Post NL frustratie!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:06

Ik zou dat ook graag willen, of meteen kunnen aangeven stuur het maar naar een postpunt. Vanmorgen eind van de ochtend iets besteld met de gedachte dat komt zaterdag of volgende week wel. Maar nee het staat voor morgen al op afleveren. Midden in het stormmoment :(:) (arme bezorger) en ik ben dan ook niet eens thuis. Zou het graag wijzigen naar het postpunt of een ander adres maar dat kan niet. -O- Ik weet nu dat er morgen iemand voor niks aan de deur staat.

Ik had gewoon niet verwacht dat het dan morgen er is, dat hoeft voor mij ook niet

Froukje
Forever young

Re: Post NL frustratie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:31

PostNL kun je vaak rond een uur of 12 's nachts je bezorgmoment nog aanpassen.

Bij DHL op de dag zelf als de bezorger onderweg is.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:43

Ja, post nl leuk. Ik slaap dan al, dus ik kan dat nooit aanpassen. S avonds nog niet bekend wanneer het komt, volgende dag komen ze zo en zo laat die dag en kan je dus niks meer. DHL gaat wel goed, die vind ik erg fijn, dpd laat je aanpassen maar dat gebeurt dan nooit. En de rest werkte ook niet goed iig.

Dat is er dus 1 waar het goed gaat en klantvriendelijk is (en dus ook fijner voor bezorger).

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 21:51

Als ik het nog kan aanpassen laat ik het tegenwoordig in de winkel bezorgen.
Laatste keer moest ik ergens voor tekenen en heb ik het op een ophaalpunt laten bezorgen. Heb je geen gezeur meer. Het was alleen een verlaat kerstpakket dus ik liep met een kerstdoos de winkel uit :')

@mvdende: misschien een idee? Heb je ook geen gezeur meer en scheelt een hoop irritatie. En de volgende keer je brievenbus checken of er geen kleine pakketjes in liggen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:00

purny schreef:
Als ik het nog kan aanpassen laat ik het tegenwoordig in de winkel bezorgen.
Laatste keer moest ik ergens voor tekenen en heb ik het op een ophaalpunt laten bezorgen. Heb je geen gezeur meer. Het was alleen een verlaat kerstpakket dus ik liep met een kerstdoos de winkel uit :')

@mvdende: misschien een idee? Heb je ook geen gezeur meer en scheelt een hoop irritatie. En de volgende keer je brievenbus checken of er geen kleine pakketjes in liggen

:') Ik zie je al lopen met kerstpakket haha

Ik zit toch 75 procent van de tijd thuis, dus ik houd het liever bij thuis bezorgen. Maar voel me dan ook banketstaaf als ze net komen als ik er niet ben. Daarom zou makkelijker aanpassen bij de meeste bedrijven een goed idee zijn. Lijkt mij voor bezorgers ook fijner

Of zo'n pakketen brievenbus? Zo'n kast, maar dat is zo aan de stoep ook wat apart haha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:11

Die man zei ook tegen mij: Je bent een beetje te laat met je kerstpakket. :D

Ik weet nog toen ik zelf bij de post liep en de gewone brievenbus post liep. Door de machine was de post niet goed gesorteerd. Daardoor vond ik in het begin post terug van 10 huizen terug bij de gewone op nummer gelegde post. Heel irritant.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:14

Ja, mijn commentaar is vaak ook op de bedrijven en niet de bezorgers idd. Soms wel, maar dat zijn uitzonderingen. De meeste werken keihard en kunnen ook niks meer als hun best doen met wat bedrijf verplicht of mogelijk maakt.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:37

Ik had een zwaar pakket via DHL verstuurd en de mensen waren aan het werk in de tuin,zien het busje rijden en die reed zo door.

Even later de melding"u bent niet thuis" ligt op DHL pakket punt -:(-

Via de chat m'n beklag gedaan want het is echt van de zotte om gewoon zo door te rijden.
Kreeg nu 50%korting op de volgende zending en de code is een jaar geldig.

Vandaag bij 2 webshops wat gekocht en bij beide kon je aangeven welke transporteur je wilt hebben :oo heee dat is lekker! *\o/*

Heb gelijk Postnl aangeklikt want die bezorgt hier wel fatsoenlijk.

