is klote en ook sneu inderdaad voor de vissen :-(. Misschien volgende keer vragen of iemand een berichtje stuurt als ze weggaan en dan pas vissen gaan vangen ofzo?

Zou hier echt boos om zijn ook, het zijn wel levende dieren..

Ik heb ze ook expres pas 5 minuten voor ze zou komen gevangen, maar toen duurde en duurde het maar, proberen contact te zoeken etc. Mega sneu voor de diertjes

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:00

Jeetje wat een types. Voortaan pas vangen als ze er zijn, neem aan dat echte liefhebbers wel snappen dat je het zeker wil weten

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:03

Wat sneu voor de visjes inderdaad zeg...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:14

Narcissa schreef:
Het wordt steeds erger met paarden verkopen... Ik heb mijn merrie te koop staan, vaste prijs 2500€ voor een Ijslander met papieren. Vrij lage prijs omdat ze nooit ingetölt is. Berichtje: ik bied 650. Ik kwam even in de verleiding om te vragen of ze geen 2 vergeten was ervoor te zetten.

Ach jee wat jammer
Maar miss is het niet het tolten maar het verhaal erom heen.
Mijn niet ingetolte IJslander was binnen twee dagen verkocht voor de vraagprijs en ook aan de eerste kijkers en ook aanzienlijk meer.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 23:08

Alja, ik heb hem inderdaad wat aangepast. Het is echt een schat van een dier maar ook een excellente spiegel. Zeer interessant want je leert veel over jezelf, maar voor beginners niet zo handig. Eenmaal een team doet ze alles en is niks te gek voor haar.
Maar zelfs met een wat te negatieve beschrijving vind ik een bod van 650 beetje lachwekkend :')

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:40

Pffff gaat lekker... Wil je ergens iets ophalen, kom je tot een akkoord. Vraagt de verkoper hoe laat wil je komen. Geef je tijd door en hoe laat je wilt komen, en vraagt wat het adres is.

Wordt het bericht vervolgens wel gelezen maar krijg je al kopende partij gewoon geen reactie meer van de verkoper. De tijd die ik had aangegeven om op te halen is inmiddels ook al verstreken..... Zucht, wil je nou verkopen of niet

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:47

Wij hadden gister een goede verkoop. Vanuit Eindhoven naar Leeuwarden gereden voor iets. Toch wel spannend of de verkoper wel thuis is bij zo'n afstand, maar gelukkig waren ze dat!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:52

Heel vervelend silvericathy.

Hier gaat het ook lekker. Mijn bod op 2 newborn kledingstukken is geaccepteerd, artikel staat (nog) niet op gereserveerd, iemand anders heeft er zichtbaar overheen geboden. Ik vraag om een betaal verzoek/gegevens zodat de deal afgehandeld kan worden, krijg ik als reactie dat ze net bevallen is, voor de rest geen toelichting hoe/wanneer ze wilt afhandelen.
Ik ben benieuwd of deze deal uiteindelijk door zal gaan. :7 Ik wacht wel af, het zijn geen noodzakelijke artikelen voor mij (en ik hoef nog lang niet te bevallen (hoop ik)).

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:02

cobiie schreef:

Hier gaat het ook lekker. Mijn bod op 2 newborn kledingstukken is geaccepteerd, artikel staat (nog) niet op gereserveerd, iemand anders heeft er zichtbaar overheen geboden. Ik vraag om een betaal verzoek/gegevens zodat de deal afgehandeld kan worden, krijg ik als reactie dat ze net bevallen is, voor de rest geen toelichting hoe/wanneer ze wilt afhandelen.
Ik ben benieuwd of deze deal uiteindelijk door zal gaan. :7 Ik wacht wel af, het zijn geen noodzakelijke artikelen voor mij (en ik hoef nog lang niet te bevallen (hoop ik)).

Kort door de bocht: als ik net was bevallen van een kind zou iemand die kinderkleding wil kopen ook geen prioriteit hebben hoor. :=
Misschien is het kindje wel te vroeg of wat dan ook.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:12

Dan kan dat in paar woorden gezegd worden toch? Dan weet je als kopende partij in elk geval waar je aan toe bent.

__

Vanochtend plant te koop gezet, kreeg meteen de vraagprijs geboden en plant heb ik zojuist ingepakt bij PostNL achter gelaten. Zo wil ik ze meer zien. :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:16

Upendo, mee eens. Maar meeste mensen verkopen newborn kleding wanneer hun kind eruit gegroeid is niet wanneer ze op het punt staan te bevallen.
Ik ben nu 20 weken zwanger van een tweeling, ik ga straks echt al mijn adv stoppen op marktplaats wat betreft verkoop. Dan staat mijn hoofd er echt niet meer naar (en lijf ook niet).

