Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 09:32

Nikass schreef:
Maar hoe werkt dat dan? Mijn vriend kan wel verbinding maken. Andere telefoon, maar zelfde WiFi :?

Niet per ongeluk de WiFi uitgezet en mobiel internet aan? Dat had ik laatst, had hem al bijna het raam uitgegooid tot ik daar achterkwam :=

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 12:43

Wat was het ook alweer als een paard een soort "regendruppels" over zn schouder heeft lopen? Zit ergens diep in mn geheugen begraven maar bokt weet het vast..

Independence

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:00

Wat is een geschikte afstand voor een lijntje van 2 hindernissen, binnenkomend in draf, voor zowel een C pony als een paard?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 14:13

MarJon schreef:
Nikass schreef:
Maar hoe werkt dat dan? Mijn vriend kan wel verbinding maken. Andere telefoon, maar zelfde WiFi :?

Niet per ongeluk de WiFi uitgezet en mobiel internet aan? Dat had ik laatst, had hem al bijna het raam uitgegooid tot ik daar achterkwam :=

Nee, heb ik gecontroleerd. Mijn telefoon geeft wel zo nu en dan aan dat er bijna geen ruimte meer op is. Kan het daarmee te maken hebben?

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 07:41

Hoe lang kan je wandelen met een paard zonder conditie?
Spoiler:
Paard doet al 3 jaar niks. Daarvoor veel voor de kar gelopen en dus bomproof. Ben bezig langzaam wat conditie op te bouwen. Het kleinste rondje vanaf stal is 5km, anders zou ik heen en weer moeten lopen. Is het eerlijk om direct een rondje van 5km te wandelen? Dus ernaast lopen, ik zit er nog niet op..

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:13

Als je paard gewoon in de wei staat en niet hele dagen op stal is 5 km makkelijk te doen hoor :j

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:31

Froukje schreef:
Als je paard gewoon in de wei staat en niet hele dagen op stal is 5 km makkelijk te doen hoor :j

Dank je voor de bevestiging!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:27

Bij de strandopening in Hoek van Holland (hemelvaartsdag) heb ik op de markt een broek gekocht, een tregging. Hoge taille, op het merkje staat "hoadi", fijne strech stof. Ik wil er graag nog 2 bij maar nou kan ik die broeken nergens meer vinden. Wie weet waar ik ze wel kan vinden (markt?) in zuid-holland
Afbeelding

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:05

Hoe doen jullie dat met vlees dat over is van een BBQ? De barbecue was al uit, dus ik het het weer in de koelkast gezet om vandaag te bereiden, maar ik lees tegenstrijdige berichten op internet.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:08

amber15 schreef:
Hoe doen jullie dat met vlees dat over is van een BBQ? De barbecue was al uit, dus ik het het weer in de koelkast gezet om vandaag te bereiden, maar ik lees tegenstrijdige berichten op internet.

Wij zetten het ook gewoon terug in de koelkast en eten het de volgende dag op.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-19 13:19

amber15 schreef:

De scheikundige formule hiervoor staat op de OP :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:22

Waarom heeft Luca Changretta altijd een luciferstokje in zijn mond? Is dat een fashionstatement, moet hij er daar Italiaanser door uit zien? Of past het daadwerkelijk in die tijd...
(Peaky Blinders)

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:24

c_alsemgeest schreef:
amber15 schreef:

De scheikundige formule hiervoor staat op de OP :')

:')

Hm, het was geen 30 graden buiten. 't gaat om varkensvlees. Het is nergens op gevallen. Moet kunnen! :j
Kan ik het dan ook bereiden en morgen opeten? Dat staat niet in de formule.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:25

Ja, dat werkt ook. En als het zelfs daarvoor te veel is, werkt bereiden en dan invriezen ook. Officieel binnen 3 maanden opeten.

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:27

Kan dat nog, ook al is het een paar uur uit de vriezer geweest? Dat zou wel heel fijn zijn!

Edit: koelkast bedoel ik natuurlijk :+

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 13:32

Zeker. Wel eerst door en door gaar bereiden. (Tenminste, zo doe ik het altijd en heb nog geen wetenschappelijke argumenten gevonden waarom dit niet zou kunnen).

Eenmaal opnieuw ontdooit uiteraard wel dezelfde dag opeten. En de volgende keer een deel van het vlees in de koelkast laten liggen.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:08

Hoe krijg ik kneedgum onder de poot van onze pup vandaan?

Hij heeft vannacht Mn etui te pakken gehad en er zit dus nu kneedgum tussen zn kussentjes vast in zn haren... het meeste heb ik er al uit kunnen halen, door wat te wrijven, wrikken en trekken. Maar wat er nu nog inziet krijg ik er niet uit.
Lees van alles over pindakaas en ijsblokjes maar gezien het een allesvreter is die mega nieuwsgierig is, acht ik de kans klein dat ik zover ga komen met pindakaas en ijsklontjes... de schaar hadden we bedacht maar het zit zo lastig dat we ook die kans klein achten...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:09

Adrienne93 schreef:

Hij heeft vannacht Mn etui te pakken gehad en er zit dus nu kneedgum tussen zn kussentjes vast in zn haren... het meeste heb ik er al uit kunnen halen, door wat te wrijven, wrikken en trekken. Maar wat er nu nog inziet krijg ik er niet uit.
Lees van alles over pindakaas en ijsblokjes maar gezien het een allesvreter is die mega nieuwsgierig is, acht ik de kans klein dat ik zover ga komen met pindakaas en ijsklontjes... de schaar hadden we bedacht maar het zit zo lastig dat we ook die kans klein achten...

Groene zeep?

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:17

Mizora schreef:
Zeker. Wel eerst door en door gaar bereiden. (Tenminste, zo doe ik het altijd en heb nog geen wetenschappelijke argumenten gevonden waarom dit niet zou kunnen).

Eenmaal opnieuw ontdooit uiteraard wel dezelfde dag opeten. En de volgende keer een deel van het vlees in de koelkast laten liggen.

Gedaan, thanks!

Adrienne, voorzichtig wegknippen?

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:21

Adrienne93 schreef:

Door een trimmer laten weg scheren. Zeker niet zelf met een schaar beginnen, de kans dat je je pup verwond is groot

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:25

In de vriezer.Werkt ook bij kauwgom :+
Laatst bijgewerkt door Britta31 op 14-07-19 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:35

Een pup in de vriezer ? _/-\o_

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 14:39

Ja,een broek met kauwgom gooi ik ook in de vriezer

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:52

Britta31 schreef:
In de vriezer.Werkt ook bij kauwgom :+

Dit lijkt me een goed plan! Haha...

Zou het niet gewoon wegslijten als ik t laat zitten? T is niet veel meer...

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:53

Janine1990 schreef:
Adrienne93 schreef:

Groene zeep?

Ook een goed idee! Misschien dat ik dit wel kan proberen bij m