( Oftewel,die chauffeur legt het in de speciale pakket kist -tuinstoellen-kussen-opbergkist) :+

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:39

Froukje schreef:
Want je weet van te voren natuurlijk ook totaal niet wat je besteld en hoe groot dat is en kan dan ook totaal geen inschatting maken dat het misschien wel eens door de brievenbus zou passen :)*

En daarbuiten, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Het is niet de eerste keer dat een bezorger per ongeluk op een verkeerd adres bezorgd en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn.

O en newsflash, de winkels zijn weer open dus als je het zo dringend nodig hebt ga het dan gewoon halen.. Kun je de hond daarna ook gewoon uitlaten.

Wordt tijd dat ze dat hele vandaag besteld morgen/overmorgen in huis weer afschaffen zodat mensen weer eens wat meer geduld leren hebben. :x

Afbeelding

Op de foto is het formaat wat lastig in te schatten.

Afbeelding

Afbeelding

Het uiteindelijk formaat. Veel kleiner dan ik verwacht had.

Het ging trouwens om een garantie geval, dus niet ff in de winkel op te halen.

Het grootste probleem was dat het pakket op afgeleverd stond en ik niets ontvangen had. Want als je dan naar de webshop gaat, dan zien hun alleen maar dat het afgeleverd is en kan je schudden naar je product.

Hadden ze de tracking gezet op: verdraagt, komt morgen, had het jammer geweest maar niet zo stressvol.

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:50

Het lijkt wel te dik voor brievenbus post. Snap dat het niet zo in te schatten is al hebben sommige mensen een glazen bol....

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 22:54

mvdende schreef:
Froukje schreef:
Want je weet van te voren natuurlijk ook totaal niet wat je besteld en hoe groot dat is en kan dan ook totaal geen inschatting maken dat het misschien wel eens door de brievenbus zou passen :)*

En daarbuiten, waar mensen werken worden fouten gemaakt. Het is niet de eerste keer dat een bezorger per ongeluk op een verkeerd adres bezorgd en het zal ook zeker niet de laatste keer zijn.

O en newsflash, de winkels zijn weer open dus als je het zo dringend nodig hebt ga het dan gewoon halen.. Kun je de hond daarna ook gewoon uitlaten.

Wordt tijd dat ze dat hele vandaag besteld morgen/overmorgen in huis weer afschaffen zodat mensen weer eens wat meer geduld leren hebben. :x

[ [url=m/D5tXq8.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/L5q9Yn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/PdoPlv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het grootste probleem was dat het pakket op afgeleverd stond en ik niets ontvangen had. Want als je dan naar de webshop gaat, dan zien hun alleen maar dat het afgeleverd is en kan je schudden naar je product.

Hadden ze de tracking gezet op: verdraagt, komt morgen, had het jammer geweest maar niet zo stressvol.

Als de bezorger hem per ongeluk ergens anders bezorgd staat hij inderdaad op afgeleverd. Het is niet dat ze dat expres doen hè.. De track and trace weet niet dat het pakketje per ongeluk bij Pietje ipv Klaasje is bezorgd.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 08:15

mvdende schreef:
Froukje schreef:

Ook webshops laten gewoon een onderzoek starten hoor als een pakket zoek is.
Zelf ook meegemaakt dat er een pakket zoek was, stond op afgeleverd maar ik had hem niet.
Bleek achteraf bij de buren een paar deuren verderop te zijn afgegeven. En die had zelf met mijn naam getekend voor ontvangst. Maar is allemaal netjes uitgezocht, en een paar uur later wist ik waar mijn pakket was.

Maar garantie dingetje zeg je, dan weet je toch hoe groot het artikel was?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:28

kiki1976 schreef:
mvdende schreef:

Ook webshops laten gewoon een onderzoek starten hoor als een pakket zoek is.
Zelf ook meegemaakt dat er een pakket zoek was, stond op afgeleverd maar ik had hem niet.
Bleek achteraf bij de buren een paar deuren verderop te zijn afgegeven. En die had zelf met mijn naam getekend voor ontvangst. Maar is allemaal netjes uitgezocht, en een paar uur later wist ik waar mijn pakket was.

Maar garantie dingetje zeg je, dan weet je toch hoe groot het artikel was?

Ik had de 1e generatie tracker en omdat deze niet meer geproduceerd worden, kreeg ik een gratis upgrade naar de nieuwste tracker. De nieuwste tracker had ik alleen online foto's van gezien en dus verkeerd het formaat ingeschat.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:31

Arme bezorger, :(:) die zou op de piek van de storm langskomen, ik ben er niet maar ik kan het ook niet wijzigen naar het pakketpunt meteen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:02

Ik heb gisteren wat bij Zalando besteld. Melding van Dhl: geen bezorging vandaag in gebieden met code rood. Ik geef ze groot gelijk!