Ik heb meerdere dagen gewacht totdat ik gevraagd hebt of we de deal kunnen afhandelen, in de tussentijd was de verkoper online geweest en had dus even kunnen zeggen dat er iets tussen gekomen is.

Daarnaast heb ik genoeg leugens langs horen/zien komen van potentiële kopers waarom ze niet kwamen opdagen of afzagen van een koop, dat ik mij dat bij een verkoper die bij een ander meer kan krijgen ook niet over zou verbazen. :o

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:21

Ik ben net bevallen zijn voor mij dan genoeg woorden. :) Maar wellicht dat daar dan een verschil van perceptie in zit. Wat voor jou logisch is, hoeft voor een ander niet logisch te zijn. Ik zou niet graag met een knip naar de voordeur moeten schuifelen om wat kleren af te geven. Of erger nog, naar een verzendpunt.

Anyhow. Net iemand die zei dat ze iets wel wilde komen ophalen als ik aan het werk was: dan kon ik het aan de deur hangen en dan stopte zij het geld wel door de brievenbus. Netjes teruggestuurd dat het vooraf betaald mag worden en dat ik het dan aan de deur hang. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:29

Zucht... sommige mensen!

Ik heb gereageerd op een kinderfietsje of ze een richtprijs heeft en wat de staat van het fietsje is, krijg ik terug €25 (voor de rest niks)
Dus ik weer en wat is de staat? Krijg ik alleen een plaatsnaam gestuurd...

Ik heb nog 1x specifiek gevraagd in welke staat het fietsje is maar ben er eigenlijk al klaar mee...

Had gisteren op een fietsje gereageerd via een facebookgroep van deze regio, blijkt dat diegene bijna 100 km verderop woont van die regio, snap ik niet hoor waarom plaats je dan in zo een groep een advertentie?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:43

Toen ik net bevallen was, lag in om het ziekenhuis met de baby. Echt niet dat ik eraan dacht om dan op marktplaats een deal af te handelen. Ik heb toen ook al mijn meldingen uitgezet, omdat iedereen constant van alles vroeg (hoe het ging etc.) Dus ik snap heel goed dat ze niet meer reageert.

Gewoon verder zoeken dus en mocht ze alsnog reageren en je hebt het nog niet gevonden, kun je altijd nog verder gaan met deze koop :-)

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:21

cobiie schreef:

Typisch, want ze heeft dus wel her bod geaccepteerd en daarover gecommuniceerd :o dus dan is het kleine moeite om dan even verder af te handelen toch? Als je niet wilt verkopen of het afhandelen omdat je net bevallen bent moet je ook geen bod accepteren en dan vervolgens niks meer laten horen vind ik persoonlijk

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:23

beert schreef:
Toen ik net bevallen was, lag in om het ziekenhuis met de baby. Echt niet dat ik eraan dacht om dan op marktplaats een deal af te handelen. Ik heb toen ook al mijn meldingen uitgezet, omdat iedereen constant van alles vroeg (hoe het ging etc.) Dus ik snap heel goed dat ze niet meer reageert.

Gewoon verder zoeken dus en mocht ze alsnog reageren en je hebt het nog niet gevonden, kun je altijd nog verder gaan met deze koop :-)

Toen ik zelf net bevallen in het ziekenhuis lag, keek ik 2 keer per dag op mijn telefoon.
Als je als verkoper gewoon de adv verwijderd (zeker die waar je niet voor hoeft te betalen) en weer plaats wanneer je weer tijd hebt, scheelt dat ook veel berichtjes en mogelijke ergenissen van potentiële kopers.
Ik snap ook niet dat mensen die naar buitenland op vakantie gaan alles laten doorlopen, ben daar te praktisch voor ingesteld schijnbaar.

Zoals ik in mijn eerste berichtje al zei, zijn het voor mij geen noodzakelijke spullen. Ik heb haar gefeliciteerd met de bevalling en zie wel of ik ooit nog iets hoort ervan.
Heb in de tussentijd allang een website gevonden waar soortgelijke items in de sale waren, die komen morgen aks het goed is binnen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:24

Citaat:
Had gisteren op een fietsje gereageerd via een facebookgroep van deze regio, blijkt dat diegene bijna 100 km verderop woont van die regio, snap ik niet hoor waarom plaats je dan in zo een groep een advertentie?

Dat heb ik met tweedehands paardenspullen ook al zo vaak gehad.
Ik heb ook al eens gezegd, oh kan ik het dan op pikken bij mij in de buurt.
Nee dat kon niet.
Ik heb toen ook aangegeven wat doe je dan in deze groep. Had ik weer andere leden in mijn nek waar ik me mee bemoeide
Ik dacht toen ook al, is mijn gedachtegang zo raar dan in een regiogroep.
Daar ben ik juist lid zodat ik het op kan halen.

nienke39

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:10

Niet rot bedoelt maar ik wilde bij mijn kindje echt zelf nieuwe spulletjes kopen...