Overigens vanochtend nog wel een pakket ontvangen van PostNL.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:13

Ja, door de storm loop ik m'n boodschappen mis, AH bezorgt ook niet :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:53

Onze chauffeurs hebben vandaag bijna alles bezorgd. Supertrots op ze, gewoon halverwege de middag nog de kustlijn doen. Toppers. Gelukkig iedereen weer veilig terug. Ik stond er zelf niet achter dat ze na 13 uur niet teruggeroepen zijn, maar goed.

Een klein deel van de middagritten hebben we beperkt door de kustlijn te schrappen. En dan alsnog iemand die telefonisch even uit zijn plaat gaat omdat er iets niet geleverd kan worden... 8)7 Stap dan zelf in de auto om het op te komen halen, held dat je bent...
Gelukkig is dat een enkele randdebiel en hebben we verder vooral begrip gehad voor wat echt niet kon en respect en waardering voor de chauffeurs die door het noodweer zijn gegaan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 21:58

Onze bezorgers hebben op 150 pakketten na ook alles bezorgd. Om 18.15 hebben we de laatste 9 bezorgers terug geroepen.

De baas vond dat het nog wel kon maar ik wilde het niet op mijn geweten hebben dat er wat zou gebeuren dus na wat aandringen was hij het er mee eens.

Ben benieuwd naar de klachten morgen omdat ze een dagje langer hebben moeten wachten op hun pakketje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:18

Wow, dat is zo'n moment dat je lekker eens aan iemand anders moeren denken ipv alleen maar ikke ikke ikke.

Ik had het al begrepen als de hele dag niks bezorgd zou worden of ja 13 uur niet meer. Iedereen moet toch ook nog naar huis zeg?!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 22:20

Ik heb een pakket dat vandaag verzendklaar is gemaakt, maar ik verwacht niet dat het wordt opgehaald. Zou ik gekkenwerk vinden, als het het wel ophalen...
Dus ik reken er niet op dat het morgen bezorgd wordt.
En dat vind ik volkomen logisch.
Ik was ook blij toen manlief heelhuids thuis was met zijn postfiets, dat pakket van mij mag ook morgen of na het weekend opgehaald worden en dan zie ik het volgende week wel een keer komen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:07

PostNL heeft in elk geval de pakketten in Groningen niet afgehaald bij de inleverpunten. Ze mochten niet op pad.

Morgen de eerste klanten die boos zijn wel weer op de mail vinden denk ik.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 23:50

Tot mijn verbazing is mijn pakket wel bij PostNL nu en is de planning dat het morgen bezorgd gaat worden.
Het zal me benieuwen, maar wat mij betreft nog steeds alleen maar begrip als dat toch niet lukt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 08:53

Even klagen hoor, DPD heeft mijn pakketten niet gebracht gisteren. Nee ff zonder gekheid, ik was al verbaasd dat ze voor gisteren evengoed gepland stonden. Ze zouden tussen 12.45-13.45 komen, vlak voordat het echt los zou gaan.
Maar gelukkig waren ze zo verstandig om niet meer te gaan rijden.
Helaas nemen niet alle werkgevers deze verantwoording, maatje van mijn zoon is vrachtwagenchauffeur en moest gewoon door blijven rijden. En dan tussen 17.00-18.00 over de Afsluitdijk heen omdat de route zo uitgestippeld is.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:07

Hier is 't ook super rustig, we hebben ongeveer de helft minder pakketten dan gepland := Het is steeds 10 minuten opgooien en dan weer 15-20 minuten wachten _O- Maandag moet ik ook, dan zal t wel drukker zijn dan normaal :=

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-22 09:23

Hopelijk is iedereen die wel heeft moeten bezorgen ongedeerd gebleven. Ik had alle begrip gehad als het niet het geval was en ze niet hadden bezorgd. Gister half dorp af geweest om mijn pakket van de dhl te traceren . Ik kreeg een mail dat ik nog maar een paar dagen had om mijn pakket op te halen en geen enkel idee waar het was. Het aflevering die op de link stond bestond niet dus ik heb alle dhl punten af moeten gaan uiteindelijk wel gevonden maar pfff wat een gedoe.